Skrbniki samostanskih knjižnic

COBISS, 5. maj 2020 ―   Prepričani smo, da se tudi v srednjeveški humanistiki skrivajo spoznanja, ključna za blaginjo sodobne družbe, in jo je zato treba »odpreti« današnji pameti. Tudi v IZUM-u smo se zavedali pomena knjižničnih zbirk, ki niso vključene v COBISS in smo si prizadevali, da bi jih zajeli. Tako sva se s kolegom Srečkom Benčecem odpravila po … Preberi več "Skrbniki samostanskih knjižnic"
V Ekvadorju k mizi le en gost

V Ekvadorju k mizi le en gost

Marijan Zlobec, 3. maj 2020 ― V ponedeljek, 4. maja, se bodo tudi v Ekvadorju sprostili nekateri omejevalni ukrepi, a v bistvu jih bodo ljudje deležni le nekaj, med njimi možnost obiska bifejev, a le do policijske ure, ki ostaja še naprej in se začne že ob 14. uri. Torej bo časa na voljo le za kavico in kaj malega za […]
Animal (2018)

Animal (2018)

Filmski kotiček, 2. maj 2020 ― Guillermo Francella & Federico Salles, Animal (2018), Foto: Film Factory Slovenski naslov: - Država: Argentina Jezik: španščina Leto: 2018 Žanri: drama, triler Dolžina: 112',  Imdb  Režija: Armando Bo Scenarij: Armando Bo, Nicolás Giacobone Igrajo: Guillermo Francella, Carla Peterson, Federico Salles, Marcelo Subiotto, Gloria Carrá Po odmevnem celovečernem prvencu Zadnji Elvis (El ultimo Elvis, 2012), ki sem ga videl pred skoraj sedmimi leti, sem argentinskega režiserja in scenarista Armanda Boja dodal na seznam zanimivih mladih avtorjev, od katerih pričakujem zanimive stvari. Bo je potreboval celih šestih letih, da je dokončal svoj, pri filmarjih pogosto problematičen, drugi film.  Glavno vlogo je zaupal argentinski igralski legendi Guillermu Francelli, ki igra Antonia Decouda, srečno poročenega moškega in očeta treh otrok, ki živi mirno življenje v okusno urejeni družinski hiši v predmestju. Antonijo je s pedantnostjo in predanostjo delu sebi in družini omogočil lagodno življenje. Tudi otvoritveni prizor filma ga prikaže kot skrbnega očeta in partnerja, na katerega se vsi lahko zanesejo. Tako je bilo tudi tistega jutra, ko je še enkrat poskrbel za lagoden začetek dneva svojih domačih, se pripravil na jutranji tek in nato, po nekaj minutah kolapsiral. Sledi časovni skok, po katerem izvemo, kaj se je zgodilo – Antonio je v bolnišnici, priklopljen na aparate za dializo. Nujno potrebuje novo ledvico in 17-letni sin je na srečo ustrezen darovalec. Datum operacije je prišel in skupaj s sinom sta že sedela v avtu pred bolnišnico. Toda mladenič je v zadnjem hipu premislil, izstopil iz avta in pobegnil.  S tem je Bo zgradil zelo solidno izhodišče in na tej točki sem z veliko optimizma in radovednosti ugibal, kam me čaka v nadaljevanju. Pričakoval se poglabljanje v družinsko dinamiko, vendar režiser s časovnimi skoki na hitro pride do točke, ko zdaj že povsem obupani Antonio poseže po skrajnih rešitvah. Ob pogledu na čakalni seznam in visoko š
Il traditore (2019)

Il traditore (2019)

Filmski kotiček, 30. april 2020 ― aka The Traitor Pierfrancesco Favino in Il traditore (2019), Foto: Imdb Slo naslov: Izdajalec Drugi naslovi: The Traitor Država: Italija, Francija Jezik: italijanščina, portugalščina Leto: 2019 Dolžina: 153',  Imdb Žanri: biografija, krimi, drama Režija: Marco Bellocchio Scenarij: Marco Bellocchio, Valia Santella, Ludovica Rampoldi Igrajo: Pierfrancesco Favino, Luigi Lo Cascio, Fausto Russo Alesi, Maria Fernanda Cândido, Fabrizio Ferracane Izdajalec (Il Traditore) je zgodba o prvem mafijskem "žvižgaču" Tommasu Buscetti (igra ga odlični Pierfrancesco Favino), vidnemu članu Cosa Nostre, ki je prekršil znamenito omerto (mafijski zakon molka). Po njegovih pričevanjih je za zapahi (posredno ali neposredno) končalo skoraj 400 ljudi, saj je Buscetta bil v mafijski hierarhiji tako visoko pozicioniran, da so z njegovo pomočjo za rešetke spravil tudi dotlej nedotakljive šefe mafijskih družin.  V zgodbo vstopimo nekje na začetku 80-ih let. Na nekem praznovanju se zberejo vsi pomembnejši člani sicilijanske mafije, med njimi tudi Buscetti, ki skupaj določijo nova pravila igre in principe, po kateri bojo družine med seboj razdelile distribucijo drog. Skupinska fotografija je priložnost za seznanitev z vsemi pomembnejšimi igralci v tej zgodbi in, kot se kasneje izkaže, uvod v novo krvavo vojno za ozemlje in kontrolo nad prodajo mamil. Buscetti je, zdi se, začutil prihajajočo nevihto, saj je vse tesnejše sodelavce že na omenjeni zabavi seznanil s svojo selitvijo v Brazilijo (domovino njegove aktualne, tretje žene). Zdi se, da ga huda zasvojenost njegovega zdaj že odraslega sina iz prvega zakona sili v razmislek o prevladujoči dejavnosti organizacije, kateri pripada. Nedolgo po odhodu v Brazilijo se začne krvavi boj za prevlado na ulicah italijanskih mest, med žrtvami so številni člani Buscettijeve družine. Kmalu postane jasno, da se Tommaso tudi z umikom na drugo celino ne more izključiti iz dogajanj v domovini – na njegova vrata potrka brazilska policija, n
Kako je koronavirus prizadel Srednjo in Južno Ameriko ?

Kako je koronavirus prizadel Srednjo in Južno Ameriko ?

Marijan Zlobec, 30. april 2020 ― Koronavirus se je pojavil v ZDA 21. januarja, ko so v Washingtonu potrdili prvi pozitivni primer. Več kot mesec dni je minilo, dokler ni bila v Braziliji registrirana prva okužba v Latinski Ameriki. Od tega trenutka so se skoraj vse države Srednje  in Južne Amerike začele pripravljati na širjenje epidemije, ki je žal in neizogibno  […]
še novic