Igralec Uroš Kaurin

Igralec Uroš Kaurin

ARS Oder, 20. maj ― »Vprašanje je Kako nekaj naredimo. To loči eno gledališče od drugega, ne tema.« Ljubljanska, slovenska in svetovna publika se Uroša Kaurina spomni po njegovih vlogah v predstavah Oliverja Frljića v Slovenskem mladinskem gledališču, kjer je bil zaposlen slabo desetletje in ki še danes z velikim uspehom gostujejo po vseh celinah. Za vlogo v predstavi Preklet naj bo izdajalec svoje domovine, je prejel Borštnikovo nagrado za mladega igralca. Njegovi nepozabni stvaritvi sta tudi koncertni performans Tonight I celebrate, v režiji Bojana Jablanovca in predstavi Heroj 1.0 in 2.0, ki ju je soustvaril z Vitom Weisom. Borštnikovo nagrado za igro je prejel tudi na lanskem Borštnikovem srečanju, za vlogo v predstavi Heroj 2.0 – Predstava vseh predstav. Več o teh vlogah in o prihodnosti, ki jo od začetka te sezone tke v Mariboru, kot član ansambla Lutkovnega gledališča Maribor, pa v pogovoru z Urošem Kaurinom. Vabimo vas k poslušanju!
De facto (pojdi s seboj)

De facto (pojdi s seboj)

ARS Oder, 13. maj ― Koncertni performans Novo sodelovanje, nov duet, ki ga plesalka in koreografinja Leja Jurišić tokrat ustvarja s skladateljem in multiinstrumentalistom Milkom Lazarjem, je z naslovom De facto (pojdi s seboj), zaživel na odru Linhartove dvorane Cankarjevega doma. Odrsko sobivanje dveh izrazitih umetniških individualistov prinaša odkrivanje nepredvidljive izrazne potence, kjer na presečišču giba in zvoka vznika predstava, ki jo avtorja povzemata kot iskanje sledi do resnice sodobnega človeka. Več v pogovoru z Lejo Jurišić in Milkom Lazarjem, vabimo vas k poslušanju!
Prestopi / Crossings

Prestopi / Crossings

ARS Oder, 6. maj ― 4. mednarodni festival neodvisnih uprizoritvenih umetnosti // Prestopi – Prestopi brez strahu Sodobno neodvisno gledališče, ki ga predstavljajo v letošnji izvedbi festivala, je odprto, ustvarjalno, vključujoče in brezkompromisno, s posebnim poudarkom na družbenopolitičnem kontekstu, v katerem je nastalo ali ki ga z vsebino nagovarja. Predstave bi lahko opisali kot zabavne, politične ali estetske, vendar so mnogo več. Program, ki ga sestavljajo predstave iz Palestine, Češke, Izraela, Portugalske in Slovenije, bo občinstvo spodbudil k novim premislekom, mnenjem in pogledom. Poslanstvo festivala – razvijati neodvisno gledališče – je pravzaprav posledica želje po odprti, vključujoči in solidarni družbi, družbi brez predsodkov in strahu. Festival Prestopi bo v Mariboru potekal med 11. in 18. majem. V oddaji Oder ga bosta predstavila Uroš Kaurin in Zoran Petrovič.
22. Pripovedovalski festival

22. Pripovedovalski festival

ARS Oder, 29. april ― Pogovor s Špelo Frlic, programsko vodjo Pripovedovalskega festivala v Ljubljani Od 22. do 31. marca je na odrih Cankarjevega doma, Vodnikove domačije v Šiški in drugod potekal 22. Pripovedovalski festival, ki ima med tovrstnimi festivali v Evropi enega najdaljših stažev. Tudi letos je ponudil širok nabor vsebin, tako pripovedovalske dogodke – med drugim prvič pripovedovalsko ekskurzijo v Rezijo – kot delavnice in dogodke spletene okrog razumevanja, kaj vse je (lahko) pripovedovanje. Letos je festival drugič potekal pod programskim vodstvom Špele Frlic. Ta je za oddajo Oder spregovorila o snovanju festivalskih dogodkov in izbiri nastopajočih, o produkcijski plati in odzivih, o sodelovanjih in partnerstvih, ki jih festival ustvarja, o kontinuiteti in novostih, ter o razmišljanjih pred in občutenjih po festivalu.
Ivana Djilas

Ivana Djilas

ARS Oder, 22. april ― Ivana Djilas v različnih gledaliških formah in medijih jezika, velikokrat najde točke družbene samoumevnosti in indiferentnosti, diskriminacije in ignorance Ivana Djilas v različnih gledaliških formah in medijih jezika, velikokrat najde točke družbene samoumevnosti in indiferentnosti, diskriminacije in ignorance, ki jih potem prenaša v polje gledališča, v katerem jih kritično obravnava ter pokaže na posledice utrjevanja predsodkov, stereotipov in na ležerno brezbrižnost ter škodljivo neodločnost pri reševanju težkih problemov. Ker kot režiserka velikokrat vstopa v svet najmlajših, se teh predstav loteva še z večjim premislekom in skrbnostjo.
Ana Obreza, prejemnica nagrade za najboljšega mladega dramatika na 49. Tednu slovenske drame

Ana Obreza, prejemnica nagrade za najboljšega mladega dramatika na 49. Tednu slovenske drame

ARS Oder, 15. april ― Ustvarjalnost ni ustreznost, sprejemljivost, perfektnost predvidenega »Dramsko besedilo Iskalci zlata v svoji eklektičnosti, zgoščenosti prizorov, širokem naboru motivov, preskokih, nepričakovanih povezavah, v privzdignjenem, na trenutke deklamacijskem  jeziku v ozadju skriva natančno strukturo parov, ki si tiho postavljajo eno in isto vprašanje. In zdi se, da na Driadino vprašanje »Kaj je zlato?« kljub ›pravilnemu‹ odgovoru, ki ga poda Herakles, lahko sami iščemo  še drugačen odgovor,« je v strokovni utemeljitvi nagrade za najboljšega mladega dramatika na 49. Tednu slovenske drame zapisala žirija. O Iskalcih zlata, ki so – kot jih opredeli žirija za podelitev nagrade – iskalci odnosa, nedosegljivega in neuresničljivega in o iskateljstvu – človeškem in umetniškem – se je z Ano Obreza pogovarjala Saška Rakef.
Kostumografinja Bjanka Adžić Ursulov /2/

Kostumografinja Bjanka Adžić Ursulov /2/

ARS Oder, 8. april ― Letošnja Prešernova nagrajenka o visokih etičnih standardih v gledališčih po Evropi, o naravnih tekstilnih in drugih materialih za izdelavo kostumov, kot so: tekoča guma, les, sladkorna pena in smetana. V prvem delu pogovora Bjanka Adžić Ursulov pripoveduje predvsem o svojem študentskem obdobju, o umetniškem utripu 70.ih in 80-ih let minulega stoletja v Beogradu in širše po Jugoslaviji ter o njej vselej vznemirljivih dramatikih Shakespearju in Čehovu. V tej oddaji pa se pogovor vrti okoli njenih bogatih strokovnih izkušenj, o materialih, ki jih uporablja pri svojem drznem umetniškem delu, bodisi tekstilne bodisi druge narave, kot so na primer les, tekoča guma, sladkorna pena ali smetana.
Kostumografinja Bjanka Adžić Ursulov /1/

Kostumografinja Bjanka Adžić Ursulov /1/

ARS Oder, 1. april ― Letošnja Prešernova nagrajenka o umetniškem utripu v 70-ih in 80-ih letih minulega stoletja, o Shakespearju in Čehovu ter tekoči gumi, sladkorni peni in smetani kot materialih za kostume. Sedmi in osmi februar sta mimo, slovesnosti ob Slovenskem kulturnem prazniku tudi, zdaj gledališčniki praznujejo na Tednu slovenske drame. Preden pa se posvetimo temam, ki jih prinaša ta festival, se še enkrat spomnimo na letošnjo Prešernovo nagrajenko, kostumografinjo Bjanko Adžić Ursulov. Krajši pogovor z umetnico smo že slišali v naših prazničnih oddajah, danes in prihodnji teden pa vas vabimo, drage poslušalke in poslušalci, k poslušanju integralnega pogovora o bogati umetniški poti Bjanke Adžić Ursulov. Prvi del najinega pogovora zajema študentsko obdobje, vstope na odre v bivši Jugoslaviji, v Sloveniji in tujini, umetnica pa pripoveduje tudi o različnih uprizoritvah njej ljubih dramatikov Shakespearja in Čehova. Prihodnji teden bomo poslušali pripoved o njenih bogatih strokovnih izkušnjah, o materialih, ki jih uporablja pri svojem drznem umetniškem delu, bodisi so to tekstilne bodisi druge narave, kakršen je les, tekoča guma, sladkorna pena ali smetana.
Koda L

Koda L

ARS Oder, 25. marec ― O uprizoritvi nove opere Milka Lazarja v SNG Opera in balet Ljubljana Ogledali smo si uprizoritev opere Koda L, ki jo je po besedilu Rolanda Barthesa napisal skladatelj Milko Lazar. Uprizoritev je v svoji fragmentarnosti, ko jo narekuje libreto Eve Kraševec, večplastna in celostno učinkovita. Posamezni elementi uprizoritve: glasba, vokalne in gibalne interpretacije ter režija in vizualni elementi: video Nataše Prosenc Stearns, kostumi Belinde Radulovič, svetloba in scenografija odlično sodelujejo, zato se bomo pred mikrofonom oddaje Oder temeljiteje pogovorili z nekaterimi ustvarjalci: režiserjem Roccom, libretistko in dramaturginjo Evo Kraševec, videastko Natašo Prosenc Stearns in skladateljem Milkom Lazarjem.
Zverinice iz Rezije

Zverinice iz Rezije

ARS Oder, 18. marec ― V Lutkovnem gledališču Ljubljana so premierno zaživeli živalski liki zgodb slovenskega ljudskega izročila Zverinice iz Rezije V Lutkovnem gledališču Ljubljana so pred dnevi premierno zaživeli živalski liki zgodb slovenskega ljudskega izročila Zverinice iz Rezije. Tudi tokratna predstava je zasnovana na bogatem pripovednem gradivu etnologa Milka Matičetovega, ukvarja pa se predvsem z lisičjo tematiko, saj zbiralec in raziskovalec ni nikjer našel toliko raznovrstnih živalskih zgodb, med katerimi bi bilo toliko »lisičjih«, kot prav v Reziji. O tem v oddaji Oder.
Plesalka in performerka Nataša Živkovič

Plesalka in performerka Nataša Živkovič

ARS Oder, 11. marec ― Nagrada Ksenije Hribar za plesalko Nataša Živković že več kot dve desetletji ustvarja na različnih področjih uprizoritvene umetnosti; od sodobnega plesa, gledališča do performansa. Po končani Srednji baletni šoli v Ljubljani se je preusmerila v sodobni ples in sodelovala s številnimi koreografi in koreografinjami, v zadnjem času pa intenzivno deluje tudi na gledališki sceni. Za njen avtorski prvenec Prva ljubezen, drugič (Preboleti Naceta Junkarja) in njeno plesno-gledališko udejstvovanje je v letu 2009 prejela nagrado Zlata ptica. Je avtorica treh samostojnih odrskih del, sicer pa, od konca 90-ih let minulega stoletja, njena biografija šteje več kot štirideset predstav, ter številna sodelovanja s filmskimi in video ustvarjalkami in ustvarjalci. Nataša Živkovič je tudi plesna pedagoginja na Srednji vzgojiteljski šoli in umetniški gimnaziji v Ljubljani. Več o njenem delu bomo izvedeli v pogovoru, vabljeni k poslušanju!
Skupaj

Skupaj

ARS Oder, 4. marec ― Nagrada strokovne žirije na 9. bienalu slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica V soboto se je sklenil 9. bienale slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica. Nagrado tričlanske mednarodne strokovne žirije je prejela predstava Skupaj Leje Jurišić, Marka Mandića, Semire Osmanagić in Bojana Jablanovca. Predstava, katere premiero smo si ogledali lani januarja in se o njej pred mikrofonom oddaje Oder pogovorili z ustvarjalcema Lejo Jurišić in Markom Mandićem ter gostujočim kritikom Nenadom Jelesijevićem, je prejela tudi nagrado Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije in nagrado žirije za posebne dosežke na 53. Borštnikovem srečanju. Leja Jurišić je za predstavo Skupaj in sodelovanja v različnih projektih v zadnjih dveh letih prejela tudi Posebno nagrado komisije za nagrade Ksenije Hribar na letošnji Gibanici. Ob vsem povedanem se zdi upravičeno, da pogovor ponovimo in še enkrat premislimo o tem, kaj Skupaj prinaša na slovensko sodobnoplesno in gledališko sceno. Vabljeni k poslušanju!
Kako gledamo (sodobni) ples?

Kako gledamo (sodobni) ples?

ARS Oder, 25. februar ― 9. Gibanica, bienale slovenske sodobne plesne umetnosti Začenja se Gibanica, bienale slovenske sodobne plesne umetnosti. Letos devetič, bo v štirih dnevih na ogled izbor desetih predstav, ki naj bi, po besedah selektoric, prikazal vrhunce slovenske sodobno-plesne umetnosti. Pred mikrofon oddaje Oder smo povabili Pio Brezavšček, predsednico Društva za sodobni ples Slovenije, plesno in dramaturginjo in Žigana Kranjčana, plesalca in koreografa. Z njima smo se pogovarjali na temo Kako gledamo (sodobni) ples. K povabilu se je, zaradi obveznosti le pisno, odzvala tudi Petra Pikalo, ena izmed selektoric letošnjega festivala. Tudi njeno razmišljanje o zastavljenem vprašanju bomo slišali v oddaji. Vabimo vas k poslušanju!    
Plastenje pogleda na fotografijah Petra Uhana

Plastenje pogleda na fotografijah Petra Uhana

ARS Oder, 18. februar ― Fotografske podobe Petra Uhana nas že več kot dve desetletji nagovarjajo z zunanjih in notranjih zidov ljubljanske Drame Fotografske podobe Petra Uhana nas že več kot dve desetletji nagovarjajo z zunanjih in notranjih zidov ljubljanske Drame in vseh drugih njihovih slikovnih gradiv. Občasno se Uhan posveti tudi uprizoritvam zunaj »matične« hiše, vsekakor pa njegov umetniški opus globoko zaznamuje gledališče. Več o portretih igralk in igralcev ter fotografijah prizorov iz predstav bo Peter Uhan povedal v oddaji Oder. G. Hauptmann: Rose Bernd, SLG Celje, 2015/16 Homer: Iliada, SNG Drama Ljubljana, MGL, Cankarjev dom, 2015/16 G. Hauptmann: Rose Bernd, SLG Celje, 2015/16 E. Jelinek: Drame princes, SMG, 2015/16 V. Stojsavljević: Ljubezen in država, SNG Drama Ljubljana, 2011/12 G. Hauptmann: Rose Bernd, SLG Celje, 2015/16
Predstava Ariol in družinsko gledališče

Predstava Ariol in družinsko gledališče

ARS Oder, 11. februar ― V Slovenskem mladinskem gledališču je z mislijo na mlajšo publiko nastala predstava Ariol, gibalna premetanka, ki jo ustvarjalci uprizarjajo v dveh samostojnih delih V Slovenskem mladinskem gledališču je z mislijo na mlajšo publiko nastala predstava Ariol, gibalna premetanka, ki jo ustvarjalci uprizarjajo v dveh samostojnih delih. Zgodbe o modrem osličku, ki vsrkava raznobarvno podobo življenjskega sveta, jo poskuša razumeti in se v njej najti, so izvirno nastale v mediju stripa, se preselile risano serijo,  delo francoskih avtorjev Emmanuela Guiberta in Marca Boutavanta pa je nagovorilo tudi režiserja Matjaža Pograjca, ki je duhovito lumparijo z nakazanimi koordinatami v obliki pomembnih življenjskih sporočil, v kateri so zastopani liki vseh generacij, postavil na oder.
še novic