Čas, prostor in glasba

Čas, prostor in glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 13. junij ― Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Poklic in klic – Vprašanje brez odgovora

Poklic in klic – Vprašanje brez odgovora

ARS Čas, prostor in glasba, 30. maj ― Vprašanje brez odgovora Charlesa Ivesa; igrala bo Newyorška filharmonija, dirigiral bo Leonard Bernstein. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom ‘Poklic in klic –  Vprašanje brez odgovora’ bomo predvajali tale dela: Vprašanje brez odgovora Charlesa Ivesa; igrala bo Newyorška filharmonija, dirigiral bo Leonard Bernstein; drugi stavek Adagio iz Godalnega kvinteta v C-duru Franza Schuberta. Igrali bodo: Jascha Heifetz in Israel Baker, violini, William Primrose, viola,  Gregor Piatigorsky in Gabor Rejto, violončeli; Pesem jeseni Antona Lajovica, Orkestru Slovenske filharmonije bo dirigiral Samo Hubad; prvi in tretji stavek iz Druge simfonije v h-molu Aleksandra Borodina; igral bo Rotterdamski filharmonični orkester, dirigiral bo Valerij Georgijev. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, besedilo je napisal Pavel Mihelčič.
Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi

Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi

ARS Čas, prostor in glasba, 23. maj ― Glasba ima podobo valovanja. Nikoli ne bo omagala, vedno znova bo poiskala novo moč, nova spoznanja in duhovne utripe. Glasba ima podobo valovanja. Nikoli ne bo omagala, vedno znova bo poiskala novo moč, nova spoznanja in duhovne utripe. Valovanja, ki se bodo zgodila v dvaindvajsetem stoletju se dá predvideti, a so odvisna od nekaterih dogodkov, ki se lahko zgodijo; – napovedi pa so tvegane. V oddaji bomo predvajali Kozmofonijo za klavir in elektroniko Janeza Matičiča; pri klavirju je bil skladatelj. S petimi stavki iz deset-stavčne  simfonije za veliki simfonični orkester Turangalila Oliviera Messiaena (igral bo orkester pariške opere Bastilja, dirigiral pa Myung Whun Chung) bomo dopolnili oddajo, v kateri smo razmišljali o pričakovanih možnostih, ki jih glasba prihodnosti nedvomno ima. Trideseto oddajo iz cikla »Čas prihodnosti« pod naslovom »Novi glasbeni krogi«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pripravlja profesor Pavel Mihelčič.
Glasba med hribi – Marijan Lipovšek

Glasba med hribi – Marijan Lipovšek

ARS Čas, prostor in glasba, 16. maj ― Med nami so živeli veliki ljudje, velike osebnosti. Med temi je bil tudi glasbenik, ki je svojo ljubezen delil z naravo in glasbo – Marijan Lipovšek. Med nami so živeli veliki ljudje, velike osebnosti. Med temi je bil tudi glasbenik, ki je svojo ljubezen delil z naravo in glasbo – Marijan Lipovšek. Bil je vsestranski umetnik, priznan doma in v tujini.  V oddaji bomo predvajali tale Lipovškova dela: 30 variacij za klavir Voznica, pri klavirju je bil avtor; štiri pesmi iz cikla Pesmi iz mlina; pela je Marjana Lipovšek, pri klavirju je bil skladatelj in Druga suita za godala, igral je godalni orkester Slovenske filharmonije, dirigiral je Samo Hubad. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, besedilo je napisal Pavel Mihelčič.
Glasbena skrinjica – Radio

Glasbena skrinjica – Radio

ARS Čas, prostor in glasba, 9. maj ― Radio je dragocena glasbena skrinjica, ki poslušalcem posreduje tudi tista drobna glasbena dela, ki jih s koncertnega odra skoraj nikoli ne slišimo. Radio je dragocena glasbena skrinjica, ki poslušalcem posreduje tudi tista drobna glasbena dela, ki jih s koncertnega odra skoraj nikoli ne slišimo. Pogosto jih uvrstimo prav v oddajo »Čas, prostor in glasba«. V ponovljeni oddaji bomo predvajali: Glasbeno skrinjico Anatolija Ljadova, Valček – scherzo Petra Iljiča Čajkovskega, Sonatino za klavir v C-duru Marjana Kozine, tango Hora cero Astorja Piazzolle in odlomke iz prve jazz-opere »Jonny svira« Ernsta Křeneka. Igrali bodo: Škotski nacionalni orkester, dirigent je bil Neeme Järvi, violinistka Midori in Londonski simfonični orkester, ki ga je vodil Leonard Slatkin, pianist Hinko Haas, Novi tango sekstet, v njem je igral tudi skladatelj Astor Piazzolla  in  Orkester Gewandhaus iz Leipziga s solisti, dirigent je bil Lothar Zagrosek. Oddajo »Čas, prostor in glasba« – prvič je bila na sporedu 28. marca leta 2012,  je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, besedilo je napisal Pavel Mihelčič.
Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi /6/

Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi /6/

ARS Čas, prostor in glasba, 2. maj ― Leta 2075 se bo glasba spremenila bolj kot bi pričakovali, vplivi nove glasbe bodo raznovrstni. Kaj se bo zgodilo z glasbo v prihodnjih letih? Leta 2075 se bo glasba spremenila bolj kot bi pričakovali, vplivi nove glasbe bodo raznovrstni. Azijski skladatelji bodo še bolj navzoči, a še vedno pod vplivom ‘darmstadtske šole’. Ampak prišlo bo leto 2091! Razmišljali bomo o glasbi prihodnjih časov, poslušali pa bomo glasbo sodobnega tajvanskega skladatelja Hwang-Long Pana, in sicer: Dialog, Nebeška skrivnost, Privlačnost, Obzorje, Migracije, Nebo in zemlja, Labirint – promenada in Knjiga sprememb – Yijing. Devetindvajseto oddajo iz cikla »Čas prihodnosti« pod naslovom »Novi glasbeni krogi«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pripravlja profesor Pavel Mihelčič.
Novi glasbeni krogi

Novi glasbeni krogi

ARS Čas, prostor in glasba, 25. april ― Glasba prihodnosti ne bo sledila popularnosti, obrnila se bo na zvok, ki bo na drugačen način gradil poetične odtise. Ko se obrne sto let, se nekaj zgodi tudi z glasbo. Glasba prihodnosti ne bo sledila popularnosti, obrnila se bo na zvok, ki bo na drugačen način gradil poetične odtise: brez prave melodije, brez melanholičnih odbliskov, z barvitimi podobami nove inštrumentacije. Spremembe bodo opazne, postopne. Poslušali bomo nekaj stavkov iz dveh del Petra Iljiča Čajkovskega: tri stavke iz Tretje simfonije v D-duru, opus 29 – »Poljske«; – igral bo Simfonični orkester iz Saint Louisa, dirigiral bo Leonard Slatkin, in prvi stavek iz Koncerta za klavir in orkester št. 1 v b-molu, opus 23. Pri klavirju bo Ivo Pogorelić, Londonskemu simfoničnemu orkestru bo dirigiral Claudio Abbado. Osemindvajseto oddajo iz cikla »Čas prihodnosti« pod naslovom »Novi glasbeni krogi«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pripravlja profesor Pavel Mihelčič.
Glasba, ki s ne bo postarala – Uroš Krek, William Walton

Glasba, ki s ne bo postarala – Uroš Krek, William Walton

ARS Čas, prostor in glasba, 18. april ― So umetniki, ki najdejo glasbo, ki se nikoli ne postara. Da ostane, poskrbijo poslušalci. So umetniki, ki najdejo glasbo, ki se nikoli ne postara. Da ostane, poskrbijo poslušalci. Glasbo, ki se ne bo postarala, sta napisala Uroš Krek in William Walton. V oddaji »Čas, prostor in glasba« bomo predvajali tale dela: Sur une melodie – »Na neko melodijo« Uroša Kreka. Pri klavirju bo Aci Bertoncelj; Canticum Resianum za mezzosopran in godalni orkester istega skladatelja. Pela bo Eva Novšak Houška, godalnemu orkestru Slovenske filharmonije bp dirigiral Marko Munih in Koncert za violino in orkester Williama Waltona. Violinistka je Lydia Mordkovitch, Londonskemu filharmoničnemu orkestru bo dirigiral Jan Latham – Koenig. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, avtor besedila je Pavel Mihelčič.
Mojster filmske glasbe – Nino Rota

Mojster filmske glasbe – Nino Rota

ARS Čas, prostor in glasba, 11. april ― Z zvočnim filmom je glasba postala pomemben dejavnik filmske zgodbe. Z zvočnim filmom je glasba postala pomemben dejavnik filmske zgodbe. Prvi celovečerni zvočni film je nastal leta 1927; v njem je nastopil priljubljeni pevec popularne glasbe Al Jolson. Ta je med drugim pomagal do prvega svetovnega uspeha mlademu skladatelju Georgu Gershwinu. Zvočni filmi so spremenili pogled na filmsko umetnost. Glasba pa je postala filmsko kreativna – podoba stila. Tako je italijanski neorealizem v svojem zlatem obdobju s filmi o malih ljudeh celo omejil vpliv Hollywooda. Glasba pa je v teh filmih imela pomembno vlogo. To so opazili tudi onstran oceana. V ponovljeni oddaji »Čas, prostor in glasba« bomo predvajali filmsko glasbo, ki jo je ustvaril legendarni italijanski skladatelj Nino Rota. Predvajali bomo glasbo za filme: Leopard Luchina Viscontija, Cesta Federica Fellinija in Waterloo Sergeja Bondarčuka. Filharmoničnemu orkestru iz Monte Carla bo dirigiral Gianluigi Gelmetti. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, oddajo je pripravil Pavel Mihelčič
Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi

Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi

ARS Čas, prostor in glasba, 4. april ― »Blizu smo spremembam, ki jih bo povzročila glasba prihodnosti.« »Blizu smo spremembam, ki jih bo povzročila glasba prihodnosti. Bližina bo tiha kot večerno morje. Jutro bo prineslo svežino. V ospredju bo tiha emocija, stalnost ritmičnega gibanja, poetika, ki bo imela občasne silovite izbruhe, kot vulkan, ki bruha gorečo zemljo.« Tako je zapisal avtor oddaje ‘Novi glasbeni krogi’ Pavel Mihelčič. V četrti oddaji bomo predvajali prvi stavek iz Simfonije št 8 v h-molu z vzdevkom »Nedokončana« Franza Schuberta, simfonično pesnitev Divja jaga Blaža Arniča in del skladbe Harmonielehre Johna Adamsa. Sedemindvajseto oddajo iz cikla »Čas prihodnosti« pod naslovom »Novi glasbeni krogi«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pripravlja profesor Pavel Mihelčič.
Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi

Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi

ARS Čas, prostor in glasba, 28. marec ― V oddajo smo uvrstili tudi dva posnetka legendarnega ansambla »Modern Jazz Quartet«, ki ga je vodil pianist in skladatelj John Lewis V tretji oddaji ‘Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi’ bomo predvajali dve Chopinovi etidi; iz opusa 10 v E-duru in iz opusa št. 25 v As-duru. Obe bo na (zgodovinskem) klavirju Erard iz leta 1849 – iz leta skladateljeve smrti – zaigrala ruska pianistka Tatjana Šebanova. V oddajo smo uvrstili tudi dva posnetka legendarnega ansambla  »Modern Jazz Quartet«, ki ga je vodil pianist in skladatelj John Lewis, izbrali pa smo dve njegovi skladbi – obe pod naslovom Blues. V drugem delu oddaje pa boste poslušali še Koncert za violino in orkester s podnaslovom »Spominu angela«, ki je nastal sto let po nastanku Chopinovih etid. Delo bo predstavila znamenita violinistka Anne Sophie Mutter. Čikaškemu simfoničnemu orkestru bo dirigiral James Levine. Šestindvajseto oddajo iz cikla »Čas prihodnosti« pod naslovom »Novi glasbeni krogi«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pripravlja profesor Pavel Mihelčič.
Beethovnova violina: Romanci, koncert

Beethovnova violina: Romanci, koncert

ARS Čas, prostor in glasba, 21. marec ― Dve romanci za violino in orkester in violinski koncert Beethovnu niso prinesli opaznega uspeha; čas pa je nerazumevanje Beethovnovih sodobnikov popravil Dve romanci za violino in orkester in violinski koncert Beethovnu niso prinesli opaznega uspeha; čas pa je nerazumevanje Beethovnovih sodobnikov popravil. Prav res: Beethovnova glasba je ovrednotila vse, kar je bilo ustvarjeno pred njo, in daje vzlet tudi glasbi, ki je nastala po njej. V oddaji »Čas, prostor in glasba« bomo predvajali dve deli Ludwiga van Beethovna: Romanco št. 2 za violino in orkester v F-duru, opus 50 in Koncert za violino in orkester v D-duru, opus 61.  Romanco bo igral violinist Shlomo Mintz, londonskemu orkestru Philharmonia bo dirigiral Giuseppe Sinopoli, violinski koncert bomo poslušali v izvedbi violinistke Janine Jansen, Nemško komorno filharmonijo pa bo vodil Paavo Järvi. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, oddajo je pripravil Pavel Mihelčič.
Izlet v naravo – živali

Izlet v naravo – živali

ARS Čas, prostor in glasba, 14. marec ― Narava ima v ustvarjalnem delu skladateljev neizmerljivo vlogo Narava ima v ustvarjalnem delu skladateljev neizmerljivo vlogo. Svet, ki ga s svojim oglašanjem in vedenjem oblikujejo živali, se pogosto sliši  tudi v glasbi: na zanimiv in nenavaden način. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Izlet v naravo – živali« bomo predvajali tale dela: Čmrljev let Nikolaja Rimskega Korsakova, Fantastični scherzo (Življenje čebel) opus 3 Igorja Stravinskega, Metulj Pavla Mihelčiča, Eksotične ptice Oliviera Messiaena in Rimske pinije Ottorina Respighija. Igrali bodo: Trobilni ansambel Philipa Jonesa – solist na tubi John Fletcher, Simfonični orkester CBC, pianistka Sonja Pahor, orkester London Sinfonietta in dirigent Esa Pekka Salonen, Simfonični orkester iz San Francisca in dirigent Edo de Waart. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič, oddajo je pripravil Pavel Mihelčič.
Čas, prostor in glasba, 359.oddaja

Čas, prostor in glasba, 359.oddaja

ARS Čas, prostor in glasba, 7. marec ― Čas prihodnosti: XXV; Novi glasbeni krogi, 2. Prihodnost ostaja velika skrivnost. Odkrivamo jo postopno, po sledi minulih časov in izjemnih umetniških dosežkov, ki so te čase zaznamovali. V tridesetih letih 21. stoletja pričakujemo, da se bo v svetu pojavil nov način ustvarjanja, ki bo okrepil multimedijski vpliv. Ob koncu prve polovice 21. stoletja – okrog leta 2049 se bodo v glasbenem ustvarjanju zgodili veliki premiki. v novem glasbenem krogu bo ustvarjalni zagon pridobival jazz. Poglobil se bo osebnostni način glasbene improvizacije. V oddaji ‘Čas prihodnosti – Novi glasbeni krogi’ bomo predvajali: Chaconne za violino in orkester iz filma Rdeča violina Johna Corigliana – solistka bo Anja Bukovec, Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bp dirigiral En Shao; Organofonijo za orkester Primoža Ramovša smo poslušali v izvedbi Orkestra Slovenske filharmonije pod vodstvom Uroša Lajovca, pri orglah bol skladatelj. Za sklep oddaje smo izbrali še tri stavke iz Koncerta za violino in orkester Györgyja Ligetija. Solist bo Saško Gavrilov, Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija bo dirigiral Anton Nanut. Petindvajseto oddajo iz cikla »Čas prihodnosti« pod naslovom »Novi glasbeni krogi«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pripravlja profesor Pavel Mihelčič.    
Novi glasbeni krogi

Novi glasbeni krogi

ARS Čas, prostor in glasba, 28. februar ― Nastajajo novi glasbeni krogi. Prihajajo skladatelji, ki razvijajo slog emotivne glasbe. Nastajajo novi glasbeni krogi. Prihajajo skladatelji, ki razvijajo slog emotivne glasbe. Glasba, ki vztraja z načinom skrajno zamotanih struktur, glavnino ljubiteljev glasbene umetnosti odbija. Nova glasba je še (vedno) zagovornica glasbe, ki uporablja skrajna izrazna sredstva. Ta glasba obvladuje zamotani glasbeni jezik, ki preizkuša komaj še izvedljiva tehnična sredstva. Toda – na pragu so spremembe. Nastajajo novi glasbeni krogi. V oddaji bomo predvajali uverturo k operi »Figarova svatba« Wolfganga Amadeusa Mozarta; izvajalci so člani Simfoničnega orkestra RTV Slovenija in dirigent En Shao, ter Drugo simfonijo Charlesa Ivesa v izvedbi Newyorške filharmonije in dirigenta Leonarda Bernsteina. Štiriindvajseto oddajo iz cikla »Čas prihodnosti« pod naslovom »Novi glasbeni krogi«, je posnel Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič; oddaje »Čas, prostor in glasba« pripravlja profesor Pavel Mihelčič.
še novic