Čas, prostor in glasba

Čas, prostor in glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 20. februar ― Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Melodije /5/

Melodije /5/

ARS Čas, prostor in glasba, 13. februar ― Melodija kot ornament - Preprosto, z navdihom Melodija je v glasbenih delih pomemben element. Vsak poslušalec si najprej zapomni melodijo, potem pa še vse drugo. Vsega je zelo veliko, in »vse drugo« sestavlja celovito sliko, ki zadrži razkošje glasbene umetnine tudi takrat, kadar je tisto drugo morda še bolj pomembno in za pomnenje melodije odločilno. Včasih se melodija rodi kot preprosta, z navdihom ozarjena glasbena misel. Obstajajo pa tudi melodije, ki so svojo preprosto nazornost okrasile.
Vzorčki za melodijo /4/: Zvonovi

Vzorčki za melodijo /4/: Zvonovi

ARS Čas, prostor in glasba, 23. januar ― Ljudska umetnost je posvečena tudi zvonovom. Pri nas je veliko organiziranih pritrkovalcev. Nekatere melodije (na primer finfar) so ljudske. Zvonovi imajo simbolni pomen, skupina zvonov […] Ljudska umetnost je posvečena tudi zvonovom. Pri nas je veliko organiziranih pritrkovalcev. Nekatere melodije (na primer finfar) so ljudske. Zvonovi imajo simbolni pomen, skupina zvonov pa lahko ustvari tudi neverjetne vzorce za melodijo. V Salzburgu zvonovi dvakrat na dan zaigrajo Mozartovo melodijo. Big Ben je ena prvih londonskih znamenitosti. Zvonovi imajo svojo vlogo tudi v umetniški glasbi. Številni skladatelji so jih slišali kot sestavni del simfoničnih in opernih orkestrov.
Violinski koncerti – Zvedava prihodnost

Violinski koncerti – Zvedava prihodnost

ARS Čas, prostor in glasba, 9. januar ― V oddaji tokrat predstavljamo komorni Koncert za violino in sedem inštrumentov Slavka Osterca, zgodnji Koncert za violino in orkester Lucijana Marije Škerjanca, dva stavka iz […] V oddaji tokrat predstavljamo komorni Koncert za violino in sedem inštrumentov Slavka Osterca, zgodnji Koncert za violino in orkester Lucijana Marije Škerjanca, dva stavka iz Koncerta za violino in orkester št. 3 Blaža Arniča in prvi stavek Koncerta za violino in orkester št. 1 Philipa Glassa. Med tema je petdeset let razlike, pri čemer je naš Blaž Arnič veliko prej kot Američan Philip Glass nakazal pot, ki se je potem uveljavila po vsem svetu.
Melodije iz davnine /3/ – Tonovski načini

Melodije iz davnine /3/ – Tonovski načini

ARS Čas, prostor in glasba, 2. januar ― Vsaka melodija je sad čustev in logičnega razmisleka. Zdi se preprosto, pa ni. Melodija ima na voljo določeno število tonov. Rossini je za melodijo uporabil […] Vsaka melodija je sad čustev in logičnega razmisleka. Zdi se preprosto, pa ni. Melodija ima na voljo določeno število tonov. Rossini je za melodijo uporabil en sam ton, obstajajo melodije, ki se gibljejo v krogu petih tonov. Kombinacij, ki bi jih lahko izračunal računalnik, je veliko. Če bi si izmislili pravila, bi s tem omejili število kombinacij. Pa bi jih res? Oddajo tokrat posvečamo eni najstarejših znanih tradicij umetnostne glasbe, Gregorijanskemu koralu in tonovskim načinom, ki jih je ta tradicija vgravirala v glasbeno zgodovino.
Melodije /2/ – Pravoslavna liturgija Sergeja Rahmaninova

Melodije /2/ – Pravoslavna liturgija Sergeja Rahmaninova

ARS Čas, prostor in glasba, 26. december 2019 ― Tisočletna pot nove (evropske) glasbene umetnosti ima zahodno in vzhodno različico, južnjaški in severnjaški temperament. Melodije so iskale ravnovesje. Različnost jih je obdržala, lepota jih […] Tisočletna pot nove (evropske) glasbene umetnosti ima zahodno in vzhodno različico, južnjaški in severnjaški temperament. Melodije so iskale ravnovesje. Različnost jih je obdržala, lepota jih je hranila in ohranila. Tudi v Rusiji, kjer je pravoslavna liturgija presegla svoj izvor.
Čas, prostor in glasba

Čas, prostor in glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 12. december 2019 ― Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Sklenjene verige

Sklenjene verige

ARS Čas, prostor in glasba, 5. december 2019 ― Ko se skladatelj odloči, da bo začel proces ustvarjanja, mora najprej rešiti vprašanje oblike, ali kot pravi znameniti skladatelj Witold Lutoslawski: »V zadnjih letih me […] Ko se skladatelj odloči, da bo začel proces ustvarjanja, mora najprej rešiti vprašanje oblike, ali kot pravi znameniti skladatelj Witold Lutoslawski: »V zadnjih letih me ni toliko zanimalo oblikovanje časa, bolj oblikovanje tonske višine, z drugimi besedami: melodije, harmonije in polifonije.« Violinski koncerti: Sklenjene verige v oddaji Čas, prostor in glasba.
Volinski koncerti: Severnjak

Volinski koncerti: Severnjak

ARS Čas, prostor in glasba, 28. november 2019 ― Tudi na velike mojstre, kot sta finski Jean Sibelius in slovenski Janez Matičič, vpliva okolje – z značajskimi in prepoznanimi lastnostmi, s kulturo obogatenega časa […] Tudi na velike mojstre, kot sta finski Jean Sibelius in slovenski Janez Matičič, vpliva okolje – z značajskimi in prepoznanimi lastnostmi, s kulturo obogatenega časa in prostora. Volinski koncerti: Severnjak – v oddaji Čas, prostor in glasba.
Aaron Copland

Aaron Copland

ARS Čas, prostor in glasba, 21. november 2019 ― Če bi hoteli odgovoriti na vprašanje, kdo je najbolj zaslužen za značajsko podobo ameriške glasbe, bi najprej pomislili na Georgia Gershwina, nič manj pa ne […] Če bi hoteli odgovoriti na vprašanje, kdo je najbolj zaslužen za značajsko podobo ameriške glasbe, bi najprej pomislili na Georgia Gershwina, nič manj pa ne bi zasvetilo ime skladatelja, ki ga predstavljamo v današnji oddaji. Čas, prostor in glasba: Aaron Copland.
Čas, prostor in glasba: Glasba na vodi

Čas, prostor in glasba: Glasba na vodi

ARS Čas, prostor in glasba, 14. november 2019 ― Poleti leta 1717 so v Londonu priredili veliko slavje. Na Temzi so prvič odigrali Händlovo Glasbo na vodi. Potem so jo še istega večera nekajkrat […] Poleti leta 1717 so v Londonu priredili veliko slavje. Na Temzi so prvič odigrali Händlovo Glasbo na vodi. Potem so jo še istega večera nekajkrat ponovili. Čez noč je ta glasba postala znana in priljubljena. Od takrat je minilo več kot tristo let. Glasba na vodi v oddaji »Čas, prostor in glasba«.
Čas, prostor in glasba

Čas, prostor in glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 7. november 2019 ― Poljski skladatelj Andrzej Panufnik je v prvi polovici 20. stoletja stopal velikim glasbenim uspehom naproti. Tudi po drugi svetovni vojni, ko je po večini deloval […] Poljski skladatelj Andrzej Panufnik je v prvi polovici 20. stoletja stopal velikim glasbenim uspehom naproti. Tudi po drugi svetovni vojni, ko je po večini deloval v Angliji, je užival velik ugled. Danes pa se le redko sliši njegova dela – kot da smo nanje, na skladatelja Panufnika, pozabili. Pa smo res?
še novic