Srebro za Cizla!

Borštnikovo srečanje, 24. april 2017 ― Nenad Cizl, avtor Borštnikove grafične podobe, je tudi letos prejemnik nagrade Graphis Poster Annual 2018 in sicer v "obliki in blesku" srebra za grafično oblikovanje plakata samostojne razstave vidnih sporočil. To je zagotovo odličen razlog za veselje, kajne?  

Umrla je Iva

Borštnikovo srečanje, 15. april 2017 ― V starosti 86 let je umrla velika slovenska gledališka in filmska igralka Iva Zupančič. V svoji karieri je nanizala več kot 140 vlog, za svoje delo je prejela več nagrad - leta 1997 tudi Borštnikov prstan za življenjsko delo. Iva Zupančič se je rodila 23. januarja 1931 v Šmavru pri Trebnjem. Med vojno je zbirala sanitarni material za partizane in bila kurirka. Med letoma 1951 in 1962 je bila angažirana v Mestnem gledališču ljubljanskem, medtem je leta 1960 diplomirala na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo.Iz igre se je izpopolnjevala v Londonu in Parizu, v začetku 60. let pa je opravila podiplomski študij dramske igre po metodi Stanislavskega na Državnem inštitutu za gledališko umetnost (Gitis) v Moskvi. Veliko je sodelovala tudi pri radijskih igrah, nastopila pa je tudi v nekaj filmih - Veselica v režiji Jožeta Babiča, X-25 javlja Františka Čapa, Iskanja v režiji Matjaža Klopčiča ter Krč Boža Šprajca. Največji del svojega gledališkega življenja je preživela v ljubljanski Drami, kjer je delala do upokojitve leta 1993. Iva Zupančič je imela vedno rada izzive, med drugim je že v zrelih letih sodelovala v breztežnostni predstavi Dragana Živadinova.

Odprti pozivi za 52. FBS

Borštnikovo srečanje, 27. marec 2017 ― Ob svetovnem dnevu gledališča odpiramo in objavljamo naše pozive: producente vabimo k prijavam produkcij na 52. FBS, založnike k prijavam izdanih publikacij ter pričenjamo z zbiranjem pobud za kandidatko - prejemnico letošnjega Borštnikovega prstana.  Zato pa: skok na zavihek Pozivi in vabila!

Poslanica ob svetovnem dnevu gledališča

Borštnikovo srečanje, 26. marec 2017 ― In spet je, že petinpetdeseto pomlad, Svetovni dan gledališča. En dan, torej 24 ur, ki se začnejo z gledališčema nô in bunraku, potujejo skozi pekinško opero in katakali, se pomudijo med Grčijo in Skandinavijo, med Ajshilom in Ibsenom, Sofoklejem in Strindbergom, med Anglijo in Italijo, med Sarah Kane in Pirandellom, oglasijo pa se tudi v Franciji, kjer smo, in kjer je Pariz vendar svetovna prestolnica, kamor pride največ tujih skupin. Nato nas naših 24 ur odpelje iz Francije v Rusijo, od Racina in Molièra k Čehovu, nato pa prečkajo Atlantik in se končajo na kalifornijskem kampusu, kjer morda mladi  odkrivajo gledališče. Da, življenje gledališča je tako bujno, da se upira prostoru in času; njegove najsodobnejše dele hranijo dosežki minulih stoletij in celo najbolj klasični repertoarji postanejo sodobni in živi vsakič, ko jih uprizorimo znova. Gledališče se vedno znova rojeva iz lastnega pepela in s sebe otresa zgolj svoje pretekle konvencije v posodobljenih oblikah: tako ostaja živo.   Svetovni dan gledališča torej najbrž ni običajen dan, tak, ki bi ga lahko stlačili v zaporedje drugih. Že sama veličastnost njegovega globalnega kanona nam daje dostop do neznanskega kontinuuma prostora in časa. Da bi lahko to konceptualizirala, naj citiram francoskega dramatika, tako briljantnega, kakor je bil diskreten, Jeana Tardieuja. Ko premišljuje o prostoru, se zdi Tardieuju smiselno vprašati, "kaj je najdaljša pot od enega do drugega?" … Za čas pa predlaga merjenje "v desetinkah sekunde, čas, ki ga potrebujemo, da izrečemo besedo 'večnost'" … Za prostor-čas pa pravi: "preden zaspite, usmerite svoje misli na dve točki v prostoru in izračunajte čas, ki ga potrebujete, da v sanjah pridete od ene k drugi". Ta besedna zveza, v sanjah, mi je za vedno ostala v mislih. Zdi se, kakor da sta se srečala Tardieu in Bob Wilson. Časovno edinstvenost Svetovnega dneva gledališča lahko povzamemo tudi z besedami, ki jih je v svojem naglem slogu Samuel Beckett položil v usta svoji  jun

Slovenska poslanica ob svetovnem dnevu gledališča

Borštnikovo srečanje, 26. marec 2017 ― Gledališče je pravzaprav edina zares živa umetnost, umetnost, ki je neprenosljiva, enkratna, neponovljiva, vedno odvisna od spreminjajočega se avditorija, saj pred nami in v istem trenutku, ko jo sprejemamo, izgoreva živa in enkratna človeška energija, ki ji rečemo: igralska umetnost. Gledališče je izjemno tudi zato, ker je tako zelo človeško. Naj bo gledališka estetika še tako avantgardna, retrogardna, mehanična, koreografska, neverbalna, postmodernistična, kakršnakoliže ... vedno stoji, kljub vsemu in vsemu navkljub, na odru človek. Smrten človek. Bitje, ki živi in mineva prav tisti hip, ko ga gledamo. Na odru vedno gledamo Človeka – ki nam pripoveduje, ki se nam razdaja s takšno zaresnostjo, da je zaresnejši in prepričljivejši od življenja ... Noben mikrofon ne more človeških čustev narediti za bolj resnična, kot to zmore in zna človeški glas. Nobena tehnološka in dizajnerska oprema odrskega prostora ne more bolje poudariti človekove situacije kot dva, ki si na odru preprosto in iskreno zreta v oči. Ko opazujemo igralčevo umetnost, gledamo sebe iz velike bližine. Igralčeve žive besede se nas dotikajo drugače kot besede iz knjig. In vi, ki sedite v dvorani, ste zaradi igralčeve umetnosti nenadoma bolj živi, bolj resnični. Zato je igralec središče vesolja, ki mu rečemo gledališče. Slovenska družba, ki je izšla iz druge svetovne vojne, se je zavedala moči žive odrske besede. Najbrž na svetu ni naroda, ki bi med svojim bojem za svobodo gojil gledališče z enako vnemo kot borbene spretnosti. Znane so zgodbe, kako so partizanski gledališčniki iz zavezniških padal šivali kostume za predstavo. In to ne za kakšno socialistično agitko, ampak za Molièrovo komedijo. Tako je imelo gledališče tudi po vojni v slovenski družbi in kulturi poseben položaj. Gledališčniki so bili tako rekoč državotvoren element, pomemben člen naroda, in ne samo zabavljači. Danes pa je seveda drugače. Igralsko umetnost bi rada družba, ki jo zanimata zgolj trenutni uspeh in dobiček, z
IZ ZBIRKE: REPRESIJA IN REVOLT NA PLAKATU

IZ ZBIRKE: REPRESIJA IN REVOLT NA PLAKATU

Kurja polt, 21. marec 2017 ― IZ ZBIRKE: REPRESIJA IN REVOLT NA PLAKATU Dvorana Silvana Furlana, Slovenska kinoteka 19. april31. maj 2017 Festivali, ki se posvečajo žanrskemu filmu, posebnim temam in vsebinam, ki jih množično filmsko občinstvo morda vidi kot eksotiko, so nadvse dragoceni za filmske muzeje, kot je Slovenska kinoteka. Ne le da bogatijo na platnu [...] The post IZ ZBIRKE: REPRESIJA IN REVOLT NA PLAKATU appeared first on Kurja polt.

Umrla je Olga Jančar

Borštnikovo srečanje, 7. marec 2017 ― "Bila je najtesneje, s popkovino povezana z mariborskim Slovenskim narodnim gledališčem. Njena nekdanja pisarna, kjer je bil marketing in direkcija Borštnikovega srečanja pa še marsikaj, je bila kot igrivi fundus. Vedno je bilo dinamično, zabavno ustaviti se v njej. Olga je bila resnično ena od "legend" festivala Borštnikovo srečanje (FBS). Prva je bil neizpodbitno Branko Gombač, druga pa Olga, ki je bila v nekem obdobju direktorica festivala. Po smrti predsednika Rudija Šeliga in kasneje skupaj s Tonetom Partljičem. A tista zadnja leta je bila že manj prisotna zaradi bolezni. In je Partljič sam delal kot direktor in obenem kot predsednik sveta FBS. Pravila so bila neurejena in vodenje festivala je bilo izredno naporno. Olga je bila eden največjih multipraktikov v mestu, sijajna organizatorica. Sicer brez sistema, intuitivna, a vsemogočna." (iz zapisa: Melita Forstnerič Hajnšek, 7. 3. 2017, Večer)

Urnik

Kurja polt, 6. marec 2017 ― URNIK SP (slovenski podnapisi), AP (angleški podnapisi), BP (film v angleškem jeziku brez podnapisov) The post Urnik appeared first on Kurja polt.

Konferenca kultnega filma: Škart ali bogastvo? Politika žanrskega filma

Kurja polt, 4. marec 2017 ― KONFERENCA KULTNEGA FILMA:  ŠKART ALI BOGASTVO? POLITIKA ŽANRSKEGA FILMA 21. 4. 2017 / 14:00 – 17:30 / Kinodvor Zlasti v Evropi smo priča stalnemu porastu festivalov, posvečenih grozljivemu, znanstvenofantastičnemu in fantazijskemu žanru ter kultnemu filmu (ohlapno jih združuje izraz 'festivali žanrskega filma'), ki odražajo izjemno vitalnost in raznolikost subkulture ljubiteljev [...] The post Konferenca kultnega filma: Škart ali bogastvo? Politika žanrskega filma appeared first on Kurja polt.
Delavnice 2017

Delavnice 2017

Kurja polt, 4. marec 2017 ― NAREDI SI FANZIN Delavnica izdelave žanrskega fanzina 19. 4.23. 4. 2017 / rok za prijave: 5. 4. Prvi kurjepoltni fanzin Pullum Cutis (+ dve čudoviti razglednici) Fanzin listajte online ali natisnite. Razglednici natisnite, vstavite v zin ali pošljite mami. Kurja polt fanzin No.1: Pullum Cutis   Fanzini so se pojavili [...] The post Delavnice 2017 appeared first on Kurja polt.
Christina Lindberg: The Original Eyepatch Wearing Butt Kicking Movie Babe

Christina Lindberg: The Original Eyepatch Wearing Butt Kicking Movie Babe

Kurja polt, 4. marec 2017 ― CHRISTINA LINDBERG: THE ORIGINAL EYEPATCH WEARING BUTT KICKING MOVIE BABE Od ultimativnega švedskega pin-up dekleta do najljubše igralke Quentina Tarantina; Christina Lindberg je v zgodnjih 70. letih nastopila v dveh ducatih filmov, nato je izginila. Leta 1973 je posnela ultrakultni Thriller – A Cruel Picture, ki je navdihnil Tarantinovo dvodelno sago Kill Bill. [...] The post Christina Lindberg: The Original Eyepatch Wearing Butt Kicking Movie Babe appeared first on Kurja polt.
še novic