Podobe vojne

Podobe vojne

Ostrenje pogleda, 8. december 2019 ― Ana Bizjak Smrt matere Jugovićev (Smrt majke Jugovićev, 2019 ) je kratki animirani film Mihajla Dragaša, ki sledi materi rodbine Jugovićev, ki jo preganjajo kruti prizori smrti njenega moža in njunih devetih sinov. V filmu se prepletajo podobe smrti in herojskega bojevanja, sestavljajo ga kontrasti tako v barvi (rdeča-črna, modro-črna, črno-bela) kot tudi kontrasti med … Nadaljuj z branjem Podobe vojne
Gamerji, hekerji in posebna policijska enota

Gamerji, hekerji in posebna policijska enota

Ostrenje pogleda, 8. december 2019 ― Zala Žagar Omrežje predstavlja vmesni prostor, po katerem potujejo informacije, čeprav si je morda pojav zaradi nesnovnosti težko zamisliti, pa se ga vseeno da dojeti in s tem tudi izrabiti v svojo korist. Tako so recimo med 50. in 70. leti, ko so bili stacionarni telefoni edina možnost komunikacije na daljavo, izumili modre kocke, s … Nadaljuj z branjem Gamerji, hekerji in posebna policijska enota
Izgubljeni sateliti

Izgubljeni sateliti

Ostrenje pogleda, 8. december 2019 ― Zala Žagar Razvoj tehnologije in socialna omrežja nam navidezno omogočajo, da smo vedno v stiku s svojimi prijatelji. Tudi mladi protagonist filma The Lonely Orbit (2019) ima pri sebi ves čas telefon. Ploskovita 2D animacija, ki vsebuje le tri barve – modro, belo in oranžno, prikaže mladega satelitskega tehnika, ki je kljub svoji sanjski službi … Nadaljuj z branjem Izgubljeni sateliti
Po polžje za pospeški kapitalizma

Po polžje za pospeški kapitalizma

Ostrenje pogleda, 8. december 2019 ― Staš Čebular Film Zakaj polži nimajo nog (Warum Schnecken keine Beine haben, 2019) režiserke Aline Höchli nas postavi v mesto, kjer prevladuje hiter in podjeten ritem življenja. V ospredju dogajanja so polži, ki tega ritma ne dohajajo več. Na delovnem mestu so obdani z delovnimi čebelami, ki se na pospešeni ritem bolje prilagajajo. Pri tem … Nadaljuj z branjem Po polžje za pospeški kapitalizma
»Lutki dobesedno spraskaš oči. Grozno!«

»Lutki dobesedno spraskaš oči. Grozno!«

Ostrenje pogleda, 8. december 2019 ― Pogovor z Dario Kashcheevo, avtorico filma Hči (Dcera, 2019) Žaga in Čebula Nedavni, večkrat nagrajeni film prikaže odnos med hčerko in očetom. Zaznamuje ga nesporazum in izgubljeni objem. Skozi stop animacijo iz papirmašeja Kashcheeva upodobi, kako nas lahko zaznamujejo trenutki iz otroštva. Pomembno vlogo igra uporaba kamere, katere gibanje spominja na dokumentarni film, s čimer … Nadaljuj z branjem »Lutki dobesedno spraskaš oči. Grozno!«
Pridi, pridi! Da te šicnem!

Pridi, pridi! Da te šicnem!

Radio Študent, 8. december 2019 ― Širšemu občestvu je kultno podobo mafijaša leta 1972 narisal don Corleone iz filma Boter. Ameriški kontekst je pripadnikom mafije prinesel sloves sicer okrutnih ljudi, ki pa so hkrati šarmantni ter ljubeči - znotraj domačega kroga, se razume.
Rdeči čeveljci

Rdeči čeveljci

ARS Filmska glasba, 7. december 2019 ― Brian Easdale je leta 1948 prejel nagrado oskar za izvirno glasbo k plesno-filmskem muzikalu Rdeči čeveljci Nadaljena balerina je razpeta med strastno predanostjo plesu in ljubeznijo do mladega skladatelja. Ko ne zdrži več pritiskov, skoči pod vlak, nato pa s poslednjimi močmi prosi, naj ji sezujejo rdeče baletne copate. Brian Easdale je leta 1948 prejel nagrado oskar za izvirno glasbo k plesno-filmskem muzikalu Rdeči čeveljci…
Vojna zvezd: Vzpon Skywalkerja

Vojna zvezd: Vzpon Skywalkerja

ARS Gremo v kino, 7. december 2019 ― Nož v hrbet, Portret mladenke v ognju, Sune in Sune V središču oddaje Gremo v kino je zadnji del tretje in zadnje trilogije Vojne zvezd s podnaslovom Vzpon Skywalkerja. Ocenili bomo tudi detektivko z zvezdniško zasedbo (Jamie Lee Curtis, Daniel Craig, Christopher Plummer in drugi) Nož v hrbet režiserja Riana Johnsona (sicer tudi režiserja predzadnjega dela Vojne zvezd), pa novi film francoske cineastke Céline Sciamma (avtorice Pobalinke in Bande punc) – njena zgodovinska romanca Portret mladenke v ognju, postavljena v 18. stoletje, je v Cannesu prejela nagrado za najboljši scenarij – ter švedsko družinsko komedijo Jona Holmberga Sune in Sune.
Buñuel, poosebljena kontradikcija

Buñuel, poosebljena kontradikcija

Ostrenje pogleda, 6. december 2019 ― Enja Grad V začetnem prizoru filma Buñuel v labirintu želv (Buñuel en el laberinto de las tortugas, 2018) je protagonist Buñuel prikazan v otroških letih s svojo družino. To je že podlaga za vse sledeče dogodke v filmu, saj predstavi njegove odnose z bližnjimi, ki motivirajo njegovo kasnejše obnašanje, nenadne čustvene obrate, nepredvidljive odločitve. Zdi … Nadaljuj z branjem Buñuel, poosebljena kontradikcija
Kambodža, francoščina

Kambodža, francoščina

Ostrenje pogleda, 6. december 2019 ― Oskar Ban Brejc Ni se treba posebno dobro razgledati po programu Animateke, da opazimo, iz katerih držav prihaja največ filmov. To so razvite srednjeevropske države, pa Velika Britanija, Francija, … Azijskih, afriških in ameriških filmov je precej manj, kar kaže, kako zelo zapostavljena zvrst je še vedno animacija, še posebej na območjih, kjer financiranja za … Nadaljuj z branjem Kambodža, francoščina
Zbogom, Lenin!

Zbogom, Lenin!

Ostrenje pogleda, 6. december 2019 ― Andrej Grandovec Lola, živa krompirčica (Lola, zhivaya kartoshka, 2018) je naslov kratkega animiranega filma v režiji Leonida Shmelkova, ki si ga je bilo mogoče ogledati v sklopu Svetovenga jagodnega izbora na letošnji Animateki. Šestletna Lola živi z mamo, mlajšim bratcem in psom v stari, veliki podeželski hiši. Njen vsakdanjik je sestavljen iz zatekanja v fantazijski … Nadaljuj z branjem Zbogom, Lenin!
Večer DSR: Režiserji v dialogu: PRIPRAVE SO ZAKON!

Večer DSR: Režiserji v dialogu: PRIPRAVE SO ZAKON!

Društvo slovenskih režiserjev, 6. december 2019 ― Fotografija je simbolična in je s prizorišča snemanja filma Poletje v školjki (1986) režiserja Tuga Štriglica. Foto: Arhiv Slovenske kinoteke.   Kako se kljub pogosto katastrofalnim okoliščinam izogniti katastrofi? Decembrski cikel pogovorov Režiserji v dialogu, ki jih Društvo slovenskih režiserjev pod skupnim imenom Večeri Društva slovenskih režiserjev prireja vse od l. 2011, bomo posvetili predprodukciji in produkciji, izjemno pomembnima fazama pri […]

V Ljubljani že 11. Festival neodvisnega filma

Dnevnik, 6. december 2019 ― V Skladovnici JSKD in dvorani Cepetka bo danes in v soboto potekal 11. Festival neodvisnega filma (FNF), na katerem bo predstavljenih 29 slovenskih filmov. Kot je za STA povedal vodja festivala Žiga Čamernik, se bo med filmi »nekaj našlo prav za vse...
Celle que vous croyez (2019)

Celle que vous croyez (2019)

Filmski kotiček, 6. december 2019 ― aka Who You Think I Am Juliette Binoche in Celle que vous croyez (2019), Foto: Imdb Slo naslov: Moj najboljši profil Drugi naslovi: Who You Think I Am Država: Francija, Belgija Jezik: francoščina Leto: 2019 Dolžina: 101',  Imdb Žanri: drama, romantični Režija: Safy Nebbou Scenarij: Safy Nebbou, Julie Peyr Camille Laurens Igrajo: Juliette Binoche, Nicole Garcia, François Civil, Guillaume Gouix Največji adut romantične drame Moj najboljši profil izven domovine malo znanega francoskega režiserja Safyja Nebbouja je nedvomno Juliette Binoche. Izjemna Francozinja tokrat igra 50 in nekaj letno Claire, profesorico, ločenko in mamo dveh otrok, ki po propadu zakona uteho najde v objemu mlajšega moškega. Že po prvem vročem prizoru je očitno, da mladi ljubimec z njo ne deli navdušenja glede resnosti njunega razmerja. Toda njeni senzorji njegove rezerviranosti ne zaznajo, kar do neke mere lahko opraviči tista faza vsakega razmerja, v kateri percepcijo resničnosti pošteno zameglijo čustva.  Tam, kjer bi marsikdo doživel streznitev in užaljeno povlekel ročno, Claire ukrepa drugače. Z nakano špijoniranja mladega ljubimca ustvari lažni profil na socialnem omrežju in pod krinko 25-letne organizatorke modnih dogodkov začne spremljati njegovo življenje. O njem in njegovih prijateljih ve dovolj, da jo ti sprejmejo v svoje virtualne kroge. Toda zgodba se nato začne razvijati v drugačni smeri, saj njeno pozornost pritegne ljubimčev prijatelj, mladi fotograf Alex. Nekaj všečkov podeljenih njegovim fotografijam, prijazen komentar in stik je vzpostavljen. Izmenjavi všečkov sledi izmenjava sporočil, izmenjava sporočil pripelje do izmenjave telefonskih številk, dolgih pogovorov in telefonskega seksa. Claire svojo malo prevaro tako pripelje do točke, na kateri je srečanje z Alexom edina opcija. Toda profesorica še naprej vztraja in njeni obupni poskusi ohranitve statusa quo naposled pripeljejo do nepričakovanih, tragičnih posledic. Šesti celovečerec izven domovine m
še novic