(revisited)

Kriterij.si, 20. oktober 2019 ― (revisited) Snježana Premuš: Vsak zdaj je čas, prostor Urednik Sun, 10/20/2019 - 22:36 (REVISITED) Zavajajoče bi bilo reči, da je prvi zapis o Vsak zdaj je čas, prostor[1] februarja 2019 vzniknil v neprimerljivo drugačnih okoliščinah kot pričujoče besedilo. Prvo srečanje z delom Snježane Premuš v tem sklopu opusa Fizičnih manifestacij se je res zgodilo v okviru zaprtega laboratorijskega prikaza, a je dogodek v formatu prezentacije v oktobrski izvedbi ostajal blizu zimski izvedbi. Vsakič smo gledalci ali obiskovalci vstopali v stik z instalacijsko pokrajino, ki je nastala kot oprijemljiva fizična manifestacija predhodnega dalj časa trajajočega raziskovanja, le da je večerni format obdajala avra ‘predstave’, saj je bil odprt širšemu in tudi številnejšemu krogu javnosti. Umeščenost v drugačen kontekstualni okvir, ki je v primerjavi z laboratorijsko izvedbo na premici od raziskovalnega procesa že bolj težil k uprizoritvi, je spremenila številne parametre situacije, ki, kljub že omenjeni podobnosti s februarsko intimno izkušnjo, nezanemarljivo vplivajo na vstop, delovanje in doživljanje instalacijske krajine. Dvema mizicama z mikrofoni na vrhu gledalske tribune ter zvočnim mikroprostorom, ki jih tvorijo manjši s stropa viseči zvočniki, se pridružuje še nekaj prostorov znotraj prostora. Mizici, ki ponujata zaradi elevacije iluzijo odmaknjenosti in pregleda, sočasno pa zaradi mikrofonov, vezanih neposredno na viseče zvočnike, neposredno bližino, sta morda najočitnejša načina soustvarjanja dogajanja v dvorani. Ostali prostori znotraj prostora nam prav s prostorsko umestitvijo predlagajo, kako lahko v njih delujemo. Tribune ter stoli in blazine, ki so ob stenah, so mesta za posedanje in opazovanje, skupina stolov, usmerjenih proti steni, na katero je projicirana luč v obliki okna, pa usmerja pogled stran od centra, v katerem stoji udoben kavč, ki zaradi svoje osrednje pozicije, osvetljenosti in reliefnosti ustvarja slike v času, ki pritegnejo pozornost. Ustvarjalci

Svoboda prek svojih omejitev

Kriterij.si, 20. oktober 2019 ― Svoboda prek svojih omejitev Snježana Premuš: Vsak zdaj je čas, prostor Urednik Sun, 10/20/2019 - 22:29 Svoboda prek svojih omejitev Med ogledom predstave Vsak zdaj je čas, prostor Snježane Premuš, ki so se ji na odru pridružile plesalke Tina Valentan, Dragana Alfirević, Anja Bornšek, plesalec Dejan Srhoj, igralec Gregor Zorc, oblikovalec zvoka Boštjan Perovšek in oblikovalka svetlobe Špela Škulj sem veliko razmišljala o svobodi. Sama verjamem, da se ta najbolje izrazi prav prek ovir, kar se mi je v predstavi zdelo še posebej vidno. Že ob prihodu v dvorano se gledalec »osvobodi« čevljev, plašča, raznih nahrbtnikov oziroma torb, vsega, kar bi nakazovalo, da je na javnem, nedomačem prostoru. Nato je od njega pričakovano, da se v prostoru udomači, po njem lahko tava in si ogleduje različne sekcije, označene na predhodno prejetem zemljevidu. Približno prva polovica inštalacije je zgolj to – svobodno raziskovanje prostora, seznanjanje z njegovim delovanjem in opredelitvijo lastne vloge v njem. Nekakšna dilema se mi je pojavila približno na polovici predstave, ko se je vloga lokacij v prostoru in njihovih pomenov zreducirala, postopoma že skoraj izničila (četudi se nikoli ni povsem izgubila), saj je prišel v ospredje gledalčeve pozornosti človeški subjekt. Nisem vedela, do katere mere sega moja svoboda, kaj je vnaprej pripravljeno oziroma omejeno na določeno skupino akterjev, sem pa se čutila razmeroma svobodno – če bi želela, bi se lahko začetku prepletanj pridružila, vendar se zavestno nisem odločila za to. Kasneje mi je bilo jasneje, da je moja vloga v tem postala predvsem spektatorska – lahko bi se še vedno premikala po prostoru, vstopala v sekcije, vendar to ni bilo več primarnega pomena, pač pa že celo nezaželeno. Zanimiv se mi je zdel konec predstave – z uporabo svetlobe, hitre zatemnitve in nato osvetlitve prostora je bil ta sicer precej nazorno nakazan. Gledalci smo zlahka razbrali, da se je zgodil, bi pa me zelo zanimalo, kaj bi sledilo, če se ne bi

Tina in medvedja moč v Gorici, IT

Gledališče Velenje, 20. oktober 2019 ― Tina in medvedja moč v Gorici, IT: V nedeljo gostujemo v Gorici, IT: Kulturni center Lojze Bratuž - nedelja, 27. oktobra 2019 ob 16.30 Primož Suhodolčan - TINA IN MEDVEDJA MOČ Resnična pravljica o Tini MazePremierna uprizoritev za goriško Na premieri bosta prisotna avtor knjige Primož Suhodolčan in protagonistka pravljice Tina Maze Vljudno vabljeni!

Mednarodni festivalski vikend

Borštnikovo srečanje, 20. oktober 2019 ― Gostovanje gledališča Gecko smo, v soboto, 19. oktobra, dopolnili s pogovorom o otvoritveni predstavi Poroka. Osnovnošolce smo v sodelovanju z Umetnostno galerijo Maribor in projektom Prvi prizor popeljali po razstavi Prostor v prostoru in jim v SNG Maribor pripravili gledališki labirint. Festivalski gostje so se skupaj z Rajzefibrom sprehodili po mariborskih ulicah, študenti gledaliških akademij pa so se množično udeležili praktičnega seminarja Geckovski svet, ki ga je izvedel umetniški ansambel Gecko. Na uvodnem srečanju smo pozdravili okoli 35 udeležencev Evropskega regionalnega sveta Mednarodnega gledališkega inštituta ITI. V medetaži SNG Maribor smo predvajali dokumentarni film La cura del teatro ter se pogovarjali z ustvarjalci. Nik Škrlec se je lotil besedila Beli zajec, rdeči zajec, udeleženci projekta Shifting Baselines so se spopadli z izkustvenim gledališčem. Mesto žensk je gostovalo s produkcijo Sine, zelo dejavni pa so bili študenti gledaliških akademij. Zagrebški so na Komornem odru, kljub poškodbi ene od nastopajočih, odigrali predstavo Sen kresne noči, nato pa so se pridružili kolegom iz Moskve in Ljubljane in izvedli še projekt Minutna drama. Prvi festivalski vikend je prinesel tudi prvo tekmovalno predstavo.V razprodani Stari dvorani so pod režijsko taktirko Nine Rajić Kranjac "leteli" igralci Mestnega gledališča ljubljanskega s Kresnicami. Več v foto galeriji. 

Slovesno smo odprli festival

Borštnikovo srečanje, 20. oktober 2019 ― Petek smo začeli z delavnico Ekaterine G. Nikolajeve iz Ruskega gledališkega inštitut GITIS, Moskva (RU), ki je študente gledaliških akademij vodila skozi osnovni igralski trening po sistemu Stanislavskega. Na Malem odru SNG Maribor je študentka Tina Resman izvedla gledališki eksperiment Beli zajec, rdeči zajec, drugo polovico dneva pa smo namenili slovesni otvoritvi festivala. V razstavišču Vetrinjski smo, ob prisotnosti fotografa Primoža Korošca in nekaterih prejemnikov Borštnikovega prstana, odprli razstavo Portreti, ki jo spremlja tudi izzid publikacije Poklòn/A Tribute. Nadaljevali smo z vodenim ogledom razstave razvoja slovenske scenografije Prostor v prostoru v Studiu UGM, vrhunec otvoritvenega večera pa je bila predstava Poroka umetniškega ansambla Gecko. Gostovanje smo organizirali s podporo British Council v Ljubljani, stoječe ovacije pa so pospremile igralce v zaodrje.  Več v foto galeriji.   

Amit Lahav: Bistvena je človeškost (intervju)

SiGledal Novice, 19. oktober 2019 ― Amit Lahav, umetniški vodja britanskega fizičnega gledališča Gecko, ki je včeraj v Mariboru s predstavo Poroka odprlo Festival Borštnikovo srečanje, je spregovoril o ustvarjalnih procesih kolektiva, odnosu z občinstvom in doseganju svobode v ustvarjanju. "Potrebna je mera radodarnosti, ko občinstvo pozoveš, da vstopi v naš svet," je povedal.

Borštnikovo srečanje tudi uradno odprlo vrata

SiGledal Novice, 19. oktober 2019 ― Z včerajšnjo slovesnostjo v dvorani Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor je 54. Festival Borštnikovo srečanje tudi uradno odprl svoja vrata. "Pred nami je deset dni gledaliških doživetij, vznemirljivo potovanje po pokrajinah gledališke lepote in radostno praznovanje gledališke ustvarjalnosti," je dejal umetniški direktor Aleš Novak.

V Zagrebu svetovna praizvedba Žižkove Antigone

SiGledal Novice, 19. oktober 2019 ― V Hrvaškem narodnem gledališču (HNK) v Zagrebu bodo nocoj krstno uprizorili dramo Antigona, ki jo je za gledališče po naročilu napisal filozof Slavoj Žižek. V svoji različici klasične grške pesnitve Žižek ponuja tri možne konce tragedije, gledalcem pa pušča svobodno odločitev o usodi sodobne Antigone, piše na spletni strani HNK.

Študenti preplavili festival

Borštnikovo srečanje, 18. oktober 2019 ― V četrtek, 17. 10. 2019, smo na festivalu pozdravili več kot sto študentov treh gledaliških akademij, ljubljanske, zagrebške in moskovske GITIS. Za uvod so se udeležili delavnice pod vodstvom Borisa Ostana, na kateri so s pomočjo nevtralne maske raziskovali ritme živega in neživega sveta okrog in v nas. Z gledališkim eksperimentom Beli zajec, rdeči zajec se je spoprijel Gal Oblak, produkcija UL AGRFT Požar pa je napolnila Komorni oder do zadnjega kotička. V klubu KGB smo prisluhnili Juretu Novaku in zasedbi Natriletno kolobarjenje s praho (N3L), večer pa smo zaključili z ogledom predstave Ribiške zdrahe Akademije za igro, ruskega gledališkega inštituta GITIS iz Moskve. Utrinke najdete v foto galeriji.

Programsko bogat dan

Borštnikovo srečanje, 18. oktober 2019 ― V sredo, 16. 10. 2019, se je zvrstilo kar deset različnih dogodkov. Z delavnico načrtovanja Korak po korak, ki jo je pripravil Jonathan Goodacre, smo nadaljevali mednarodno konferenco Prečiti meje in jo zaključili s predstavitvami priložnosti v okviru programa EU za kulturo in ustvarjalne sektorje. V treh dneh so udeleženci skozi praktične delavnice in predavanja izmenjali izkušnje, mnenja in strategije razvoja gledaliških občinstev. Osnovnošolci in njihovi učitelji so si ogledali plesno predstavo Mankind (De Stilte, NL) in Beli očnjak gledališča Drak iz Češke. Sledili sta delavnici 1-2`s za strokovne delavce ter Kamera na odru za mlade navdušence multimedijske animacije. Na popoldanskem srečanju Pedagoška načela v gledališču smo predstavili primere dobrih praks; in sicer Gledališča Drak (CZ), De Stilte (NL) in Slovenskega gledališkega inštituta. Lutkovno gledališče Maribor je te dni tudi prostor srečanj in sodelovanj med umetniki in znanstveniki iz Nemčije, Avstrije in Slovenije, ki se udeležujejo projekta Shifting Baselines. Teoretskemu srečanju v prihodnih dneh sledi tudi izkustveno gledališče. Na gledaliških odrih smo dan končali z drugo izvedbo projekta Beli zajec, rdeči zajec; študent AGRFT Klemen Kovačič je razvedril občinstvo na Malem odru SNG Maribor. Utrinke najdete v foto galeriji.

Kulturni bazar v regiji, 4. 12. 2019 v Novi Gorici

Zlata paličica, 18. oktober 2019 ― Drugi Kulturni bazar v regiji bo v sredo, 4. decembra 2019, potekal v Novi Gorici. Na celodnevnem nacionalnem strokovnem usposabljanju se bodo v Slovenskem narodnem gledališču Nova Gorica (Trg Edvarda Kardelja 5, Nova Gorica) in drugih kulturnih ustanovah v mestu s svojo bogato ponudbo predstavile tako kulturne ustanove iz širše regije, kot tudi iz vse […] The post Kulturni bazar v regiji, 4. 12. 2019 v Novi Gorici appeared first on Zlata paličica.
BRILJANTINA v gledališču Verdi v Gorici 22.10

BRILJANTINA v gledališču Verdi v Gorici 22.10

SSG Trst, 18. oktober 2019 ― Ste zamudili BRILJANTINO v lanski sezoni ali bi gledali še enkrat?   SLOVENSKO STALNO GLEDALIŠČE ABONMA V GORICI   Jim Jacobs, Warren Casey BRILJANTINA (GREASE) Torek, 22. oktober, ob 20.00 – Gledališče Verdi v sodelovanju z Glasbeno matico in z Občino Gorica   prva, v celoti profesionalna slovenska postavitev kultnega muzikala, ki je nastal po […]

Umrla legenda kubanskega baleta Alicia Alonso

SiGledal Novice, 18. oktober 2019 ― V 99. letu starosti je v četrtek umrla legenda kubanskega baleta Alicia Alonso. V deželi salse, kjer je bil klasični balet do tedaj le malo znan, je ustanovila Kubanski nacionalni balet in razvila edinstveni slog, ki je združuje čutne ritme otoka s tehnično popolnostjo. Čeprav je bila večino svoje kariere skoraj slepa, je požela mednarodno slavo.
Slovesna otvoritev Festivala Borštnikovo srečanje

Slovesna otvoritev Festivala Borštnikovo srečanje

SNG Maribor, 18. oktober 2019 ― Slovesna otvoritev Festivala  Borštnikovo srečanje ob 18h pričenjamo z odprtjem razstave fotografij prejemnic in prejemnikov Borštnikovega prstana fotografa Primoža Korošca v razstavišču Vetrinjski, nadaljujemo z vodenim ogledom razstave razvoja slovenske scenografije Prostor v prostoru v Studiu UGM (Slogi), vrhunec otvoritvenega večera je predstava Poroka umetniškega ansambla Gecko (ob 20h, Veliki oder SNG Maribor). Gostovanje organiziramo s podporo British Council Ljubljana in sodi med vrhunce letošnje festivalske edicije.

Festival Borštnikovo srečanje v polnem zagonu

SiGledal Novice, 18. oktober 2019 ― Festival Borštnikovo srečanje bo z današnjim slovesnim odprtjem dobil poln zagon. Po nocojšnji gostujoči predstavi iz tujine Poroka umetniškega ansambla Gecko se bodo v prihodnjih dneh zvrstile predstave v tekmovalnem in spremljevalnem programu, konec prihodnjega tedna pa bo festival zaključila podelitev nagrad.

Tina Mojzer bere sodobno slovensko dramo

SiGledal Novice, 18. oktober 2019 ― Tina Mojzer, profesorica slovenščine in filozofije, je zaposlena na II. gimnaziji v Mariboru. V času svojega poučevanja v Slovenski Bistrici je na Srednji šoli Slovenska Bistrica ustanovila Gledališki klub. Ukvarja se z režijo in dramaturgijo, aktivna je v Lutkovnem gledališču Koruzno zrno, kjer po večini skrbi za dramaturške predloge in lekture. Svoje znanje poglablja in dopolnjuje z obiskovanjem različnih delavnic ter sodobnih in klasičnih festivalov na področju uprizoritvenih umetnosti. Zanima jo umetnost v najširšem pomenu besede, zato verjame, da je tudi življenje samo po sebi umetniška freska, v kateri smo le kratek čas. S pomočjo SiGledalovega iskalnika dramskih besedil je izbrala tekst Indigo avtorice Urške Arnšek.
še novic