Radijska približevanja – Skrb za prihodnost

Radijska približevanja – Skrb za prihodnost

ARS Čas, prostor in glasba, 22. oktober ― Predvajali bomo kratko skladbo Glasbena skrinjica, op. 32  Anatolija Ljadova, v nadaljevanju pa bomo poslušali Divertissement za klavir in godala Matije Bravničarja V oddaji Radijska približevanja – Skrb za prihodnost, ki smo jo posvetili 90. obletnici slovenskega radia, bomo uvodoma predvajali kratko skladbo Glasbena skrinjica, op. 32  Anatolija Ljadova, v nadaljevanju pa bomo poslušali Divertissement za klavir in godala Matije Bravničarja – našemu orkestru bo dirigiral Uroš Prevoršek, solist bo Pavel Šivic. Microsongs za sopran in trinajst inštrumentov Alojza Srebotnjaka bodo izvajali: sopranistka Zlata Ognjanović. ansambel Komorna scena in dirigent Ciril Cvetko. Za sklep smo izbrali Simfonietto Uroša Kreka. Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral Samo Hubad. Oddajo »Skrb za prihodnost« – praznično oddajo ob 90. obletnici slovenskega radia, ki ima stalni naslov »Čas, prostor in glasba«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, pripravil in uredil jo je profesor Pavel Mihelčič.
Radijska približevanja: Moj radio

Radijska približevanja: Moj radio

ARS Čas, prostor in glasba, 15. oktober ― Praznujemo 90 let slovenskega radia Praznujemo 90 let slovenskega radia. V prvi oddaji – »Spomini na začetek«, smo se (pred tednom dni) spominjali radijskih začetkov, na današnji dan pa se avtor treh oddaj profesor Pavel Mihelčič spominja, kaj mu je v mladosti pomenil radio in kako je kot mlad skladatelj vstopil v svet, ki so ga odstirali radijski valovi. V oddaji Radijska približevanja – Moj radio, ki smo jo posvetili 90. obletnici slovenskega radia, bomo uvodoma predvajali del skladbe »Take the A Train« Duka Ellingtona, sledili bodo odlomki iz oper Gaetana Donizettija in Giacoma Puccinija, peli bodo sopranistka Nada Vidmar, tenorist Janez Lipušček, sopranistka Vilma Bukovec in tenorist Rajko Koritnik in sopranistka Sabina Cvilak. V nadaljevanju bomo predvajali nekaj skladb Pavla Mihelčiča: Sonatino v soncu, ki je skladateljev mladostni domislek in prvi posnetek na našem radiu – posnetka, ko je trinajstletni skladatelj s to skladbo nastopil v oddaji »Pokaži kaj znaš«, žal nimamo; bo sledila ista skladba, ki jo je v okviru cikla »Iz zimskega vrta« po šestih desetletjih zaigral skladatelj sam, prav tako v avtorjevi izvedbi bomo iz avtorjevih študentskih let predvajali »Tri lirične skladbe« za klavir; oddajo pa bomo zaokrožili z Mihelčičevo skladbo za simfonični orkester »Slike, ki izginjajo« in dodali četrto pesem iz cikla  »Štirih slovenskih ljudskih pesmi« za sopran in orkester  –  »Pozimi pa rožice ne cveto« – pesem bo zapela sopranistka Jerica Steklasa. Oddajo »Moj radio« – praznično oddajo ob 90. obletnici slovenskega radia, ki ima stalni naslov »Čas, prostor in glasba«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, pripravil in uredil jo je profesor Pavel Mihelčič.
Radijska približevanja I.: Spomini na začetek

Radijska približevanja I.: Spomini na začetek

ARS Čas, prostor in glasba, 8. oktober ― V oddaji Spomini na začetek, ki smo jo posvetili 90. obletnici slovenskega radia, bomo najprej predvajali četrti stavek 'Religioso, iz Suite za orkester Slavka Osterca V oddaji Spomini na začetek, ki smo jo posvetili 90. obletnici slovenskega radia, bomo najprej predvajali četrti stavek ‘Religioso, iz Suite za orkester Slavka Osterca v izvedbi simfoničnega orkestra RTV Slovenija pod vodstvom Simona Krečiča. Za oddajo pa smo izbrali tudi dve zanimivi deli, ki sta nastali v bližini časa, da bi se med seboj povezali in spregovorili na različna načina. Ti deli sta: Koncert za klavir in pihala Slavka Osterca in Koncert za klavir in pihala (s kontrabasi) Igorja Stravinskega. Osterčevo delo, nastalo leta 1933, je zaigral pianist Bojan Gorišek, orkestru Slovenske filharmonije je dirigiral Uroš Lajovic. Delo Igorja Stravinskega, ki je nastalo devet let pred Osterčevo skladbo – leta 1924, pa je zaigral pianist Aldo Tramma, simfoničnemu orkestru RTV Ljubljana je dirigiral Anton Nanut. V vmesnem času je začel oddajati Radio Ljubljana. Oddajo »Spomini na začetek« – prvo oddajo ob 90. obletnici slovenskega radia, ki ima stalni naslov »Čas, prostor in glasba«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, pripravil in uredil jo je profesor Pavel Mihelčič.
Rojstvo iz tišine, naš vsakdanji hrup: Zvočni zid in onstran

Rojstvo iz tišine, naš vsakdanji hrup: Zvočni zid in onstran

ARS Čas, prostor in glasba, 1. oktober ― Kaj se zgodi, če prebijemo zvočni zid, in kaj je potem onstran? Je tam – tišina? Kaj se zgodi, če prebijemo zvočni zid, in kaj je potem onstran? Je tam – tišina? Se bo onstran znova rodila glasba? O tem razmišljamo tudi v aktualnem ciklu oddaj »Čas prihodnosti«. Današnja oddaja je vmesna, ponovljena, njen naslov je: »Zvočni zid in onstran«.  Poslušali boste glasbo, ki so jo napisali: Federico Martinez, Uroš Krek, Primož Ramovš in Pavel Mihelčič. Gosta oddaje bosta profesorja Igor Ozim in Matija Gogala. Izvajalci glasbe so: violinist Igor Ozim, dirigent Samo Hubad, orglar Primož Ramovš, dirigenta Uroš Lajovic in Marko Letonja, Orkester Slovenske filharmonije in tolkalec Franci Krevh. Oddajo je posnel Stane Košmerlj, brala sta Sonja Polanc in Ivan Lotrič, avtor oddaje je profesor Pavel Mihelčič.
Slovenski poletni concertino: Uroš Krek, Lucijan Marija Škerjanc, Primož Ramovš

Slovenski poletni concertino: Uroš Krek, Lucijan Marija Škerjanc, Primož Ramovš

ARS Čas, prostor in glasba, 24. september ― Izbranih del treh skladateljev ne bomo komentirali. Pustili smo, da glasba dopolni besede skladateljev O svojih pogledih na glasbeni svet bodo v oddaji Čas, prostor in glasba spregovorili skladatelji Uroš Krek, Lucijan Marija Škerjanc in Primož Ramovš. Izbranih del treh skladateljev ne bomo komentirali. Pustili smo, da glasba dopolni besede skladateljev. Naj torej Krekova, Škerjančeva in Ramovševa glasba izzveni kot slovenski poletni concertino. Oddajo so pripravili Pavel Mihelčič, Stane Košmerlj, Simona Juvan in Ivan Lotrič.
Čas prihodnosti XV.: Rojevanje, zorenje: in potem?

Čas prihodnosti XV.: Rojevanje, zorenje: in potem?

ARS Čas, prostor in glasba, 17. september ― Sonata za klavir in violino v C-duru, Köchel 6 Wolfganga Amadeusa Mozarta V petnajsti oddaji iz cikla ‘Čas prihodnosti’ bomo predvajali: Sonato za klavir in violino v C-duru, Köchel 6 Wolfganga Amadeusa Mozarta. Igrala bosta Helene Basler, klavir in Primož Novšak, violina; Sonato za godala št. 1 Gioacchina Rossinija igral bo Poljski komorni orkester, dirigiral bo Jeři Maksimiuk; uverturo Sen kresne noči Felixa Mendelssohna. Igral bo Orkester Philharmonia iz Londona, dirigiral bo Sir Neville Marriner. Za sklep oddaje smo izbrali še Preprosto simfonijo Benjamina Brittna. Igral bo Komorni orkester Orpheus. Oddajo »Rojevanje, zorenje ; in potem?« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, pripravil in uredil jo je profesor Pavel Mihelčič.
Glasba, ki je premagala čas: Mozartove violine

Glasba, ki je premagala čas: Mozartove violine

ARS Čas, prostor in glasba, 10. september ― To je glasba, ki je premagala čas Za oddajo »Čas, prostor in glasba« smo izbrali dva Mozartova violinska koncerta. To je glasba, ki je premagala čas. Poslušali bomo: Koncert za violino in orkester v D-duru, Köchel 218 s stavki: Allegro, Andante cantabile, Rondo: Andante grazioso – Allegro ma non troppo. Na violino bo igral Igor Ozim, Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral Samo Hubad; in Koncert za violino in orkester v A-duru, Köchel 219 s stavki Allegro aperto, Adagio, Rondo: Tempo di menuetto. Solist bp Arthur Grumiaux, Londonskemu simfoničnemu orkestru bo dirigiral sir Colin Davis. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je pripravil  Pavel Mihelčič, posnel jo je Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič.
Čas prihodnosti: Brezdomec XIV.

Čas prihodnosti: Brezdomec XIV.

ARS Čas, prostor in glasba, 3. september ― Zgodba o brezdomcu, ki je imel svoje življenje, a ga je splet različnih izkušenj odpeljal na ulico Okvir današnje štirinajste oddaje iz cikla ‘Čas prihodnosti’ je zgodba o brezdomcu, ki je imel svoje življenje, a ga je splet različnih izkušenj odpeljal na ulico. Postal je brezdomec. Njegovo novo življenje je sestavljalo niz variacij. V oddaji bomo predvajali: Témo (Andante grazioso) iz Sonate za klavir v A-duru, Köchel 331 Wolfganga Amadeusa Mozarta. Igrala bo pianistka Mitsuko Uchida. Variacije in fugo na Mozartovo témo, op. 132 Maxa Regerja. Bamberške simfonike bo vodil dirigent Horst Stein. Za oddajo smo izbrali še stavek Jupiter – glasnik veselja iz sedemstavčne suite Planeti Gustava Holsta. Igral bo Simfonični orkester RTV Slovenija, dirigiral bo Marko Munih. Oddajo »Brezdomec« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, pripravil in uredil jo je profesor Pavel Mihelčič.
Britten, Kozina, Debussy: Morje

Britten, Kozina, Debussy: Morje

ARS Čas, prostor in glasba, 20. avgust ― Štirje morski preludiji iz opere »Peter Grimes« Benjamina Brittna. Naslovi  -  Svitanje, Nedeljsko jutro, Mesečina, Vihar Za ponovljeno oddajo »Čas, prostor in glasba« z naslovom »Morje« smo izbrali: Štiri morske preludije iz opere »Peter Grimes« Benjamina Brittna. Naslovi  –  Svitanje, Nedeljsko jutro, Mesečina, Vihar. Orkestru iz Ulstra bo dirigiral Vernon Handley. Tri odlomke iz opere »Ekvinokcij« Marjana Kozine – Predigra, Buči, ljubljeno morje, Glejte kapitana. Nastopali so: Miro Brajnik, Ljubo Kobal, Manja Mlejnik, Milica Polajnar in Božena Glavak. Zboru in orkestru Slovenskega narodnega gledališča Opera in balet iz Ljubljane bo dirigiral Demetrij Žebre, zbor je pripravil Jože Hanc. Tri skice za orkester »Morje« – Od zore do poldneva na morju, Igra valov, Dvogovor vetra in morja Clauda Debussyja. Bostonskemu simfoničnemu orkestru bo dirigiral Sir Colin Davis. Oddajo »Čas, prostor in glasba« z naslovom »Morje« so oblikovali: Pavel Mihelčič, Stane Košmerlj in Ivan Lotrič.
Med Ameriko in Evropo: Miles Davis

Med Ameriko in Evropo: Miles Davis

ARS Čas, prostor in glasba, 20. avgust ― Ko se je na jugu Amerike rodil jazz, je osrednja Evropa začutila, da prihaja nov naboj Ko se je na jugu Amerike rodil jazz, je osrednja Evropa začutila, da prihaja nov naboj. Dvajseto stoletje je pogled na glasbeno umetnost spremenilo. V Evropi so se rojevali festivali, v Ameriki je glasba prebudila revno prebivalstvo črne polti. V Evropi so novo glasbo poosebljali Glasbeni dnevi v Donaueschingenu, v Salzburgu so svojo svetovljansko pot zarisali Svetovni glasbeni dnevi, v Ameriki se je v New Orleansu prebudil jazz. Evropa ni bila ravnodušna, nasprotno: jazz je postal nova spodbuda za prepoznavno umetnost. Če je bil Igor Stravinski na vse konce odprta osebnost, in če so bili ob njem številni glasbeniki, ki so dali Evropi nov ton, so v Združenih državah Amerike ameriški glasbi mnogi izjemni glasbeniki odprli nove horizonte. Bili so posamezniki, ki so izstopali, in bil je Miles Davis, ki je  svojim značilnim mehko zaznamovanim tonom vplival na nove smeri ameriškega jazza. V ponovljeni oddaji »Čas, prostor in glasba« bomo spregovorili o velikanu jazza Milesu Davisu. Izbrali smo nekaj značilnih posnetkov, ki osvetljujejo osebnost odličnega glasbenika, ki je svojim izvirnim načinom igranja vplival na generacije in (ne nazadnje) na razvoj umetnosti. Oddajo »Med Ameriko in Evropo – Miles Davis« je pripravil Pavel Mihelčič, bral je Ivan Lotrič, posnel jo je Stane Košmerlj.
Čas prihodnosti: Potovanje na rob sveta

Čas prihodnosti: Potovanje na rob sveta

ARS Čas, prostor in glasba, 14. avgust ― Predvajali bomo Vortex - Vrtinec za violino in komorni sestav litovske skladateljice  Raminte Šerkšnyté V trinajsti oddaji iz cikla ‘Čas prihodnosti’ bomo predvajali: Vortex  –  Vrtinec za violino in komorni sestav litovske skladateljice  Raminte Šerkšnyté. Solist bo Irvin Arditti, ansambel Gaida bo vodil Vykintas Baltakas. Prvo rapsodijo za klarinet in orkester Clauda Debussyja bo kot solist zaigral Robert Plane, Nacionalnemu orkestru BBC iz Walesa bo dirigiral Tadaaki Otaka. Za oddajo smo izbrali še ciklično skladba Noč Majev mehiškega skladatelja Silvestra Revueltasa. Mehiškemu nacionalnemu simfoničnemu orkestru bo dirigiral Enrique Arturo, Oddajo »Potovanje na rob sveta« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, pripravil in uredil jo je profesor Pavel Mihelčič.
Lalo, Granados, de Falla: Španska glasba (ponovitev)

Lalo, Granados, de Falla: Španska glasba (ponovitev)

ARS Čas, prostor in glasba, 6. avgust ― Španska simfonijo za violino in orkester v d-molu, opus 21, francoskega skladatelja Edouarda Laloja V oddaji »Čas, prostor in glasba« bomo predvajali Špansko simfonijo za violino in orkester v d-molu, opus 21, francoskega skladatelja Edouarda Laloja – Pariškemu orkestru bo dirigiral Daniel Barenboim, solist bo Itzhak Perlman; skladbo za violončelo in klavir »Goyescas« Enriqua Granadosa  – na violončelo bo igral Asier Polo, pri klavirju bo Edelmiro Arnaltes, in Tri stavke (Sosedov ples – Seguidillas, Mlinarjev ples – Farruca in Sklepni ples – Jota) iz druge baletne suite »Trirogeljnik« Manuela de Falle. Pittsburškemu simfoničnemu orkestru bo dirigiral André Previn. Ponovljeno oddajo »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom ‘Španska glasba’ je pripravil Pavel Mihelčič, posnel jo je Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič.
Čas prihodnost: Hitre spremembe

Čas prihodnost: Hitre spremembe

ARS Čas, prostor in glasba, 1. avgust ― Koncert za violino in orkester, opus 65 malteškega skladatelja Josepha Velle V dvanajsti oddaji iz cikla ‘Čas prihodnosti’ bomo predvajali: Koncert za violino in orkester, opus 65 malteškega skladatelja Josepha Velle. Simfoničnemu orkestru iz Sofije bo dirigiral skladatelj, solist bo Marcello Canci. Za oddajo smo izbrali še Koncert za violončelo in orkester, “en forme de pas de trois” Bernda Aloisa Zimmermanna. Solist bo Heinrich Schiff, Jugozahodnemu simfoničnemu orkestru iz Baden-Badna bo dirigiral Michael Gielen. Oddajo »Hitre spremembe« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, pripravil in uredil jo je profesor Pavel Mihelčič.
Po Mozartovih sledeh: Mala nočna glasba

Po Mozartovih sledeh: Mala nočna glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 18. julij ― Serenada št. 13 v G-duru – 'Mala nočna glasba' V oddaji ‘Čas, prostor in glasba’ s podnaslovom ‘Po Mozartovih sledeh’ bomo predvajali: ‘Serenado št. 13 v G-duru – ‘Mala nočna glasba’ Wolfganga Amadeusa Mozarta. Orkester Berlinske filharmonije bo vodil Herbert von Karajan; Sonato št. 1 v G-duru za godala Gioacchina Rossinija. Godalnemu orkestru RTV  Slovenija bo dirigiral Ciril Veronek. Za oddajo smo izbrali še Serenado za godala Benjamina Ipavca. Godalnemu orkestru Simfonikov RTV Slovenija bo dirigiral Anton Nanut. Serenadno oddajo »Po Mozartovih sledeh« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, pripravil in uredil jo je profesor Pavel Mihelčič.
Rojstvo iz tišine, naš vsakdanji hrup: Zvočni zid in onstran, ponov.

Rojstvo iz tišine, naš vsakdanji hrup: Zvočni zid in onstran, ponov.

ARS Čas, prostor in glasba, 11. julij ― Je tam – tišina? Se bo onstran znova rodila glasba? Ustvarjalci cikla oddaj »Čas, prostor in glasba« so se junija leta 2011 – pred sedmimi leti – dogovorili, da sestavijo malo drugačno oddajo. Z izbrano glasbo, s poezijo in z govorjeno besedo, ki naj bi vse nadgradila, z nekaterimi dokumentarnimi posnetki iz narave, so pomislili, da se razkošje zvoka rodi iz tišine, da pa (nemalokrat) prestopi v območje vsakdanjega hrupa. Kaj se zgodi, če prebijemo zvočni zid, in kaj je potem onstran? Je tam – tišina? Se bo onstran znova rodila glasba? Glasba se rodi iz tišine. In to je začetek, v katerem se sprosti zvok, se uredijo razmerja med ritmom in melodijo, med kontrapunktom in harmonijo, med spektralnim nanosom in dinamičnim kontrastom. Današnja ponovljena oddaja  –  avtor je prof. Pavel Mihelčič, bralca sta Sonja Polanc in Ivan Lotrič, oddajo je posnel Stane Košmerlj  –  je sad povezave z naravo in igro besed.
še novic