Opevanje in prikrivanje

Opevanje in prikrivanje

LUD Literatura, 24. september 2019 ― Na ozadju miselnosti, da hočemo za mlade samo najboljše, so mladi lahko hitro tarča ideologije, medtem ko so lahko odrasli za nekaj dobrega prikrajšani – verjetno si tudi odrasli zaslužijo dobro literaturo, ki ni niti omejena na enega samega kanoniziranega avtorja niti ni vzniknila iz hipnih potreb potrošništva.
Literarno Kočevje

Literarno Kočevje

Vrabec Anarhist, 24. september 2019 ― V času, ko človeštvo razjeda odtujenost, je pomembno, da mislimo ljudi pred produkti. Torej književnike pred knjigami. In ljudi pred storitvami, torej bralce pred kupci knjig. The post Literarno Kočevje appeared first on Vrabec Anarhist.
Sebastijan Pregelj: V Elvisovi sobi

Sebastijan Pregelj: V Elvisovi sobi

ARS S knjižnega trga, 23. september 2019 ― Golob Grabner: Gnijoče rože; Slimani: Uspavanka; Pibernik-Simčič: Odhojene stopinje V oddaji S knjižnega trga bomo najprej ocenili roman Sebastijan Preglja V Elvisovi sobi, nato pa se bomo posvetili še pesniški zbirki Sare Nuše Golob Grabner Gnijoče rože, romanu Leïle Slimani Uspavanka ter knjigi Franceta Pibernika in Zorka Simčiča Dohojene stopinje. Recenzije so napisali Veronika Šoster, Andrej Lutman, Ana Rozman in Martina Potisk.
Gabriela Babnik: Tri smrti / Mili Hrobath: Barvitost časa

Gabriela Babnik: Tri smrti / Mili Hrobath: Barvitost časa

ARS S knjižnega trga, 23. september 2019 ― Dušan Jelinčič Tržaške prikazni / Anja Mlakar: Skrivnostni tujec in demonski sovražnik V oddaji S knjižnega trga se bomo poglobili v roman Gabriele Babnik Tri smrti, pesniško zbirko Mili Hrobath Barvitost časa, kratkoprozno zbirko Dušana Jelinčiča Tržaške prikazni in monografijo Anje Mlakar Skrivnostni tujec in demonski sovražnik. Recenzije so napisali Tonja Jelen, Lev Detela, Robi Šabec in Iztok Ilich.

Predstavitev pesniške zbirke Sergeja Harlamova (poročilo z dogodka)

Trubarjeva hiša literature, 23. september 2019 ― V torek, 17. septembra, je v Trubarjevi hiši literature potekala predstavitev druge pesniške zbirke Sergeja Harlamova Mnogoboj mitologij, ki je spomladi izšla pri mariborski založbi Litera. Pogovor s pesnikom, oziroma pezdnikom, kot se dojema sam, je vodila urednica Tonja Jelen. Izraz »pezdnik« se je začel kot domislica, da bi izpadel prepotenten na drugačen način, se je pošalil Harlamov. Glavna gesta tega izraza je iti onkraj nagovorov, ki plenijo na polju kulture. Domet poezije danes ni velik, upa si trditi, da se spremembe vedno dogajajo izven kulturne sfere – tudi avantgarde so spremljale spremembe v politiki, ekonomiji ipd. Ne more reči, če njegove poezija pridoda h kulturnemu prostoru, se pa z njo resno spopada in poskuša narediti dober izdelek, je priznal. Izpostavil je dobro spisano kritiko Aljaža Krivca v Bukli, ki je dobro zadel njegovo željo, da bi pesniška knjiga postala le še ena reč v redu reči. Trudi se izbiti pretirano glorifikacijo iz pisane besede kot take – ta težnja je prikazana že s shematskih razdelkom na začetku Mnogoboja mitologij, ko se začne sesuvanje temeljev, na katerih stoji njena ideja. Zbirka postavlja pod vprašaj tiste naše reakcije, ki jih imamo za zelo osebne, notranje, in jih skuša povezati z našimi okoliščinami. Kot primer je navedel pogreb in celotno ceremonijo, ki naredi vtis na nas, tudi če ne verjamemo zares v te obrede in obrazce.
Moja nakba

Moja nakba

Vrabec Anarhist, 22. september 2019 ― V sionistični zavesti predstavljamo mi, avtohtoni prebivalci Palestine, podobno kot ameriški domorodci, presežek prebivalstva, ki se ga je treba znebiti. The post Moja nakba appeared first on Vrabec Anarhist.
O koncu žalosti: o smrti, ki je nasprotje nepravega

O koncu žalosti: o smrti, ki je nasprotje nepravega

Konteksti (Tomaž Bešter), 21. september 2019 ― vir slike: bukla.si Navkljub temu, da se pisanje nekaterih knjig zdi kot prenašanje zelo zelo težkega bremena, jih je najbrž potrebno napisati. Vsaj tako je Benedict Wells povedal v intervjuju za The Guardian, ko je dejal: "To knjigo sem moral napisati, naslednje knjige si želim napisati." In v mislih ima svojo uspešnico O koncu žalosti. Pogovor je zanimiv, ker razkriva mnogo ozadja, v katerem je avtor pisal roman. Kar daje misliti, kako drži, da je v pisanju mnogo avtobiografskega, iz česar je potrebno črpati popisovanja čustev, hrepenenja in videnje strukture sveta, da nato bralčeva izkušnja drži vodo; hkrati pa tudi potrjuje tisto, kar sem ugotavljal pri mnogih drugih, kako pomemben element dobrega pisanja je njen samoterapevtski učinek. Pisatelj se zdi kot bolnik, ki trpi za bremenom neskončnega brezna, ki ga zre skozi predirajoče oči očitkov po posluhu zgodbi, ki se ima v njem zgoditi. Kot Sizif, ki si je prislužil kazen večnega vračanja navdiha, dokler ga ne izčrpa popolnoma. In šele takrat se zgodba lahko zaključi, pripoved utihne, bralstvo pa z večnim vračanjem k pogovoru o avtorjevi zgodbi, k branju vseh teh vrstic pritrjujejo njeni povednosti, polnosti in vrnejo krog ustvarjanja na začetek, le rahlo zavedajoč se, da so se v vsem tem čisto vsi in čisto mimobežno dotaknili izjemne ustvarjalne sile besede. O koncu žalosti je takšna knjiga, ki bralca popolnoma razoroži s čistino svoje ustvarjalnosti, gre pravzaprav za genialen roman. In to, da je bil napisan tudi v duhu avtorefleksije, avtoterapije, potrjuje Wells tudi sam, ko gornjim besedam takoj doda: "Sedaj se počutim absolutno svobodnega."O koncu žalosti je kakopak polna žalosti. Slabih odločitev, melanholičnega razmisleka, svetoboljnega hrepenenja, samoizpraševanja, igre usode, podirajočih kart življenja in trpkih premislekov. A hkrati je to izjemno večplasten roman, v katerem so glavne niti tako spretno prepletene, da niti ene ne moremo osamiti in jo predstaviti kot glavno: roman o družin
Tradicionalizem in fašizem

Tradicionalizem in fašizem

Vrabec Anarhist, 21. september 2019 ― Fašisti zagovarjajo etnično čistost v imenu vrednosti razlik med ljudmi. Koran smisel obstoja razlik v jezikih in barvah kože med ljudmi pripisuje možnosti medsebojnega spoznavanja. The post Tradicionalizem in fašizem appeared first on Vrabec Anarhist.
še novic