Reka kot EPK2020 v znamenju mota “pristanišče različnosti”

Reka kot EPK2020 v znamenju mota “pristanišče različnosti”

ARS Kulturna panorama, 19. januar 2020 ― Danes na Reki začenjajo EPK z "Opero Industriale", v kateri sodeluje 130 izvajalcev, med njimi tudi delavski orkester z zvoki delovnih strojev, kot hommage vsem delavcem, ki so gradili nekdanje industrijsko mesto Začenjamo z najnovejšimi učinki uvedbe nižjega, 5 % davka na knjigo, nadaljujemo z današnjim začetkom programa Reka EPK 2020, predstavljamo pa tudi poudarke nove razstave »Srbski modernizem od 1880-1950« v Narodni galeriji. Opozarjamo tudi na opus videov in filmov Mihe Vipotnika v Slovenski kinoteki, na pravkar odprto razstavo arhitekta Borisa Podrecce ob njegovi 80-letnici na Dunaju, napovedujemo novo sezono »Anton Podbevšek Teatra« iz Novega mesta ter na pogovor z italijanskim ministrom za kulturo, ki ga je pripravil naš dopisnik iz Rima. Prihodnjo soboto odpira vrata druga letošnja Evropska prestolnica kulture (EPK Gallway na Irskem)
Rok Biček

Rok Biček

ARS Naši umetniki pred mikrofonom, 19. januar 2020 ― Prejemnik nagrade Prešernovega sklada za dokumentarni film Družina Gost oddaje je nagrajenec Prešernovega sklada Rok Biček, filmski režiser, scenarist, montažer in producent. Nagrado Prešernovega sklada Biček prejema za svoj drugi celovečerni film, dokumentarec Družina. Kot je v obrazložitvi zapisala Mateja Valentinčič, je film Družina “boleče intimna, a hkrati univerzalna psihosocialna kronika odraščanja v deprivilegiranem okolju, kar je režiser snemal celo desetletje. Vstopanje v odraslost je mučno za vsakogar, za otroke iz disfunkcionalnih družin pa še bolj.” V pogovoru z Urbanom Tarmanom je Rok Biček pojasnil, zakaj ne želi več komentirati slovenske filmske politike. Od premiere svojega celovečernega prvenca Razredni sovražnik se je namreč pogosto javno angažiral za izboljšanje razmer filmskega ustvarjanja, vendar je spoznal, da to nikogar ne zanima. “Če bi koga od odločevalcev, ki lahko kaj spremenijo, to zanimalo, bi že spremenil,” je dejal Rok Biček v oddaji Naši umetniki pred mikrofonom.  
Wow wow I ready made

Wow wow I ready made

ARS Likovni odmevi, 18. januar 2020 ― Goran Trbuljak, znan tudi kot filmski ustvarjalec, predstavlja tihožitja predmetov, vezanih na različna področja njegovega delovanja Goran Trbuljak, vsestranski vizualni umetnik, pionir konceptualne umetnosti, filmski ustvarjalec in avtor animiranih filmov iz Zagreba, v Galeriji Photon prikazuje najnovejši cikel svojih fotografij iz serije Skice za skulpturo. Gre za tihožitja s predmeti, ki so nekakšni atributi njegovih dveh poklicev – opazimo predmete kot so merilci svetlobe, kamere ali različna strokovna literatura. Trbuljak želi s temi tihožitji zastavljati širša vprašanja o mehanizmih umetnostnega sistema, ki določajo, kaj razumemo kot umetniško delo. Ta vprašanja so ga zanimala že na začetku njegove umetniške poti, ko je v 60ih letih prejšnjega stoletja kot del t.i. Nove umetniške prakse iskal alternativne načine ustvarjanja in razstavljanja. O razstavi in o likovnem delu ustvarjalca se je Aleksandra Saška Gruden pogovarjala z avtorjem Goranom Trbuljakom in kustosinjo razstave Branko Benčić.
Izdajalec, Vsi proti vsem, Dragan Bjelogrlić, Filmski festival v Rotterdamu

Izdajalec, Vsi proti vsem, Dragan Bjelogrlić, Filmski festival v Rotterdamu

ARS Gremo v kino, 18. januar 2020 ― Dragan Bjelogrlić je obiskal Piran in na Festivalu evropskega in mediteranskega filma prejel nagrado za prispevek k evropski kinematografiji Ocenili bomo biografski film Izdajalec italijanskega režiserja Marca Bellocchia o mafijskem skesancu Tommasu Buscetti ter nov slovenski film Vsi proti vsem. Režiser in scenarist Andrej Košak je dogajanje postavil v manjše slovensko mesto, kjer se odvija umazani predvolilni boj za oblast. Pogovarjali se bomo s srbskim igralcem, scenaristom in producentom Draganom Bjelogrlićem, ki je obiskal Piran in na Festivalu evropskega in mediteranskega filma prejel nagrado za avtorski prispevek k evropski kinematografiji. Iz Pirana se bomo odpravili v Rotterdam, kjer do konca tedna poteka 49. mednarodni filmski festival.
Glasbene bitke in lamentacije /5/

Glasbene bitke in lamentacije /5/

ARS Skladatelj tedna, 18. januar 2020 ― Nekatere glasbene bitke ne slikajo dejanskih spopadov z orožjem, bobni in fanfarami, temveč pripovedujejo o boju med dobrim in zlim. To tematiko pogosto najdemo v […] Nekatere glasbene bitke ne slikajo dejanskih spopadov z orožjem, bobni in fanfarami, temveč pripovedujejo o boju med dobrim in zlim. To tematiko pogosto najdemo v ensaladah. Najbolj znani skladatelj takšnih skladb je Matheo Flecha, ki je ustvarjal v tridesetih in štiridesetih letih šestnajstega stoletja. Njegove ensalade je skoraj trideset let po njegovi smrti izdal njegov nečak in o njihovi priljubljenosti pričajo nešteti prepisih in priredbe. Poleg Flechove glasbe v oddaji predstavljamo tudi skladbe Bernarda Storaceja, Clémenta Janequina, Andree Gabrielija in Andréja Philidorja.
Tadej Golob: Dolina rož

Tadej Golob: Dolina rož

ARS Izšlo je, 17. januar 2020 ― Tretji primer Tarasa Birse oziroma njegov prvi primer v vlogi samostojnega podjetnika Pisatelj in alpinist Tadej Golob je brez najmanjšega dvoma literarna zvezda: njegov prvi roman o višjem inšpektorju Tarasu Birsi z naslovom Jezero je navdušil mnoge bralke in bralce, kot nadaljevanka mnoge gledalke in gledalce, kot zvočna knjiga pa mnoge poslušalke in poslušalce. V oddaji Izšlo je nam bo avtor predstavil svoj tretji roman o nekoliko nergavem detektivu Tarasu Birsi z naslovom Dolina rož. Že na hrbtni strani romana lahko preberemo, da ima priljubljeni literarni junak s.p. in da je nekdanji višji kriminalistični inšpektor. Odgovor na vprašanje Kaj se je zgodilo junaku, je podal pisatelj psihološko prepričljivo, predvsem pa je znova napisal zanimivo kriminalko. Na začetku romana so namreč kar tri trupla, toda ali je zadeva res tako preprosta, kot je videti? Tadej Golob bo v pogovoru v živo z Markom Goljo najverjetneje odgovoril na večino vprašanj, na enega pa zagotovo ne. Vabljeni k poslušanju.
Festival Bralnice pod slamnikom

Festival Bralnice pod slamnikom

ARS Svet kulture, 17. januar 2020 ― Koncert cikla Carpe Artem in podelitev Smerkoljeve nagrade V Domžalah se je ta teden s strokovnim srečanjem in slavnostno otvoritvijo, na kateri so nagradili izstopajoče literarne in video izdelke mladih bralcev, začel 10. mednarodni literarni festival Bralnice pod slamnikom. V ciklu komornih koncertov Carpe Artem bo nocoj ob pol osmih četrti koncert osme sezone, na katerem bodo v Kazinski dvorani v Mariboru nastopili nekateri najboljši slovenski solisti in komorni glasbeniki. Nocoj bodo podelili nagrado za operne pevce, nagrado Sama Smerkolja. Letošnja prejemnica je mezzosopranistka Božena Glavak, ki je, kot so zapisali v utemeljitvi k nagradi, “s svojimi vrhunskimi umetniškimi poustvaritvami in s svojim celotnim življenjskim opusom trajno obogatila slovensko operno in glasbeno zakladnico ter tudi mednarodni operni prostor.”
Prešernovi lavreati 2020

Prešernovi lavreati 2020

ARS Arsov forum, 17. januar 2020 ― Predstavili bomo letošnja prejemnika Prešernove nagrade za življenjsko delo, fotografa Stojana Kerblerja in koreografa ter plesalca Milka Šparembleka, ter šest nagrajencev Prešernovega sklada Prešernovi nagradi za življenjsko delo: fotograf Stojan Kerbler koreograf in plesalec Milko Šparemblek   Nagrade Prešernovega sklada prejmejo: režiser Rok Biček za film Družina kostumograf Alan Hranitelj za razstavo Vzporedni svetovi Alana Hranitelja igralka Nina Ivanišin za vloge ustvarjene v zadnjih treh letih akordeonist in skladatelj Luka Juhart za umetniške dosežke v zadnjih treh letih prevajalka Suzana Koncut za prevode francoskih literarnih in teoretskih besedil v zadnjih treh letih oblikovalec Nejc Prah za oblikovalske dosežke v zadnjih treh letih
Glasbene bitke in lamentacije /3/

Glasbene bitke in lamentacije /3/

ARS Skladatelj tedna, 16. januar 2020 ― Nekatere zvočne učinke, klice in imitacije fanfar, ki so značilni za bojevanje, najdemo že v vokalnih skladbah štirinajstega stoletja, kakršna je štiriglasna šansona K orožju, […] Nekatere zvočne učinke, klice in imitacije fanfar, ki so značilni za bojevanje, najdemo že v vokalnih skladbah štirinajstega stoletja, kakršna je štiriglasna šansona K orožju, k orožju francoskega skladatelja obdobja Ars nova – Grimaca. Poleg te skladbe v oddaji predstavljamo tudi glasbo Tobiasa Huma, Orlanda Gibbonsa, Girolama Frescobaldija, Claudia Monteverdija in Giachesa de Werta.
Lutke imajo veliko izrazno moč

Lutke imajo veliko izrazno moč

ARS Jezikovni pogovori, 15. januar 2020 ― Lutke so odličen medij za komunikacijo med vzgojiteljem in otrokom ter izboljšujejo medsebojne odnose. Lutke v zadnjih letih postajajo uveljavljena metoda za doseganje učnih načrtov, pojasnjuje dr. Helena Korošec, višja predavateljica za področje lutkovnega, gledališkega in filmskega izražanja na oddelku za predšolsko vzgojo na Pegagoški fakulteti v Ljubljani. Lutke so tudi odličen medij za komunikacijo med vzgojiteljem in otrokom ter med otroci samimi. Kot posrednik v komunikaciji celo izboljšujejo medsebojne odnose. Raziskovalce je zanimalo, kako kontinuirana, vsakodnevna uporaba lutk v skupini vpliva na socialno vedenje otrok. “Spremljali smo štiri kategorije vedenja in ugotovili, da se je po treh mesecih vključevanje različnih metod dela z lutko zmanjšalo agresivno vedenje, zadržani otroci so se bolj vključevali v dejavnosti, povečalo se je prosocialno vedenje, zlasti se je pokazala velika sprememba pri razvoju empatije. Vzgojiteljice in učiteljice so ocenile, da so imeli otroci ob uporabi lutk boljšo pozornost in so pri dejavnostih dlje časa vztrajali,” opisuje dr. Korošec. Kakšno izrazno moč imajo lutke in zakaj so pomembne za sporazumevanje z drugimi in svetom, raziskujemo v oddaji Jezikovni pogovori.
Petra Pogorevc o predstavi 2020

Petra Pogorevc o predstavi 2020

ARS Oder, 15. januar 2020 ― Človeštvo v kolesju časa, odvisno tudi od logike naključij Mislec Yuval Noah Harari, profesor zgodovine na Hebrejski univerzi v Jeruzalemu, v svojih esejskih poljudnoznanstvenih besedilih, s katerimi se vrača v preteklost evolucije velike zgodbe človeštva, izbira in prepleta ideje in znanstvene teorije sedanjosti ter z bolj ali manj provokativnimi zamislimi preigrava scenarije prihodnosti. Njegove knjižne uspešnice Sapiens: kratka zgodovina človeštva, Homo deus: kratka zgodovina prihosnosti in 21. nasvetov za 21. stoletje, ki jih v prevodu lahko beremo tudi pri nas, navdihujejo Festival Slovenija 2050 in sestavljajo motivni temelj koprodukcijske predstave Cankarjevega doma, ljubljanske Drame in Mestnega gledališča ljubljanskega. O znanstvenem kabaretu, formalno in žanrsko raznolikem performansu tokrat z dramaturginjo predstave Petro Pogorevc.
Med naravo in kulturo: Krajinski park Sečoveljske soline

Med naravo in kulturo: Krajinski park Sečoveljske soline

ARS Ars humana, 14. januar 2020 ― Področje z več kot 700-letno zgodovino solinarjenja Cikel oddaj Med naravo in kulturo nadaljujemo v Krajinskem parku Sečoveljske soline. Področje z več kot 700-letno zgodovino solinarjenja ima danes unikatno strukturo vodenja, saj z njim od leta 2003 na podlagi podeljene koncesije za upravljanje parka upravlja družba SOLINE Pridelava soli, d. o. o., ki je hčerinska družba družbe Telekoma. V oddaji bomo spregovorili predvsem o tem, kako poteka varovanje naravne in kulturne dediščine parka ter o tem, kako eno ali drugo zaznamuje vpliv turizma. Snemanje pogovora je potekalo v medijskem centru parka Sečoveljske soline, kot sogovorniki so nastopili: Klavdij Godnič, direktor družbe Soline Pridelava soli d. o. o., Etbin Tavčar, univ. dipl. inž. krajinske arhitekture, Javni zavod Republike Slovenije za varstvo kulturne dediščine, območna enota Piran, mag. Robert Turk, biolog z Zavoda RS za varstvo narave, območna enota Piran, Ervin Vivoda, Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za vode in investicije, vodja sektorja za zmanjševanje posledic naravnih nesreč. Z njimi se je pogovarjala Tina Kozin.
Glasbene bitke in lamentacije /1/

Glasbene bitke in lamentacije /1/

ARS Skladatelj tedna, 14. januar 2020 ― Številni renesančni skladatelji so zabavali poslušalce tako, da so v vokalni glasbi posnemali trobente, bobne, streljanje topov in druge zvoke, ki so značilni za oborožen spopad. Prve glasbene ilustracije bojevanja so že iz štirinajstega stoletja. Številni renesančni skladatelji so zabavali poslušalce tako, da so v vokalni glasbi posnemali trobente, bobne, streljanje topov in druge zvoke, ki so značilni za oborožen spopad. Sčasoma so glasbene bitke v velikonočni liturgiji dobile posebno vlogo in jo obdržale vse do druge polovice osemnajstega stoletja. Organisti so jih izvajali kot komentar k latinski velikonočni sekvenci, ki govori o boju med življenjem in smrtjo po Jezusovem križanju. A zdi se, da je glavni navdih bila ves čas očaranost nad zvočnimi efekti in značilnimi bojnimi motivi.

037: Gledafci

O.B.O.D., 14. januar 2020 ― Za sedemintrideseto epizodo podkasta O.B.O.D. so agentje Mito, Igor in Aljoša v goste znova povabili multipraktika in mlekarja Boštjana Gorenca – Pižamo, da bi vam povedali, kako huda in oh in sploh serija so Watchmen ali Gledafci. No, pa strip tudi. Film (retrospektivno) ne tako. Pižama najprej Trojane okliče za Mars, izumi besedo “resnicovati”, sicer […]
še novic