Čas, prostor in glasba

Čas, prostor in glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 21. februar ― Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Čas, prostor in glasba

Čas, prostor in glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 14. februar ― Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Čas prihodnosti – Kaj se lahko zgodi?

Čas prihodnosti – Kaj se lahko zgodi?

ARS Čas, prostor in glasba, 7. februar ― Najprej bomo poslušali Simfonijo št. 41 v C-duru Wolfganga Amadeusa Mozarta – Dunajske filharmonike bo vodil Karl Böhm V oddaji ‘Čas prihodnosti – Kaj se lahko zgodi?’ bomo predvajali glasbo dveh genialnih skladateljev. Najprej bomo poslušali Simfonijo št. 41 v C-duru Wolfganga Amadeusa Mozarta – Dunajske filharmonike bo vodil Karl Böhm. V drugem delu oddaje pa bomo predvajali posnetek Koncerta za klavir in orkester v g-molu št. 2 Camilla Saënt-Saensa. Pri klavirju bo Dubravka Tomšič Srebotnjak, Simfoničnemu orkestru Radiotelevizije Slovenija bo dirigiral Anton Nanut. Triindvajseto oddajo iz cikla »Čas prihodnosti« pod naslovom »Kaj se lahko zgodi?«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pripravlja  profesor Pavel Mihelčič.
Čas prihodnosti – Primerjave

Čas prihodnosti – Primerjave

ARS Čas, prostor in glasba, 31. januar ― Glasba, ki spominja na neko drugo glasbo, poveča naše zanimanje. Primerjava postane všečna, včasih zlonamerna. Glasba, ki spominja na neko drugo glasbo, poveča naše zanimanje. Primerjava postane všečna, včasih zlonamerna. Glasba pa vendar obstane – če  je dobra, če ima obliko in vsebino. V oddaji bomo predvajali in primerjali: klavirsko skladbo ‘Sanjarjenje’ Roberta Schumanna, uverturo k operi Wolfganga Amadeusa Mozarta ‘Bastien in Bastiena’ in Koncert za klavir in orkester v a-molu, opus 16 Edwarda Griega. Igrali bodo pianist Arthur Alper, Baročni orkester iz Basla, Berlinska filharmonija pod vodstvom Herberta von Karajana in pianist Krystian Zimerman. Dvaindvajseto oddajo pod naslovom »Primerjave« iz cikla »Čas prihodnosti«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pa pripravlja  profesor Pavel Mihelčič.
Te glasbe se ne pozabi: Mozart, Leskovic

Te glasbe se ne pozabi: Mozart, Leskovic

ARS Čas, prostor in glasba, 24. januar ― Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert za violino in orkester št. 5 v A-duru, Köchel 219 Za oddajo smo izbrali – Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert za violino in orkester št. 5 v A-duru, Köchel 219 s stavki: Allegro aperto, Adagio, Rondo – Tempo di Menuetto. Solist bo Arthur Grumiaux, violina, Londonskemu simfoničnemu orkestru bo dirigiral Sir Colin Davis. Posnetek je nastal novembra leta 1961; Bogo Leskovic: Partita v h-molu. Prva dva stavka bomo (zaradi časovne omejitve) izpustili, poslušali pa bomo: Arijo, 1. in 2. menuet, 1. in 2. bourree in Gigue. Oddajo »Čas, prostor in glasba« z naslovom »Te glasbe se ne pozabi« so oblikovali: avtor besedila prof. Pavel Mihelčič, tonski mojster Stane Košmerlj  in mojster govorjene besede Ivan Lotrič.
Čas prihodnosti – Mostovi

Čas prihodnosti – Mostovi

ARS Čas, prostor in glasba, 17. januar ― Glasba, kadar je prava, išče mostove in išče prostor, v katerem se razteza drugačnost Zvočno razkošje, ki mu sledimo vsak dan, ne more obstati, če se ne plemeniti, če ne poišče drugih strani, kjer se dotakne drugačnosti. Glasba, kadar je prava, išče mostove in išče prostor, v katerem se razteza drugačnost. V oddaji ‘Čas prihodnosti – Mostovi’ bomo predvajali: tri tange (med njimi tudi Adiós nonino iz leta 1959) znamenitega argentinskega skladatelja Astorja Piazzolle. Igral bo skladatelj s svojim ansamblom. V oddaji bomo poslušali še Prvo simfonijo Te Deum za zbor, orgle in orkester – nastala je leta 1932 – Blaža Arniča. Zbor Consortium musicum je pripravil Mirko Cuderman; Komorni  zbor RTV Slovenija je pripravil Matjaž Šček; Zboroma in  Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral Marko Munih. Enaindvajseto oddajo pod naslovom »Mostovi« iz cikla »Čas prihodnosti«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, oddajo »Čas, prostor in glasba« pa je pripravil  profesor Pavel Mihelčič.
Trobenta in orgle – Okna

Trobenta in orgle – Okna

ARS Čas, prostor in glasba, 10. januar ― Sožitje dveh zelo različnih inštrumentov, kakršna sta trobenta in orgle, je po navadi srečno. To je vedel tudi znameniti češki skladatelj Peter Eben Sožitje dveh zelo različnih inštrumentov, kakršna sta trobenta in orgle, je po navadi srečno. To je vedel tudi znameniti češki skladatelj Peter Eben, ki je ustvaril neponovljivo glasbo  –  Okna. V ponovljeni oddaji »Čas, prostor in glasba« z naslovom: »Trobenta in orgle –  Okna« smo izbrali glasbo dveh francoskih skladateljev Henrija Tomasija in Jeana Langlaisa, nemškega skladatelja Gerharda Deutschmanna in češkega skladatelja Petra Ebna. Igrala bosta trobentar Bernhard Kratzer in orglar Martin Sander. Oddajo so oblikovali: avtor besedila prof. Pavel Mihelčič, tonski mojster Jernej Boc in mojster govorjene besede Ivan Lotrič.
Okus po sodobnem: Henry Dutilleux – Samuel Barber

Okus po sodobnem: Henry Dutilleux – Samuel Barber

ARS Čas, prostor in glasba, 3. januar ― Oba sta svoj sodobni izraz razvijala postopno, vendar na različne načine. Razvila sta okus po sodobnem Po glasbenih delih skladatelje prepoznamo, z ustvarjenimi deli se ti med seboj razlikujejo. Francoz Henry Dutilleux in Američan Samuel Barber sta bila sodobnika. Oba sta svoj sodobni izraz razvijala postopno, vendar na različne načine. Razvila sta okus po sodobnem. Za oddajo smo izbrali Sonato za klavir, opus 1 francoskega skladatelja Henryja Dutilleuxa in Tri eseje za orkester ameriškega skladatelja Samuela Barberja. Klavirsko sonato bo zaigrala luksemburška pianistka Cathy Krier, Tri eseje pa bomo poslušali v izvedbi simfoničnega orkestra iz Detroita, ki ga bo vodil Neeme Järvi. Oddaja  je bila prvič na programu ARS 15. februarja leta 2012, nocoj smo jo prvič ponovili. Posnel jo je posnel Jernej Boc, bral je Ivan Lotrič, pripravil pa Pavel Mihelčič.
Čas prihodnosti – Pričakovanja

Čas prihodnosti – Pričakovanja

ARS Čas, prostor in glasba, 27. december 2018 ― Prihodnost je upanje, je noč, ki pride za dnevom, je dan, ki se zgodi vsako jutro »Prihodnost je upanje, je noč, ki pride za dnevom, je dan, ki se zgodi vsako jutro,« je zapisal avtor dvajsete oddaje iz cikla »Čas prihodnosti«  profesor Pavel Mihelčič. V oddaji ‘Pričakovanja’ bomo predvajali: dva stavka (Lento – Allegro in Allegretto) iz Simfonije v d-molu Cesarja Francka in odlomek iz prvega stavka (Moderato) in četrti stavek (Andante – Allegro) iz Simfonije št. 10 Dmitrija Šostakoviča. Najprej bomo poslušali kraljevi orkester Concertgebouw iz Amsterdama, dirigiral bo Riccardo Chailly. Za njim bo v današnji oddaji nastopil še orkester Berlinske filharmonije, ki ga bo vodil Herbert von Karajan. Dvajseto oddajo pod naslovom »Pričakovanja« iz cikla »Čas prihodnosti«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, oddajo pa je pripravil  profesor Pavel Mihelčič.
Jurij Reja: Med dvema operama

Jurij Reja: Med dvema operama

ARS Čas, prostor in glasba, 20. december 2018 ― V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Med dvema operama« bo pel in govoril Jurij Reja V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Med dvema operama« bo pel in govoril Jurij Reja. Izbrali smo tale dela: Alojz Srebotnjak: Komedijant. Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral David de Villiers; Alojz Srebotnjak: Ne, jaz nočem še umreti. Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral Marko Munih; Rado Simoniti: Večerni hlad. Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral Rado Simoniti; Arija vojvode iz 2. dejanja opere Rigoletto Giuseppa Verdija. Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral Anton Nanut. Giacomo Puccini: Arija iz opere La Bohème. Orkestru Slovenskega narodnega gledališča Opera in balet iz Maribora bo dirigiral Boris Švara. O sonce moje. Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral Anton Nanut, in Charles Gounod: Arija iz opere Faust. Orkestru Slovenskega narodnega gledališča Opera in balet iz Maribora bo dirigiral Boris Švara. Oddajo »Čas, prostor in glasba« z naslovom »Med dvema operama  – Jurij Reja« so oblikovali: avtor besedila Pavel Mihelčič,  tonski mojster Stane Košmerlj in bralec Ivan Lotrič.
Kako oblikujemo, kako poslušamo

Kako oblikujemo, kako poslušamo

ARS Čas, prostor in glasba, 13. december 2018 ― Glasba, ki bi hotela preživeti, ne da bi imela z vsebino usklajene oblike, bi ostala prazna, brezoblična gmota šumov, zvenov in tonov Glasba, ki bi hotela preživeti, ne da bi imela z vsebino usklajene oblike, bi ostala prazna, brezoblična gmota šumov, zvenov in tonov. Samo oblikovana glasba ima svoj smisel, samo oblikovana glasba lahko razvije vsebino. Trajalo je več stoletij, da so se oblike ustalile, da so se ujele v ravnovesje z vsebino. Kako oblikujemo?  –  je vprašanje  za ustvarjalca, kako poslušamo?  –  je vprašanje za za vse tiste, ki iščejo pravi odgovor, kadar se predajo umetnini, ki ima v prostoru in v prav odmerjenem času posebno vlogo. Glasba pride, za hip postane, da se naseli v poslušalčevem spominu  –  in odide. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Kako oblikujemo, kako poslušamo« smo predvajali tale dela: Erik Satie: Gymnopedie št. 3 – priredba za orkester: Claude Debussy. Kapitolski orkester iz Toulousa je dirigiral Michel Plasson. Anton Lajovic: Sanjarija – priredba za godalni orkester: Lucijan Marija Škerjanc. Godalnemu orkestru RTV Slovenija je dirigiral Anton Nanut. Frederic Chopin: Preludij v A-duru. Pri klavirju je bil Maurizio Pollini; Franz Schubert: Ave Maria. Pela je Gundula Janowitz, pianist je bil Irwin Gage. Ludwig van Beethoven, prvi stavek iz Sonate za klavir v cis- molu – »Mesečina«. Na klavir je igral Alfred Brendel; Ljudska iz Bele krajine: Svi su venci vejli, priredba Pavel Mihelčič, pel je Slovenski oktet in Anton Lajovic: Pesem jeseni za simfonični orkester, Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija je dirigiral Samo Hubad. Oddajo »Čas, prostor in glasba« z naslovom »Kak oblikujemo, kako poslušamo… so oblikovali: avtor besedila Pavel Mihelčič,  tonski mojster Stane Košmerlj in bralec Ivan Lotrič.
Kako se je začelo? – Uroš Prevoršek

Kako se je začelo? – Uroš Prevoršek

ARS Čas, prostor in glasba, 11. december 2018 ― V oddaji »Čas, prostor in glasba« smo se spomnili na prvega dirigenta simfoničnega orkestra Radia Ljubljana V oddaji »Čas, prostor in glasba« smo se spomnili na prvega dirigenta simfoničnega orkestra Radia Ljubljana. Objavili bomo del pogovora, ki je potekal 26. maja leta 1996 – tri mesece pred umetnikovo smrtjo – na vrtu počitniške hiše v Portorožu. Predvajali bomo: Tri stavke – Preludij in fuga, Sarabanda, Kuranta 0iz Concerta grossa Uroša Prevorška – Orkestru Slovenske filharmonije je dirigiral Marko Letonja, in 49 let star posnetek Simfonije št. 1, opus 10 Dmitrija Šostakoviča s stavki: Allegretto, Allegro, Lento, Allegro molto, Lento. Prvi zasedbi Simfoničnega orkestra Radia Ljubljana je dirigiral Uroš Prevoršek.  Ponovljeno oddajo »Čas, prostor in glasba« z naslovom »Kako se je začelo …?  –  Uroš Prevoršek« so oblikovali: Pavel Mihelčič, Stane Košmerlj in Ivan Lotrič.
Čas prihodnosti – Švedske uspešnice

Čas prihodnosti – Švedske uspešnice

ARS Čas, prostor in glasba, 6. december 2018 ― Švedska glasba je kot dobra knjiga, ki je še nismo prebrali. Ne vemo, kaj se skriva v njej. Švedska glasba je kot dobra knjiga, ki je še nismo prebrali. Ne vemo, kaj se skriva v njej. Izbrali smo nekaj glasbenih uspešnic, in slišali boste – spoštovani poslušalci, kako dobro zveni glasba, ki so jo ustvarili švedski skladatelji. V oddaji ‘Čas prihodnosti – Švedske uspešnice’ bomo predvajali: Festivalsko glasbo (v obliki poloneze) opus 25 Huga Alfvéna, Interludij Wilhelma Stenhammarja, Švedsko festivalsko glasbo Agusta Södermana, Romanco Larsa-Erika Larssona, Švedsko polko, Ples pastirice in Švedsko rapsodijo št. 1 Huga Alfvéna, Vse skladbe bo izvajal Švedski radijski simfonični orkester pod vodstvom Stiga Westerberga. Oddajo je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, oddajo pa je pripravil profesor Pavel Mihelčič.
Kako se je začelo? – Uroš Prevoršek

Kako se je začelo? – Uroš Prevoršek

ARS Čas, prostor in glasba, 29. november 2018 ― V oddaji »Čas, prostor in glasba« smo se spomnili na prvega dirigenta simfoničnega orkestra Radia Ljubljana. Objavili bomo del pogovora, ki je potekal 26. maja […] V oddaji »Čas, prostor in glasba« smo se spomnili na prvega dirigenta simfoničnega orkestra Radia Ljubljana. Objavili bomo del pogovora, ki je potekal 26. maja leta 1996 – tri mesece pred umetnikovo smrtjo – na vrtu počitniške hiše v Portorožu. Predvajali bomo: Tri stavke – Preludij in fuga, Sarabanda, Kuranta 0iz Concerta grossa Uroša Prevorška – Orkestru Slovenske filharmonije je dirigiral Marko Letonja, in 49 let star posnetek Simfonije št. 1, opus 10 Dmitrija Šostakoviča s stavki: Allegretto, Allegro, Lento, Allegro molto, Lento. Prvi zasedbi Simfoničnega orkestra Radia Ljubljana je dirigiral Uroš Prevoršek.  Ponovljeno oddajo »Čas, prostor in glasba« z naslovom »Kako se je začelo …?  –  Uroš Prevoršek« so oblikovali: Pavel Mihelčič, Stane Košmerlj in Ivan Lotrič.
Potovanje z glasbo – Taksi

Potovanje z glasbo – Taksi

ARS Čas, prostor in glasba, 26. november 2018 ― Ustavili se bomo na postaji podzemeljske železnice, poklepetali bomo v taksiju, glasba nam bo krajšala čas visoko nad oblaki. V oddaji »Čas, prostor in glasba« bomo potovali z glasbo. Ustavili se bomo na postaji podzemeljske železnice, poklepetali bomo v taksiju, glasba nam bo krajšala čas visoko nad oblaki. Témo in variacije iz Mozartove Sonate št. 11 v A-duru bo zaigrala slovita pianistka Mitsuko Uchida, Capriccio per Siegfried Palm Krzysztofa Pendereckega bo zaigral naš  violončelist Miloš Mlejnik, Donizettijev Godalni kvartet v A-duru bodo poustvarili člani godalnega kvarteta Martfeld, Varšavski koncert Richarda Addinsella bo zaigral pianist Misha Dichter, londonskemu orkestru Philharmonija bo dirigiral Neville Marriner. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je posnel Stane Košmerlj, stalni bralec je Ivan Lotrič, oddajo je pripravil Pavel Mihelčič.
še novic