Mesta >> mestom: Kreativna četrt Barutana

Mesta >> mestom: Kreativna četrt Barutana

Inštitut za politike prostora, 15. november ― Urbana prenova industrijskih stavb in zemljišč ima pomembno vlogo pri oživljanju mest in ustvarjanju prostorov, ki so lahko namenjeni kulturnim, kreativnim, mladinskim in drugim družbenim vsebinam. S prenovo prispevamo k trajnostnemu razvoju mest, saj izkoriščamo obstoječo infrastrukturo in ne gradimo novih objektov, obenem pa ohranjamo zgodovinsko in arhitekturno dediščino ter identiteto kraja. Prenovljene površine in prostore...
Za uvajanje vetrne energije sta ključna strateški in vključujoč pristop

Za uvajanje vetrne energije sta ključna strateški in vključujoč pristop

Inštitut za politike prostora, 6. november ― Konec oktobra smo tri nevladne organizacije: Focus, društvo za sonaravni razvoj, PIC – Pravni center za človekove pravice in okolje in IPoP – Inštitut za politike prostora, zaključile in v Ljubljani (22.10.2024) in Mariboru (24.10.2024) predstavile izsledke dveh projektov s katerima skušamo prispevati k razumevanju in premagovanju ovir pri uvajanju vetrne energije v Sloveniji. Študija...
Jeseni 2024 je v šole in vrtce s Pešbusom potovalo kar 4000 otrok

Jeseni 2024 je v šole in vrtce s Pešbusom potovalo kar 4000 otrok

Inštitut za politike prostora, 29. oktober ― Jeseni 2024 so se v okviru Evropskega tedna mobilnosti s podporo programa Aktivno v šolo in zdravo mesto za izvajanje Pešbusa in Bicivlaka angažirale številne osnovne šole in občine. Kar 15 izvajalcev je aktivnost spremljane hoje v šolo ali vrtec letos preizkusilo prvič. Od leta 2016 je tako Pešbus preizkusilo že skoraj 170 slovenskih šol (in vrtcev)....
Novo prometno ureditev pred OŠ Medvode starši podpirajo, podatki kažejo na izboljšano varnost

Novo prometno ureditev pred OŠ Medvode starši podpirajo, podatki kažejo na izboljšano varnost

Inštitut za politike prostora, 24. oktober ― Prometna ureditev pred Osnovno šolo Medvode, uvedena za zagotavljanje večje varnosti v okolici šole je prinesla številne pozitivne spremembe. Analiza podatkov potrjuje, da je spremenjena prometna ureditev vplivala na zmanjšanje nevarnih prometnih manevrov voznikov motornih vozil v okolici šole, podpirajo pa jo tudi starši. V začetku šolskega leta 2024 je pred Osnovno šolo Medvode v...

Vabilo za šole in občine: Izmenjava praks izvajanja Pešbusa in Bicivlaka

Inštitut za politike prostora, 24. oktober ― Vsi zainteresirani za idejo, da bi tudi na vaši šoli ali v vašem kraju uvedli spremljano hojo v šolo s Pešbusom ali Bicivlakom, prijazno vabljeni na izmenjavo praks. Koordinatorke iz različnih koncev Slovenije vam bodo predstavile izvajanje dejavnosti v praksi in skupaj z ekipo programa Aktivno v šolo in zdravo mesto odgovarjale na vaša vprašanja....
[Furam 30!] Cona 30 v Trbovljah izboljšuje prometno varnost

[Furam 30!] Cona 30 v Trbovljah izboljšuje prometno varnost

Inštitut za politike prostora, 17. oktober ― Občina Trbovlje je v novo šolsko leto vstopila z novo prometno ureditvijo, ki je nastala na pobudo občanov. Na dobrem kvadratnem kilometru, med naseljema Vreskovo in Nasipi, je uvedla Cono 30. Ukrep, ki je uvrstil Trbovlje na seznam naprednih evropskih prometnih praks, je že v dobrem mesecu prinesel pozitivne rezultate – znižanje skupnih povprečnih hitrosti...

Mednarodna konferenca Moč narave v mestih

Inštitut za politike prostora, 7. oktober ― Moč narave v mestih Ozelenjevanje mest za prilagajanje na podnebne spremembe 12. november 2024 Fakulteta za družbene vede, Kardeljeva ploščad 5, Ljubljana Obnova narave in krepitev njenih koristi za človeka in okolje dobivata s podnebnimi spremembami v urbanih politikah vedno večji pomen. Sposobnost narave, da lahko učinkovito blaži posledice podnebnih sprememb, je še posebno pomembna...
Mesta >> mestom: Sodobni pristopi k urejanju zelenih površin

Mesta >> mestom: Sodobni pristopi k urejanju zelenih površin

Inštitut za politike prostora, 4. oktober ― Javne zelene površine v naseljih izboljšujejo kakovost življenja in prispevajo k zdravju in dobremu počutju prebivalcev. Spodbujajo tudi preživljanje časa na prostem in telesno dejavnost, kar pozitivno vpliva na duševno zdravje. Drevesa in parki hladijo in vlažijo zrak ter zmanjšujejo učinek toplotnega otoka. Zelene površine varujejo okolje, tla in talno vodo ter zadržujejo hrup in...

Mednarodna konferenca Moč narave v mestih

Inštitut za politike prostora, 1. oktober ― Moč narave v mestih Ozelenjevanje mest za prilagajanje na podnebne spremembe 12. november 2024, Ljubljana Obnova narave in krepitev njenih koristi za človeka in okolje dobivata s podnebnimi spremembami v urbanih politikah vedno večji pomen. Sposobnost narave, da lahko učinkovito blaži posledice podnebnih sprememb, je še posebno pomembna v urbanem okolju, kjer živi večina prebivalstva.... The post Mednarodna konferenca Moč narave v mestih appeared first on IPoP - Inštitut za politike prostora.
Mesta >> mestom: Udobna Mislejeva ulica

Mesta >> mestom: Udobna Mislejeva ulica

Inštitut za politike prostora, 29. september ― Prometna varnost otrok, spodbujanje hoje in drugih oblik trajnostne mobilnosti, urejanje novih odprtih prostorov, izboljšanje kakovosti zraka in zmanjševanje učinka toplotnega otoka spodbujajo razmislek o novih načinih urejanja ulic, na katerih se nahajajo šole in vrtci. Mesta, kot so Pariz, Barcelona in Dunaj, umiritev prometa in trajnostno mobilnost že nekaj časa prioritetno spodbujajo na t. i....
Mesta >> mestom: S kolesom v šolo

Mesta >> mestom: S kolesom v šolo

Inštitut za politike prostora, 27. september ― Šole so pomembni generatorji avtomobilskega prometa, ki povzročajo zgostitve predvsem v jutranjih konicah. Ta promet lahko vpliva na varnost in kakovost šolskega okolja, vključno z onesnaženostjo zraka in hrupom. Ogljični odtis, ki nastaja z vsakodnevnimi prevozi otrok v šole, ni zanemarljiv. Vendar pa lahko občine skupaj s šolami razmere izboljšajo. Zelo pomembno pri tem je...
Mesta >> mestom: Šolska ulica

Mesta >> mestom: Šolska ulica

Inštitut za politike prostora, 13. september ― Šolska ulica – območje varnih prihodov v šolo je ukrep za izboljšanje varnosti in udobnosti šolske poti. V obdobju njenega izvajanja se na cesti v neposredni okolici šole omeji motorni promet v času jutranje konice, na primer eno uro pred začetkom pouka. Promet se lahko omeji tudi za celo dopoldne ali v času popoldanske konice....
Sodelujemo pri pripravi 16 celostnih občinskih prometnih strategij

Sodelujemo pri pripravi 16 celostnih občinskih prometnih strategij

Inštitut za politike prostora, 13. september ― Velik del našega kolektiva je zadnje mesece vpet v pripravo Občinskih celostnih prometnih strategij (OCPS), ki jih v konzorciju z RRA LUR in LUZ pripravljamo za 16 slovenskih občin (Komenda, Domžale, Ig, Velike Lašče, Log Dragomer, Mengeš, Medvode, Škofljica, Kamnik, Dol pri Ljubljani, Vodice, Škofja Loka, Brezovica, Grosuplje, Celje in Ljubljana). OCPS je občinski strateški dokument za načrtovanje prometa s poudarkom na ukrepih za spodbujanje trajnostne mobilnosti in dobra priložnost za vključevanje javnosti v eno od področij upravljanja lokalnih skupnosti. S pripravo občinskih celostnih prometnih strategij, ki jih občine povečini delajo prvič, nekatere pa nadgrajujejo svoje zaveze iz leta 2017, bodo občine pripravile akcijski načrt za naslednjih 7 let. Sprejete strategije bodo pogoj za kandidiranje za javna sredstva za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti. Naša vloga v procesu je vezana predvsem na vključevanje različnih deležnikov in širše javnosti v pripravo strategije preko raznolikih metod in orodij. Zadnje mesece smo zato intenzivno posvetili izvedbam 31 delavnic z delovnimi skupinami, izvedbam 16 anket za splošno javnost, vključevanju 40 šol in 50 večjih delodajalcev v občinah v raziskavo o potovalnih navadah šolarjev in zaposlenih, izvedbam 215 intervjujev in 22 javnih razprav z željo slišati čim več glasov občanov in občank. Sodelovanje v sklopu festivala Ana Desetnica in Kamfesta Ker javne razprave v procesu participacije po večletnih izkušnjah pritegnejo zgolj določeno družbeno skupino, smo priložnostno preizkusili novo obliko vključevanja javnosti. V procesu participacije, ki ga vodimo v okviru priprave OCPS za Mestno občino Ljubljana in Občino Kamnik, smo se zato odločili, da vključimo drugačne metode vključevanja javnosti. Pridružili smo se Festivalu uličnega gledališča Ana Desetnica in Festivalu Kamfest, kjer smo se z udeleženci, ki jih klasične metode participacije mogoče ne bi zajele, pogovarjali o izboljšavah na področju p

Razbijamo mite urbanega razvoja

Inštitut za politike prostora, 12. september ― Več kot polovica svetovnega prebivalstva živi in dela v mestih in urbanih naseljih. Podobno je tudi v Sloveniji. Posamezniki in različne skupnosti dojemamo življenje v mestu različno. Mesto uporabljamo na različne načine in imamo o njegovi urejenosti in delovanju različne predstave. Pri našem delu se pogosto srečujemo z zmotnimi predstavami o prostorskih in urbanih izzivih... The post Razbijamo mite urbanega razvoja appeared first on IPoP - Inštitut za politike prostora.
Furam 30: Sprememba, ki Trbovlje uvršča na seznam naprednih evropskih prometnih praks

Furam 30: Sprememba, ki Trbovlje uvršča na seznam naprednih evropskih prometnih praks

Inštitut za politike prostora, 4. september ― Trbovlje, 4.9.2024 Občina Trbovlje v novo šolsko leto vstopa z novo prometno ureditvijo, ki je nastala na pobudo občanov. Na dobrem kvadratnem kilometru, med naseljema Vreskovo in Nasipi, je eno najgosteje naseljenih območij v Sloveniji, zato je bila z novim šolskim letom na tem območju uvedena cona 30. Na novinarski konferenci, kjer so bili prisotni... The post Furam 30: Sprememba, ki Trbovlje uvršča na seznam naprednih evropskih prometnih praks appeared first on IPoP - Inštitut za politike prostora.
še novic