Alzheimer Cafe: Čas beži, a mi tega niti ne opazimo

Dokudoc, 13. november 2019 ― Dokudoc izbrani 2019 – filmska kritika  Alzheimer Cafe: Čas beži, a mi tega niti ne opazimo   Voditelj glasno bere in ponavlja številke, ki jih izžreba naprava Bingo. Medtem ko se številke spreminjajo, starejša gospa v rumeni srajci in bež jopici pozorno spremlja svoj listek. Malce navijaško čaka številko 33. Ko voditelj prebere število 50, […]
FESTIVAL STIČNA 2019

FESTIVAL STIČNA 2019

Festival Stična, 9. november 2019 ― Festival Stična bo letos prerasel najstniška leta. Ja, že kar 20. festival je pred vrati, potekal bo med 15. novembrom in 7. decembrom. Lahko bi rekli, da je že kar odrasel. In to ni samo festival, v katerem se prepletajo gledališče, glasba,...

Nagrade 54. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 27. oktober 2019 ― NAGRADE IN UTEMELJITVE 54. FESTIVALA BORŠTNIKOVO SREČANJE Umetniški direktor Aleš Novak Selektor Matjaž Zupančič Strokovna žirija Uršula Cetinski (predsednica), Andreja Kopač, Aldo Milohnić, Dora Ruždjak Podolski, Giorgio Ursini Uršič Zaključno mnenje žirije o 54. Festivalu Borštnikovo srečanje Gledališče je umetnost, ki ima v Sloveniji dolgo in častitljivo tradicijo. Razpira pomembna bivanjska in družbena vprašanja, kar je seveda obarvano s posebnostmi prostora, v katerem je. Kljub temu na odrih po Sloveniji nastajajo predstave, ki navdihujejo in vznemirjajo tudi gledalce in strokovno javnost po vsem svetu. Po čem si bomo zapomnili 54. Festival Borštnikovo srečanje? V predstavah, ki smo jih videli, ne moremo prezreti dejstva, da slovensko gledališče ni ustvarjalno področje, ki ga slovenska družba navdušeno podpira. Kot gledalci seveda vsakič, ko obiščemo gledališče, pričakujemo vznemirljivo doživetje, ki bogati življenje. Po drugi plati pa smo precej zadržani v trenutku, ko je gledališko ustvarjanje potrebno tudi v resnici podpreti. Če pogledamo evropski gledališki zemljevid, za našo državo ne moremo trditi, da je obljubljena dežela. Tudi predpisani modeli, v katerih ustvarjajo gledališki zavodi in neodvisne skupine, so ustvarjanju prej v breme kot v prid. Te razmere lahko razberemo tudi v predstavah letošnjega tekmovalnega programa. Povedano malo bolj po domače: trata je čisto drugače pokošena, kadar imamo res dobro kosilnico. Zato je izjemno vzpodbudna ustvarjalna moč igralk in igralcev vseh generacij, od najmlajših, ki so šele končali umetniško akademijo, do prekaljenih gledaliških mačk in mačkov. Igralke in igralci, ki so nastopili na letošnjem Festivalu Borštnikovo srečanje, so pokazali dobro obvladovanje različnih tehnik igre, gledaliških žanrov in pristopov, ki so jih obarvali s posebnostmi lastne osebnosti. V predstavah letošnjega festivala ni mogoče prezreti cele vrste dobrih igralskih vlog, med njimi tudi presežnih.

Od klasike do tehnoburleske

Borštnikovo srečanje, 27. oktober 2019 ― Festivalska sobota je v dopoldanskih urah ponudila Rajzefirbčno KulTuro z vinom, Alma mater Europaea – Akademija za ples je pripravila okroglo mizo Baletno izobraževanje v Sloveniji od predšolske vzgoje do II. bolonjske stopnje. Gledališki večer smo začeli z zadnjo tekmovalno predstavo Macbeth v izvedbi SNG Nova Gorica; sledil je pogovor z ustvarjalci predstave. V Lutkovnem gledališču Maribor sta s predstavo Kraljica mati gostovala Gledališče Koper in Mestno gledališče Ptuj. S predstavo Overload/Preobremenitev italijanskega umetniškega ansambla Sotterraneo smo zaključili letošnji obsežni mednarodni program. Za konec dneva pa smo se na Malem odru Narodnega doma zabavali ob tehnoburleski Tatovi podob; produkcija Emanat v sodelovanju s Klubom Gromka in Masko Ljubljana. Več utrinkov v foto galeriji. 

Uvod v zadnji festivalski vikend

Borštnikovo srečanje, 25. oktober 2019 ― Festival je včeraj gostoval v Umetnostni galeriji Maribor, kjer je bila v dveh terminih na ogled tekmovalna predstava REKA, REKA/ Syntapiens::IZ v produkciji Zavoda Delak in režiji Dragana Živadinova. Ogledalo si jo je okoli sto obiskovalcev. V Stari dvorani SNG Maribor smo gostili predzadnjo tekmovalno predstavo Ljudomrznik SLG Celje. Na Tribuni na Velikem odru pa smo videli lutkovni balet Posvetitev pomladi v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana. V Minoritski cerkvi je bil na sporedu vizualno-performativni projekt Georges, ki sta ga ustvarili koreografka Mylène Benoit in lutkovna umetnica Julika Mayer, na Malem odru SNG Maribor pa je s predstavo Deklica s strunami svoje gostovanje zaključila SNG Drama Ljubljana. Več utrinkov v foto galeriji. 

Občinstvo polni dvorane do zadnjega kotička

Borštnikovo srečanje, 25. oktober 2019 ― V četrtek, 24. oktobra, smo v Vetrinjskem dvoru v sodelovanju z Društvom gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije organizirali mednarodno konferenco Formatirati kritiko; za dopoldanski del so referate pripravili naši tuji gostje: Una Bauer, Diana Damian Martin, kolektiv Nezavisna kritika, v popoldanskem delu pa so sodelovali še Andreja Kopač, Alma R. Selimović, Rok Vevar, Klara Drnovšek Solina in Maša Radi Buh. V nadaljevanju festivalskega tekmovalnega programa smo si ogledali predstavo Mestnega gledališča ljubljanskega Tih vdih, na odru Lutkovnega gledališča Maribor pa plesno-gledališki performans Razgaljeno. Tudi V imenu matere SNG Drame Ljubljana je bila del tekmovalne selekcije, nekaj minut po polnoči je predstavi sledil še pogovor z ustvarjalci, do zadnjega kotička poln avditorij pa bil tudi na drugi izvedbi predstave Ali: Strah ti pojé dušo v industrijskem kompleksu na Teznu.  Več utrinkov v foto galeriji. 

Delovna akcija med odmorom

Borštnikovo srečanje, 24. oktober 2019 ― Ob Dnevu slovenskih gledaliških ustvarjalcev smo z Združenjem dramskih umetnikov Slovenije izvedli javni posvet o položaju igralcev in ukrepih za izboljšanje pogojev dela gledaliških ustvarjalcev, ki se ga je v uvodnem delu udeležil tudi minister za kulturo Zoran Poznič, Ministrstvo za kulturo pa je pri nas pripravilo srečanje direktorjev javnih zavodov s področja kulture. Udeleženci obeh dogodkov so si ogledali fotografski razstavi Portreti in Zaodrje ter dokumentarni film o delu gledališkega režiserja Tomija Janežiča: La cura del teatro. Na Gorazdovem vlaku, ki je zjutraj peljal iz Ljubljane v Maribor, se je potnikom pridružila festivalska peterica mladih in jih vabila k različnim aktivnostim. Na Tribuni na Velikem odru smo si ogledali Izumitelj na zemlji, s katero Anton Podbevšek Teater obeležuje 120. obletnico rojstva Antona Podbevška. V Lutkovnem gledališču Maribor smo gostili plesno-glasbeni dogodek Žigana Krajnčana in Gašperja Kunška Alien Express: Drugi let, ki je izvajalcema prinesla nagrado Ksenije Hribar za najperspektivnejša plesalca in povabilo v mednarodno mrežo Aerowaves. V festivalsko prizorišče smo spremenili TAM-ovo kotlovnico na Teznu, gostovanje uprizoritve SNG Drama Ljubljana Ali: Strah ti pojé dušo v zapuščeni industrijski hali je bila svojevrstno doživetje tako za gostujočo ekipo kot za gledalce. Večer se je zaključil s stoječimi ovacijami in pogovorom po predstavi. Več utrinkov v foto galeriji. 

Jami, Jami - super funny

Borštnikovo srečanje, 22. oktober 2019 ― Festivalsko občinstvo si je v torek, 22. oktobra, v Lutkovnem gledališču Maribor ogledalo več krat nagrajeno predstavo Bitef teatra Beograd Jami distrikt v režiji Kokana Mladenovića. Zaradi bolezni v ansamblu je žal odpadla predstava Pljuča v izvedbi SNG Drama Ljubljana, festival je tudi letos obiskala skupina 45 dijakov iz Ljubljane, ki so si pod vodstvom mentorice Andreje Kopač ob večerni predstavi ogledali tudi razstavo scenografije Prostor v prostoru, fotografsko razstavo Portreti ter dokumentarni film o delu režiserja Tomija Janežiča: La cura del teatro. Prešernovo gledališče Kranj se je v tekmovalnem programu predstavilo s predstavo Ob zori v režiji Žige Divjaka, večer smo zaključili s pogovorom z ustvarjalci predstave.   Več utrinkov v foto galeriji. 

Borštnikovo se preveša v drugo polovico

Borštnikovo srečanje, 22. oktober 2019 ― Nov festivalski teden smo začeli z zaključnim srečanjem udeležencev Evropskega regionalnega sveta Mednarodnega gledališkega inštituta, ki smo ga gostili zadnje tri dni.V Lutkovnem gledališču Maribor smo si ogledali Song Male Kline. Na sporedu sta bili dve tekmovalni predstavi: Nasprotje stvari Slovenskega mladinskega gledališča in Somrak bogov Drame SNG Maribor. Na Malem odru pa smo uživali v stvaritvi Katalonec, s katero je gostovala hrvaška umetniška organizacija RUPER in Teater&TD. Več utrinkov v foto galeriji. 

Odpovedana predstava

Borštnikovo srečanje, 22. oktober 2019 ― Uprizoritev Pljuča v produkciji SNG Drama Ljubljana, ki je na programu Festivala Borštnikovo srečanje, danes, v torek, 22. oktobra ob 19. uri na Malem odru SNG Maribor, zaradi bolezni v igralskem ansamblu žal odpade. Več informacij na blagajni SNG Maribor.

Za nami sta najdaljša tekmovalna uprizoritev in solo performans Iva Dimčeva

Borštnikovo srečanje, 21. oktober 2019 ― V nedeljo je bila na ogled najdaljša uprizoritev v letošnjem festivalskem programu še ni naslova Slovenskega mladinskega gledališča v režiji Tomija Janežiča, ki je z odmori trajala slabih enajst ur, gledalci pa so se selili med dvema prizoriščema. V večernih urah je sledil pogovor z režiserjem in ustvarjalci, ki ga je vodila Alja Lobnik. Delovno so dan preživeli tudi udeleženci mednarodne konference ERC ITI in študenti, ki so se udeležili delavnice Notranja gesta, ki sta jo pripravila Ozren Prohić in Tomislav Pavković iz Akademije dramskih umetnosti Zagreb. Na Malem odru smo videli produkcijo študentov AGRFT Otroci na oblasti, napovedana produkcija Stadion Olympia pa je bila zaradi bolezni v ansamblu odpovedana. Na odru Lutkovnega gledališča Maribor smo si ogledali šesto avtorsko predstavo kolektiva Beton Ltd. Grosse Erwartungen / Velika pričakovanja; razprodana je bila že pred nekaj dnevi, podobno kot ostali festivalski dogodki. V edinstvenem ambientu Minoritske cerkve smo za zaključek prvega festivalskega vikenda gostili bolgarskega koreografa in performerja Iva Dimčeva s solo performansom  The Live Concert, ki mu je prisluhnilo okoli dvesto poslušalcev. Utrinke si oglejte v foto galeriji. 
še novic