V upravnem odboru EAIPA ponovno tudi Asociacija

Asociacija, 18. maj ― Na volitvah na generalni skupščini mednarodnega združenja za uprizoritvene umetnosti EAIPA pretekli mesec je bila Inga Remeta ponovno izvoljena na prestižno mesto v upravnem odboru zveze. Evropsko združenje neodvisnih uprizoritvenih umetnosti je bilo ustanovljeno leta 2018 kot krovna organizacija za združenja in interesne skupine iz vse Evrope. Poleg sprejetja novih članov odbora se je nekoliko … Preberi več o V upravnem odboru EAIPA ponovno tudi Asociacija

Samsara

MMC Film, 18. maj ― Samsara ni samo film kot umetnina, temveč je celovita filmska izkušnja, kakršno v življenju doživimo le tu in tam, če sploh. Vprašanje pa je, kaj nam ta izkušnja prinaša.

Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Misli, 18. maj ― Beletrina je izdala roman Kleopatra in Frankenstein avtorice Coco Mellors v prevodu Maje Lihtenvalner, pri založbi LUD Literatura je izšla zbirka poezije Drobne opazke Jureta Jakoba. Založba Sodobnost bralcem ponuja otroško knjigo Protideževna juha avtorice Majde Koren z ilustracijami Ane Maraž.

ZMAGO JERAJ: Z VISOKIM KORAKOM PRESTOPIM OKENSKO POLICO / I TAKE A LONG STEP ACROSS A WINDOWSILL

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 18. maj ― Zmago Jeraj je bil široko razgledana osebnost, pri čemer je eden od intrigantnih vidikov njegovega miselnega sveta zanimanje za literaturo. V ta okvir spada njegovo navdušenje nad delom poljskega pisatelja in likovnika judovskih korenin Bruna Schulza (1892–1942), katerega pisanje je Jeraj po naključju odkril leta 1973. Schulz je Jeraja v sedemdesetih letih in tudi kasneje na različne načine fasciniral in navdihoval. Razstava v Mednarodnem grafičnem likovnem centru skuša z nekaterimi svojimi elementi simbolično povezati oba avtorja. Naslovljena je z delčkom besedila iz Julijske noči, ene od Schulzevih zgodb, ki dobro povzema občutje in motiviko, ki sta značilna za razstavljena dela. Na slikah, fotografijah in grafikah iz zgodnje zrele faze Jerajevega opusa, izpostavljenih na razstavi, se kot motiv pogosto pojavljajo zamejitve, pregrade in ograde. To so linije, ki delijo gledalčevo vidno polje na dva dela in s tem temeljno definirajo vizualni učinek podobe. Ograje na Jerajevih delih pogosto prekinjajo prehodi in odprtine. Vajeni tega, da prehode dojemamo kot element, ki odpira pot nekam drugam, stran od tu, kjer smo, kot gledalci skušamo razumeti, kam nas umetnik usmerja. Rezultat tega razmisleka je konfuzen – odprtine nas namreč peljejo v črnino, praznino, ki ne ponuja nobenih odgovorov in le še prispeva k tesnobnemu občutku, ki ga oddajajo podobe. Za Jerajevo fotografijo iz konca šestdesetih in sedemdesetih let je, poleg že opisanega elementa ograje, značilno prehajanje med interierjem in eksterierjem, pri čemer umetnik raziskuje različne svetlobne kombinacije oziroma učinke: naš pogled usmerja bodisi iz črnine notranjščin v svetlobo zunaj, poudarja kontrast med svetlo notranjščino in temnino noči ali pa nas usmerja iz dnevne svetlobe zunanjosti v temno notranjost prostorov. V istem obdobju se pojavljajo podobe, pri katerih je zanimivo to, da ni povsem jasno, ali gledamo v notranji, umetno ustvarjen prostor ali v zunanji, »naravni« habitat. Tako se elementi, ki jih

Ostali bodo brez vse lastnine in bodo srečni

Kamnik.info, 17. maj ― Zaradi dveh ukradenih paketov riža, pasje konzerve, v omako namočenih zajčjih glav in nekoliko semen za papige, se v nadaljevanju razvije dinamična burleska, ki se, zaradi moškega nepoznavanja ženske anatomije in ginekologije, nadgrajuje v neslutene razsežnosti… Abonenti Maistrovega abonmaja si ne bi mogli želeti boljšega zaključka gledališke sezone, kot je omenjena predstava kranjskega Prešernovega gledališča, ... Prispevek Ostali bodo brez vse lastnine in bodo srečni je bil izvorno objavljen naportalu Kamnik.info.

Shodili so #SPLETOHODCI!

Ana Monro, 17. maj ― V sredo, 15.5., smo v Kranjski Gori, na povabilo Zavoda za ustvarjalno družbo Ti povej!, v okviru dogodka European Academy on Youth Work 2024 premierno izvedli našo interaktivno umetniško intervencijo #SPLETOHODCI, ki sodobne performativne ulične umetnosti na inovativen način selimo v digitalno okolje, saj je kombinacija živega dogodka ter neposrednega 4-kamernega spletnega prenosa tega.     ... The post Shodili so #SPLETOHODCI! appeared first on Ana Monro.

Radijska oddaja Izberite popevko

MNZS, 17. maj ― Včasih kar pozabimo, kako hitro se spreminja vse okoli nas. Leta 1956 je bilo v Sloveniji zgolj 153.600 radijskih sprejemnikov, konec leta 1963 pa je njihovo število naraslo na 358.348. Enak vzpon je doživela tudi televizija. Leta 1959 so v Sloveniji našteli 778 televizijskih sprejemnikov, leta 1961 pa se je njihovo število povečalo za sedem […]

Dijake obiskal priznani pesnik, prevajalec in esejist

Celje.info, 17. maj ― Včeraj so na Srednji zdravstveni in kozmetični šoli Celje gostili pesnika, prevajalca, esejista in urednika revije za poezijo in poetično Poetikon, Ivana Dobnika. Pesmi v Celju rojenega avtorja so prevedene ... Beri dalje The post Dijake obiskal priznani pesnik, prevajalec in esejist appeared first on Celje.info.

V Beogradu razstava fotografij Plečnikovih del

Misli, 17. maj ― V osrednjem mestnem parku v srbski prestolnici so v četrtek odprli fotografsko razstavo del arhitekta Jožefa Plečnika z naslovom Gradimo mostove skozi kulturo. Edini realiziran projekt Plečnika v Srbiji je cerkev svetega Antona Padovanskega v Beogradu, zaznamuje pa jo njegov prepoznaven arhitekturni slog.

Fedja Košir: Od knjižnice do knjižnice

OUTSIDER, 17. maj ― ​Habent sua fata bibliothecae. Ne zgolj knjige, tudi knjižnice imajo svoje »usode«. V narekovajih je beseda zato, da ne bi kdo mislil, da bo to, kar bo bral, sentimentalno razčofotana melodrama. Gre za absolutno, močno neidilično stvarnost, za zgodbo v dveh delih. Prvi del govori o tem, kako se knjižnica razsuje, drugi o tem, kako […]
še novic