Inštitut za politike prostora,
13. september
―
Velik del našega kolektiva je zadnje mesece vpet v pripravo Občinskih celostnih prometnih strategij (OCPS), ki jih v konzorciju z RRA LUR in LUZ pripravljamo za 16 slovenskih občin (Komenda, Domžale, Ig, Velike Lašče, Log Dragomer, Mengeš, Medvode, Škofljica, Kamnik, Dol pri Ljubljani, Vodice, Škofja Loka, Brezovica, Grosuplje, Celje in Ljubljana). OCPS je občinski strateški dokument za načrtovanje prometa s poudarkom na ukrepih za spodbujanje trajnostne mobilnosti in dobra priložnost za vključevanje javnosti v eno od področij upravljanja lokalnih skupnosti. S pripravo občinskih celostnih prometnih strategij, ki jih občine povečini delajo prvič, nekatere pa nadgrajujejo svoje zaveze iz leta 2017, bodo občine pripravile akcijski načrt za naslednjih 7 let. Sprejete strategije bodo pogoj za kandidiranje za javna sredstva za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti.
Naša vloga v procesu je vezana predvsem na vključevanje različnih deležnikov in širše javnosti v pripravo strategije preko raznolikih metod in orodij.
Zadnje mesece smo zato intenzivno posvetili izvedbam 31 delavnic z delovnimi skupinami, izvedbam 16 anket za splošno javnost, vključevanju 40 šol in 50 večjih delodajalcev v občinah v raziskavo o potovalnih navadah šolarjev in zaposlenih, izvedbam 215 intervjujev in 22 javnih razprav z željo slišati čim več glasov občanov in občank.
Sodelovanje v sklopu festivala Ana Desetnica in Kamfesta
Ker javne razprave v procesu participacije po večletnih izkušnjah pritegnejo zgolj določeno družbeno skupino, smo priložnostno preizkusili novo obliko vključevanja javnosti. V procesu participacije, ki ga vodimo v okviru priprave OCPS za Mestno občino Ljubljana in Občino Kamnik, smo se zato odločili, da vključimo drugačne metode vključevanja javnosti. Pridružili smo se Festivalu uličnega gledališča Ana Desetnica in Festivalu Kamfest, kjer smo se z udeleženci, ki jih klasične metode participacije mogoče ne bi zajele, pogovarjali o izboljšavah na področju p