Vprašanje Bruna: med tem, kar je in tem, kar je

Vprašanje Bruna: med tem, kar je in tem, kar je

Konteksti (Tomaž Bešter), 30. junij 2019 ― vir slike: goga.si V eni zadnjih edicij založbe Goga nas poletje čaka odprtih rok z branjem odlične knjige o iskanju doma in poigravanjem z močjo pisca, ki zmore hudo dobro pluti med fikcijo in otipljivo zaznano stvarnostjo in tako megli zgodovino, prežeto z žalostjo s pikrim, a dobro odmerjenim humorjem. Takšno pot, od človeka in njegove tvorne vloge do zgodovine ter od te k suvanju tega istega človeka nazaj, je v izjemnem branju prinesla Irena Duša Draž, ki je prevedla zbirko kratke proze Aleksandarja Hemona, zbrano pod naslovom Vprašanje Bruna. Hemonov prvenec, ki je požel veliko pozitivnih odzivov, povsem upravičeno. Pisanje učinkuje sveže, zelo berljivo, humorno in iznajdljivo, obenem pa nikakor na prvo žogo in brez družbenih premislekov, ki se preko osebne integritete in družine povezujejo v diskurz o zgodovini, geopolitiki in metafikcijskega obvladovanja brisanja meja med fikcijo in stvarnostjo. Med teksti najdemo tudi fotografije, naslovnico pa krasi detajl slike Steva Johnsona, ki so mu oblikovalci knjige dodali zvezdnati konstelaciji, ki napotujeta na tematsko centraliziranje pisanja v sredino med ZDA in Evropo, sam detajl pa še zasukali za devetdeset stopinj, kar razumem tudi kot igranje z artefaktom, ki je že v osnovi ekspresija stvarnosti. V vsem tem se zdi, nalašč ali ne, niti ni pomembno, veliko Aleksandra Hemona. Vprašanje Bruna je zbirka osmih kratkih zgodb različnih dolžin, tehnik in bralnega tempa. V prvi zgodbi z naslovom Otoki, opisuje svojo izkušnjo potovanja in bivanja na Mljetu. Tam seveda izstopa stric Julij, ki pripoveduje zgodbe o preteklosti Mljeta in takole mimogrede navrže kruto zgodbo o strupenjačah, ki so se jih prebivalci Mljeta skušali znebiti z mungi, a si s tem nakopali še večje zlo. Zdi se tipična Hemonova zgodba o nesmiselnosti revolucije v smislu družbene spremembe. Nekateri kraji so usojeni, da imajo težave, ki jih tako rekoč determinirajo vnaprej. Hemon je tu v vlogi devetletnega fanta, ki posluša s
Hotel je samo

Hotel je samo

Airbeletrina, 30. junij 2019 ― hotel je samo z vsem končati da je konec da je konec obračal je glavo nazaj in gledal dolgove škripali so kot vagoni ko zahajajo v vzhod in bližnjo prihodnost življenje je bilo na splošno podobno progi vijugasti, predorski, skozi mlado nagubano gorovje (tja, tja bi potoval)
Bronja in Brokat

Bronja in Brokat

Airbeletrina, 28. junij 2019 ― Približevala sta se obrobju mesta. Že desetletja je bilo zapuščeno. Vendarle se drži presenetljivo dobro, so poročali, ne stara se, ne zarašča in ne smeti, vsaj ne, kolikor bi pričakovali. Redke obskurne spletne strani, ki so se ukvarjale s tem vprašanjem, so možne razlage zvedle na dve teoriji: bodisi za mesto skrbi neznana in težko sledljiva skupina ljudi iz neznanega in težko doumljivega razloga, bodisi zanj skrivaj skrbi vlada, ki tega, iz prav tako neznanega razloga, noče priznati. Slednja možnost je prožala več špekulacij. Mogoče se v mestu nahaja nekaj skrivnega, kar ima državni ali celo mednarodni pomen. Kljub skrivnosti in kljub temu, d
Do zadnje strani: Pod odeškim soncem

Do zadnje strani: Pod odeškim soncem

Dnevnik, 28. junij 2019 ― V zgodovini ruske književnosti ni bilo malo avtorjev, ki so z jezikom spletli »poetiko prostora« določenih mest in jih povzdignili v mit. Tu so peterburške zgodbe Gogolja in Dostojevskega, Peterburg Andreja Belega, usodno kroženje po progi...

Ribica

Vrabec Anarhist, 27. junij 2019 ― Medtem, ko je jedla makaronovo solato, se je spraševala, v kakšen zid so se zaleteli, da je tako treščilo. Moral je biti prav zares trd zid. The post Ribica appeared first on Vrabec Anarhist.
(P)ostati človek

(P)ostati človek

Literatura v živo, 27. junij 2019 ― Romaneskni prvenec Škrlatni hibiskus sicer posredno odstira družbeno in politično sliko Nigerije v času državnega udara ter videnje le-te skozi oči odraščajočega dekleta, a se vsakršen aktivizem umika zgodbi o iskanju svobode, smisla in ljubezni do sočloveka.
še novic