Znane so nagrajenke natečaja za izbor treh novih dramskih besedil

Borštnikovo srečanje, 23. februar 2023 ― Strokovna žirija gledališkega projekta Sence pandemije: skriti glasovi je izbrala tri izvirna, neobjavljena dramska besedila naslednjih avtoric: Kristina Kegljen – POD SUKNJOM (POD KRILOM) Katja Gorečan – AKTIVISTKE Tijana Grumić – SVET ZASLUŽUJE KRAJ SVETA (SVET SI ZASLUŽI KONEC SVETA) O prispelih dramskih besedil je odločala strokovna žirija v sestavi: Vilma Štritof (SNG Maribor – Festival Borštnikovo srečanje) / Rok Andres (SNG Maribor – Festival Borštnikovo srečanje) / Biljana Srbljanović (BDP) / Tanja Šljivar (BDP) / Tomislav Zajec ( ZKM) / Selma Spahić (ZKM) / Ivana Vuković (dramaturginja projekta). Žirija je prispela besedila presojala pod šiframi. Obrazložitev žirije Na javni razpis je prispelo 69 dramskih besedil, od katerih eno ni ustrezalo kriterijem, zaradi česar ga žirija ni upoštevala. Še posebej velja poudariti, da je bil javni natečaj namenjen izključno avtoricam. Veliko število prispelih dramskih besedil kaže na pomembnost razpisane tematike kot tudi na majhno število javnih razpisov za izvedbena besedila na regionalni ravni. Tematika nasilja nad ženskami (ne glede na specifičen okvir pandemije Covid-19) je po eni strani nehvaležna, saj lahko hitro zaide v stereotipizacijo in dobesednost. Izjemna kompleksnost situacije narekuje prikaz položaja žrtve, ne da bi bila ta predstavljena kot pasivna in izkoriščena, kakor tudi prikaz položaja nasilneža, ki ni banaliziran, in da besedilo po drugi strani zaobide tudi velikokrat omejujoč pridevnik "ženski". S tem v mislih se zahvaljujemo vsem avtoricam, ki so se v omejenem časovnem okviru soočile z omenjenimi zahtevami in poslale svoja besedila, ki so postavljena v različne svetove, od hiperrealističnega vsakdana, poetično zamišljenih prostorov preko manifestov do znanstvene fantastike. Ne glede na to, da so bila izbrana samo tri besedila, iskreno upamo, da bomo prebrane naslove videli na repertoarjih gledališč, odrov in avditorijev.  Kristina Kegljen – POD SUKNJOM (POD KRILOM) S

Znan tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 25. januar 2023 ― "Skupna poteza izbranih uprizoritev, ki sem jo opazila šele proti koncu sestavljanja programa, pa je redefinicija uprizoritvenega ali vsaj opazno preoblikovanje odrskega prostora in scenskih elementov; ni le opazen segment, ki pomembno soustvarja dramaturgijo celotne uprizoritve, nekajkrat kot enakovreden akter." Vilma Štritof, selektorica tekmovalnega programa Danes je v Kazinski dvorani SNG Maribor potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje. Na predstavitvi sta sodelovala umetniški direktor festivala Aleš Novak in selektorica tekmovalnega programa Vilma Štritof. Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 5. in 18. junijem, uvodne programske vsebine, namenjene vključevanju mlade publike, pa potekajo med 22. in 24. majem. Festival ponovno prinaša kakovosten in raznolik program, pomemben za promocijo in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, povezanost slovenskega gledališkega prostora, razvoj novih občinstev, relevantnost strokovnih presoj in vrednotenje ustvarjalnih dosežkov, prav tako za mednarodno promocijo slovenskega gledališča ter razvoj strokovne refleksije. TEKMOVALNI PROGRAM --> Osrednji del festivala predstavlja tekmovalni program, v katerem se bo zvrstilo dvanajst predstav po izboru selektorice Vilme Štritof, ki si je v koledarskem letu 2022 ogledala 120 uprizoritev, med njimi tri četrtine v institucionalnih gledališčih. "V lanski slovenski gledališki produkciji sta bili opazni dve liniji: na eni strani jo je zaznamovala hiperprodukcija, ki nastaja pod slabšimi pogoji, hlastno, z manj premisleka in priprav, kar se na koncu odraža v slabši izvedbeni kvaliteti in estetski nedorečenosti, na drugi strani pa je bilo čutiti drugačno, novo, svežo senzibilnost in močan kreativni naboj", je o postkovidnem obdobju zapisala v uvodu utemeljitve tekmovalnega programa. Oblikovala ga je tako, da "odslikava raznolike poetike, v katerih uprizoritve razpirajo relevantna dr

Znan tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 25. januar 2023 ― "Skupna poteza izbranih uprizoritev, ki sem jo opazila šele proti koncu sestavljanja programa, pa je redefinicija uprizoritvenega ali vsaj opazno preoblikovanje odrskega prostora in scenskih elementov; ni le opazen segment, ki pomembno soustvarja dramaturgijo celotne uprizoritve, nekajkrat kot enakovreden akter." Vilma Štritof, selektorica tekmovalnega programa Danes je v Kazinski dvorani SNG Maribor potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje. Na predstavitvi sta sodelovala umetniški direktor festivala Aleš Novak in selektorica tekmovalnega programa Vilma Štritof. Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 5. in 18. junijem, uvodne programske vsebine, namenjene vključevanju mlade publike, pa potekajo med 22. in 24. majem. Festival ponovno prinaša kakovosten in raznolik program, pomemben za promocijo in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, povezanost slovenskega gledališkega prostora, razvoj novih občinstev, relevantnost strokovnih presoj in vrednotenje ustvarjalnih dosežkov, prav tako za mednarodno promocijo slovenskega gledališča ter razvoj strokovne refleksije. TEKMOVALNI PROGRAM --> Osrednji del festivala predstavlja tekmovalni program, v katerem se bo zvrstilo dvanajst predstav po izboru selektorice Vilme Štritof, ki si je v koledarskem letu 2022 ogledala 120 uprizoritev, med njimi tri četrtine v institucionalnih gledališčih. "V lanski slovenski gledališki produkciji sta bili opazni dve liniji: na eni strani jo je zaznamovala hiperprodukcija, ki nastaja pod slabšimi pogoji, hlastno, z manj premisleka in priprav, kar se na koncu odraža v slabši izvedbeni kvaliteti in estetski nedorečenosti, na drugi strani pa je bilo čutiti drugačno, novo, svežo senzibilnost in močan kreativni naboj", je o postkovidnem obdobju zapisala v uvodu utemeljitve tekmovalnega programa. Oblikovala ga je tako, da "odslikava raznolike poetike, v katerih uprizoritve razpirajo relevantna dr

Znan tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 25. januar 2023 ― "Skupna poteza izbranih uprizoritev, ki sem jo opazila šele proti koncu sestavljanja programa, pa je redefinicija uprizoritvenega ali vsaj opazno preoblikovanje odrskega prostora in scenskih elementov; ni le opazen segment, ki pomembno soustvarja dramaturgijo celotne uprizoritve, nekajkrat kot enakovreden akter." Vilma Štritof, selektorica tekmovalnega programa Danes je v Kazinski dvorani SNG Maribor potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje. Na predstavitvi sta sodelovala umetniški direktor festivala Aleš Novak in selektorica tekmovalnega programa Vilma Štritof. Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 5. in 18. junijem, uvodne programske vsebine, namenjene vključevanju mlade publike, pa potekajo med 22. in 24. majem. Festival ponovno prinaša kakovosten in raznolik program, pomemben za promocijo in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, povezanost slovenskega gledališkega prostora, razvoj novih občinstev, relevantnost strokovnih presoj in vrednotenje ustvarjalnih dosežkov, prav tako za mednarodno promocijo slovenskega gledališča ter razvoj strokovne refleksije. TEKMOVALNI PROGRAM --> Osrednji del festivala predstavlja tekmovalni program, v katerem se bo zvrstilo dvanajst predstav po izboru selektorice Vilme Štritof, ki si je v koledarskem letu 2022 ogledala 120 uprizoritev, med njimi tri četrtine v institucionalnih gledališčih. "V lanski slovenski gledališki produkciji sta bili opazni dve liniji: na eni strani jo je zaznamovala hiperprodukcija, ki nastaja pod slabšimi pogoji, hlastno, z manj premisleka in priprav, kar se na koncu odraža v slabši izvedbeni kvaliteti in estetski nedorečenosti, na drugi strani pa je bilo čutiti drugačno, novo, svežo senzibilnost in močan kreativni naboj", je o postkovidnem obdobju zapisala v uvodu utemeljitve tekmovalnega programa. Oblikovala ga je tako, da "odslikava raznolike poetike, v katerih uprizoritve razpirajo relevantna dr

Rezultate natečaja bomo objavili 15. marca

Borštnikovo srečanje, 23. januar 2023 ― Zagrebško gledališče mladih (Hrvaška), Slovensko narodno gledališče Maribor - Festival Borštnikovo srečanje (Slovenija) in Beograjsko dramsko gledališče (Srbija) kot partnerji obveščajo, da je bila objava rezultatov natečaja za izbor treh novih/neobjavljenih dramskih besedil v okviru gledališkega projekta Sence pandemije: skriti glasovi preložena. Razlog za preložitev je veliko število prispelih besedil in čas, ki je potreben, da komisija oceni kakovost prispelih dramskih besedil (oddanih je bilo 69 avtorskih del). Nov rok za objavo rezultatov natečaja je 15. marec 2023. O treh nagrajenih besedilih bo odločala strokovna žirija v sestavi: Vilma Štritof (SNG Maribor – Festival Borštnikovo srečanje) / Rok Andres (SNG Maribor – Festival Borštnikovo srečanje) / Biljana Srbljanović (BDP) / Tanja Šljivar (BDP) / Tomislav Zajec ( ZKM) / Selma Spahić (ZKM) / Ivana Vuković (dramaturginja projekta). Rezultati natečaja bodo objavljeni 15. marca 2023 na spletni strani projekta Shadow Pandemic.   Vsako izbrano besedilo bo nagrajeno v bruto znesku 4.400,00 €. Izbrana besedila bodo prevedena v angleščino in objavljena na spletni strani, čemur bo sledila premierna uprizoritev nagrajenih besedil v obliki omnibusa, ki jo bo režirala režiserka Selma Spahić. Predstave bodo gostovale v Zagrebu, Beogradu in Mariboru. Natečaj se osredotoča na temo zlorabljenih in zapostavljenih žensk v času pandemije Covid-19. Projekt Shadow Pandemic: Hidden Voices je sofinancirala Ustvarjalna Evropa ob finančni podpori Evropske komisije.  

Na natečaj za izbor treh novih dramskih besedil prispelo 69 avtorskih del

Borštnikovo srečanje, 20. januar 2023 ― Na natečaj za izbor treh novih dramskih besedil, ki smo ga partnerji Festival Borštnikovo srečanje, Zagrebško gledališče mladih in Beograjsko dramsko gledališčev sklopu mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi, objavili oktobra 2022, je do izteka roka za prijavo, 18. januarja, prispelo kar 69 izvirnih dramskih besedil v hrvaškem, srbskem in slovenskem jeziku. Na natečaju so sodelovale avtorice s stalnim prebivališčem v državah Evropske Unije ter v državah, ki so vključene v program Ustvarjalna Evropa. Tema natečaja je bila problematika nasilja nad ženskami v času zaprtja javnega življenja zaradi pandemije koronavirusa.   Sedemčlanska strokovna žirija v sestavi Vilma Štritof, Rok Andres, Biljana Srbljanović, Tanja Šljivar, Tomislav Zajec, Selma Spahić in Ivana Vuković bo do konca februarja 2023 opravila selekcijo prispelih besedil (po eno iz vsake države), nagrajene avtorice pa bodo prejele denarno nagrado. Rezultati natečaja bodo objavljeni najkasneje 28. februarja 2023. Izbrana besedila bodo prevedena v angleščino, objavljena v spletni obliki, igro/uprizoritev v obliki omnibusa, ki temelji na nagrajenih besedilih kot sestavni del uprizoritve, pa bo režirala režiserka Selma Spahić. Predstava bo izvedena pomladi 2024 v Zagrebu, Beogradu in v Mariboru, načrtovana so tudi gostovanja v tujini (Poljska, Češka).  

Na natečaj za izbor treh novih dramskih besedil prispelo 68 avtorskih del

Borštnikovo srečanje, 20. januar 2023 ― Na natečaj za izbor treh novih dramskih besedil, ki smo ga partnerji Festival Borštnikovo srečanje, Zagrebško gledališče mladih in Beograjsko dramsko gledališčev sklopu mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi, objavili oktobra 2022, je do izteka roka za prijavo, 18. januarja, prispelo kar 68 izvirnih dramskih besedil v hrvaškem, srbskem in slovenskem jeziku. Na natečaju so sodelovale avtorice s stalnim prebivališčem v državah Evropske Unije ter v državah, ki so vključene v program Ustvarjalna Evropa. Tema natečaja je bila problematika nasilja nad ženskami v času zaprtja javnega življenja zaradi pandemije koronavirusa.   Sedemčlanska strokovna žirija v sestavi Vilma Štritof, Rok Andres, Biljana Srbljanović, Tanja Šljivar, Tomislav Zajec, Selma Spahić in Ivana Vuković bo do konca februarja 2023 opravila selekcijo prispelih besedil (po eno iz vsake države), nagrajene avtorice pa bodo prejele denarno nagrado. Rezultati natečaja bodo objavljeni najkasneje 28. februarja 2023. Izbrana besedila bodo prevedena v angleščino, objavljena v spletni obliki, igro/uprizoritev v obliki omnibusa, ki temelji na nagrajenih besedilih kot sestavni del uprizoritve, pa bo režirala režiserka Selma Spahić. Predstava bo izvedena pomladi 2024 v Zagrebu, Beogradu in v Mariboru, načrtovana so tudi gostovanja v tujini (Poljska, Češka).  

Vabilo na novinarsko konferenco

Borštnikovo srečanje, 18. januar 2023 ― Spoštovane predstavnice in predstavniki medijev,  ekipa Festivala Borštnikovo srečanje tudi letos ob vrhunskih gledaliških predstavah slovenskih in tujih producentov pripravlja raznolik spremljevalni program, strokovna srečanja, mednarodni simpozij, refleksijo gledališkega dogajanja ter dejavnosti za razvoj občinstev. Osrednji del festivala bo potekal med 5. in 18. junijem, uvodne programske vsebine pa se pričenjajo med 22. in 24. majem. Vabimo vas na predstavitev in utemeljitev izbora tekmovalnega programa selektorice Vilme Štritof. Srečanje z novinarji bo v sredo, 25. januarja 2023, ob 12. uri v Kazinski dvorani SNG Maribor.   Sodelovali bodo Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje, Danilo Rošker, direktor SNG Maribor, in Vilma Štritof, selektorica tekmovalnega programa. Predstavitvena gradiva bodo po dogodku dostopna na spletni strani.   Predstavitev ostalih vsebin 58. Festivala Borštnikovo srečanje bomo pripravili na začetku maja, o čemer vas bomo pravočasno obvestili.   Veselimo se snidenja z vami!    Ekipa Borštnikovega srečanja  

Vabilo na gledališko delavnico za mlade

Borštnikovo srečanje, 5. januar 2023 ― Festival Borštnikovo srečanje v okviru mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi vabi na brezplačno gledališko delavnico za mlade med 14. in 18. letom. Tema tokratne delavnice, ki bo v četrtek, 19. januarja 2023, ob 15. uri na Komornem odru SNG Maribor je dramska igra kot oblika, na njej pa se boste seznanili s posebnostmi dramskega besedila kot literarnega žanra in spoznali prvine, ki morajo biti vključene v izbrano dramsko delo. Delavnico bosta vodili dramaturginja projekta Ivana Vuković in gledališka pedagoginja in mentorica, režiserka Mateja Kokol. Gre za drugo iz niza petih brezplačnih gledaliških delavnic, na katerih mladim omogočamo celovit vpogled v nastanek dramske predstave; vse od spremljanja umetniške ekipe pri študiju dramske predstave do produkcijskih postopkov v zaodrju, hkrati pa jih seznanjamo s problematiko nasilja nad ženskami. Dvoletni mednarodni projekt Sence pandemije: skriti glasovi Festival Boršnikovo srečanje izvaja v sodelovanju z Zagrebškim gledališčem mladih in Beograjskim dramskim gledališčem. Naslavlja problem nasilja nad ženskami v času zaprtja javnega življenja zaradi pandemije koronavirusa. Glavni namen projekta je širšo javnost in mlade ozavestiti o tej problematiki skozi serijo projektnih aktivnosti, v sklopu katerih je odprt javni natečaj za nova dramska besedila, poteka niz petih delavnic z mladimi, projekt pa se bo zaključil z gledališko uprizoritvijo na javnem natečaju izbranih dramskih besedil pod vodstvom gledališke režiserke Selme Spahić. Sofinanciran je v sklopu programa Ustvarjalna Evropa s finančno podporo Evropske komisije. Na delavnice se lahko prijavite do torka, 17. januarja 2023 na: info@borstnikovo.si Udeležba na prvi delavnici, ki smo jo izvedli v novembru 2022, ni pogoj. Predviden urnik: Dramska igra kot oblika --> Januar 2023 Razvijanje dramske igre --> Marec 2023 Produkcijski proces nastanka predstave --> Junij 2023 Ogled predstave --> Oktober 2023 Več o projektu na: https://sha

Blaž Lukan je selektor tekmovalnega programa 59. FBS

Borštnikovo srečanje, 19. december 2022 ― Umetniški direktor Aleš Novak je po predhodnem pozitivnem mnenju strokovne skupine za selektorja 59. Festivala Borštnikovo srečanje imenoval dramaturga in gledališkega kritičarja Blaža Lukana.  Novo obdobje izbora se začenja s 1. januarjem 2023 in se bo zaključilo s koncem koledarskega leta, 31. 12. 2023. Blaž Lukan (rojen 1955 na Ptuju) je profesor, dramaturg, gledališki kritik in pesnik. Diplomiral in doktoriral je iz dramaturgije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (UL AGRFT), kjer tudi predava. Deluje v gledališču in pri filmu kot dramaturg (več kot 60 dramaturgij). Piše gledališke kritike in spremne besede k dramskim in strokovnim besedilom tako slovenskih kot tujih avtorjev ter razprave s področja dramatike in teorije scenskih umetnosti. Med leti 2007 in 2011 ter od 2017 je predstojnik oddelka za dramaturgijo in scenske umetnosti na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani. Od leta 2008 je član uredništva revije Amfiteater, do leta 2010 pa je bil član uredništva revije Maska. Bil je umetniški vodja gledališča Glej v Ljubljani in Slovenskega ljudskega gledališča Celje, pred leti tudi selektor Festivala Borštnikovo srečanje in mednarodnega festivala Lutke. Pisal je tudi radijske igre in prozo, je avtor drame Mrtvi (uprizoritev SNG Maribor, 1999/2000), ki je bila leta 2001 nominirana za Grumovo nagrado, in večjega števila priredb in dramatizacij (mdr. Drejček in trije Marsovčki, Boljše življenje, Abadon, Zverinice iz Rezije). Vseskozi piše tudi poezijo, izdal je deset pesniških zbirk. Za pesmi za otroke, zbrane v knjigi Fantek in punčka, je prejel Levstikovo nagrado za izvirno leposlovno delo 2021. Kontakt: blaz.lukan@borstnikovo.si

Dramaturški kolegij o nasilju nad ženskami

Borštnikovo srečanje, 15. december 2022 ― V okviru mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi, ki ga izvajamo skupaj z Zagrebškim gledališčem mladih in Beograjskim dramskim gledališčem, je včeraj v SNG Maribor potekal dramaturški kolegij na temo (povečanega) nasilja nad ženskami v času pandemije koronavirusa. Dramaturginja Ivana Vuković je skupaj z gostjami Jernejo Turin, svetovalko-analitičarko centra za človekove pravice – Varuh človekovih pravic, Marinko Dobrajc, socialno delavko Centra za socialno delo Maribor in Ano Lah, novinarko Večera, perečo problematiko osvetlila z več zornih kotov. Sogovornice so se strinjali, da je feminizem še vedno močno zakoreninjen v naš družbeni sistem in da se neenakosti med spoloma začenjajo zelo zgodaj. Opozorile so, da se na problematiki premalo dela sistemsko, ženske velikokrat ne prijavijo nasilje zaradi sramu, ki je v družbi še zmeraj prisoten ter dolgotrajnih postopkov, ki sledijo prijavi. Pa tudi, ker jim življenjski standard ne omogoča odhoda. V drugem delu pogovora so se dotaknile umetnosti in gledališča, ki ima pomembno družbeno vlogo in lahko opozarja na problem tudi z izbiro teme gledališke predstave. Za avtentičnost dramskega besedila je po njihovem mnenju nujno, da se avtorji/avtorice srečajo z žrtvami, opravljajo pogovore z vpletenimi deležniki in znajo na problematiko pogledati širše. Avtor/ica pa naj najprej ugotovi, kakšen je njegov/njen odnos do nasilja, kaj je zanj/o sprejemljivo in naj ohrani ničelno toleranco do vseh oblik nasilja.

Poslovil se je Lado Kralj

Borštnikovo srečanje, 12. december 2022 ― V 85. letu starosti je umrl pisatelj, literarni in gledališki kritik, teatrolog, dramaturg, urednik, prevajalec in profesor Lado Kralj. Rodil se je leta 1938 v Slovenj Gradcu, nato študiral primerjalno književnost in angleški jezik s književnostjo na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, kjer je tudi doktoriral iz ekspresionizma v slovenski in nemški literarni vedi. Krajši čas je bil umetniški vodja Drame SNG Ljubljana. Od konca šestdesetih let prejšnjega stoletja je bil ključna figura pri utemeljevanju in širjenju nove, avantgardne estetike v slovenskem teatru. Pozneje je bil pomembno vpet v delovanje gledaliških festivalov v Jugoslaviji in Sloveniji. V toku prehajanj med prakso in teorijo je dve desetletji na oddelku za primerjalno književnost in literarno teorijo na ljubljanski Filozofski fakulteti predaval o zgodovini drame in njeni teoriji, v mladih intelektualcih oblikoval čut za zgodovinske avantgarde 20. stoletja in med drugim vodil seminar gledališke kritike. Za svojo zbirko kratke proze Kosec koso brusi (2010) je prejel nagrado za najboljši prvenec in fabulo. Leta 2014 je objavil še roman Če delaš omleto. Kot avtor se je podpisal pod znanstvena dela Ekspresionizem, Teorija drame in Primerjalni članki, kot urednik pa pod Zbrano delo Slavka Gruma (1976) in Zgodbe iz tridesetih let (2010) Milene Mohorič. Po diplomi je študiral na New York University in bil dramaturg v avantgardnem gledališču The Performing Garage. Bil je soustanovitelj gledališč Glej in Pekarna. Društvo gledaliških kritikov in teatrologov mu je leta 2020 podelilo nagrado za življenjsko delo.  

Poslovil se je Lado Kralj

Borštnikovo srečanje, 12. december 2022 ― V 85. letu starosti je umrl pisatelj, literarni in gledališki kritik, teatrolog, dramaturg, urednik, prevajalec in profesor Lado Kralj. Rodil se je leta 1938 v Slovenj Gradcu, nato študiral primerjalno književnost in angleški jezik s književnostjo na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, kjer je tudi doktoriral iz ekspresionizma v slovenski in nemški literarni vedi. Krajši čas je bil umetniški vodja Drame SNG Ljubljana. Od konca šestdesetih let prejšnjega stoletja je bil ključna figura pri utemeljevanju in širjenju nove, avantgardne estetike v slovenskem teatru. Pozneje je bil pomembno vpet v delovanje gledaliških festivalov v Jugoslaviji in Sloveniji. V toku prehajanj med prakso in teorijo je dve desetletji na oddelku za primerjalno književnost in literarno teorijo na ljubljanski Filozofski fakulteti predaval o zgodovini drame in njeni teoriji, v mladih intelektualcih oblikoval čut za zgodovinske avantgarde 20. stoletja in med drugim vodil seminar gledališke kritike. Za svojo zbirko kratke proze Kosec koso brusi (2010) je prejel nagrado za najboljši prvenec in fabulo. Leta 2014 je objavil še roman Če delaš omleto. Kot avtor se je podpisal pod znanstvena dela Ekspresionizem, Teorija drame in Primerjalni članki, kot urednik pa pod Zbrano delo Slavka Gruma (1976) in Zgodbe iz tridesetih let (2010) Milene Mohorič. Po diplomi je študiral na New York University in bil dramaturg v avantgardnem gledališču The Performing Garage. Bil je soustanovitelj gledališč Glej in Pekarna. Društvo gledaliških kritikov in teatrologov mu je leta 2020 podelilo nagrado za življenjsko delo.  
še novic