DAYS OF CANKAR – iCANKAR – A DETECTIVE STORY FOR YOUNG PEOPLE

SLG Celje, 22. april 2018 ― Coproduction of Mestno gledališče Ptuj, Zavod Margareta Schwarzwald and Cankarjev dom Ljubljana iCANKAR Detective story Director Maruša Kink   Young people are often reluctant to read Cankar because it hints mandatory school readings. Even though his language is rich in symbolism and written in a language that needs time to comprehend, Ivan Cankar's works are still current with today's world. In his writings he is witty and delicate, but at the same time, sarcastic, sharp and very critical. Above all, he was a man of action.This tense story consists of real life events combined with Cankar's imagination. In iCankar the viewers will get to know the famous writer through his life. These events intertwine with some of his literary stories that create a picture of who he really was. Cankar is revealed, but does not lose his mystery and significance.

Urša Majcen bere sodobno slovensko dramo

SiGledal Novice, 21. april 2018 ― Urša Majcen, študentka prvega letnika dramaturgije in scenskih umetnosti na AGRFT, je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejela iz rok Filipa Mramorja. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločila, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst I-z-š-t-e-v-a-n-k-e Simone Hamer.

Katarina Černe bere sodobno slovensko dramo

SiGledal Novice, 21. april 2018 ― Katarina Černe je študentka primerjalne književnosti in literarne teorije ter slovenistike na Filozofski fakulteti v Ljubljani, ki rada zahaja v gledališče in za pisalno mizo sestavlja različne like ter jih povezuje v prijetne in manj prijetne situacije. Štafeto branja sodobne slovenske dramatike je sprejela iz rok Zale Mojce Jerman Kuželički. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločila, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst 24ur Simone Semenič.

BORIS CAVAZZA NA VELIKEM ODRU SLG CELJE – PONEDELJEK, 23. APRIL, OB 19.30

SLG Celje, 20. april 2018 ― Gledališče Koper Furio Bordon ZADNJE LUNE Režiser Dušan Mlakar   IGRAJO Oče BORIS CAVAZZA Mati ANJA DRNOVŠEK Sin ROK MATEK   Ponedeljek, 23. aprila 2018, ob 19.30, Veliki oder SLG Celje   Zadnje lune je igra o staranju, o strahu pred smrtjo in priznanju nemoči pa tudi igra o medgeneracijskem prepadu, o pomanjkanju empatije mladih v odnosu do starostnikov, predvsem pa surova, toda globoka analiza volje do življenja, kakor jo razkrivata profesorjeva izkušnja prostovoljnega »izgnanstva« in nenehno iskanje ravnovesja med pogoji za njegov obstoj in praznino, ki neizogibno ugasne vsako iskro življenja.

Zemljevid padcev

Kriterij.si, 20. april 2018 ― Zemljevid padcev Via Negativa: 365padcev Urednik Fri, 04/20/2018 - 12:44 Zemljevid padcev * Padec vase zajema negativnost in pozitivnost; padec je onkraj dobrega in zlega; padec zgošča vase jedro dialektike. Pasti, vstati, pasti, vstati – nekakšno sodobno podoživljanje dinamike krščanskih inferna in paradisa, med katerima očiščenje, purgatio, vztraja kot čista sedanjost, ki se izmika vsaki definiciji. Kar pronica v našo zavest, je le dinamika vzpona in padca. Vse tisto vmes – je molk, je življenje, je tok. Ne obstaja. Vse tisto vmes je zunaj vsake politike. Predstavo 365padcev gledamo kot odrski esej s fragmentarno strukturo – oder kot avtonomno zvočno-scensko telo komunicira z nami prek teles akterjev. Predanost performerjev je nekaj, kar je za Vio Negativo značilno in kar vsakič znova presune ter osredišči gledalčevo zavest. Če je režija predstave vselej režija pogleda – telo gledalca se spremeni v sinestetično oko –, ta predstava z dinamiko zapiranja in odpiranja (padanja in vstajanja) odrskih zaves reže in izpostavlja momente realnosti. V dinamiki, ki ne dopušča oddiha in ima do gledalca presunljivo, neizrečeno zahtevo v vsakem trenutku, nas režiser Bojan Jablanovec vodi po tem zemljevidu padcev in udarcev. Tukaj smo priča nekakšni negativni alkimiji: osnovni princip alkimije je pretvarjanje niča v nekaj (zlato?), tukaj pa se iz nečesa (realnega) tvori nič kot destilirana performativna situacija, skozi katero gledalec gradi mrežo asociacij in odpora, idej in emocij, ki ga nenehno usmerjajo proti njegovim intimnim padcem. Proti padcem, ki nas silijo, da znova vstajamo – in tistim, zaradi katerih obležimo. * Predstava se začne z odštevanjem – to odštevanje vzpostavi neko geometrično moč štetja kot Zakona; ta geometričnost je močnejša od performerjev, močnejša od gledalcev. Kot računalniški glas, ki v nekem kasnejšem prizoru poje »I can't get no satisfaction«. Ta popolna praznina, ki je lastna tako stroju kot človeški abstrakciji (številu), je neskonč

Jernej Gašperin bere sodobno slovensko dramo

SiGledal Novice, 20. april 2018 ― Igralec Jernej Gašperin, član ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega, je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejel iz rok Ane Penca. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst ATL 220 Andreja Rozmana Roze.

Helena Fašalek bere sodobno slovensko dramo

SiGledal Novice, 20. april 2018 ― Helena Fašalek je dramaturginja, dramatičarka in performerka, ki letos končuje drugo stopnjo študija dramaturgije. Štafeto branja sodobne slovenske dramatike je sprejela iz rok Leva Mastnaka Trobentarja. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločila, da obiskovalcem portala v branje priporoči dramsko besedilo Ize Strehar Razpad.

Zala Mojca Jerman Kuželički bere sodobno slovensko dramo

SiGledal Novice, 20. april 2018 ― Zala Mojca Jerman Kuželički je čisto na sveže zaposlena v NUK-u, kjer zavzeto zbira in prebira Cankarjeva dela, pisma in notice ter druga gradiva iz njegovega časa, sicer pa je anglistka in primerjalna jezikoslovka z veliko ljubezni do gledališča, sodobnega plesa in feminizma. V zadnjem času je imela v okviru projekta Študenteater priložnost soustvariti dve predstavi, v čemer je neizmerno uživala. Štafeto branja sodobne slovenske dramatike je sprejela iz rok Ajde Bračič. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločila, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Jere Ivanc Smoking Kills.

Miha Rodman, igralec Prešernovega gledališča Kranj: »Monodrama je nekaj takšnega, kot bi se žogal sam s sabo ...«

SiGledal Novice, 20. april 2018 ― Pred nekaj dnevi se je vrnil iz Izraela. V velikem državnem gledališču Haifa teater je gostoval z monodramo Judovski pes, izraelskega avtorja Asherja Kravitza. Miha Rodman je tudi zaradi tega in dejstva, da je moral predstavo naštudirati v angleškem jeziku, nosil veliko odgovornost. Vse je bilo na njem. A uspelo mu je! Navdušeno občinstvo ga je sprejelo in vzelo za svojega.
še novic