The Irishman (2019)

The Irishman (2019)

Filmski kotiček, 2. december 2019 ― Robert De Niro & Joe Pesci in The Irishman (2019), Foto: Netflix Slovenski naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2019 Žanri: biografija, krimi, drama Dolžina: 209',  Imdb Režija: Martin Scorsese Scenarij: Steven Zaillian, Charles Brandt (knjiga) Igrajo: Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci, Harvey Keitel, Ray Romano, Bobby Cannavale, Stephanie Kurtzuba, Anna Paquin Irec je najboljši dokaz, da Martin Scoresese je pri 77-ih še vedno ni pripravljen na upokojitev. Glede na številne nove projekte s katerimi povezujejo legendarnega režiserja je očitno, da Marty sploh ne razmišlja o upokojitvi. Dejstvo, da je Irec z epskih 209 minut najdaljši igrani film v njegovem opusu (našteli so kar 106 snemalnih dni) nedvomno potrjuje, da enemu najpomembnejših avtorjev ameriškega filma ne manjka ustvarjalne energije. Osnova za "Irca" je bila knjižna uspešnica I Heard You Paint Houses ameriškega pisatelja Charlesa Brandta. Naslov knjige je obenem stavek, ki ga Jimmy Hoffa (Al Pacino) izreče v prvem telefonskem pogovoru s Frankom „Ircem“ Sheeranom (Robert De Niro) in tako naznani začetek kompleksnega razmerja med najbolj razvpitim sindikalistom v ameriški zgodovini in „hitmanom.“ ki je vrsto let delal za mafijsko družino Bufalino. Scorsese zgodbo odpre v svojem značilnem slogu – z dolgim nepretrganim posnetkom, ki nas skozi hodnike in druge prostore doma za starejše pripelje do sobe, v kateri na vozičku sedi zdaj že ostareli Sheeran. Ta prevzame vlogo pripovedovalca in nas popelje v čas, ko je za družino Bufalino in družinske prijatelje izvajal različne delikatne naloge, ter bil posredno in neposredno vpleten v nekatere najpomembnejše dogodke nedavne ameriške zgodovine. Prav ta zgodovinski moment ponudi kontekst, v katerega je prepričljivo vpeta zanimiva mreža likov in relacij, ki so sooblikovale takratno ameriško družbeno realnost. Središčna vloga v teh relacijah je dodeljena Franku Sheeranu, ki se v nekem trenutku znajde med dvema ognjema – v

Ostrenje pogleda na GimB: Kratki filmi Jelene Gavrilović

Ostrenje pogleda, 1. december 2019 ― Drage Ostrilke in Ostrilci! Na naslednjem filmskokritiškem krožku se vidimo v četrtek, 19. decembra ob 15. uri, v učilnici 107. Tokrat bomo pod drobnogled vzeli kratke filme prodorne srbske avtorice Jelene Gavrilović, ki je, kot v novem KINU! zapiše Matic Majcen, »kljub svoji mladosti dosegla impresivno raven ustvarjalne zrelosti.« Majcen njen opus opiše z besedami: … Nadaljuj z branjem Ostrenje pogleda na GimB: Kratki filmi Jelene Gavrilović
Knives Out (2019)

Knives Out (2019)

Deseta umetnost, 1. december 2019 ― Rian Johnson spada med tiste nepredvidljive avtorje, katerega filmi so kot izleti v neznano in kjer te na vsakem koraku čaka presenečenje. Spomnimo se samo kriminalke Brick, v kateri je retoriko filmov noir cepil z najstniško dramo o odraščanju. Ali pa ZF trilerja Looper, kjer sta mlajši in starejši Bruce Willis lovila samega sebe. Večina pa se ga spomni po […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Captain Fantastic (2016)  Rosie (2018)  Laži in kraja  [Pozor, hud prizor] - The Grey (2011)  The Prestige (2006) Copyright © Deseta umetnost [Knives Out (2019)], All Right Reserved. 2019.
Light of My Life (2019)

Light of My Life (2019)

Filmski kotiček, 1. december 2019 ― Casey Affleck and Anna Pniowsky in Light of My Life (2019),© BBP LOML, LLC Slovenski naslov: Luč mojega življenja Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2019 Žanri: drama, ZF Dolžina: 119',  Imdb  Režija: Casey Affleck Scenarij: Casey Affleck Igrajo: Anna Pniowsky, Casey Affleck, Tom Bower, Elisabeth Moss Lažni dokumentarec Še vedno sem tu (I'm Still Here, 2010) je bil naznanilo, da se Casey Affleck dobro znajde tudi za kamero. Skoraj deset let kasneje smo dočakali še njegov igrani prvenec, v katerem poleg režije podpisuje še scenarij in igra eno izmed dveh glavnih vlog.  Affleck igra očeta (imena nikoli ne izvemo), ki deset let po smrtonosni bolezni, ki je z obličja Zemlje izbrisala skoraj vse ženske, s svojim 11-letnim sinom Regom potuje po post-apokaliptični pokrajini. Razlog za nenehno gibanje očeta in sina je kmalu jasen: potomec je v resnici potomka, na kratko ostrižena in v fantovska oblačila oblečena deklica, ena izmed redkih žensk, ki je iz neznanega  razloga imuna na smrtonosno bolezen. Zemlja je kmalu po izbruhu epidemije postala planet moških. Ženska je neprecenljivo blago, na katerega preži malodane vsak spolno aktiven moški. Oče je deset let uspešno skrival hčerkino spolno identiteto, toda zdaj, ko je Reg na pragu pubertete, ohranjanje skrivnosti postaja neprimerno težje. Zato se hčerka in oče ves čas izogibata ljudem, živita v šotoru, po gozdovih in drugih neposeljenih območjih, v konstantnem iskanju koščka ozemlja, na katerem ne bosta v nevarnosti. Affleck zgodbo odpre z 12-minutnim nepretrganim posnetkom, v katerem oče hčerki na simpatičen način pripoveduje svojo alternativno različico zgodbe o Noetu in njegovi barki. Njegova zgodba za lahko noč, posneta iz božje perspektive, razkriva le nekaj kvadratov udobja in topline: akterja ležita drug ob drugemu, otrok z zanimivimi komentarji občasno prekinja očetovo pripoved, ki je očitna prispodoba za njuno situacijo. Kasneje, ko kamera pokaže, da sta noč preživela v šotoru sredi
Ostrenje pogleda na balKam-u! 2020

Ostrenje pogleda na balKam-u! 2020

Ostrenje pogleda, 30. november 2019 ― Drage Ostrilke in Ostrilci! Po dveh teoretsko-praktičnih delavnicah pod mentorstvom direktorjev fotografije Saša Štiha in Darka Heriča nadaljujemo s spoznavanjem filmske fotografije. Z veseljem smo se odzvali povabilu Združenja filmskih snemalcev Slovenije k sodelovanju na Festivalu balKam, ki med 23. in 27. januarjem predstavlja program najzanimivejših in najuspešnejših filmov z vidika snemanja in filmske fotografije … Nadaljuj z branjem Ostrenje pogleda na balKam-u! 2020
Urban Koder

Urban Koder

ARS Filmska glasba, 30. november 2019 ― Njegovo glasbo lahko slišimo v kar 20 celovečernih filmih, 4 dokumentarcih, 10 TV-nadaljevankah in 15 kratkih animiranih filmih. Urban Koder je ustvaril neprecenljiv opus, ki tvori pomemben del v mozaiku glasbene zakladnice slovenske ustvarjalnosti in prispeva h kulturni identiteti naroda. Ustvarjal je pretežno šansone ter pisal glasbo za številne otroške in igrane radijske igre in gledališke predstave. Rad je ustvarjal za film, saj je napisal glasbo za kar 20 celovečernih filmov, 4 dokumentarce, 10 TV-nadaljevank, 15 kratkih animiranih filmov.
še novic