Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
26. avgust 2017
― UMOBEŽNIKI Maruša Šuštar je magistrirala s področja slikarstva pri prof. Gustavu Gnamušu na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. V svojem slikarstvu se dotika sodobnih tem, ki se odpirajo v današnjem svetu skozi prisotnost medijev, interneta, novih tehnologij in načinov življenja v različnih okoljih po celem planetu. Tako v njenih slikah vidimo namige na begunsko problematiko, beg možganov, nadzor, geopolitične premike, probleme kulturne identitete in podobno. Prav tako pa se ta tematika vedno znova postavlja v kontekst do tako imenovanih »večnih vprašanj«, s katerimi se ukvarjamo ljudje že od pradavnine in nas spremljajo praktično v vseh prostorih ves čas (kdo smo, kam gremo, zakaj smo tukaj, kakšen je smisel našega bivanja ipd). Tako slike Maruše Šuštar razkrivajo in osvetljujejo način, v katerem se dogaja post/moderna komunikacija v sodobni družbi. Kot bi slikarka na popolnoma abstrahirano, matematično natančno določeno matrico, ki jo v vsakdanjem življenju uporabljamo skozi navigacijski sistem globalnega pozicioniranja, skozi visokotehnološke kanale medijev, skozi mreže svetovnega spleta in drugih podlag, omogočila vpogled v neke plasti starodavnih, pozabljenih in tudi na novo prebujenih starih kultov, zemlje in ostankov kultur. In bi s tem nanašanjem jasno prikazala tisto bistveno nezmožnost človeka, da se kljub visoki tehnologiji in napredku, ki ju sam producira, sam tudi prelevil v robotski, natančni miselni stroj, pri katerem se napake minimalizirajo in stvari postanejo med sabo povezane v svojem racionalnem jedru... Brez ostankov čustvenih vozlov in nerazrešljivih vezi že na ravni človekovih samoizpraševanj, kaj šele na ravni medsebojnih zapletov in srečevanj. Tako pa na tej strahotno natančni mreži tehnološke odrejenosti in določenosti začutimo človeške nelogične, naključne in včasih povsem nesmiselne prehode, znake… Vidimo tudi neko neuresničeno željo po povezanosti s plastmi zemlje, pišem vetra v zapuščenih kotičkih sveta, skozi figure vidimo na