Sociološka imaginacija za razumevanje sveta

Sociološka imaginacija za razumevanje sveta

Airbeletrina, 4. marec 2019 ― Petdeseta leta 20. stoletja, izgradnja sveta na ruševinah druge svetovne vojne. Premagani ideologiji fašizma in nacizma sta v siju razkritij grozodejstev njunih iztrebljevalnih politik odvrženi na smetišče zgodovine. Otoplitev, ki nastopi po Stalinovi smrti (1953), prinaša na vidno temačne konture stalinistične Sovjetske zveze. Tačas sta Orwell z Živalsko farmo (1945) in distopijo 1984 (1949) ter Hannah Arendt z Izvori totalitarizma (1951) v mentaliteto zahodnega bloka usidrala pojmovanje totalitarizma, težeče k izenačevanju komunizma in nacizma. Na Zahodu berejo popularno esejistično študijo The Captive Mind (1953), s katero je Czesław Miłosz razgalil mehanizme ideološke (samo)cenzure disidentskih intelektualcev v poljski satelitski državi, v angleškem jeziku pa izide analiza jugoslovanskega socializma Novi razred (1957) Milovana Đilasa, ki dokazuje, da je nastanek »absolutne vladavine novega razreda: komunistične oligarhije« neizbežna poteza vsakega enopartijskega socialističnega sistema. S zatrtjem madžarske revolucije leta 1956 prenovljena in destalinizirana Sovjetska zveza spet pokaže svoj stari pravi obraz. Zahodna hemisfera z Združenimi državami Amerike na čelu je prešla v »zlato dobo kapitalizma«; čas največjega povojnega gos
Marij Čuk: Prah / Katarina Gomboc: Negotovosti navkljub

Marij Čuk: Prah / Katarina Gomboc: Negotovosti navkljub

ARS S knjižnega trga, 4. marec 2019 ― Kurt Vonnegut: Zbrane zgodbe 1 / Éric Vuillard: Dnevni red V oddaji S knjižnega trga se bomo posvetili romanu Marija Čuka Prah, pesniški zbirki Katarine Gomboc Negotovosti navkljub, prvi knjigi Zbranih zgodb Kurta Vonneguta in esejističnemu delu Erica Vuillarda Dnevni red. Recenzije so napisali Matej Bogataj, Tonja Jelen, Mare Cestnik in Ana Geršak.
Sarival Sosič: Jaz sam

Sarival Sosič: Jaz sam

ARS Izšlo je, 4. marec 2019 ― Dobro leto po izidu odmevnega romanesknega prvenca Starec in jaz je izšla druga leposlovna knjiga Sarivala Sosiča, roman Jaz sam Dobro leto po izidu odmevnega romanesknega prvenca Starec in jaz je izšla druga leposlovna knjiga Sarivala Sosiča, roman Jaz sam. Delo, ki že z naslovno sintagmo vzpostavlja dialog s prvencem, je od slednjega vendarle tudi bistveno drugačno. O podobnostih in razlikah med obema knjigama bo v oddaji spregovoril avtor Sarival Sosič, pa tudi o tem, kako je nastajala gosta, poetična govorica romana Jaz sam, kdo so njeni govorci in kaj zaznamuje izraziti ritem pripovedi.
Mešanci

Mešanci

Radio Študent, 3. marec 2019 ― V poplavi najrazličnejših oznak, ki se jih knjigotržci poslužujejo za čim večjo prodajo svojih izdelkov, je najbolj zanimiva tista, ki govori o tem, da se nek roman prebere na mah ali pa na dušek. Pripeta je seveda daljšim delom, velikokrat zato, da z njo opravičijo manj dodelan začetek romana, ki zna uničiti celotno bralno izkušnjo. Ampak danes ne bomo govorili o takih delih.
Spodobi se začeti na začetku

Spodobi se začeti na začetku

LUD Literatura, 3. marec 2019 ― S to sceno se bo začela moja podcast limonada, ki bo nosila naslov Spodobi se in zameri se. Dogajala se bo v izmišljeni notranjski vasi z absurdnim imenom: Mala vas ob avtocesti. To je namreč destinacija, proti kateri se peljeta fant in dekle.
Izbrane pesmi

Izbrane pesmi

KUD Logos, 3. marec 2019 ― Hay una hendidura en la palabra                 hendidura, un desgarro donde                    cada palabra calla,                             donde todo callar crea; es lo que en el decirse es aliento no sonido, es donde en cada palabra                                    nos escuchamos revelados.
Svet brez konca (trilogija Kingsbridge, #2, drugi del): kuga

Svet brez konca (trilogija Kingsbridge, #2, drugi del): kuga

Konteksti (Tomaž Bešter), 3. marec 2019 ― vir slike: emka si Nekaterih knjig se ne morem načakati. Izjemno vesel sem bil, ko je dospela vest, da je iz tiskarne prišel še drugi zvezek Sveta brez konca. Izjemni dolgometražec, ki se zopet razteza na preko pet sto strani in bralcu ponuja mamljivi nekajdnevni izlet v štirinajsto stoletje, kjer se na angleškem otoku odvija zgodba potomcev junakov, katerih usode je Ken Follet popisal že v prvem delu trilogije Kingsbridge, Stebri zemlje. Branje je še vedno odlično, in povsem zadovoljno prikimava zadoščenim pričakovanjem, ki jih je pred nekaj več kot desetimi leti povzročil avtor, ko je izdal to nadaljevanje. Verjamem, da se je po uspešnem romanu težko soočiti s temi vprašalnimi pogledi in iskanjem vnovičnega presežka. Ne, presežka glede na Stebre tu res ni, tudi ne mislim, da bi ga Follet želel. Napisal je nadaljevanje, ki slogovno in pripovedno, tudi geografsko sledi Stebrom, njegove glavne osebe so potomci tistih, o katerih smo brali v Stebrih, a vse to bi zlahka tudi zamolčali. Svet brez konca se po mojem bere povsem enako razburljivo brez, da bi pred tem brali Stebre zemlje. Najbrž bi bilo prav tako zanimivo tudi zamenjati vrstni red in najprej prebrati Svet, ki bi mu sledila predzgodba v Stebrih. V kontekstih prvega zvezka sem zapisal, da je Svet brez konca Stebri zemlje v bolj intimni obliki. Follet je v tej knjigi izpostavil posameznike, njihove družinske vezi, ljubezni in neskončna sovraštva. Bilo je tudi manj gradnje, a veliko o navezanosti, lepoti, umetnosti in prevpraševanju norm, ki so v veljavi v štirinajstem stoletju. Na koncu je prevagal občutek neke cikličnosti, ki osnovne motive, ki poganjajo človeštvo, manifestira le nekoliko drugačno, v osnovi pa ostajajo isti. Denar, poželenje, oblast, telo, moč, vpliv, lepota in dobro. Da, tudi dobro, delanje dobrega. Po branju tega drugega zvezka mi je v mislih ostala tudi ta ideja. Sliši se preprosto, si je mislil Ralph; povelja so bila vedno takšna. V resnici pa bo krvavo. Še vedno gre za prigode,
še novic