Aleksander Vujović: Veliko majhno stanovanje

OUTSIDER, 28. december 2022 ― Pred časom smo objavili prenovno minimalnega stanovanja v središču Ljubljane, ki jo je zasnoval arhitekt Aleksander Vujović tako, da je s spretnim preigravanjem multifunkcionalne opreme po vsej višini prostora na 25 kvadratnih metrih ustvaril udoben dom za mladi par v prvi osebi dvojine (povezava). Ta isti mladi par, ki nastopa tudi v vlogi investitorjev, je […]
DESSA: Skupaj znamo najbolje – slovenski inženirsko-arhitekturni dosežki

OUTSIDER, 28. december 2022 ― V galeriji DESSA je trenutno na ogled razstava Skupaj zmoremo najbolje: slovenski inženirsko-arhitekturni dosežki, ki v ospredje postavlja inženirsko-arhitekturne dosežke slovenskih avtorjev nastalih v zadnjih šestdesetih letih v Sloveniji in tujini. Kuratorke Kristina Dešman, Maja Ivanič, Špela Kuhar, Špela Nardoni Kovač, Vesna Perovnik, Damijana Zaviršek Hudnik so temo predstavile sistematično – v uvodniku obiskovalca seznanijo […]
O dilemah prenove modernističnega mesta: primer Nova Gorica

OUTSIDER, 27. december 2022 ― Nova Gorica je modernistično mesto, nastalo po drugi svetovni vojni, ko je obstoječe staro mesto na tem prostoru, Gorica (Gorizia), pripadlo italijanski strani. Starejša mesta niso nastajala celovito načrtovano, rasla so organsko, na enem sprehodu lahko občudujemo stavbe iz več zgodovinskih obdobij in vedno znova lahko odkrivamo plasti preteklosti. Nova, modernistična mesta so drugačna: so […]
Domen Slana (1967–2022): V slovo

OUTSIDER, 26. december 2022 ― Umrl je slovenski akademski slikar Domen Slana. Srečala sva se poleti 2009, ko je imel razstavo svojih stolov v Miljah pri Trstu (skupaj z arhitektko Tino Cotič). Takrat sem objavil zapis o njegovih stolih.  »Stol, ki nosi ime. Domen Slana z izvirnim umetniškim nagovorom predstavlja radikalen odmik od običajne percepcije stola. Stole izdeluje sam, njegova […]

Matej Avbelj: Ni vse tisto, kar je dobro za večino, tudi prav

OUTSIDER, 26. december 2022 ― S pravnikom, profesorjem evropskega in ustavnega prava, avtorjem številnih strokovnih člankov ter publikacij v mednarodnem prostoru, kolumnistom pravniškega portala Ius Info ter časnika Finance, sva govorila o njegovem pogledu na medije in družbeno realnost, ki jo soustvarjajo. Ali lahko na aktualno medijsko sceno  — kljub vsemu — zremo z optimizmom? Kako ste začeli s pisanjem […]

OUTSIDER, 25. december 2022 ― S pravnikom, profesorjem evropskega in ustavnega prava, avtorjem številnih strokovnih člankov ter publikacij v mednarodnem prostoru, kolumnistom pravniškega portala Ius Info ter časnika Finance, sva govorila o njegovem pogledu na medije in družbeno realnost, ki jo soustvarjajo. Ali lahko na aktualno medijsko sceno  — kljub vsemu — zremo z optimizmom? Kako ste začeli s pisanjem […]

Ervin Hladnik – Milharčič: Časopisi

OUTSIDER, 25. december 2022 ― Ob 6.02 zjutraj sem na železniški postaji v Trstu stopil na Rdečo puščico, ki je obljubljala, da bo ob 11.56 na postaji Termini v Rimu. Šest ur miru v ritmu železnih koles s časopisi na mizici. Z vlakom se drugače potuje kot z letalom. Letalo te prestavi z ene točke na drugo, vmes si na […]
Zakaj sploh (še) prenavljati – in kako se tega lotiti

OUTSIDER, 22. december 2022 ― V razmislek in pomoč pri eni večjih življenjskih odločitev. Kdaj je prenova hiše ali stanovanja dobra možnost za vas? Odgovor je kompleksen in odvisen od vrste okoliščin, vseeno pa lahko izpostavimo nekatere vidike, ki jih je vredno vzeti v račun. O prenovi verjetno razmišljate, če se najdete v enem od naslednjih scenarijev: Morda ta članek […]

#32: Outsider je arhitektura

OUTSIDER, 21. december 2022 ― Objavljamo uvodnik v 32. številko revije Outsider. Lepo vabljeni k branju revije. Sporočite nam vaše odzive, mnenja in predloge na: editorial@outsider.si Pred vami je četrta številka v osmem letniku izhajanja revije Outsider. Z novim letom veselo vstopamo v deveti letnik. Ozrimo se na kratko v vsebine in akcije, ki so nas prevzemale in navdihovale v […]

DPA: Evropska prestolnica kulture brez prostorske kulture?

OUTSIDER, 20. december 2022 ― Septembra 2020 sta župana obeh Goric slavnostno razglasila rezultate mednarodnega natečaja za območje skupnega trga. Natanko dve leti kasneje, septembra 2022, je EZTS GO objavil poziv za zbiranje ponudb za izdelavo projektne dokumentacije za neko povsem drugačno ureditev trga in objekta. Nova rešitev ni nastala na podlagi natečaja, pravzaprav niti na podlagi idejnega projekta ne, […]
Letilović Pedišić: Providurjeva palača v Zadru

OUTSIDER, 19. december 2022 ― Letošnja sezona arhitekturnih nagrad je bila na Hrvaškem v znamenju arhitektov Ive Letilović in Igorja Pedišića, ki sta prejela tako nagrado Viktor Kovačić, ki jo podeljuje Društvo hrvaških arhitektov, kot nagrado Vladimir Nazor, ki jo podeljuje hrvaško ministrstvo za kulturo in medije. Strokovno javnost sta prepričala z radikalnim projektom prenove historične Providurjeve palače v Zadru, […]
Rezultati natečaja: Ureditev objektov na Veliki planini

OUTSIDER, 19. december 2022 ― Znani so rezultati natečaja za ureditev objektov na Veliki Planini. Ta predvideva  ureditev turistično-gostinskih objektov na območju spodnje in zgornje postaje nihalne žičnice ter objekta Zeleni rob. Poseg naj bi zajemal obnovo, rekonstrukcijo in novogradnjo z možnostjo predhodnih odstrnitev na treh lokacijah v dolini Kamniške Bistrice in Veliki planini. Poleg tega je bil zastavljen tudi […]

Ajda Milne: Domotožje v času božiča

OUTSIDER, 17. december 2022 ― Par dni nazaj sva z možem svoji življenji zapakirala v približno 30 selitvenih škatel. Iz Glasgowa sva se namreč preselila v še eno mesto s (podobno) rjavo arhitekturo in (podobno) deževnim vremenom: Amsterdam. V 40 dneh okoli božiča bova tako zaradi kombinacije selitve, službenih poti in zapoznelega poročnega potovanja spala v kar 11 različnih posteljah. […]

Želite podpreti Outsiderja? Namenite 1% dohodnine.

OUTSIDER, 16. december 2022 ― Revija Outsider ima od leta 2019 naprej status organizacije v javnem interesu. To pomeni tudi, da nam lahko namenite 1 % dohodnine. Za donacijo izpolnite spodnji obrazec: (Naziv upravičenca: Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora Davčna številka upravičenca: SI71800026) Obrazec PDF Spletni obrazec Navodila Veseli bomo vaše donacije! Sredstva bomo namenili ustvarjanju tehtnih, premišljenih in […]

Jerneja Ferlež: Razprodaja družinske sreče

OUTSIDER, 16. december 2022 ― Na obrobju Maribora je, podobno kot na obrobju mnogih mest, precej velikih trgovin s pohištvom. S tekočimi stopnicami, steklenimi dvigali in z letnemu času primerno dekoracijo. Trenutno je veliko bleščave, zeleno-rdečih kombinacij in vonja po cimetu. V skoraj nepreglednem številu inačic se kažejo najrazličnejše postavitve spalnic, kopalnic, kuhinj, kabinetov, predsob, otroških in dnevnih sob. Za […]