Nagrada mladi dramatičarki Varji Hrvatin

Nagrada mladi dramatičarki Varji Hrvatin

Marijan Zlobec, 15. maj 2020 ― V Prešernovem gledališču Kranj so v sklopu 50. Tedna slovenske drame razglasili prejemnico letošnje nagrade za mladega dramatika/dramatičarko, ki bi sicer morala biti – letos že osmič – skupaj z vsemi drugimi nagradami podeljena že na zaključni prireditvi 50. TSD 6. aprila. Strokovna komisija v sestavi Matej Bogataj (predsednik), Srečko Fišer in Amelia Kraigher je […]
A modified Salzburg Festival seems possible

A modified Salzburg Festival seems possible

Marijan Zlobec, 15. maj 2020 ― The Salzburg Festival’s directorate – President Helga Rabl-Stadler, Artistic Director Markus Hinterhäuser and Executive Director Lukas Crepaz – comments on initial announcements by Vice Chancellor Werner Kogler and Federal Minister Rudolf Anschober, according to which regulations for cultural events are to be gradually loosened in significant ways from June onwards. According to their statements, in […]
1975 Šilentabor – Protiturški tabor

1975 Šilentabor – Protiturški tabor

Stare slike (Cerknica), 15. maj 2020 ― Valvazorjeva upodobitev Šilentabora (1682) je iz knjige Petra Fistra Arhitektura slovenskih protiturških taborov, izdane leta 1975. To je tabor, katerega ostanke vidimo med vožnjo od Pivke proti Ilirski Bistrici. Nekaj sto metrov za desnim odcepom za Neverke se na levi strani pokaže strma kamnita zgoraj ravna stena, sedaj imenovana Šilentabor, prej pa Šilertabor. Sedaj se […]
Hvítur, hvítur dagur (2019)

Hvítur, hvítur dagur (2019)

Filmski kotiček, 14. maj 2020 ― aka A White, White Day Ingvar E. Sigurdsson & Ida Mekkin Hlynsdottir - Hvítur, hvítur dagur  (2019), Foto: Film Movement Slo naslov: - Drugi naslovi: A White, White Day Država: Islandija, Danska, Švedska Jezik: islandščina Leto: 2019 Dolžina: 109',  Imdb Žanri: drama, triler Režija: Hlynur Palmason Scenarij: Hlynur Palmason Igrajo: Ingvar E. Sigurdsson, Ida Mekkin Hlynsdottir, Hilmir Snaer Gudnason, Bjorn Ingi Hilmarsson, Elma Stefania Agustsdottir Islandski režiser in scenarist Hlynur Palmason nam že z uvodno sekvenco njegovega drugega celovečerca pove, da smo v rokah pripovedovalca, ki nam želi ponuditi karseda boljši občutek za mesto, ki ga v okolju zasedajo njegovi liki. Kamera v meglenem vremenu, v katerem je zaradi silne beline včasih težko ločiti zemljo od neba, spremlja vozilo, ki se po mokrem vozišču spušča v dolino.  V tej dolgi sekvenci napetost narašča z vsakim prevoženim ovinkom, vse do trenutka, ko voznica izgubi nadzor nad vozilom in prebije zaščitno ograjo.   Statična kamera nam nato v "time-lapse" posnetku pokaže minevanje časa skozi spremembo vremenskih pogojev (morda celo letnih časov), v središču kadra pa je postavljen objekt, ki bo kmalu deležen obnove. Brez jasnega občutka, koliko časa je pravzaprav minilo od nesreče v uvodnem prizoru, se v kadru naposled pojavi Ingimundur, policijski komandir v bližnjem mestecu, ki je v nesreči izgubil soprogo. Ožaloščenega vdovca so po nesreči poslali na bolniški dopust z obvezno terapijo pri svetovalcu, ki mu bo pomagal iti skozi proces žalovanja. Toda Ingimundur je vase zaprt človek, ki z velikim odporom enkrat tedensko hodi na predpisane terapije. Na njegovo razpoloženje najbolj blagodejno vpliva druženje z vnukinjo Salko in obnovitvena dela na objektu, ki ga Ingimundur prenavlja za hčerko in njeno družino. A ko se nekega jutra odloči pregledati vsebino škatle, v kateri je shranjeno nekaj ženinih stvari, odkrije nekaj detajlov, ki mu ne dajo miru. Možnost, da je v ženinem življenju
V Braziliji je bil prvi virus že pred karnevalom, sedaj pa se bojijo “komunovirusa”

V Braziliji je bil prvi virus že pred karnevalom, sedaj pa se bojijo “komunovirusa”

Marijan Zlobec, 14. maj 2020 ― Po skoraj dvomesečnih karantenah v južnoameriških državah prihajajo na dan mnoge analize in statistike o novem koronavirusu. Med informacijami morda najbolj preseneča, da se je virus covid – 19 pojavil v Braziliji že 4. februarja, še pred množičnim pustnim rajanjem oziroma karnevalom. Nekateri menijo, da je virus prišel v državo celo že konec januarja. Brazilija […]
Better Call Saul (5. sezona)

Better Call Saul (5. sezona)

Koridor, 13. maj 2020 ― Peta sezona serije Better Call Saul (v celoti dostopna na Netflixu) deluje predvsem kot izvrsten nastavek za zadnjo sezono, saj se Saulova odvetniška praksa in Mikovi kriminalni podvigi ponovno usodno zbližajo. The post Better Call Saul (5. sezona) appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
The Lodge (2019)

The Lodge (2019)

Filmski kotiček, 12. maj 2020 ― Riley Keough, Jaeden Martell, and Lia McHugh in The Lodge (2019) Photo by Bertrand Calmeau - © 2019 The Lodge Slovenski naslov: Koča Država: VB, Kanada, ZDA Jezik: angleščina Leto: 2019 Žanri: drama, grozljivka, triler Dolžina: 108',  Imdb  Režija: Severin Fiala, Veronika Franz Scenarij: Veronika Franz, Severin Fiala, Sergio Casci Igrajo: Riley Keough, Jaeden Martell, Lia McHugh, Alicia Silverstone, Richard Armitage Avstrijski kreativni duo Severin Fiala - Veronika Franz je s prvencem Lahko noč mamica (Ich seh, Ich seh, 2014) navdušil številne ljubitelje žanrskega filma in marsikdo je z veliko optimizma razmišljali o njunih bodočih projektih. Prvi gledalci so njun naslednji film dočakali pet let kasneje, na lanskem festivalu Sundance, pri nas pa s(m)o ga lahko ujeli lansko jesen, v sklopu tradicionalne Noči grozljivk v Kinodvoru. Fiala in Franz z njunim drugim projektom nadaljujeta seciranje družinskih disfunkcij iz perspektive odnosa med potomci in materjo, oziroma osebo, ki v odnosu do potomcev prevzema vlogo materinske figure. V Lahko noč mamica je katalizator odtujevanje med materjo in otrokom(a) zamolčani tragični dogodek, po katerem se materino vedenje (in fizični opis) spremenita. Sprožilec razkroja družinskih vezi v Koči je razpad zakona med Laurom in Richardom, ki že nekaj časa živi pri svoji novi, mlajši izbranki Grace (Riley Keough). Izkaže se, da je Richardova zahteva po uradnem dokončanju ločitvenih formalnosti kaplja čez rob, zaradi katere si čustveno labilna Laura vzame življenje. Pol leta kasneje Richard poskuša vzpostaviti funkcionalen odnos med Grace in otrokoma, toda Adian in Mia vztrajno zavračata žensko, ki je v njunih očeh glavni krivec za materino smrt. Božične počitnice v odmaknjeni družinski koči v gorah so priložnost za mehčanje napetosti med otrokoma in Grace, ki bo z njima sama preživela nekaj časa, saj se mora Richard zaradi službenih obveznosti za nekaj dni vrniti v mesto. Snežni vihar, ki kmalu po njegovem odhod
Kaj pa PIFcamp 2020?

Kaj pa PIFcamp 2020?

PIFcamp, 12. maj 2020 ― Dragi PIFlarji, po tehtnem premisleku smo se odločili, da vseeno izvedemo letošnjo edicijo PIFcampa, četudi v drugačni različici kot smo je vajeni. Scenarijev, podscenarijev in alternativnih zaključkov za letošnjo izvedbo je več, jasno pa je, da dokler se virus ne umiri, karantena ne sprosti in ukrepi v Sloveniji in po svetu ne zrahljajo, dogodka, kot … Preberi več o Kaj pa PIFcamp 2020? The post Kaj pa PIFcamp 2020? appeared first on PIFcamp.
80 slovenskih knjigarn v akciji Vrnitev napisanih

80 slovenskih knjigarn v akciji Vrnitev napisanih

Marijan Zlobec, 11. maj 2020 ― Javna agencija za knjigo je sprožila najširšo vsedržavno alcijo, s katero pomaga ob ponovnem odprtju knjigarn bralce opozoriti, da je sedaj nov čas za nakup knjig in da so medtem izšle mnoge nove knjige, ki jih kupci in bralci še niso videli. Zato objavljam njihovo tiskovno sporočilo, saj je priložnost za vrnitev slovenske kulture v […]
KAKO SEM SE NAUČIL SOVRAŽITI POLICIJO

KAKO SEM SE NAUČIL SOVRAŽITI POLICIJO

N'toko blog, 11. maj 2020 ― Živimo v družbi, ki ji vladajo lastniki kapitala. Pravni red je narejen za zaščito njihove zasebne imovine, policija pa je izvršilni organ tega reda. Tiste, ki imajo, ščiti pred tistimi, ki nimajo. Zato naš srednji sloj včasih zmotno dojema policijo kot zaščitnico njihovega skromnega premoženja. Kot vedo vsi, ki so jo dejansko kdaj poklicali, to vlogo opravlja le na papirju. V resnici ščiti tovarno pred delavci in vladajoči razred pred ljudstvom.
Beasts That Cling to the Straw (2020)

Beasts That Cling to the Straw (2020)

Filmski kotiček, 11. maj 2020 ― Do-yeon Jeon in Beasts That Cling to the Straw (2020) Slo naslov: - Drugi naslovi: Beasts Clawing At Straws Država: Južna Koreja Jezik: korejščina Leto: 2020 Dolžina: 108',  Imdb Žanri: krimi, misterij, triler Režija: Kim Young-hoon Scenarij: Kim Young-hoon, Keisuke Sone (knjiga) Igrajo: Jeon Do-yeon, Jung Woo-sung, Bae Sung-woo , Yun Yuh-jung, Jung Man-sik, Jin Gyeong, Shin Hyun-been, Kim Jun-han V otvoritvenem prizoru najnovejše korejske uspešnice Beasts Clawing At Straws kamera v stilu caper filmov iz 80-ih spremlja pot dizajnerske torbe z denarjem, ki svojo pot konča v neki omarici. Torba polna keša je gonilo ne ravno izvirne, vendar dobro režirane, odigrane in dokaj zabave zgodbe o številnih bolj ali manj slabih likih, ki na vsak način želijo priti do tega denarja. Prvi, moralno najmanj sporen lik v tej zgodbi je receptor hotelske savne, ki med pospravljanjem omaric odkrije torbo z denarjem. Denar bi mu, kakopak, ob vseh težavah, s katerim vas ne bom obremenjeval, prišel še kako prav, vendar previdni receptor denarja vseeno ne odnese takoj domov, Po premisleku se odloči, da bo torbo skril v skladišču in počakal, kaj se bo zgodilo, saj je malo verjetno, da nihče ne bo pogrešal takšnega kupa denarja.  Na režiserskem stolčku je debitant Kim Young-Hoon (v scenarij je lastnoročno pretočil roman japonskega avtorja Keisukeja Soneja), ki se predstavi kot spreten pripovedovalec, sposoben krmariti zgodbo s številnimi liki, zasuki in preobrati. Korejec je uporabil mozaični pristop – zgodbo je razdelil na nelinearna prepletajoča se poglavja, ki spominjajo na prejeme Quentina Tarantina, na njegov slog  pa so do neke mere nedvomno vplivali tudi filmi bratov Coen in krimi komedije Guyja Ritchieja. Posamezna poglavja zgodbe poleg omenjenega receptorja vključujejo zadolženega carinika, ki ga za jajca drži lokalni mafijec, pri katerem si je denar sposodila ženska, s katero je omenjeni carinik nekaj časa delil posteljo. Ko ta izgine neznano kam, mor
še novic