1944 Slovenija – Jožica Jeraj, delavka v fotolaboratoriju Fotosekcije Glavnega štaba Slovenije

1944 Slovenija – Jožica Jeraj, delavka v fotolaboratoriju Fotosekcije Glavnega štaba Slovenije

Stare slike (Cerknica), 7. november ― Delo v fotolaboratoriju oz. temnici je bilo zelo pomembno, da so se ohranili številni slikovni dokumenti in posneti filmi. Npr. Edi Šelhaus je zelo ilustrativno dejal, da bi se njegovi medvojni filmi ne bi ohranili, če jih ne bi vestno razvijal, izpiral in sušil Franjo Veselko, podobno je bilo na področju 4. operativne cone na […]

Poezija, ki nas bo povezala v naši človeškosti

Koridor, 6. november ― Tisti, ki delujemo na polju jezika, smo tu, da opozarjamo na možnost utopije, dokler je ne bo mogoče ustvariti. Kot pesnice, pesniki, vemo, da je naša naloga, da meje premikamo in se prebijamo čeznje, v sebi in zunaj sebe, v tekstu in jeziku in zunaj teksta in jezika, naposled pa v bralcu. To je pisanje poezije, vse drugo bi bilo prepisovanje poezije.
1975 Leinfelden ZRN – Prijateljska nogometna tekma

1975 Leinfelden ZRN – Prijateljska nogometna tekma

Stare slike (Cerknica), 6. november ― Tri tedne pred odhodom k vojakom v Banja Luko sem odigral mojo edino mednarodno nogometno tekmo – seveda prijateljsko. Bil sem član kombinirane  ekipe Kovinoplastike Lož in Merkurja Kranj. Srečali smo se z ekipo gostiteljev – tovarniškim moštvom Roto, Wilh. Frank v Leinfeldnu pri Stuttgartu ob proslavi  25. obletnice njihovega tovarniškega športnega društva. Iz Kovinoplastike […]

Biti dekle frajer

Koridor, 4. november ― Gre za pesniško zbirko, ki s svojo univerzalnostjo nagovarja prav vse družbene strukture, čeprav velik del svojega imaginarija namenja ruralnemu, vaškemu okolju in vprašanju, kaj v tem okolju pomeni biti hči, dekle in ženska.
Slovenija 1944/45 – Partizanski fotograf Milan Štok

Slovenija 1944/45 – Partizanski fotograf Milan Štok

Stare slike (Cerknica), 4. november ― O partizanskem fotografu Milanu Štoku vemo žal bolj malo, pa kljub temu nam je iz drobcev uspelo izluščiti njegovo pomembno vlogo pri poznavanju fotografije in organiziranju fotoreporterske službe. Deloval je v glavnem na področju 7. Korpusa. Iz štirih njegovih fotografij, ki jih objavljamo, je razvidna notranja povedna dinamika, ki jo je avtor zelo dobro ujel […]
ZA NOVO EVROPO: PROTI STRAHU, ZA VIZIJO

ZA NOVO EVROPO: PROTI STRAHU, ZA VIZIJO

Kreativni razred, 3. november ― ALENKA SOTTLER / SEMENA STRAHU , ilustracija na temo eseja Edmunda Burka "A Philosophical Enquiry into the Origin of Our Ideas of the Sublime and Beautiful" Alenka Sottler, junij 2025 Že pred časom sem zapisala, da se zavzemam za Novo Evropo. Verjamem, da je nujno začeti resno razpravo o njeni prihodnosti. Če tega ne storimo, se bomo kot družba zapletali v vse bolj patološke procese. Trenutna politična elita ne ponuja rešitev, temveč vlada s strahom ali se zateka k zgodovinskim vzorcem, kot je krepitev orožarske industrije in spodbujanje vojn — kar je Evropo že v preteklosti pripeljalo do katastrofe. Ustvarjanje vizije je že dolgo zapostavljena tema v javni razpravi, zasenčena s prevladujočim strahom in odzivi nanj.  Strašenje državljanov je prisotno povsod — v politiki, medijih, zdravstvu, pri podnebnih spremembah — in nas sili k odločitvam, ki izhajajo iz strahu. Takšne odločitve pa niso nikoli dobre in lahko ogrozijo naš obstoj. Zato se moramo vprašati: od kod prihaja ta strah, kaj ga je sprožilo in zakaj se širi med ljudi? Katere vrednote smo kot Evropa opustili, da bi ohranili občutek varnosti? Zakaj smo zaradi strahu obstali in opustili dejavnosti, ki edine lahko strah premagajo? Zakaj smo se odpovedali svojemu glasu, kredibilnosti, ambicioznosti, ustvarjalnosti in sposobnosti iskrenega izražanja lastnega mnenja, prepričanj, pravic, potreb ali čustev,  ob spoštovanju sogovornika?                                                                                           Dokler ne povrnemo vsega, čemur smo se odpovedali, nas bosta strah in razdvojenost še naprej razjedala. Vsakič, ko bo Slovenija — in Evropa — kljub strahu rekla "ne", ko bo izrazila, kar resnično misli, tudi če ji svetovalci svetujejo drugače, bo strah izgubljal svojo moč. Redki medijski avtorji si upajo zapustiti območje strahu in se podati v ustvarjalno razmišljanje o prihodnosti. Zato posebej izpostavljam kolumno Gorana Vojnovića, ki po mojem mnenju predstavlja prvi enostaven in i

Novinci pod drobnogledom – spremljanje zapisov katalogizatorjev novincev

COBISS, 3. november ― Ena izmed aktivnosti za zagotavljanje kakovosti bibliografskih in normativnih zapisov v skupini Bibliografska kontrola je spremljanje kakovosti zapisov katalogizatorjev novincev. Katalogizatorji se za samostojno in kakovostno delo izobražujejo že v postopku pridobitve dovoljenj za vzajemno katalogizacijo, praviloma imajo v matični ustanovi določenega mentorja, ki nadzoruje kakovost zapisov, na koncu izobraževanja pa usposobljenost dokažejo z opravljenim izpitom.
Cerknica 1979/80 – 4. c razred

Cerknica 1979/80 – 4. c razred

Stare slike (Cerknica), 3. november ― Pred telovadnico Cerknica se je v šolskem letu 1979/80 slikal 4. c razred z razredničarko Ivanko Štrukelj. Kar tri leta je bila C-ejevcam razredničarka Ivanka Štrukelj in jih srečno vodila skozi razredno stopnjo. Naslednje šolsko leto jih čaka predmetni pouk. Pridružili se jim bodo tudi vozači iz podružnične šole Begunje. Za ta razred ne bo […]
1974 Dalmacija – S Princem v Dubrovnik

1974 Dalmacija – S Princem v Dubrovnik

Stare slike (Cerknica), 2. november ― Irena, Jože, Zdenka in Princ 1000 na poti proti Dubrovniku. S “trotelziher” aparatom sem slikal jaz. V naših študentskih letih si kakšnih daljših počitnic nismo mogli privoščiti. Poletje smo preživeli ob delu doma, na obveznih počitniških praksah ali pa si organizirali kakšno delo za zapolnitev večne finančne luknje. Za naju z Ireno je bila svetla […]
še novic