Stoletje Hlapcev

Stoletje Hlapcev

ARS Oder, 12. november ― Ob skorajšnji stoti obletnici praizvedbe Cankarjevih Hlapcev Ob skorajšnji stoti obletnici praizvedbe Cankarjevih Hlapcev, je 8. novembra v Slovenskem gledališkem inštitutu in v sodelovanju z Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo, potekal simpozij Stoletje Hlapcev. Kot je povedal Janez Pipan, se ob tem besedilu in njegovih uprizoritvah že celo stoletje intenzivno premišljajo razmerja med družbo in gledališčem, pa tudi razmerja med dramatiko in uprizoritvijo. Med predavatelji sta bila tudi Tomaž Toporišič in Igor Žunkovič, katerih vsebine bomo slišali v tokratni oddaji. Naslov predavanja Tomaža Toporišiča je: Interpreti in reinterpreti Hlapcev. O režijskih interpretacijah Hlapcev Mileta Koruna, bile so kar štiri, je med drugim govoril Tomaž Toporišič, še bolj pa se je v njegove režije poglobil Igor Žunkovič. Raziskoval jih je z vidika družbenega odmeva in vpliva. Obe predavanji vam v oddaji Oder ponujamo v (ponovno) poslušanje!
Strokovna srečanja na 53. festivalu Borštnikovo srečanje

Strokovna srečanja na 53. festivalu Borštnikovo srečanje

ARS Oder, 29. oktober ― 53. Borštnikovo srečanje je poleg programa predstav in drugih spremljevalnih prireditev, ponudilo tudi blok strokovnih srečanj, simpozijev in okroglih miz V nedeljo sklenjeno 53. Borštnikovo srečanje je poleg programa predstav in drugih spremljevalnih prireditev, ponudilo tudi blok strokovnih srečanj, simpozijev in okroglih miz, ki so materialne in nematerialne razmere, v katerih ustvarjajo gledališki umetniki doma in na tujem. V oddaji vam ponujamo pogovor z dr. Darkom Lukićem, ki je nastal po njegovem predavanju na simpoziju Izzivi umetniške svobode, v organizaciji Slovenskega centra ITI, International theatre institute, krajše pogovore s Katarino Stegnar, Juretom Novakom in Ivo Babić, ki so med drugimi spregovorili na okrogli mizi Združenja dramskih umetnikov Slovenije, o posledicah morebitne spremembe kulturnega modela na področju uprizoritvenih umetnosti v Sloveniji ter utrinek s simpozija o Politikah umetniškega vodenja v slovenskih gledališčih, ki ga je pripravilo Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije. Vabimo vas k poslušanju!
Pogovor z Zalo Dobovšek, selektorico 53. Borštnikovega srečanja

Pogovor z Zalo Dobovšek, selektorico 53. Borštnikovega srečanja

ARS Oder, 22. oktober ― 53. Borštnikovo srečanje je v polnem teku že od začetka prejšnjega tedna 53. Borštnikovo srečanje je v polnem teku že od začetka prejšnjega tedna. Tekmovalni program se je začel v soboto, deset predstav, ki se potegujejo za Boršnikove nagrade, je izbrala Zala Dobovšek. Z njo bomo spregovorili o poslanstvu in nalogah selektorice, selektorja in podrobneje razčlenili njen izbor, ki naj predstavlja trenutni vpogled v mišljenje in delovanje slovenskega gledališča. Vabimo vas k poslušanju!
Z igralci o predstavi še ni naslova

Z igralci o predstavi še ni naslova

ARS Oder, 15. oktober ― V Slovenskem mladinskem gledališču so sezono začeli s predstavo po besedilu Simone Semenič: še ni naslova V Slovenskem mladinskem gledališču so sezono začeli s predstavo po besedilu Simone Semenič: še ni naslova. Režiral jo je Tomi Janežič, ki se po desetletju dela na tujem, vrača v slovensko gledališče. O uspešni predstavi, njenem nastanku in posebnostih se bomo pogovarjali z igralkami in igralci, ki so jo soustvarili, med njimi so: Daša Doberšek, Anja Novak, Daniel Day Škufca in Stane Tomazin. Vabimo vas k poslušanju!
ABONMA SIMONA SEMENIČ

ABONMA SIMONA SEMENIČ

ARS Oder, 8. oktober ― Simona Semenič, dramska pisateljica in performerka, je letošnja prejemnica nagrade prešernovega sklada Simona Semenič, dramska pisateljica in performerka, je letošnja prejemnica nagrade prešernovega sklada, večkratna Grumova nagrajenka, njena besedila so bila prevedena in uprizorjena doma in v tujini. Je avtorica mlade zrele generacije, ki ima močan vpliv na slovensko sodobno dramatiko s svojimi gledališkimi deli, zaslužna pa je tudi za razvoj in samorazvoj dramskega pisanja, najprej s skupino Preglej, pozneje z dramskimi delavnicami na Tednu slovenske drame. Njena značilnost in posebnost pa je tudi v tem, da kot celostna ustvarjalka nekatera dela napiše tudi za lastno izvajanje, je torej tudi performerka in tudi na tem področju eksperimentalna in inovativna. Festival Mesto žensk je letos programski sklop Mesto umetnic posvetil Simoni Semenič, in v njem cikel: Abonma Simona Semenič, v katerem se bodo zvrstili performansi, predstave, predavanja in bralna uprizoritev najnovejšega odrskega dela, revija Amfiteater pa je v sodelovanju s Filozofsko fakulteto Univerze v Ljubljani in Slovenskim gledališkim inštitutom pripravila tudi simpozij o dramatiki Semeničeve, z naslovom Vsak cuka svojo delicijo, mi pa smo pripravili oddajo Oder, v kateri bodo Maja Šorli, Alja Lobnik in Janez Janša na kratko predstavili svoj pogled na dramsko in uprizoritveno poetiko Simone Semenič.
Kabaret Tiffany

Kabaret Tiffany

ARS Oder, 1. oktober ― O goloti in politični nekorektnosti O vsebini, estetiki in produkcijskem modelu kraljev in kraljic preobleke, ustvarjalk in ustvarjalcev skupnosti LGBT, ki delujejo pod pokroviteljstvom kluba Tiffany, se bomo pogovarjali s producentom in performarjem Jernejem Škofom.
Igralka Anja Novak, ponov.

Igralka Anja Novak, ponov.

ARS Oder, 17. september ― Anja Novak je igralka mlajše generacije, ki je od leta 2015 zaposlena v Slovenskem mladinskem gledališču Anja Novak je igralka mlajše generacije, ki je od leta 2015 zaposlena v Slovenskem mladinskem gledališču. Predvsem v predstavah mi, evropski mrliči, Idioti, Človek, ki je gledal svet in Pasja procesija je v zadnjih treh letih ustvarila izrazite vloge, poseben igralski, pesniški in glasbeni izraz pa je našla tudi znotraj projekta Dviganje glasu. Za svoje magistrsko delo, z naslovom Imela bi otroke, vrt in petnajst zajcev je prejela akademijsko Prešernovo nagrado, med drugim pa tudi Vesno za vlogo Jasne v kratkem filmu Prespana pomlad. Anja Novak je tudi pesnica, svoje pesmi tudi glasbeno interpretira. Njena besedila so kritična in nemalokrat tudi duhovita. Razmišljujoča mlada umetnica se je pridružila pogovoru v oddaji Oder. Vabimo vas k poslušanju!
Pogovor o predstavi Vražji triptih

Pogovor o predstavi Vražji triptih

ARS Oder, 10. september ― Obeleževanje 70. obletnice ustanovitve Lutkovnega gledališča Ljubljana Obeleževanje 70. obletnice ustanovitve Lutkovnega gledališča Ljubljana je v svojo ustvarjalno zanko ujel lutkovni režiser Matija Solce in z ekipo ustvaril posebno gledališko doživetje, v katerem sodeluje ves igralski in tehnični kolektiv ter uprava LGL-ja, pevski zbori, ki delujejo v Mestnem domu, drugi ustvarjalci ter občinstvo. Praznovanje tako postaja totalno gledališče, site – specific instalacija, skupinska in individualna izkušnja, ki jo vsebinsko niansira zgodba o Mojstru in Margareti in drugi motivi iz istoimenskega romana M.A. Bulgakova. O predstavi Vražji triptih se je z Matijem Solcetom in Tomašem Žižko, vizualnim umetnikom in soavtorjem predstave pogovarjala Petra Tanko. Vabimo vas k poslušanju!
Lutkovni umetnik Brane Solce

Lutkovni umetnik Brane Solce

ARS Oder, 3. september ― Njegova ustvarjalna obsesija je papir V oddaji Oder se bomo pogovarjali z lutkovnim umetnikom Branetom Solcetom. Njegova  ustvarjalna obsesija je papir. Že v zgodnjih 80-ih je ustanovil gledališče Papilu (pozneje preimenovan v Papelito) in s predstavami prepotoval Evropo, Japonsko, ZDA, Izrael in širše. Je avtor vseh elementov: režije, scenografije, glasbe, likovne podobe, animacije, njegove predstave pa pripovedujejo brez besed. Poleg lutkovnih miniaturk ga poznamo tudi po velikih lutkah, s katerimi je sodeloval na Protestivalu, med protesti v Ljubljani pozimi 2012 in drugod, naše zadnje srečanje pa je bilo na festivalu Plavajoči grad, zadnji julijski konec tedna na gradu Snežnik. Vabimo vas k poslušanju!
Heroj 2.0 – Predstava vseh predstav

Heroj 2.0 – Predstava vseh predstav

ARS Oder, 27. avgust ― V Ljubljani, v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana te dni poteka festival Mladi levi, 21-ti po vrsti V Ljubljani, v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana te dni poteka festival Mladi levi, 21-ti po vrsti. Na sporedu je, poleg gostujočih predstav iz tujine ter nekaterih domačih, ki smo jim že namenili pozornost v radijskem etru, predstava Heroj 2.0 – Predstava vseh predstav. Njena avtorja in izvajalca sta Uroš Kaurin in Vito Weiss. Pred leti sta v Slovenskem mladinskem gledališču ustvarila predstavo Heroj 1.0, več o njej, o aktualni, Heroj 2.0 in o zamislih za prihodnost, pa bomo izvedeli v pogovoru z Vitom Weissom. Vabimo vas k poslušanju!
Participatorno gledališče – moda ali nuja?

Participatorno gledališče – moda ali nuja?

ARS Oder, 20. avgust ― Začenja se 21. festival Mladi levi Participatorne umetniške prakse so eden izmed načinov približevanja občinstvu, pa tudi poskus doseganja novih občinstev. Razvoj občinstev je prednostna naloga na nadnacionalni ravni, s to prioriteto pa imajo opravka tudi odločevalci v nacionalnem okviru; lahko bi rekli, da gre za prioriteto, ki je – tudi glede na razmah umetniških praks tega žanra – v vzponu. In tudi v modi. Hkrati pa je, kot v kontekstu mednarodnega projekta Create to Connect/Ustvarjati, da bi se povezovali, so zapisali v zavodu Bunker, razvoj občinstev tudi nujnost, ki se poraja iz položaja v družbeno-politični in tudi v kulturno-umetniški realnosti. O participatornih umetniških praksah se bomo pogovarjali z Nevenko Koprivšek in Almo R. Selimović iz zavoda Bunker, naši sogovorniki pa bodo tudi umetniki, ki ustvarjajo z občinstvi: Ana Borralho in Joam Galante ter Darren O’Donnell in Alice Fleming iz kanadskega kolektiva Mammalian Diving Reflex. Njihovo delo bomo lahko videli tudi v okviru letošnjega programa Mladih levov.
Gledališki režiser Jernej Lorenci, ponov.

Gledališki režiser Jernej Lorenci, ponov.

ARS Oder, 14. avgust ― »Meni je najlepše, ko je človek scela na odru; da daje na razpolago sebe, da spusti skozi sebe nek niz dogodkov, neko zgodbo…« Ob izteku gledališke sezone smo pred mikrofon povabili režiserja Jerneja Lorencija. Že dve desetletji režira po vseh slovenskih gledališčih, njegova prepoznavna gledališka poetika se spreminja in razvija, prejel je več domačih in mednarodnih nagrad. O elementih gledališkega ustvarjanja Jerneja Lorencija in je te raziskoval v posameznih ustvarjalnih obdobjih, sta se pogovarjala s Petro Tanko. Vabimo vas k poslušanju!
Sodobne oblike cenzure

Sodobne oblike cenzure

ARS Oder, 31. julij ― Pogovor s Svetlano Mintchevo, strokovnjakinjo za cenzuro v umetnosti in direktorico programov pri Nacionalni zvezi proti cenzuri v Združenih državah Amerike »Cenzura nikakor ne očisti družbe vsega, kar je v njej slabega. Cenzura očisti javni diskurz – iz njega izbriše pogovor.« Pove Svetlana Mintcheva in doda: »Če je načelo svobode govora sveto, mora cenzura nositi masko vzvišenih ciljev. Pretvarja se, da ščiti nedolžnost otrok, verska čustva, temeljne vrednote skupnosti. Najvišji cilj je, da postane samocenzura nekaj običajnega. Kot razkriva Freudova analiza sanj, je najvplivnejša vsebina nezavednega tista, ki je cenzurirana. Tako je tudi pri gledanju na kulturo skozi prizmo cenzure: cenzorjeve tarče razkrivajo najglobje obsesije družbe; na sramotilne stebre postavlja demonizirane druge, ki jih družba ustvarja, da bi se obvarovala pred samospoznanjem in spremembo.” O sodobni cenzuri na primeru sodobnih umetniških praks se je s Svetlano Mintchevo pogovarjala Saška Rakef.
Lutkovna in likovna umetnica Eka Vogelnik, 2. del pogovora

Lutkovna in likovna umetnica Eka Vogelnik, 2. del pogovora

ARS Oder, 24. julij ― Še zadnji teden je v ljubljanski galeriji Kresija na ogled razstava Lutke v maskah Še zadnji teden je v ljubljanski galeriji Kresija na ogled razstava Lutke v maskah, ki jo je ob 35-letnici ustvarjanja pripravila likovna in lutkovna umetnica Eka Vogelnik. Prejšnji teden ste v oddaji lahko poslušali prvi del pogovora z umetnico, danes vas vabimo k poslušanju drugega dela. Pred mikrofon je Eko Vogelnik konec leta 2012 povabila Petra Tanko. Pogovor bogatijo ljudske pesmi v sodobnih izvedbah v interpretaciji Brine Vogelnik in njene skupine. Vabimo vas k poslušanju!
še novic