37. Mednarodni literarni festival Vilenica

Društvo slovenskih pisateljev, 5. september 2022 ― Evropa se širi in krči. Kako daleč je dom? Ne le da se Evropa krči, Evropa je v krču. Za begunce, družine, ki bežijo pred vojnimi pa tudi grozljivimi ekonomskimi razmerami, ki jih je bodisi pomagala ustvariti s sodelovanjem v imperialističnih posegih na Bližnjem vzhodu bodisi z vztrajnim gledanjem stran, je Evropa spet postala Trdnjava. […]

Sodnik Holden sreča Alico v Županičevi čudežni deželi

Literatura v živo, 5. september 2022 ― Kar nas pri pisanju Jerneja Županiča vedno znova ujame nepripravljene, je to, da, tako v poeziji kot v prozi, zamaje naša pričakovanja o resničnosti. Dandanes se je takšnim izjavam o umetnosti sicer težko ogniti, pričakajo nas na vsakem portalu, ki se z njo ukvarja. Skorajda se zdi, da če želijo biti knjiga, film, predstava ali instalacija deležni pozornosti, potem jih mora spremljati opis, da prevprašujejo družbeno resničnost. Vendar pri Županiču v tem oziru ne govorimo toliko o družbeni, temveč o ontološki resničnosti, resničnosti biti in bivajočega, ki ji pripada.

Ana Marija Grbić: Srnin hrbet

Radio Študent, 4. september 2022 ― V tokratnem Tu pa tam prisluhnete zgodbam iz kratkoproznega prvenca Srnin hrbet srbske pisateljice Ane Marije Grbić. Za našo oddajo jih je izbrala in prevedla Natalija Milovanović. "Kaj pa je v delovnem sendviču Mirjane Guzina? 

Nina Dragičević: ***

Poiesis, 4. september 2022 ―   Prvič ga vidim, črno pod njenimi očmi, odkrivam odtenke, vedoč, da časi so takšni, za črno pod […] The post Nina Dragičević: *** appeared first on POIESIS.
Do zadnje strani: Črni čaj

Do zadnje strani: Črni čaj

Dnevnik, 1. september 2022 ― Španskega pesnika, publicista, esejista in prevajalca Antonia Colinasa (1946) v dvojezični Knjigi blagosti pri nas spoznavamo prvič. Prevedena zbirka je ena njegovih osrednjih, v njej pa, kot piše v spremni besedi prevajalec Janez Žumer, lahko...

Aljoša Lovrić Krapež: Weltschmerz

Sodobnost, 31. avgust 2022 ― SANDI TRIBUŠON   VIKTOR RICCI   URH STRAUSS MELITA STRAUSS   LUCIJA OŽBOLT FRIC KODARIN ŽIGA STRAŽIŠAR   DINO JURINIĆ   LILI KRAJNC ROBI KRAJNC IZAK KRAJNC LUKA KRAJNC     ČAS: Prvo dejanje: Prvi dnevi pomladne epidemije. Drugo dejanje: Eno…

Urša Majcen: Zgodba o Bakrenem kralju

Sodobnost, 31. avgust 2022 ― Urša Majcen Zgodba o Bakrenem kralju   POJAVE:   KRALJ    na glavi bakrena krona, na licu bakrena brada ŽENSKA kraljica   PAJAC                  s številko ena množina črvov mnoštvo ptic množica zveri morje trupel   BOG                      z veliko začetnico   PRVO…

Jera Ivanc: #punceinpolpunce

Sodobnost, 31. avgust 2022 ― Jera Ivanc #punceinpolpunce logocentrična komedija o delcih, revoluciji in gledališču   igrajte se vse, ki v igri sodelujete[1]   kdo                         dolores, kip žalostne matere božje marijana, podoba svobode z delacroixove slike pet dežurnih igralk (helena, ivana, vida, vera, stana) in njihove zbezljane…

Ela Božič: Interpretacija Sanje

Sodobnost, 31. avgust 2022 ― Ela Božič Interpretacija Sanje   Grumova nagrada za mlado dramatičarko   And the freaks have stormed the White House I moved into a lighthouse It’s on a scenic quay It’s oh so far away   (Pavement, 1997)   Komentarji Sanjinih vlogov so…

Katarina Morano: Usedline

Sodobnost, 31. avgust 2022 ― Katarina Morano Usedline   Grumova nagrada za najboljše slovensko dramsko besedilo Mari   OSEBE: MAMA hči MILA BLAŽ, Milin brat dvojček starejša hči JANJA GREGA, Milin partner TOMAŽ, Janjin mož LANA, hči Janje in Tomaža   PROLOG V svoje popolnoma…

Težke odločitve v času korone

Literatura v živo, 31. avgust 2022 ― Jah, vsi so doma. Pa so pričeli kuhati. Palični mešalniki, multipraktiki, vage, tisti termometri za merjenje temperature vode, ti so zdaj sploh moderni … Pa kavni aparati, zdaj ko je vse zaprto ... Za trakom ne morejo tako hitro sestavljati, kot mi prodajamo.

Kosti, oblački in podzemlje

Literatura v živo, 30. avgust 2022 ― Kostja je umrl. Ne vem, zakaj, res je rinil že proti osemdesetemu, a videti je bil preklemansko živ, ko je posedal nasproti svojega ateljeja na koncu Trubarjeve, s kot njene risbe skodrano Kamilo za mizo, v leder lajbiču, z očmi, skritimi za temnimi očali, in zgornjo ustnico za belimi bajkerskimi brki. Okrog sebe ni gledal prav lepo in še zlasti zadnja leta je bil do vsega novega še prav posebej tečen, a kdo bi to zameril liku, ki ga je pri sedemdesetih nekdo tako grdo zbil z gorskega kolesa, da se je moral vse naučiti na novo. Ko sva skupaj postavljala njegovo razstavo v Pritličju, se je pod črnino kmalu zasvetila lučka in za godrnjavo fasado si zlahka prišel do mehkega, občutljivega in kot grob papir nezapacanega srca.
še novic