Geometrija svetlobe

Geometrija svetlobe

ARS Likovni odmevi, 29. junij 2019 ― »Vsako oko lahko postane pesnik.« Lucien Hervé Odnos fotografov in arhitektov je neredko tesno prepleten, še zlasti pa je to veljalo okoli srede 20. stoletja, ko je ustvarjal tudi madžarsko-francoski fotograf Lucien Hervé. Fotografija je tedaj stopala v tesen odnos z modernistično arhitekturo, saj je ni le dokumentirala, temveč tudi sooblikovala njeno zgodbo, jo približala ljudem. Lucien Hervé je arhitekturo zajemal na svojevrsten, subjektiven način, kot da bi stavbe opazoval med hojo. Sicer je postal prepoznaven predvsem po sodelovanju z Le Corbusierom, njegove pretežno črno-bele fotografije pa odlikuje premišljena kompozicija. Več kot 160 Hervejevih fotografij bo do 29. septembra na ogled v Jakopičevi galeriji. Gostujoča razstava pariške galerije Jeu de Pomme z naslovom Lucien Hervé: Geometrija luči, ki jo je kurirala Imola Gebauer, avtorja podrobno predstavlja v osmih sklopih.
Darko Brlek

Darko Brlek

ARS Ars humana, 28. junij 2019 ― Umetniški vodja in direktor festivala Ljubljana o vpetosti festivala v domači in mednarodni prostor Ta največji poletni festival v državi vsako leto gosti vrhunske umetnike svetovnega formata in privabi številne domače in tuje obiskovalce. Ključni so kakovost, izbira programa in izvajalcev. Ali Ljubljana lahko postane Salzburg, Bayreuth ali Verona? O tem, o letošnjem programu in aktualnostim v pogovoru z Darkom Brlekom, ki je na čelu ljubljanskega festivala od leta 1995.

Sanje v Medani in Poleti v NUK

ARS Svet kulture, 28. junij 2019 ― Poletna festivala v Goriških brdih in Ljubljani V Goriških brdih se je včeraj začel literarno-glasbeni festival Sanje v Medani. Rdeča nit festivala, ki se letos programsko naslanja na romsko glasbo, poezijo in pogovore o daljnih deželah, je svoboda. Jutri pa se v hladnem objemu Plečnikovega atrija Narodne in univerzitetne knjižnice v Ljubljani začenja festival Poleti v NUK. Namen festivala je približati našo največjo knjižnico širši javnosti in jo napolniti z umetniškimi vsebinami. Predstavljamo tudi razstavo z naslovom Vzemi si čas. Čas, repeticija in upočasnitev, ki je na ogled v celjski galeriji sodobne umetnosti.
Za en bokal muzike

Za en bokal muzike

ARS Za en bokal muzike, 28. junij 2019 ― Predstavljamo tradicijske ljudske pevce in godce različnih slovenskih etnij ter zamejstva, glasbenike, ki načrtno poustvarjajo ljudsko glasbo za koncertni oder ali pa za ponovno navzoče […] Predstavljamo tradicijske ljudske pevce in godce različnih slovenskih etnij ter zamejstva, glasbenike, ki načrtno poustvarjajo ljudsko glasbo za koncertni oder ali pa za ponovno navzoče hišno muziciranje.
Encyclopedia Mythologica Slovenica

Encyclopedia Mythologica Slovenica

ARS Svet kulture, 27. junij 2019 ― Prva ilustrirana enciklopedija slovenskih mitoloških bitij. Encyclopedia Mythologica Slovenica je naslov prve ilustrirane enciklopedije slovenskih mitoloških bitij. Nastala je kot večkrat nagrajena magistrska naloga ilustratorke Maje Poljanc. Zdaj je razstavljena v Vodnikovi domačiji v Ljubljani in ob tej priliki smo avtorico povabili v studio Sveta kulture. V oddaji bomo spregovorili še o proznih novostih Mladinske knjige in o razstavi sodobnega fotokolaža A New Division of Debrís oz. Novo videnje ostalin v ljubljanski galeriji Photon.
Delo brez avtorja, Zama, Carmine Street Guitars, Karlovy Vary, Il Cinema Ritrovato

Delo brez avtorja, Zama, Carmine Street Guitars, Karlovy Vary, Il Cinema Ritrovato

ARS Gremo v kino, 27. junij 2019 ― Ocenjujemo filme Delo brez avtorja, Zama in Carmine Street Guitars, poročamo o mednarodnem filmskem festivalu v Karlovih Varih in o festivalu Il Cinema Ritrovato V oddaji Gremo v kino bomo ocenili Delo brez avtorja – novi film Floriana Henckla von Donnersmarcka, ki je leta 2007 prejel oskarja za Življenje drugih. Pod drobnogled bomo vzeli tudi film Zama argentinske režiserke Lucrecie Martel in dokumentarec Carmine Street Guitars o znameniti trgovini s kitarami v Greenwhich Villageu v New Yorku. Poročali bomo še o mednarodnem filmskem festivalu v Karlovih Varih, kjer bo s svojim novim filmom Polsestra tekmoval Damjan Kozole, pa o festivalu Il Cinema Ritrovato, ki je zavezan ponovnemu odkrivanju draguljev iz zakladnice filmske zgodovine.
Prvi slovenski umetnik, z razstavo predstavljen v Vatikanskih muzejih

Prvi slovenski umetnik, z razstavo predstavljen v Vatikanskih muzejih

ARS Kulturna panorama, 27. junij 2019 ― V konferenčni dvorani v Vatikanskih muzejih so odprli razstavo o Plečniku. V konferenčni dvorani v Vatikanskih muzejih so odprli razstavo o Plečniku, s čimer je Plečnik postal prvi slovenski umetnik, z razstavo predstavljen v Vatikanskih muzejih. V Kulturni panorami ob tem lahko prisluhnete še pogovoru z Rožano Koštial in pogovoru z Bronjo Žakelj, pozornost pa smo namenili tudi 70-letnici posavskega muzeja, dvema festivaloma in razstavi.
Izzivi ljubljanskega grafičnega bienala

Izzivi ljubljanskega grafičnega bienala

ARS Arsov forum, 27. junij 2019 ― O dilemah grafičnega bienala z Aleksandrom Bassinom, Alenko Gregorič, Alenko Pirman in Božidarjem Zrinskim. Kljub njegovemu imenu se na ljubljanskem grafičnem bienalu obiskovalci že vrsto let ne srečamo le z grafiko. Pristop se je ključno spremenil leta 2001, ko so v Mednarodnem grafičnem likovnem centru uvedli kuratorski princip. Od tedaj je pogosto v ospredju razmislek o vlogi grafike ob njenem nastanku in sodobnih vzporednicah njenega tedanjega pomena. Kako se bienale, ki je Ljubljano ob nastanku leta 1955 postavil na svetovni zemljevid, sooča s sodobnimi izzivi? Ali bi bilo bolje iz njegovega imena izpustiti “grafični”? To sta dveh izmed vprašanj, o katerih razmišljajo gostje oddaje: Aleksander Bassin, Alenka Gregorič, Alenka Pirman in Božidar Zrinski. Osvetlili smo še specifični značaj in zgodovino ljubljanskega mednarodnega grafičnega bienala, na katera se je pri snovanju letošnje edicije nanašal tudi umetniški kolektiv Slavs and Tatars.
Čas, prostor in glasba

Čas, prostor in glasba

ARS Čas, prostor in glasba, 27. junij 2019 ― Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Slovensko mladinsko gledališče o državi

Slovensko mladinsko gledališče o državi

ARS Oder, 26. junij 2019 ― Damjana Černe o tem, kako živeti v državi in o njenih predstavah v gledališču V Slovenskem mladinskem gledališču je nedavno tega nastala predstava z naslovom država, ki se opira na Platonovo sedmo knjigo Države in filozofovo prispodobo o votlini, sencah ter videzu resnice, analogije starogrškemu besedilu pa utvarjata tudi 20. in 21, stoletje, po padcu Berlinskega zidu se je namreč kot nesporen družbeni red uveljavil neoliberalni kapitalizem, ki korespondira z oblikami vladavini večine držav in državnih tvorb, kot je EU. Sredi tega pa smo ljudje, v krizi zaupanja, dvomeči v brezčasno ideologijo, ki se razteza v prihodnost. Na pogovor o zdajšnjosti v spominih, osebnem odnosu do gledališčenja zgodovinskega in političnega, se je, v odsotnosti drugih ustvarjalcev predstave, odzvala igralka Damjana Černe, ki je že večkrat upodabljala like v podobnih dramskih vsebinah.
Monografija o Barbari Celjski

Monografija o Barbari Celjski

ARS Svet kulture, 26. junij 2019 ― »Malokatera ženska iz naše zgodovine je pretrpela toliko krivic /.../ in v zgodovino vstopila s tako omadeževanim slovesom kot prav ona." Pri Celjski Mohorjevi družbi so poskrbeli za prevod monografije o Barbari Celjski, ki jo je napisala slovaška zgodovinarka Daniela Dvořáková. V njej se avtorica odmakne od negativne podobe vladarice, ki je vztrajala stoletja. Petnajstletno delo zgodovinarke, ki je preučevala arhivska gradiva, pokaže predvsem, kako izobražena in dobra vladarica je bila Barbara, ki se je od vseh Celjskih povzpela najvišje. V oddaji pa tudi o treh pomembnih izdajah Zelene zbirke Studia humanitatis, med katerimi je Splošno jezikoslovje Ferdinanda de Saussura. Njegovo delo je pred več kot sto leti odprlo ključna vprašanja, s katerimi se jezikoslovje ukvarja še danes.
Milan Dekleva: Pamet v roke, Nesmisel!

Milan Dekleva: Pamet v roke, Nesmisel!

ARS Esej na radiu, 25. junij 2019 ― V eseju med drugim izvemo, kako težko je najti resničnost razdvojenosti, ki nas privede do absurdnosti smisla. V oddaji boste slišali kratki esej Milana Dekleve Pamet v roke, Nesmisel! Napisal ga je kot alegorijo o otroštvu, odraščanju in zrelih letih Nesmisla. V eseju med drugim izvemo, kako težko je najti resničnost razdvojenosti, ki nas privede do absurdnosti smisla. Na koncu se izkaže, da je vsebina literarnih del nesmiselna, oblika pa smiselna. Glasbeni vložki so odlomki iz Suite za koncertno dvorano Josepha Horowitza v izvedbi Slovenskega trobilnega kvinteta. Besedilo bereta Mateja Perpar in Aleksander Golja, oblikovalec zvoka je bil Gašper Loborec, urednika oddaje pa sta Mihael Kozjek in Andrej Rot.
Skupnost kot vezivo družbe

Skupnost kot vezivo družbe

ARS Ars humana, 24. junij 2019 ― Se Slovenci še združujemo v skupnosti in ali lahko takšno združevanje krepita umetnost in kultura? Oddaja Ars humana je dan pred praznikom državnosti posvečena pojmu, ki je iz javnega diskurza skoraj izginil – skupnosti. 28 let po nastanku lastne države se zdi, da je skupnost družbeni fenomen iz nekih drugih časov, arhaičen, nekoliko zaprašen, skratka, neustrezen za moderne čase. Temeljna premisa, iz katere izhaja oddaja, je razumevanje skupnosti v njeni pozitivni razsežnosti, ki jo povezujemo s pojmi, kot so solidarnost, humanost, medsebojna pomoč, skrb za drugega, pristna človeška povezanost, skupni cilji, skupna akcija. Vprašanja, ki si jih zastavlja oddaja, so: Ali nekatere osnovne človeške potrebe še vedno zadovoljujemo z združevanjem v skupnosti ali smo postali popolni individualisti? Ali so dobro delujoče skupnosti lepilo družbe? Ter kako kultura in umetnost pripomoreta k nastanku in krepitvi skupnosti? Gostje oddaje so sociologinja, izredna profesorica na Fakulteti za družbene vede Maša Filipovič Hrast, kulturni antropolog in član predsedstva Zveze kulturnih društev Slovenije Tomaž Simetinger in predstavnica Kulturnega društva Prostorož Zala Velkavrh.
Belo se pere na devetdeset

Belo se pere na devetdeset

ARS Svet kulture, 24. junij 2019 ― Nagrado kresnik, ki jo za najboljši roman preteklega leta podeljuje časnik Delo, je prejela Bronja Žakelj za delo Belo se pere na devetdeset. Nagrado kresnik, ki jo za najboljši roman podeljuje časnik Delo, je prejela Bronja Žakelj za delo Belo se pere na devetdeset. V oddaji boste v interpretaciji dramske igralke Vesne Slapar slišali odlomek iz tega pretresljivega avtobiografskega romana. Za kako visoko ceno smo pripravljeni pridobivati litij, ki naj bi predstavljal odgovor na potrebe po zaščiti podnebja, se bomo vprašali z avtorjem fotografske razstave „Litij, Gonilna sila 21.stoletja“, Matjažem Krivicem. Ob koncu pa še k dogodku festivala Slovenjegraško poletje, koncertu Kresničke Boruta Morija in Andreja Ofaka.
Orgelski scherzi

Orgelski scherzi

ARS Obiski kraljice, 24. junij 2019 ― V prvih poletnih dnevih vas vabimo k poslušanju orgelskih scherzov. V prvih poletnih dnevih vas vabimo k poslušanju orgelskih scherzov – tí vsi po vrsti slovijo po svoji virtuoznosti, pa tudi po lahkotnosti, prefinjenosti in barvitosti. V izvedbi različnih orgelskih interpretov boste slišali kompozicije Maurica Durufléja, Eugena Gigouta, Ludwiga van Beethovna, Alessandra Polija, Antona Brucknerja in drugih.
Na robu: Vizualna umetnost v Kraljevini Jugoslaviji (1929 – 1941)

Na robu: Vizualna umetnost v Kraljevini Jugoslaviji (1929 – 1941)

ARS Likovni odmevi, 24. junij 2019 ― V Moderni galeriji v Ljubljani je odprta razstava z več kot 130 deli umetnic in umetnikov, arhivskim in knjižničnim gradivom iz več kot 50 javnih in zasebnih zbirk iz držav nekdanje Jugoslavije. V Moderni galeriji v Ljubljani je odprta razstava z naslovom Na robu: vizualna umetnost v Kraljevini Jugoslaviji (1929 – 1941) z več kot 130 deli umetnic in umetnikov, arhivskim in knjižničnim gradivom iz več kot 50 javnih in zasebnih zbirk iz držav nekdanje Jugoslavije. Razstava je problemski pregled slikarstva, kiparstva, grafike, risbe, fotografije in filma od kraljeve uvedbe diktature 6. januarja 1929, k ije močno vplivala na t. i. spopad na umetniški levici, vse do začetka druge svetovne vojne na jugoslovanskih tleh aprila 1941. Večina del iz tujine je na ogled prvič. Rdeča nit razstave je pogled na Kraljevino Jugoslavijo, kakor nam jo poleg tedanjega umetnostnega prizorišča na svoj način razkriva potopis Louisa Adamiča Vrnitev v rodni kraj, ki je v ZDA izšla leta 1934. V oddaji Likovni odmevi je Maja Žel – Nolda povabila k pogovoru kustosa razstave Marka Jenka.
še novic