Kaj so plesali

Kaj so plesali

ARS Za en bokal muzike, 8. maj 2020 ― Tokrat bomo oddajo o naši ljudski glasbi namenili glasbi, na katero se je pri nas plesalo. Zelo raznolika je, od harmonike pa do različnih godčevskih […] Tokrat bomo oddajo o naši ljudski glasbi namenili glasbi, na katero se je pri nas plesalo. Zelo raznolika je, od harmonike pa do različnih godčevskih zasedb, slišali pa bomo tudi nekaj priredb, na katere so plesale folklorne skupine…
Bronja Žakelj o romanu Belo se pere na devetdeset

Bronja Žakelj o romanu Belo se pere na devetdeset

ARS Izšlo je, 8. maj 2020 ― Preden boste poslušali zvočno knjigo, vabljeni k poslušanju pogovora z avtorico V ponedeljek, 25. maja 2020 bomo na Arsu začeli predvajati zvočno knjigo Belo se pere na devetdeset Bronje Žakelj. O romanu, nagrajenem s kresnikom, je avtorica pripovedovala v oddaji Izšlo je nekaj dni pred lansko podelitvijo v pogovoru z Markom Goljo, danes pa smo ga ponovno uvrstili na program kot neke vrste uvod v zvočno knjigo. Prijetno poslušanje.
Svet kulture

Svet kulture

ARS Svet kulture, 8. maj 2020 ― Edina dnevna informativna oddaja o kulturi. V dobrih petnajstih minutah povzame kulturno in ustvarjalno dogajanje pri nas. Predstavljamo novosti, festivale in kulturno problematiko. Edina dnevna informativna oddaja o kulturi. V dobrih petnajstih minutah povzame kulturno in ustvarjalno dogajanje pri nas. Predstavljamo novosti, festivale in kulturno problematiko.
Uroš Krek /4/

Uroš Krek /4/

ARS Skladatelj tedna, 8. maj 2020 ― Čeprav je ustvaril lepo število zborov in samospevov, je bil vendarle predvsem ustvarjalec instrumentalne glasbe. Tokrat vas vabimo k spoznavanju nekaterih del, ki so nastala v zrelih letih avtorjevega življenja. Čeprav je ustvaril lepo število zborov in samospevov, nekatere med njimi ste lahko slišali v včerajšnji oddaji, je bil Krek vendarle predvsem ustvarjalec instrumentalne glasbe. Rad in poznavalsko je pisal zlasti za godalne instrumente. Mednje spada tudi kom pozicija, poimenovana Vigoroso za violino in klavir, nastala leta 1991.
Čas, prostor in glasba

Čas, prostor in glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 7. maj 2020 ― Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.

Jezikovni pogovori

ARS Jezikovni pogovori, 6. maj 2020 ― Osvetljujemo in raziskujemo področja in teme povezane z jezikom. Vedno znova nas preseneti, kako močno človeka zaznamuje jezik in kje vse lahko najdemo njegove sledove. Osvetljujemo in raziskujemo področja in teme povezane z jezikom. Vedno znova nas preseneti, kako močno človeka zaznamuje jezik in kje vse lahko najdemo njegove sledove.
Varja Hrvatin

Varja Hrvatin

ARS Oder, 6. maj 2020 ― Prejemnica nagrade mladi dramatik/dramatičarka 2020. Strokovna komisija v sestavi Matej Bogataj (predsednik), Srečko Fišer in Amelia Kraigher je med šestnajstimi prispelimi besedili soglasno odločila, da nagrado podeli perspektivni dramatičarki Varji Hrvatin za besedilo Vse se je začelo z golažem iz zajčkov, katerega uprizoritev je bila med drugim tudi del načrtovanega spremljevalnega programa 50.Tedna slovenske drame. V svoji obrazložitvi so zapisali: V času, ko je vse tako zelo performativno, da se komaj še kdo ve, kako je v resnici že pro forma, se najde mlada avtorica, ki na prvo stran svojega besedila zapiše: »DANES IGRATA: DRAMSKI PISEC in BRALEC«, in naprej: »IGRIŠČE: domači teren, strani dramskega besedila«. Niti dogajalni čas se ne meri v urah in minutah: »TRAJANJE: okoli 30 strani, odvisno od podaljškov«. Pa smo tam: beseda kot osnova, protagonistka, mera. No, ljubitelji staroveške literarne dramatike se le ne radujmo prezgodaj: zadeva gre malo, kako bi rekli, v ovinek; a če že ni poti nazaj, je razveseljivo, da se sluti vsaj steza naprej. Igra, po kateri dramski pisec, tj. avtorica, vodi bralca, ni igra v pomenu odrskega poosebljanja; je razumska, kombinatorna igra, nemalo podobna tisti, ki je ugajala piscem v času, ko je bil postmodernizem tako mlad, da je prehiteval črke svojega imena, in temu primerno vitalen; ugajala je kakemu Cortázarju, Perecu, Calvinu. A časi so drugi, malce je le drugače: bralec naj bi bil sostorilec pri pripovedi, ki je deklarativno avtobiografska, izkustvena, prvoosebna, jaz-drama, tako rekoč po definiciji material za prej omenjeno formo, medtem ko za dramsko besedilo ni najboljše izhodišče. Sostorilec, pajdaš pri pripovedovanju zgodbe, ki se je že zgodila, in sicer dramskemu piscu osebno? Cepič racionalne distance podeli opisu izkustva, ki ni nikoli več kot pol koraka od solipsizma (in izmučenega opazovalca), iskro besednega življenja, ki je – glej – zanimivo. Poudarek se od ludističnega elementa premakne v psihološko ana
Uroš Krek /2/

Uroš Krek /2/

ARS Skladatelj tedna, 6. maj 2020 ― Med njegova najboljša dela vsekakor sodijo kompozicije za godalne instrumente in tista, ki jih je namenil vokalu ali zboru. Njegov opus obsega skoraj vse glasbene zasedbe – komponiral je instrumentalna, vokalno-instrumentalna in vokalna dela, njegovo glasbeno ustvarjanje pa seje dotaknilo tudi dramske, scenske in filmske glasbe. Resnobne refleksije in radoživa muzikalnost, klasicistično jasno oblikovana misel in ekspresivna izraznost so dvojice, ki si v njegovih delih stojijo nasproti, hkrati pa se združujejo v nedeljivo celoto.

Trdovraten Ojdip

Glave (Apparatus), 6. maj 2020 ― Anže in Pižama tekata po Parizu in mahata z mačjimi ropotuljicami. Za malico so morski sadeži. Če so ti glave všeč, jih lahko podpreš. Hvala. – Glave #130 Zapiski: Fantastične zveri 2 The Wisdom of Crocodiles 008: Magične živali 2. Kje za vraga so magične živali?

050: Specijal iz karantene VII: Vprašali ste, zdaj veste

O.B.O.D., 5. maj 2020 ― Jubilejna petdeseta epizoda podkasta O.B.O.D. je sedmi specijal iz karantene. (Ne, mi se še ne bomo “odprli” …) Agentje Mito, Igor in Aljoša so z vašo pomočjo pripravili Q&A epizodo, v kateri so torej odgovarjali na vprašanja, ki ste jim jih v zadnjem tednu zastavili na družabnih omrežjih. Za suspenz so poskrbeli z naključnim žrebanjem in necenzuriranjem vprašanj […]

Hubert Požarnik: Ali smo na poti v dekadenco?

ARS Esej na radiu, 5. maj 2020 ― Psiholog in publicist Hubert Požarnik v eseju Ali smo na poti v dekadenco? odgovarja na vprašanja, kaj se dogaja s kulturo, kaj s človekom in se tudi sprašuje, kje je naša humanistična inteligenca. Slovenski psiholog in psihoterapevt, publicist in politik Hubert Požarnik je na simpoziju Humanizem in humanistika pri Slovenski akademiji znanosti in umetnosti novembra 2014 podal esej Ali smo na poti v dekadenco?, v katerem je odgovarjal na vprašanja, kaj se dogaja s kulturo, kaj s človekom in se tudi sprašuje, kje je naša humanistična inteligenca. Prebrala ga je napovedovalka Lucija Grm. Glasbeni vrinki so bili odlomki iz skladbe Canto intimo za violino in tolkala Alojza Ajdiča v izvedbi violinista Žige Faganela in Filharmoničnega tolkalnega ansambla. Glasbeno opremo je izbral Mihael Kozjek, urednik oddaje je Andrej Rot.
Druga svetovna vojna in literarni prostori resničnih zgodb

Druga svetovna vojna in literarni prostori resničnih zgodb

ARS Ars humana, 5. maj 2020 ― Matevž Kos: Leta nevarnega življenja. Pet fragmentov o slovenski literaturi in drugi svetovni vojni Obdobje med letoma 1941 in 1945 med Slovenci še vedno neti konflikte različnih interpretacij, povzroča politična obračunavanja in ideološke polarizacije, vprašanje mogoče sprave pa ostaja eno bolj zagonetnih. Prof. dr. Matevž Kos, filozof, literarni zgodovinar in teoretik, se v svoji novi knjigi Leta nevarnega življenja. Pet fragmentov o slovenski literaturi in drugi svetovni vojni približuje razumevanju tega časa s subtilnim, poglobljenim branjem kanoničnih slovenskih pisateljev, ki so bili tudi sami aktivni ali pasivni udeleženci druge svetovne vojne.
Uroš Krek /1/

Uroš Krek /1/

ARS Skladatelj tedna, 5. maj 2020 ― »Izklesan kompozicijski stavek« označuje njegove umetnine, klesal in pilil ga je v času, ki je bil poseben. Pet oddaj Skladatelj tedna bo tokrat namenjenih skladatelju Urošu Kreku in vabimo vas, da jih preživimo skupaj – ob spoznavanju njegove umetniške osebnosti in glasbe. Tega vsestranskega slovenskega glasbenega ustvarjalca prištevajo v tako imenovano prvo povojno generacijo skladateljev. Rodil se je leta 1922 v Ljubljani, tu je najprej obiskoval gimnazijo, potem pa pod mentorstvom Lucijana Marije Škerjanca in Danila Švare študiral kompozicijo na Akademiji za glasbo. Z leti in desetletji se je izoblikoval v eno najpomembnejših glasbenih osebnosti na Slovenskem.
Irena Chřibkova in češki skladatelji

Irena Chřibkova in češki skladatelji

ARS Obiski kraljice, 4. maj 2020 ― B. M. Černohorski, J. Zach, B. A. Wiedermann, J. Ropek in P. Eben Tokratno oddajo namenjamo glasbi čeških skladateljev. Najprej bomo poslušali dela starih čeških mojstrov. Bohuslav Matej Černohorsky je ustvarjal v 1. polovici 18. stoletja. Nekaj časa je živel v Assisiju, kjer je bil organist v baziliki sv. Frančiška, pozneje je deloval tudi v Padovi. Pisal je predvsem dela za zbor in orgle. Na njegov slog so vplivali italijanska tradicija in elementi južnonemške orgelske šole, po njem pa so se zgledovali tudi nekateri poznejši češki skladatelji. Na orgle v cerkvi sv. Jakoba v Pragi bo dve njegovi fugi, v D – duru in v c – molu, izvedla češka organistka Irena Chřibkova.
še novic