Koromač - Kontrapunkt (Live at Jazz Cerkno) | Recenzija

13. brat, 5. april ― Nenavadna rastlina je ta Koromač. Prihaja iz krajev, kjer bi se v skladu s tradicijo morali imenovati Vrzota. Že po imenu torej odstopa od običajnega rocku naklonjenega polurbanega okolja Vrtojbe. Od svojih hardkor začetkov so se fantje iz zasedbe z leti že zdavnaj odlepili in svojo raznolikost, modelirano v jazzovskem odprtem prostoru, predstavili na svojem odličnem prvencu Punk Enough? Dobra 4 leta smo morali čakati, da smo dočakali novo izdajo, ki je v bistvu posnetek njihovega lanskega nastopa na 24. Jazz Cerkno festivalu. V dobri maniri jazzovskih zasedb so nastop izvedli kot nonet z gosti, ki niso stalni člani zasedb. Tako lahko na saksofonu slišimo Boštjana Simona, znanega iz mnogih zasedb, poleg bolj jazz je nekoč igral tudi pri alter triu Trus. Za začetni skladbi je značilno počasno grajenje atmosfere. Instrumenti se postopoma vključujejo, veliko je igranja s hrupom, predvsem s strani dveh kitaristov. Dvojni bobni omogočajo več ritmične svobode. Tako je v Fellow Cuttie prvi zadolžen za držanje ritmične linije, drugi pa lahko dodaja vložke. Dokler se vse skupaj ne razbesni in privleče v spomin glasbeni direndaj Johna Zorna. Pri Masturbatorju niso tako potrpežljivi in ne gradijo suspenza, ampak odločno, mestoma nevrotično udarjajo. Ob vsem tem poslušanju se človek res vpraša, od kod se Koromači vzeli? Mogoče so pa Koromač izgubljeni otrok nekdanjih jazzcore zasedb npr. Victims Family, Nomeansno ali lokalnih Link Der Wasser? Mogoče, čeprav se mu pozna, da ni odrasel pri starših, temveč je drugje nabiral vzore in se učil. Otrok, ki ne pozna svojih staršev, starši pa ne vedo, da ga imajo. A to v končni fazi ni tako pomembno. Koromač so presenetljivi in pogum hibrid muzik, ki se ne obremenjuje s tradicijo. Čeprav se preredko pojavijo, da bi jih lahko pogosteje užili, še vedno upamo, da si jih bomo lahko kmalu spet privoščili. Nihče ne ve v kakšni zasedbi, a lahko se zanesemo, da osnovni hardkor trojec bo prisoten. Vsi ostali so poleg za jazz!

Youth Of Today - Break Down The Walls | Recenzija

13. brat, 4. april ― Medtem ko bi ob omembi njujorškega hardcore večina verjetno najprej omenila Agnostic Front in Sick Of It All, mogoče tudi Madball in Cro-mags, pa meni najprej padejo na pamet Youth of Today. Seveda bi ljubitelji geografije protestirali, saj so YOT prihajali iz Connecticuta, ne pa iz centra New York Citya. A straight edge scena okoli Revelation records je zrasla predvsem s koncerti v CBGB (Manhattan) in drugih prostorih v "velikem jabolku". YOT so bili prvaki tako drugega vala straight edge gibanja (prvi val so Minor Threat, 7Seconds, SS Decontrol...) kot tudi drugega vala njujorškega hardkora. Zavzeli so skrajno asketsko držo, mladostniško upornost in jasno sporočilo, da se ne gredo več nasilja, ki so ga videli pri starejši hardkor, pank, metal generaciji. Veliko je k temu pripomoglo, da so fantje odraščali v predmestjih, ne pa v delavskih, priseljenskih okoljih kot npr. Agnostic Front. Tako so tudi lažje zavzeli stališče, ki pa je bilo v svoji osnovi precej preprosto. Moramo se spremeniti, dovolj je laži, združimo se, naredimo nekaj skupaj itd. Klic k obuditvi scene je popolnoma uspel. Hkrati z njimi so odre zavzemali Bold, Chain of Strength, Uniform Choice, No for an Answer... Ni čudno, da je album najprej izšel na založbi Wishingwell pevca UC Pata Dubarja (kasneje Mind Funk), šele ponatis pa pri založbi Revelation, ki sta jo ustanovila pevec Ray Cappo in Jordan, ki še vedno vodi založbo. YOT so po tem albumu posneli še en album in izdali en singel, že med zadnjo fazo benda, pa so že ustanovili nove bende: Judge, Gorilla Biscuits, Shelter. Kar nekaj članov je ostalo do danes v glasbenih vodah in še vedno ustvarjajo. YOT imajo tudi občasne koncerte, čeprav je po svoje ironično, da moški srednjih let nastopajo pod tem imenom (današnja mladina). A večje škode s tem ni, tudi publika je večinoma nostalgična. Namen te recenzije pa ni toliko nostalgija kot poklon bendu in albumu na katerem so tako preproste, a hkrati direktne pesmi. Make A Change!

Soakie - Soakie | Recenzija

13. brat, 4. april ― Očitno je hitrost in hrup še vedno tisto nekaj, kar navdušuje vedno nove generacije. Tudi hardkor, tako kot pank, nikakor ne misli umret. Čeprav pogosto zvočno reduciran na minimum in distorzijo, tudi s tem večnim ponavljanjem istega doseže učinek pri poslušalcu. Moram priznati, da tudi jaz nisem imun. Čeprav sem v zadnjih 30ih letih slišal nešteto bendov iz različmih hardkor podžanrov, mi mnogi novi posnetki bendov, ki jih prvič slišim in katerih člani bi lahko bili moji otroci, še vedno privlečejo nasmeh na obraz. Kar je izraz radosti, da ne bo pomote. Tudi Soakie so tak primer. Zadnja leta so se na mesta vokalistov v bendih uspešno prerinile ženske, potem ko je bil v hardkoru in panku največkrat ta pozicija bila zaupana moškim. Še vedno sta to žanra, kjer moški prevladujejo, a z rahljanjem spolnih identitet, se tudi to spreminja. Zvok Soakie je tipično distorziran, s koreninami globoko v 80ih letih. Tu ni prisoten nek interes po progresivni nadgradnji, vračamo se na začetek. Gre za osnovni izbruh jeze, brez zapletanja. Založba La vida es un mus discos nam ponuja veliko bendov podobne usmeritve. Mnogi iz moje generacije bi skomignili zakaj nam treba to ponavljanje vedno istih jajc. Odgovor je preprost. Ker tudi ponavljanje izpolnjuje svojo funkcijo. V času kratkega zgodovinskega spomina pa je tudi ponavljanje edina možnost, da se nove generacije srečajo z zvokom, ki se nam zdi vsakdanji. Kar se mene tiče, čim več takih bendov. Kratko, jedrnato, jezno.

(Uvod) v čase korone | Kolumna

13. brat, 3. april ― Ni veliko dogodkov v zgodovini, ki so v kratkem času obrnili svet na glavo. Že nekaj tednov nazaj se je večina ljudi na severni polobli zdolgočaseno prebijala skozi vsakdanje težave. Pač običajna diktatura vsakdanjega življenja. Nihče ni razmišljal, da se lahko čez noč vse obrne. Starejši se spomnimo propada prejšnje države, a to je v uradni zgodovini zabeleženo kot enkraten dogodek v zgodovini. Kot da se propadi držav na tem ozemlju ne bi dogajali vsakih nekaj desetletij. Od Avstroogrske, Kraljevine Italije in Jugoslavije preko socialistične Jugoslavije do današnje Slovenije, ena sama zgodba o vzponih in padcih režimov, monarhov in političnih strank. Tudi gospodarska kriza iz pred enega desetletja je zaradi gospodarske rasti zadnjih nekaj zaporednih let bila potisnjena iz kolektivnega spomina. Napovedi, da bo prej ali slej prišlo do nove krize, so zanimale le ekonomiste in tiste, ki računamo na skorajšnji zlom kapitalističnega sistema. Skoraj nihče pa ni pričakoval, da bo mali virus spravil na kolena svetovno gospodarstvo. In s tem marsikomu radikalno spremenil življenje. Začelo se je z nevšečnostmi glede potovanj in odpovedi koncertov. Pač malomeščanska opravila brez katerih lahko preživimo brez velike drame. Ok, kakšen koncert bo res odpadel, a še vedno lahko z bendom vadimo. No, z vsakim dnevom so se razmere slabšale. Če smo na težave Kitajske gledali kot na nekaj, kar se dogaja na drugem koncu sveta in kar bo v najslabšem primeru pomenilo nekaj ladijskih kontejnerjev manj za naše potrošniške razvade, smo ob dogajanju v bližnji Italiji začeli zaskrbljeno striči z ušesi. Okužba se je širila, bolnice polnile in ljudje so začeli umirati. Italijanska vlada je začela uvajati vedno strožje ukrepe omejevanja gibanja in delovanja prebivalcev. Zgodovina je hotela, da smo istočasno v Sloveniji dobili novo vlado Janeza Janše, predsednika stranke SDS, ki odkrito paktira s populistično desnico madžarskega predsednika vlade Viktorja Orbana. V vlado je zvlekel filialo Novo Slo

Šop records kompilacija | Novica

13. brat, 3. april ― Zlati časi za t.i. bedroom muziko. Ko smo vsi zaprti v svojih sobah, katere imajo morda celo posteljo, se lahko igramo. Kompilacijo takšnih glasbenih projektov predstavlja skrivnostna ŠOP Records. Samo slovenska muzika, ker gre za nacionalni interes. Sedaj imate čas, tako da poslušajte.  

Novost, ki ni več novost, Bernays Propaganda | Novica

13. brat, 3. april ― Ker smo prikrajšani za koncertne užitke in še sami bendi ne smejo več vsaj zase igrati, lahko v miru pregledamo, kaj v smo v zadnjih mesecih spregledali. Jeseni so stari znanci Bernays Propaganda izdali novi album Vtora mladost, treta svetska vojna. Na njem ostajajo zvesti zvoku, ki krasi njihovo drugo obdobje delovanja. In seveda obvezna makedonščina, ki vsaj meni vse skupaj še bolj približa. Več pa v recenziji albuma v prihodnjih dneh.  

Novosti pri Geenger Records | Novica

13. brat, 3. april ― Zagrebška glasbena založba Geenger Records nadaljuje s serijskem izdajanjem tako hrvaškim alternativnih bendov kot tudi tujim. Savak so ameriški bend, katerega korenine segajo v zlato obdobje post hardkora. Nekateri ste jih imeli možnost videti pred kakim letom v Gromki, sedaj pa se napoveduje novi album. Geenger že ponuja 3 komade za pokušino. Ne spreglejte pa tudi druge glasbene skupine, ki jih založba ponuja v posluh. Najbolj pregledno je to početi preko njihoveBandcampplatforme, tako sigurno nič ne spustite.  

Waxahatchee na Svetem oblaku | Novica

13. brat, 3. april ― V prisilnem hišnem zaporu se še kako prileže glasba, ki prikliče spomin na brezskrbno pohajkovanje čez občinske meje. Ameriška indie folk pevka z duhovnim imenom Waxahatchee je že v času sredi pandemije, prejšnji petek, izdala novi album Saint Cloud. In res zveni kot bi se premikala na oblaku čez prostrano ameriško pokrajino in si prepevala. Pridružite se ji vsaj s poslušanjem.  

Novi album Jegulje | Novica

13. brat, 31. marec ― V teh pomladnih dneh, ko morate v samoizolaciji opazovati sonce skozi nikoli pomita okna, vam bo prav prišla nova plata domačih Jegulj. Odličen kitarski, stonersko obarvan rock vas bo spominjal na dni, ko ste lahko tekli po soncu. Kar je bilo, je bilo. Ostane vam samo še poslušanje glasbe med štirimi stenami. Uživajte!  

Mart | Intervju

13. brat, 31. marec ― Pred dnevi je ajdovsko vipavska zasedba Mart izdala nov album Vuk. Izid albuma jih doletel sredi izrednih razmer, sredi epidemije. Medtem ko je pozornost ljudi razumljivo usmerjena v skrb za svoje zdravje in vsakdanje nevšečnosti, se mi je zdelo primerno, da tudi z intervjujem opozorimo na njihovo delovanje in predvsem na njihov novi album. Album lahko poslušate na spodnji povezani preko Bandcampa. Intervju pa si preberite ob poslušanju.     Kakšni so občutki, ko vam album izide sredi izrednih razmer? Kar naenkrat odpadejo vsi načrti okrog promocije, koncertov? Seveda so bile prve reakcije “zakaj ravno sedaj?” in “kaj bomo pa sedaj naredili?”. Potem smo se v miru pogovorili preko spletnega pogovora, kot odgovorni državljani, in sklenili, da je najbolje, da se celotna promocija premakne v jesen, ko upamo, da ne bo več pandemije. Mi se imamo za umirjene ljudi in tako smo tudi vse skupaj sprejeli. Lepo bi bilo, če bi imeli vse koncerte in predstavljali album po Sloveniji, vendar sedaj to ni možno. Pač, narava je večja od nas in na to ne moremo vplivati, pa ni važno koliko se jezimo ali sekiramo. Čas izolacije po drugi strani omogoča več časa, da se posvetimo kvalitetnemu poslušanju glasbe. Vaša glasba zahteva pozorno poslušanje. Kakšni so predpogoji za dobro poslušanje? Po mojem mnenju so predpogoji za pozorno poslušanje ravno nasprotni temu, kar se je dogajalo pred to krizo. Umirjeno življenje z dovolj prostega časa, da se človek lahko umiri, izklopi ves ta šum okoli sebe in skoncentrira na tisto kar v tistem trenutku počne. Vsaj za sebe lahko rečem, da tega luksuza nisem imel že res veliko časa, ali bolje, si ga nisem vzel. Mislim, da mi je ta izolacija nastavila eno lepo ogledalo, kako prehitro sem živel v preteklih letih. Po drugi strani pa, vsak posameznik ima svoj način kako posluša glasbo in vsak se lahko sam odloči kaj je za njega dobro poslušanje. Nekateri za to rabijo mir, drugim je muzika sprostitev med tekom, tretji poslušajo glasbo med čiščenjem hiše ali s

Lagwagon, 16.11.2019, Kino Šiška | Kolumna

13. brat, 27. november 2019 ― Ljubljana je ponovno gostila enega izmed stebrov FatWreck založbe in ene izmed kraljev kalifornijskega melodičnega punka, Lagwagon. Skupina si je za tokratno turnejo izbrala nadvse zavidljivo družbo švedskih kolegov Satanic Surfers. V Ljubljani so se jim pridružili še domači Alo!Stari in The Fair Do’s. The Fair Do’s je pripadla čast, da otvorijo to punk rock poslastico. Skupina je za slovensko publiko oz. mogoče boljše povedati na slovenskih tleh že nastopila, saj jih je gostil Punk Rock Holiday in kot takrat so tudi ta večer pokazali svoj brzeči melodični pogled na svet. Predskupina, ki je popolnoma dopolnjevala stil glavne skupine večera. Večer so nadaljevali slovenski Alo!Stari. Skupine še nisem imel priložnosti ujeti v živo, zato sem bil še posebej vesel ob pogledu na seznam bendov. Skupini se pozna, da so ze izkušeni mački slovenskih in tujih odrov. Nastop, ki temu povsem pritiče. Predstavili so vse hite, ki si jih je možno ogledati preko spletnih ponudnikov videospotov in poslušati tudi na različnih slovenskih radijih. Paradna Nea Vem Kam je seveda, kot se spodobi zaključila večer te mariborske godbe. Če je govora že o MB, seveda imajo obstaja pesem, ki je namenjena tudi domačemu mestu, za katero so razložili, da je čisto normalno biti ponosen na to od koder izviraš. Med komadi sta se znašli tudi dve priredbi, ena slovenska in ena tuja. Maček Muri je zastopal slovensko stran in poskrbel za vsesplošno rajanje in popevanje, medtem, ko so tujega avtorja Nathana Graya in pesem As The Waves Crash Down prevedli v slovenščino. Kar seveda ne gre pozabiti omeniti, skupina za razliko marsikatere druge slovenske skupine prepeva in se izraža v slovenskem jeziku. Ali jim bo uspelo zapolniti vrzel, ki vlada v slovenskem punk rocku bo pokazal čas. Sledili so švedski veljaki Satanic Surfers. Nastop Satanic Surfers je v precejšni meri odvisen od Rodriga, pevca in bobnarja skupine. Ko je on v dobri formi, je koncert pravi užitek in obratno. Ta večer je skupina pokazala energijo

Pixxelmusic v Novi Gorici in okolici | Novica

13. brat, 13. november 2019 ― Program Pixxelmusic vključuje mednarodno uveljavljena imena sodobne elektronske in eksperimentalne glasbe, kot sta prva dama berlinskega podzemlja Gudrun Gut (DE) in srbski techno ambasador Lag (RS), prepoznavne domače ustvarjalce, kot so elektronski alkimist Shekuza, eno prvih imen domače impro scene Tomaž Grom, eksperimentalna vokalistka in skladateljica Maja Osojnik in interdisciplinarni umetnik Staš Vrenko, ter predstavnike lokalne glasbene scene. Za teden dni se bo v Novi Gorici in Gorici sodobno glasbeno izražanje interdisciplinarno prepletlo z različni ustvarjalni pristopi, ki zvočnost dopolnjujejo z vizualnimi in drugimi medijskimi vmesniki. Pričakujete lahko pester koncertni in DJ program, performanse, inštalacije, razstave in delavnice. Festival se bo v Novi Gorici odvijal v KC Mostovna, Klubu PDG in Carinarnici ter na drugi strani meje v Galleria Regionale d'Arte Contemporanea Luigi Spazzapan v Gradišču ob Soči in klubu 4:20 na goriški ulici Raštel.

Second Chance Blown - Dewy Clothes On Shapes Long Gone | Recenzija

13. brat, 3. november 2019 ― Tole recenzijo se že dolgo spravljam pisati. Problem je v meni, tako v časovni omejenosti zaradi vsakdanjih opravkov in aktivnosti, ne pa v bendu, ki mi je celo prijazno posredoval vinilko. In tudi mi je njihov prvenec ostal v zelo dobrem spominu. Mogoče je prisoten tudi strah, kako oceniti nadaljevanje pred leti začete zgodbe. Drugi albumi so vedno kritični. Če bend pride do snemanja drugega albuma, pomeni, da je bil prvenec relativno uspešen. Tako da mora na drugem albumu biti vsaj enako dober, če ne veliko boljši. Veliko je bendov, ki so na drugem albumu pogoreli. Ali so hoteli preveč ali pa njihovi feni niso sprejeli malce drugačnega zvoka. Second Chance Blown so ostali v istem žanru. Še vedno je to hrupni electro rock, če za trenutek zamolčim punk in metal vplive. Za razliko od prvega albuma je ta malce melodičnejši. Tako da se ti na trenutke zdi, da zaplujejo že v skoraj pop vode. Dokler vokali ne preidejo v praktično screamo varianto, ki naredi kar precejšnjo distinkcijo v razmerju do basovske melodike. Sicer izraza screamo ne maram, saj sem v teh emo vodah bil, ko tega izraza še niso uporabljali. Vsekakor pa gre za odlično uporabo kričečih vokalov. Tako da lahko žanr razširimo v electro screamo coldwave industrial rock. A to je le za pokazati, kako so te oznake le pogojno uporabne. Naj bo dovolj že to, da gre za darkersko obarvano godbo. Tudi občasni veseli ritmi so podobni prešernemu poskakovanju v pogrebni procesiji. Za oblačno deževne dni v izolski marini, z vinilko pod pazduho. Poslušalec zre čez horizont morja, a ve, da gleda v preteklost. V čas, ki je že mrtev. Uživajte!

Lagwagon, 16.11.2019, Kino Šiška | Novica

13. brat, 11. oktober 2019 ― Prvoborci kalifornijske založbeFat Wreck ChordsLagwagonse po štirih letih vračajo v Ljubljano! Joey in kompanija so za to priložnost posneli ploščo “Railer”, ki je izšla 4. oktobra in je požela salve navdušenja na socialnih omrežjih. Plošča je namreč izjemna in poslušalca ponese nazaj v začetek 90ih, ko je Lagwagon s ploščama Duh in Trashed zdefiniral kalifornijski skate punk zvok, a je Railer kljub temu impresivna evolucija benda s skoraj 40 leti izkušenj, vrhunskimi aranžmaji, besedili, izvedbo in produkcijo. Kot je ob predpremieri albuma zapisalKerrang!, Lagwagon z novo ploščo ostajajo skatepark filozofi in so z novo ploščo postali še bolj vplivni, kot kdajkoli. To pa še ni vse! Kot posebni gostje se bodo s koncertom v Ljubljani ustavili še eni vplivneži – švedskiSatanic Surfers. Poleg njih še angleški novodobni tehnični skate punkerjiFair Do’sin domače osvežilo na sceni, avtohtoni mariborskiAlo! Stari, ki so v zadnjih mesecih osvojili lestvice s singloma Nea vem kam in Star. Vstopnice namojekarte.si Predprodaja: 26,00 € Na vratih: 30,00 €

Anti-Flag - 20/20 Vision album | Novica

13. brat, 8. oktober 2019 ― Anti-Flag bodo 17. januarja izdali album z naslovom 20/20 Vision. Posneli so pa že tudi prvi videospot za pesem Hate Conquers All. Seznam pesmi in videospot je na ogled spodaj. 1.Hate Conquers All 2. It Went Off Like A Bomb 3.20/20 Vision 4. Christian Nationalist 5. Don’t Let The Bastards Get You Down 6.Unbreakable 7.The Disease 8. A Nation Sleeps 9. You Make Me Sick 10. Un-American 11. Resistance Frequencies
še novic