Ne tih! Glasen deževen dan!

Ne tih! Glasen deževen dan!

Narodni dom MB, 28. junij 2023 ― Torek, ki nam je resda odnesel povorko. In prestavil Orakelj. Ampak je bil torek, ki je pokazal, v kakšni formi sta tako Tomaž Domicelj in Janez Bončina – Benč. Ni starca brez udarca! In vsa ta vztrajnost za otvoritev Folkarta? In potem je tu še on. Tadej. Tošev Tadej. In lavor kisa. Po kurji – riti.
Kje so roke, kje so sveče? Tuuuu!

Kje so roke, kje so sveče? Tuuuu!

Narodni dom MB, 24. junij 2023 ― Lilo je, kot da še nikdar ni. In kot da nikdar več ne bo. Lilo je. Iz Klemna Slakonje. Naliv imitacijske lige prvakov. Da veš, da Silvestrski poljub dela tudi junija! In bil je izliv. Po kapljicah. Božo Vrećo je iztisnil vse kapljice vseh čustev. Bil je. Bili smo. Prvi dan Festivala Lent 2023!
Ta oder + ta »špil« = Lent 2023!

Ta oder + ta »špil« = Lent 2023!

Narodni dom MB, 19. junij 2023 ― Enačba Festivala Lent 2023? Lentovski izrek pa ja poznamo: spontana kateta sreča rezervirano kateto na festivalski kvadrat. Rezultat? Hipotenuza vrhuncev prizorišč. Na kvadrat! Kakšen bo letos Jurčkov – Večerov oder? Zakaj kopnijo vstopnice za Sodni stolp? Kdaj in kje bo Lent najbolj Lent?

Nagrade 58. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 18. junij 2023 ― Zaključno mnenje strokovne žirije Nabor tekmovalnih predstav na 58. Festivalu Borštnikovo srečanje nas je kot žirijo presenetil s kompleksnostjo in z raznolikostjo gledaliških oblik in žanrov. Performativni formati so se srečali s tradicionalnimi dramskimi pristopi, mladi režiserji s starejšimi, uveljavljeni igralci z novimi talenti, stari miti z novo dramo.    Opaziti je, da fokus uprizoritev postaja vedno bolj zaseben: liki in ljudje iščejo svoje mesto v svetu, ljubezen, priznanje in vero, a se pri tem neizogibno soočajo s starostjo, z okoljsko katastrofo, z nasiljem in s smrtjo. Skozi intimnost posameznih produkcij pronica moč gledališča, ki se trudi razumeti kompleksnost sveta, v katerem živimo, in splete raznolikost njihovih stališč v večperspektivno panoramo našega časa.   Usoda posameznika postaja vedno bolj anksiozna, kar se pri večini uprizoritev manifestira v izbiri izrazito narativnih pristopov in konceptualnih izhodišč, manj pa v kompleksnosti dramskih form, uprizoritveni ranljivosti in rahločutnosti ter čutnih raziskovanjih. Zdi se, da se nahajamo na točki preizpraševanja smisla gledališča oziroma njegove transformacije v postpandemskem svetu.   Čestitke vsem nagrajencem. Matej Bogataj, Senka Bulić, Johannes Nölting, Peter Petkovšek, Ajda Rooss ***** Veliko Borštnikovo nagrado za najboljšo predstavo prejme Zaprta študija. "New constructive ethics" režiserke Nine Rajić Kranjac v produkciji Prešernovega gledališča Kranj. Predstava Zaprta študija. "New Constructive Ethics" raziskuje človeško objestnost ali hubris na ozadju klimatske katastrofe, različnih nivojev osebne odgovornosti in neustavljive želje po ljubezni in sprejetosti v umirajočem svetu. Ustvarjalci obogatijo besedilo Viripajeva z vedno novimi konfrontacijami privatnega in družbenega ter z medsebojno grozečimi si biološkimi in moralnimi ambicijami. Odrsko izražanje najdejo v anarhičnih prizorih nemoči in arogance znanstvenega stremenja, ki jih uprizoritev uspešno zlije v portret sodo

Predzadnji festivalski dan

Borštnikovo srečanje, 18. junij 2023 ― Predzadnji festivalski dan je na ogled ponudil študentsko ustvarjalnost in sicer avtorski projekt Nekje daleč nekaj bo, ki se je iz Dvorane Frana Žižka ob koncu preselil na Slomškov trg. Študentje so se ponovno udeležili delavnic pod vodstvom gostujočega grškega režiserja Evripidesa Laskaridisa, popoldan pa smo v Kazinski dvorani videli njegov dokumentarni film Tukaj ne tukaj, ki je nastal v času drugega zaprtja med pandemijo koronavirusa. Dobili smo vpogled v zaodrje, garderobe in vaje njegovega umetniškega kolektiva. V tekmovalnem programu smo gostili SNG Drama Ljubljana; na Malem odru so v predstavi Otroci nastopili Silva Čušin, Saša Pavček in Janez Škof. Kot zadnjo festivalsko predstavo pa smo si v Kulturni četrti Minoriti ogledali še Gibanje v režiji Juša Zidarja. Čaka nas še zaključna prireditev s podelitvijo festivalskih nagrad in Borštnikovega prstana, ki bo v neposrednem prenosu na ogled tudi na TV SLO1. Foto utrinki -->

Raznolikost uprizoritvenih poetik

Borštnikovo srečanje, 16. junij 2023 ― Dvanajsti festivalski dan se nam je pridružil grški režiser in performer Euripides Laskaridis, gostujoči umetnik na festivalu, ki je izvedel gledališko delavnico za študente. Ti so na festivalu prisotni tudi s svojimi produkcijami. Na tokrat premalem Komornem odru je bila izvedena produkcija Zločin na Kozjem otoku. V spremljevalnem programu smo si ogledali dramo po motivih besedil Georgea Orwella, Farmo Orwell v izvedbi Drame SNG Maribor.  V Sodnem stolpu sta moderatorka Zora A. Jurič in njena gostja Saša Pavček klepetali o knjigi Živi ogenj gledališča, v kateri je igralka, pisateljica in pedagoginja, prvakinja ljubljanske Drame Saša Pavček kot odgovor na nemi čas pandemije zbrala svoje eseje o gledališču, kulturi in umetniški besedi ter avtobiografske zapise in spomine na živo gledališče. V tekmovalnem programu pa smo se skozi ljudske pesmi, balade in običaje spraševale, kakšno življenje so živeli predniki, kakšne zgodbe so si prepevali ob delu, kateri so bili njihovi tabuji, kaj jim je bilo pomembno, zabavno, žalostno? Uprizoritev Žene v testu, v produkciji SNG Drama Ljubljana je navdušile vse zbrane.  Foto utrinki -->

Festival se preveša v sklepni del

Borštnikovo srečanje, 16. junij 2023 ― V dodatnem programu smo gostili nekdanjo prejemnico Borštnikovega prstana Jožico Avbelj. Predstavili smo njen biografski roman Joži, ki ga je napisala Petra Pogorevc in je prava zakladnica podatkov in osebnih spominov, Jožica Avbelj pa nas spusti tudi v zaodrje predstav in razgrne svoj igralski credo. Odlomke iz romana so na dogodku brale igralke Mateja Pucko, Minca Lorenci, Ana Urbanc in Liza Marijina. Tekmovalni program se je nadaljeval s predstavo En K te gleda, ki je nastala kot rezultat raziskovanja prostorov in zgodb med tlemi in nebom. Oder so zavzeli Mojca Špik, Klara Kastelec, Inan Sven Du Swami in Tadej Pišek, ki so v gibalno-gledališki predstavi navdušili. S stoječim aplavzov pa se je končalo tudi gostovanje tekmovalne predstave Kdo se boji Virginie Woolf? v koprodukciji Mini teatra in Mestnega gledališča Ptuj.  Foto utrinki -->

Vznemirljiva gledališka doživetja

Borštnikovo srečanje, 15. junij 2023 ― Deseti festivalski dan je prinesel raznolikost dogodkov, ki so obiskovalcem ponudili edinstveno umetniško izkušnjo. Na Intimnem odru GT22 je bila izvedena predstava brez igralca Apofenija/1 avtoric Nine Ramšak Marković in Varje Hrvatin – demo verzija subjekta umetne inteligence, ustvarjena, da uprizarja ne uprizorljivo, ki je prikazala, kaj se lahko zgodi, ko gledališče kot živi medij prestavimo z odra v avditorij. V Sodnem stolpu je Aleš Šteger skozi kabaret Moja vojna harmonika občinstvu predstavil resnično zgodbo svojega deda Matije Zorca, v Dvorani Ondine Otte Klasinc pa so študentje AGRFT na oder postavili dramsko besedilo Zofke Kveder Amerikanci, ki tematizira migracije Slovencev s konca 19. in začetka 20. stoletja v "obljubljeno deželo" zahoda. V sklopu tekmovalnega programa smo bili priča Viripajevi Zaprti študiji "New Constructive Ethics" v režiji Nine Rajić Kranjac in izvedbi Prešernovega gledališča Kranj. Ekipa je po predstavi na zelenici sosednjega Vrtca Ivana Glinška posadila še sadiko črnega gabra, po tem smo zunaj izvedli tudi pogovor z ustvarjalci. Foto utrinki --> 
še novic