Demetrij Žebre, 5. oddaja

Demetrij Žebre, 5. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 13. januar ― Predstavljamo glasbo skladatelja 20. stoletja Demetrija Žebreta, ki je bil tudi uspešen dirigent, umetniški vodja in operni direktor, snovalec programov in glasbeni organizator. Cikel oddaj Skladatelj tedna v tem tednu posvečamo enemu najtehtnejših slovenskih skladateljev 20. stoletja Demetriju Žebretu. Njegova kompozicijska ustvarjalnost je pogosto v senci obsežnega dirigentskega dela, saj je bil Žebre zelo prodoren in uspešen dirigent, kot ustvarjalec pa zelo samokritičen in zadržan perfekcionist. Žebre je bil v razsežnosti svojega vsestranskega glasbeno-umetniškega dela tudi uspešen umetniški vodja in operni direktor, snovalec glasbenih programov in glasbeni organizator. Demetrij Žebre se je rodil 22. decembra 1912 v Ljubljani. Kompozicijo je študiral na Državnem glasbenem konservatoriju v Ljubljani pri Slavku Ostercu, študij je nadaljeval pri skladateljih Josefu Suku in Aloisu Habi v Pragi. Tam je študiral tudi dirigiranje pri Vaclavu Talichu. Po vrnitvi iz Prage je leta 1936 postal korepetitor, leta 1938 pa dirigent v ljubljanski operni hiši, kjer je dirigiral do leta 1948. Po 2. svetovni vojni je bil leta 1946 krajši čas referent za resno glasbo na Radiu Ljubljana, v sezoni 1947/1948 je bil v Trstu organizator slovenskega glasbenega življenja, vodja in mentor orkestra Glasbene matice Trst, nadzornik njene glasbene šole in sodelavec Radia Trst II, maja 1948 pa se vrnil v ljubljansko Opero. Med letoma 1949 in 1952 je bil nato dirigent v operni hiši v Mariboru, bil je tudi pobudnik simfoničnega muziciranja v mestu z rednimi koncerti in umetniški vodja prve Mariborske filharmonije, ki je delovala med letoma 1950 in 1965. Leta 1952 je prejel Prešernovo nagrado za vodenje Opere in filharmonije v Mariboru. Od leta 1952 do 1959 je bil operni dirigent v hrvaškem narodnem gledališču v Zagrebu, od leta 1958 do leta 1968 pa je bil direktor ljubljanske Opere. Skladatelj je preminil 14. marca 1970 v Ljubljani. Žebretov opus obsega orke­stralna in koncertantna dela, ko
Demetrij Žebre, 4. oddaja

Demetrij Žebre, 4. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 13. januar ― Predstavljamo glasbo skladatelja 20. stoletja Demetrija Žebreta, ki je bil tudi uspešen dirigent, umetniški vodja in operni direktor, snovalec programov in glasbeni organizator. Cikel oddaj Skladatelj tedna v tem tednu posvečamo enemu najtehtnejših slovenskih skladateljev 20. stoletja Demetriju Žebretu. Njegova kompozicijska ustvarjalnost je pogosto v senci obsežnega dirigentskega dela, saj je bil Žebre zelo prodoren in uspešen dirigent, kot ustvarjalec pa zelo samokritičen in zadržan perfekcionist. Žebre je bil v razsežnosti svojega vsestranskega glasbeno-umetniškega dela tudi uspešen umetniški vodja in operni direktor, snovalec glasbenih programov in glasbeni organizator. Žebretov opus obsega orke­stralna in koncertantna dela, komorne in solistične skladbe, samospeve, zborovske skladbe, četrttonsko in šestinotonsko glasbo ter glasbeno-scenska in filmska dela ter glasbo za balet. Iz arhiva Radia Slovenija bomo predstavili najbolj izstopajoče skladbe različnih zvrsti. Cikel oddaj je pripravila glasbena urednica Tjaša Krajnc, posnela sta jih oblikovalca zvoka Vito Plavčak in Stane Košmerlj, vezno besedilo je prebral napovedovalec Igor Velše. Skladatelj Demetrij Žebre Sopranistka Ksenija Vidali, skladateljeva žena, (foto: iz arhiva družine Lajovic) Demetrij Žebre dirigira, (Kazinska dvorana SNG Maribor), (foto: iz arhiva družine Lajovic) V ciklu Skladatelj tedna predstavljamo najbolj izstopajoče skladbe Demetrija Žebreta iz arhiva Radia Slovenija: Ponedeljek, 14. januar 2019 ob 10.05: Žebretove skladbe iz najzgodnejšega ustvarjalnega obdobja: Suito za mali orkester, Caprice za violino in klavir, Tri samospeve na Župančičeve verze, Tek – simfonično sliko za veliki orkester – in Toccato za simfonični orkester. Torek, 15. januar 2019 ob 10.05: Poslušajte Tri poeme za violino in klavir ter Godalni kvartet Demetrija Žebreta. Sreda, 16. januar 2019 ob 10.05: Žebretove skladbe Svobodi naproti za simfonični orkester, samospev M
Demetrij Žebre, 3. oddaja

Demetrij Žebre, 3. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 13. januar ― Predstavljamo glasbo skladatelja 20. stoletja Demetrija Žebreta, ki je bil tudi uspešen dirigent, umetniški vodja in operni direktor, snovalec programov in glasbeni organizator. Cikel oddaj Skladatelj tedna v tem tednu posvečamo enemu najtehtnejših slovenskih skladateljev 20. stoletja Demetriju Žebretu. Njegova kompozicijska ustvarjalnost je pogosto v senci obsežnega dirigentskega dela, saj je bil Žebre zelo prodoren in uspešen dirigent, kot ustvarjalec pa zelo samokritičen in zadržan perfekcionist. Žebre je bil v razsežnosti svojega vsestranskega glasbeno-umetniškega dela tudi uspešen umetniški vodja in operni direktor, snovalec glasbenih programov in glasbeni organizator. Žebretov opus obsega orke­stralna in koncertantna dela, komorne in solistične skladbe, samospeve, zborovske skladbe, četrttonsko in šestinotonsko glasbo ter glasbeno-scenska in filmska dela ter glasbo za balet. Iz arhiva Radia Slovenija bomo predstavili najbolj izstopajoče skladbe različnih zvrsti. Cikel oddaj je pripravila glasbena urednica Tjaša Krajnc, posnela sta jih oblikovalca zvoka Vito Plavčak in Stane Košmerlj, vezno besedilo je prebral napovedovalec Igor Velše. Demetrij Žebre dirigira, (foto: iz arhiva družine Lajovic) Sopranistka Ksenija Vidali, skladateljeva žena, (foto: iz arhiva družine Lajovic) Demetrij Žebre dirigira, (Kazinska dvorana SNG Maribor), (foto: iz arhiva družine Lajovic) V ciklu Skladatelj tedna predstavljamo najbolj izstopajoče skladbe Demetrija Žebreta iz arhiva Radia Slovenija: Ponedeljek, 14. januar 2019 ob 10.05: Žebretove skladbe iz najzgodnejšega ustvarjalnega obdobja: Suito za mali orkester, Caprice za violino in klavir, Tri samospeve na Župančičeve verze, Tek – simfonično sliko za veliki orkester – in Toccato za simfonični orkester. Torek, 15. januar 2019 ob 10.05: Poslušajte Tri poeme za violino in klavir ter Godalni kvartet Demetrija Žebreta. Sreda, 16. januar 2019 ob 10.05: Žebretove skladbe Svobodi naproti z
Demetrij Žebre, 2. oddaja

Demetrij Žebre, 2. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 13. januar ― Predstavljamo glasbo skladatelja 20. stoletja Demetrija Žebreta, ki je bil tudi uspešen dirigent, umetniški vodja in operni direktor, snovalec programov in glasbeni organizator. Cikel oddaj Skladatelj tedna v tem tednu posvečamo enemu najtehtnejših slovenskih skladateljev 20. stoletja Demetriju Žebretu. Njegova kompozicijska ustvarjalnost je pogosto v senci obsežnega dirigentskega dela, saj je bil Žebre zelo prodoren in uspešen dirigent, kot ustvarjalec pa zelo samokritičen in zadržan perfekcionist. Žebre je bil v razsežnosti svojega vsestranskega glasbeno-umetniškega dela tudi uspešen umetniški vodja in operni direktor, snovalec glasbenih programov in glasbeni organizator. Žebretov opus obsega orke­stralna in koncertantna dela, komorne in solistične skladbe, samospeve, zborovske skladbe, četrttonsko in šestinotonsko glasbo ter glasbeno-scenska in filmska dela ter glasbo za balet. Iz arhiva Radia Slovenija bomo predstavili najbolj izstopajoče skladbe različnih zvrsti. Cikel oddaj je pripravila glasbena urednica Tjaša Krajnc, posnela sta jih oblikovalca zvoka Vito Plavčak in Stane Košmerlj, vezno besedilo je prebral napovedovalec Igor Velše. Demetrij Žebre dirigira, (foto: iz arhiva družine Lajovic) Skladatelj Demetrij Žebre Demetrij Žebre dirigira, (Kazinska dvorana SNG Maribor), (foto: iz arhiva družine Lajovic) V ciklu Skladatelj tedna predstavljamo najbolj izstopajoče skladbe Demetrija Žebreta iz arhiva Radia Slovenija: Ponedeljek, 14. januar 2019 ob 10.05: Žebretove skladbe iz najzgodnejšega ustvarjalnega obdobja: Suito za mali orkester, Caprice za violino in klavir, Tri samospeve na Župančičeve verze, Tek – simfonično sliko za veliki orkester – in Toccato za simfonični orkester. Torek, 15. januar 2019 ob 10.05: Poslušajte Tri poeme za violino in klavir ter Godalni kvartet Demetrija Žebreta. Sreda, 16. januar 2019 ob 10.05: Žebretove skladbe Svobodi naproti za simfonični orkester, samospev Maja in morje za sopran
Demetrij Žebre, 1. oddaja

Demetrij Žebre, 1. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 13. januar ― V ciklu Skladatelj tedna predstavljamo glasbo skladatelja 20. stoletja Demetrija Žebreta, ki je bil tudi uspešen dirigent, umetniški vodja in operni direktor, snovalec programov in organizator. Cikel oddaj Skladatelj tedna v tem tednu posvečamo enemu najtehtnejših slovenskih skladateljev 20. stoletja Demetriju Žebretu. Njegova kompozicijska ustvarjalnost je pogosto v senci obsežnega dirigentskega dela, saj je bil Žebre zelo prodoren in uspešen dirigent, kot ustvarjalec pa zelo samokritičen in zadržan perfekcionist. Žebre je bil v razsežnosti svojega vsestranskega glasbeno-umetniškega dela tudi uspešen umetniški vodja in operni direktor, snovalec glasbenih programov in glasbeni organizator. Demetrij Žebre se je rodil 22. decembra 1912 v Ljubljani. Kompozicijo je študiral na Državnem glasbenem konservatoriju v Ljubljani pri Slavku Ostercu, študij je nadaljeval pri skladateljih Josefu Suku in Aloisu Habi v Pragi. Tam je študiral tudi dirigiranje pri Vaclavu Talichu. Po vrnitvi iz Prage je leta 1936 postal korepetitor, leta 1938 pa dirigent v ljubljanski operni hiši, kjer je dirigiral do leta 1948. Po 2. svetovni vojni je bil leta 1946 krajši čas referent za resno glasbo na Radiu Ljubljana, v sezoni 1947/1948 je bil v Trstu organizator slovenskega glasbenega življenja, vodja in mentor orkestra Glasbene matice Trst, nadzornik njene glasbene šole in sodelavec Radia Trst II, maja 1948 pa se vrnil v ljubljansko Opero. Med letoma 1949 in 1952 je bil nato dirigent v operni hiši v Mariboru, bil je tudi pobudnik simfoničnega muziciranja v mestu z rednimi koncerti in umetniški vodja prve Mariborske filharmonije, ki je delovala med letoma 1950 in 1965. Leta 1952 je prejel Prešernovo nagrado za vodenje Opere in filharmonije v Mariboru. Od leta 1952 do 1959 je bil operni dirigent v hrvaškem narodnem gledališču v Zagrebu, od leta 1958 do leta 1968 pa je bil direktor ljubljanske Opere. Skladatelj je preminil 14. marca 1970 v Ljubljani. Žebretov opus obsega orke­stralna in konce
Alessandro in Domenico Scarlatti /1/

Alessandro in Domenico Scarlatti /1/

ARS Skladatelj tedna, 7. januar ― Oče Alessandro je bil v ustvarjanju zelo širok – v njegovem opusu najdemo 125 oper, koncertov, vrsto duhovnih, komornih in orkestralnih del Oče Alessandro je bil v ustvarjanju zelo širok – v njegovem opusu najdemo 125 oper, koncertov, vrsto duhovnih, komornih in orkestralnih del. Domenico pa, kot da bi s svojo glasbo oporekal očetu: večino svojih skladb je namenil inštrumentom s tipkami. Je bil mar brez idej?
Alessandro in Domenico Scarlatti /5/

Alessandro in Domenico Scarlatti /5/

ARS Skladatelj tedna, 7. januar ― V zadnji oddaji o obeh glasbenih ustvarjalcih boste lahko poslušali nekatera njuna najbolj priljubljena dela V zadnji oddaji o obeh glasbenih ustvarjalcih boste lahko poslušali nekatera njuna najbolj priljubljena dela. Kot sta si bila različna v pogledih na glasbo in življenje, so med seboj različne tudi njune kompozicije, to pa ne zmanjšuje umetniške vrednosti enih in drugih.
Alessandro in Domenico Scarlatti /4/

Alessandro in Domenico Scarlatti /4/

ARS Skladatelj tedna, 7. januar ― V tokratni oddaji bomo z besedo in glasbo osvetlili oratorij San Filippo Neri, Alessandra Scarlattija V tokratni oddaji bomo z besedo in glasbo osvetlili oratorij San Filippo Neri, Alessandra Scarlattija.  Glasbena oblika oratorija predstavlja vrh njegovega ustvarjanja – v njej je združil vse izkušnje, ki si jih je pridobil pri komponiranju številnih oper in kantat.
Alessandro in Domenico Scarlatti /3/

Alessandro in Domenico Scarlatti /3/

ARS Skladatelj tedna, 7. januar ― Oba glasbenika je med drugim povezovala opera, ki je bila ljuba obema, le da je bil oče Alessandro pri ustvarjanju te glasbene zvrsti precej bolj plodovit Oba glasbenika je med drugim povezovala opera, ki je bila ljuba obema, le da je bil oče Alessandro pri ustvarjanju te glasbene zvrsti precej bolj plodovit. Zdi se nepredstavljivo, kako je lahko izpod njegovega peresa nastalo več kot 100 oper. To pa je bilo mogoče samo ob določeni kompozicijski praksi, ki jo je odločilno razvil prav on sam – njegove partiture so namreč podobne skicam, v katerih je izvedba s pomočjo oštevilčenega basa le nakazana in prepuščena izvajalcu.
Alessandro in Domenico Scarlatti /2/

Alessandro in Domenico Scarlatti /2/

ARS Skladatelj tedna, 7. januar ― Jabolko ne pade daleč od drevesa, pravijo in Domenico, če je to želel ali ne, se je kljub kljubovanju nedvomno veliko naučil od očeta Jabolko ne pade daleč od drevesa, pravijo in Domenico, če je to želel ali ne, se je kljub kljubovanju nedvomno veliko naučil od očeta. Tá je bil do Domenica zelo zahteven in je na njegovo kariero vplival najmanj dvajset let. In kdo je v mladosti vplival na kariero in glasbeno ustvarjanje očeta Alessandra? Več jih je bilo, seveda prav tako oče in drugi sorodniki. Neapelj pa je bilo mesto, ki je pomembno vplivalo tako na očeta kot na sina.
Mathias Rüegg /5/

Mathias Rüegg /5/

ARS Skladatelj tedna, 31. december 2018 ― Petkova oddaja bo namenjena zadnjemu delu Mathiasa Rüegga za Vienna Art Orchestra Niz petih oddaj prazničnega tedna bo posvečen glasbi enega najpomembnejših jazzovskih skladateljev, duhovitega aranžerja, spretnega pianista in karizmatičnega dirigenta – Mathiasa Rüegga. Petkova oddaja bo namenjena zadnjemu delu Mathiasa Rüegga za Vienna Art Orchestra – zbirki skladb pod naslovom The Third Dream, ki že s svojim naslovom aludira na t. i. third stream – tretji tok, oziroma jazzovsko glasbo, prepojeno z elementi klasične glasbe. Cikel, posvečen skladatelju Mathiasu Rüeggu, je pripravil Marko Kumer.
Mathias Rüegg /4/

Mathias Rüegg /4/

ARS Skladatelj tedna, 31. december 2018 ― V četrti oddaji bomo slišali izbor skladb s trojne zgoščenke s samimi izvirnimi Rüeggovimi skladbami iz leta 2007 Niz petih oddaj prazničnega tedna bo posvečen glasbi enega najpomembnejših jazzovskih skladateljev, duhovitega aranžerja, spretnega pianista in karizmatičnega dirigenta – Mathiasa Rüegga. V četrti oddaji bomo slišali izbor skladb s trojne zgoščenke s samimi izvirnimi Rüeggovimi skladbami iz leta 2007. Rüegg si je zamislil tri tematsko povezane programe, vsakega bi lahko izvedli tudi samostojno. Prva zgoščenka trilogije American Dreams prinaša glasbene portrete trinajstih ameriških filmskih div, ki so zaznamovale t. i. novi svet prve polovice dvajsetega stoletja. Na drugi zgoščenki – European Visionaries so skladbe, naslovljene po trinajstih evropskih genijih, od Leonarda da Vincija do Stephena Hawkinga, ki so z dosežki duha odločilno zaznamovali civilizacijo t. i. starega sveta. Tretja zgoščenka Visionaries and Dreams prinaša sintezo prejšnjih dveh – trinajst fiktivnih srečanj med ameriškimi divami iz sna in evropskimi misleci drugega tisočletja – skladbe s spojitvijo čutnosti in miselne abstrakcije prinašajo novo kakovost. Cikel, posvečen skladatelju Mathiasu Rüeggu, je pripravil Marko Kumer.
Mathias Rüegg /3/

Mathias Rüegg /3/

ARS Skladatelj tedna, 31. december 2018 ― Sredina oddaja prinaša Rüeggove uglasbitve pesmi Heinricha Heineja in Rainerja Maria Rilkeja v izvedbi pevke Lie Pale Niz petih oddaj prazničnega tedna bo posvečen glasbi enega najpomembnejših jazzovskih skladateljev, duhovitega aranžerja, spretnega pianista in karizmatičnega dirigenta – Mathiasa Rüegga. Sredina oddaja prinaša Rüeggove uglasbitve pesmi Heinricha Heineja in Rainerja Maria Rilkeja v izvedbi pevke Lie Pale. V drugem delu pa bomo predvajali izbor skladb z albuma A Centenary Journey, na njem je v enajstih skladbah povzel celo stoletje razvoja jazzovske glasbe.
Mathias Rüegg /2/

Mathias Rüegg /2/

ARS Skladatelj tedna, 31. december 2018 ― Torkova praznična oddaja bo namenjena  Rüeggevemu aranžiranju Niz petih oddaj prazničnega tedna bo posvečen glasbi enega najpomembnejših jazzovskih skladateljev, duhovitega aranžerja, spretnega pianista in karizmatičnega dirigenta – Mathiasa Rüegga. Torkova praznična oddaja bo namenjena  Rüeggevemu aranžiranju. Tako bomo lahko slišali tudi njegove inačice priljubljenih Straussovih valčkov in polk ter priredbe Schubertovih in Schumanovih samospevov.
Mathias Rüegg /1/

Mathias Rüegg /1/

ARS Skladatelj tedna, 31. december 2018 ― Niz petih oddaj prazničnega tedna bo posvečen glasbi enega najpomembnejših jazzovskih skladateljev, duhovitega aranžerja, spretnega pianista in karizmatičnega dirigenta Niz petih oddaj prazničnega tedna bo posvečen glasbi enega najpomembnejših jazzovskih skladateljev, duhovitega aranžerja, spretnega pianista in karizmatičnega dirigenta – Mathiasa Rüegga. Svojo ustvarjalno energijo je posvetil predvsem velikemu orkestru, ki se je imenoval Vienna Art Orchestra. Mathias Rüegg je bil rojen 8. decembra leta 1952 v Zürichu v Švici. Najprej je bil učitelj v šoli za otroke s posebnimi potrebami, nato je študiral klasično glasbo in klavir v Gradcu. Med njegovimi profesorji je bil tudi Janez Gregorc. Leta 1976 se je preselil na Dunaj, saj kot mirovnik ni želel služiti obveznega vojaškega roka. Leta 1977 je s somišljeniki ustanovil Vienna Art Orchestra, za katerega je napisal več kot štiristo skladb in priredb. Vienna Art Orchestra, mednarodni kolektiv z domicilom na Dunaju, je deloval trideset let, pred leti pa je Rüegg zaradi finančnih težav obupal in orkester razpustil. Za Vienna Art Orchestra oziroma ustvarjanje Mathiasa Rüegga so kritiki zapisali, da kljub nedvomnemu izvrstnemu poznavanju jazzovske zgodovine živi v sedanjosti in gleda v prihodnost. Po razpustitvi Vienna Art Orchestra se Rüegg posveča komorni, filmski in gledališki glasbi in se vse manj pojavlja v javnosti. V prvi oddaji se bomo posvetili njegovemu zgodnjemu ustvarjanju za Vienna Art Orchestra.
še novic