Nagrajenci 51. FBS

Borštnikovo srečanje, 23. oktober 2016 ― Zaključno mnenje žirije o 51. Festivalu Borštnikovo srečanje v Mariboru 2016 Doživeli smo deset zelo intenzivnih dni, polnih domačih in tujih predstav, diskusij, simpozijev, predavanj in bralnih uprizoritev. Letošnji festival je zaznamovala beseda, ki je tudi del uradnega poimenovanja festivala, namreč beseda "srečanje". Tako smo to vsaj občutili člani žirije. In menimo, da bi v današnjem gledališču moral biti fokus prav na srečanju, druženju. Nismo bili priča samo izmenjavi mnenj med gosti in umetniki iz veliko različnih držav, temveč seveda tudi srečanju in konfrontaciji slovenskih gledališč med seboj. Ti dve sili ohranjata gledališki svet živ, kritičen in prožen. Hkrati pa smo imeli možnost videti tudi, kako raznoliko je slovensko gledališče. V enajstih predstavah, ki so bile letos v tekmovalnem programu, smo videli zelo različne oblike uprizoritev in samostojne estetske pristope do gledališča. To je omogočalo tudi  burne razprave med člani žirije. Še posebej bi radi izpostavili tri predstave, saj se skozi njih vidi aktualno stanje naše družbe. In tako nam nudijo predstave odgovore na vprašanja: Kdo smo? Od kod prihajamo? Kam gremo? Tako lahko skozi avtorski projekt Republika Slovenija Slovenskega mladinskega gledališča in Zavoda Maska vidimo kritični prikaz razvoja takrat še mlade Slovenije, njene prve rane, ki jih je doživela zaradi korupcije in politične manipulacije in s tem tudi mit o "domovini" in njenih herojih. Zelo aktualna za današnji čas je tudi uprizoritev Pred upokojitvijo Prešernovega gledališča Kranj. Na koncu predstave nas spreleti srh ob prerokbi v povedi "ti časi, ki se bodo vrnili", še posebno, če jo umestimo v sedanje dogajanje in čas. Predstava Učene ženske Slovenskega ljudskega gledališča Celje in Mestnega gledališča Ptuj pa se spusti globoko  v analizo novih meščanskih slojev in jim iztrga njihovo omejeno, navidezno vsevedno masko. Te tri predstave so posredno tudi simbol za široko polje izrednih uprizorite

Nagrajenci 51. FBS

Borštnikovo srečanje, 23. oktober 2016 ― Zaključno mnenje žirije o 51. Festivalu Borštnikovo srečanje v Mariboru 2016 Doživeli smo deset zelo intenzivnih dni, polnih domačih in tujih predstav, diskusij, simpozijev, predavanj in bralnih uprizoritev. Letošnji festival je zaznamovala beseda, ki je tudi del uradnega poimenovanja festivala, namreč beseda "srečanje". Tako smo to vsaj občutili člani žirije. In menimo, da bi v današnjem gledališču moral biti fokus prav na srečanju, druženju. Nismo bili priča samo izmenjavi mnenj med gosti in umetniki iz veliko različnih držav, temveč seveda tudi srečanju in konfrontaciji slovenskih gledališč med seboj. Ti dve sili ohranjata gledališki svet živ, kritičen in prožen. Hkrati pa smo imeli možnost videti tudi, kako raznoliko je slovensko gledališče. V enajstih predstavah, ki so bile letos v tekmovalnem programu, smo videli zelo različne oblike uprizoritev in samostojne estetske pristope do gledališča. To je omogočalo tudi  burne razprave med člani žirije. Še posebej bi radi izpostavili tri predstave, saj se skozi njih vidi aktualno stanje naše družbe. In tako nam nudijo predstave odgovore na vprašanja: Kdo smo? Od kod prihajamo? Kam gremo? Tako lahko skozi avtorski projekt Republika Slovenija Slovenskega mladinskega gledališča in Zavoda Maska vidimo kritični prikaz razvoja takrat še mlade Slovenije, njene prve rane, ki jih je doživela zaradi korupcije in politične manipulacije in s tem tudi mit o "domovini" in njenih herojih. Zelo aktualna za današnji čas je tudi uprizoritev Pred upokojitvijo Prešernovega gledališča Kranj. Na koncu predstave nas spreleti srh ob prerokbi v povedi "ti časi, ki se bodo vrnili", še posebno, če jo umestimo v sedanje dogajanje in čas. Predstava Učene ženske Slovenskega ljudskega gledališča Celje in Mestnega gledališča Ptuj pa se spusti globoko  v analizo novih meščanskih slojev in jim iztrga njihovo omejeno, navidezno vsevedno masko. Te tri predstave so posredno tudi simbol za široko polje izrednih uprizorite

Dare Valič - prejemnik Borštnikovega prstana 2016

Borštnikovo srečanje, 23. oktober 2016 ― Igralstvo letošnjega nagrajenca Dareta Valiča je vezano na njegovo ustvarjalno delovanje v ljubljanski Drami. Od 119 zadetkov v Repertoarju na gledališkem spletnem portalu Sigledal oziroma od okrog 110 dokumentiranih vlog, ki jih je v svojem življenju odigral, jih je velika večina nastala ravno v Drami. A ne vse in ne kar od začetka. V SNG Drama Ljubljana se je namreč redno zaposlil relativno pozno, leta 1971, pri tridesetih, pred tem pa v Drami seveda že igral, prvi nastop, ki ga beleži omenjeni portal, je vloga Predsednika v Millerjevi igri Po padcu leta 1965. Kljub temu, da v njegovem opusu najdemo nastope v skoraj vseh slovenskih gledališčih, od Mestnega gledališča ljubljanskega in Opere in baleta SNG Ljubljana, preko Prešernovega gledališča Kranj, Primorskega dramskega gledališča Nova Gorica, Slovenskega stalnega gledališča Trst in Gledališča Koper do Drame Slovenskega narodnega gledališča Maribor, pa tudi nekaj nastopov v tako imenovani neinstitucionalni produkciji, denimo v Gledališču Glej, Cankarjevem domu ali Špas teatru, pa je teh vlog – gre večinoma za enkratna gostovanja – občutno manj kot tistih v njegovem matičnem gledališču. Zato lahko brez pretiravanja rečemo, da je (bila) ljubljanska Drama Valičeva usoda. In v resnici se je Dare Valič ravno v Drami razvil v enega najprepoznavnejših igralcev svoje generacije, pa tudi ljubljanske Drame v nekem njenem za ene bolj in za druge manj srečnem zgodovinskem obdobju. Najprej so tu šestdeseta leta preteklega stoletja, ko za mladega igralca, ki je pravkar končal Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo (vpisal pa se je, leta 1961, na Akademijo za igralsko umetnost), leta 1966 kritik Josip Vidmar zapiše, da v predstavi Človek za vse čase "ni imel priložnosti pokazati svoje sposobnosti", dve leti kasneje pa Valiču že da priznanje za eno izmed njegovih vlog v Orestei, za vlogo Pilada, ki ga je po kritikovem mnenju igral "odločno in živo", medtem ko je vlogo stražarja odigral "napeto, sugestivno, z v

Svečana podelitev bo prav kmalu

Borštnikovo srečanje, 20. oktober 2016 ― Zaključek 51. Festivala Borštnikovo srečanje bo v nedeljo, 23. oktobra 2016, ob 20.00 v Veliki dvorani SNG Maribor. Prireditev bodo ob spremljavi benda To beat or not to beat vodile in povezovale igralke Lena Hribar, Sara Dirnbek in Miranda Trnjanin. Abonenti SNG Maribor lahko pri blagajni  prevzamejo brezplačne vstopnice za zaključno prireditev Festivala Borštnikovo srečanje. Število brezplačnih vstopnic je omejeno.

Tiskovna konferenca pred pričetkom FBS

Borštnikovo srečanje, 6. oktober 2016 ― Danes smo se vam zahvalili, da ste in da podpirate kulturo, obenem pa smo razkrili še zadnje podrobnosti letošnjega 51. Festivala Borštnikovo srečanje, ki se začne naslednji petek, 14. oktobra, in bo bogatil gledališko dogajanje v Mariboru vse do nedelje, 23. oktobra. Prejemnik Borštnikovega prstana 2016 je igralec Dare Valič, dolgoletni član ansamla SNG Drama Ljubljana. Njegove igralske kvalitete je prav na začetku sedemdesetih po premieri Aleksandra praznih rok, lepo opisal kritik Mirko Zupančič "Razveseljiv igralski dar in žar, pa tudi kulturo je pokazal Dare Valič v vlogi Aleksandra. Oblečen in slečen je obvladoval svojo vlogo s formalnim znanjem, a tudi z obsežnim in čistim notranjim bogastvom. Brez patosa, a z veliko mero senzibilnosti v govoru, kretnji in očeh je prepričljivo izpovedal Aleksandrove človeške dileme." Čestitke prstancu in zahvala našim sponzorjem!
še novic