Oblikovanje zvoka, dramaturgija zvoka ter video in film (25.5.2013 15:30)

Španski borci, 9. april 2013 ― Dolgoletna sodelavka kultnega flamskega koreografa Wima Vandekeybusa bo v okviru 20 LET EN-KNAP vodila delavnico ter predstavila, kako ustvarja z zvokom in glasbo v odnosu do slike in filmske naracije, posebej z plesnim videom. Izseki filmov, analiza kratkih sekvenc in praktičen prikaz obdelave in manipulacije zvoka bodo slušateljem dali širšo perspektivo o možnosti kreativne rabe zvoka v filmskem mediju. Charo bo predstavila tudi svoje izkušnje s skupnim ustvarjanjem z Vandekeybusom...
Literarni svet je strašen in smešen obenem.

Literarni svet je strašen in smešen obenem.

Airbeletrina, 9. april 2013 ― »Sprva se B počuti hvaležnega, polaskanega. Zatem začuti grozo. Nenadoma dojame, da je nemogoče, da bi A prebral knjigo v času med dnem, ko jo je založba poslala kritikom, in dnem, ko je izšla recenzija v časopisu: knjiga, poslana v četrtek, glede na to, kako deluje pošta v Španiji, v najboljšem primeru prispe v ponedeljek. Prva možnost, ki se je B domisli, je, da je A napisal recenzijo, ne da bi prebral knjigo, vendar to misel hitro zavrže.
Poskus zajezitve narave in spomina

Poskus zajezitve narave in spomina

Airbeletrina, 9. april 2013 ― Max Rudolf Frisch (1911–1991), ob Friedrichu Dürrenmattu ne le najvplivnejši švicarski avtor, ampak tudi eden najpomembnejših pisateljev nemškega govornega področja druge polovice prejšnjega stoletja, je svojo pisateljsko ost usmerjal v bivanjsko stisko sodobnega človeka, njegovega odnosa do sebe in odnosa med spoloma. Iskanje identitete, vprašanja krivde, nedolžnosti ter odgovornosti, ki so zaznamovala svet po Nietzschejevi likvidaciji Boga ob nastopu 20. stoletja, so glavni motor njegovih del.
Branje del v maju

Branje del v maju

boks, 7. april 2013 ― V petek 31.maja 2013​ vas ob 16:30 vabimo v Muzej sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM) na srečanje v sklopu javnih pogovorov Branje del. Tokrat se bomo pogovarjali o projektu Blank_Protest umetnikov Vlada G. Repnika in Martine Ruhsam. Več o umetniškem projektu si lahko preberete na http://babalan.kibla.org/bp/ Dobimo se na razstavi Sedanjost in prisotnost: ponovitev 3- ulica v… Continue reading Branje del v maju

Branje del v maju

boks, 7. april 2013 ― V petek 31.maja 2013​ vas ob 16:30 vabimo v Muzej sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM) na srečanje v sklopu javnih pogovorov Branje del. Tokrat se bomo pogovarjali o projektu Blank_Protest umetnikov Vlada G. Repnika in Martine Ruhsam. Več o umetniškem projektu si lahko preberete na http://babalan.kibla.org/bp/ Dobimo se na razstavi Sedanjost in prisotnost: ponovitev 3- ulica v… Continue reading Branje del v maju
Nezanesljivi pripovedovalec v sodobnem slovenskem romanu II: Analiza

Nezanesljivi pripovedovalec v sodobnem slovenskem romanu II: Analiza

Zauberberg (Aljoša Harlamov), 7. april 2013 ― Zaradi omejenega razpravljalnega prostora sem za analizo izbral tri pripovedovalce, po enega za vsak tip.* Nezanesljivega presojevalca bom predstavil s pomočjo trilogije Zorana Hočevarja Porkasvet (1995), Za znoret: roman (1999) in Rožencvet (2004),[4] nezanesljivega razlagalca z romanom Marka Sosiča Balerina, Balerina: kratki roman (1997)[5] in nezanesljivega poročevalca z romanom Vinka Möderndorferja Opoldne nekega dne (2008). Izbiro je pogojevala predvsem nazornost pripovedovalčeve nezanesljivosti.             Nezanesljivi presojevalec v sodobnem slovenskem romanu »Nekega dne proti koncu junija je Gojka prišla k meni na vrt. Na vrtu je ni bilo že od malega, od tedaj, ko sem jo kresnil. Jebiga, tacala mi je po čebuli. Zdaj je bila stara pa 22 let in noseča. Takoj sem vedel, da bo sranje.« (Hočevar 1995: 5–6.) Tak je začetek romana Zorana Hočevarja Porkasvet, prvega iz trilogije o sleherniku, šoferju Vojcu Pujšku, karikaturi povprečnega Slovenca. Že v uvodnih stavkih se še tako potrpežljiv bralec ne more ogniti negativnim moralnim sodbam o pripovedovalčevih dejanjih, ramišljanju, mnenjih ipd. Vsaka njegova izjava ima specifične ideološke pomene, je podana skozi sito njegovega osebnega pogleda na svet in bralec lahko že od prve strani ugotavlja, da se ta razlikuje od prevladujočih norm in vrednot, ki veljajo v času in kulturi, znotraj katerih je bilo delo ustvarjeno in znotraj katerih je brano, tj. demokratični Sloveniji na prehodu v oziroma že v enaindvajsetem stoletju. S strani avtorja, tudi seveda implicitnega avtorja, se v tem (v takem začetku) morda kaže izrazita potreba po tem, da očitno izpostavlja pripovedovalčevo nezanesljivost. Kakšen se torej bralcu (samo)razkriva Vojc Pujšek skozi nadaljnje branje? Pujšek je nasilnik brez kanca empatije, ne premore je niti v odnosu do lastne hčere, kakor kasneje ne do sester ali matere. Emocionalno je zavrt, javno izražanje čustev in nežnost ne sodita v njegovo podobo pravega moškega – svoje razburje

Odrski prividi tesnobe

MMC Gledamo, 6. april 2013 ― Francoska koreografinja in plesalka Maguy Marin je v Cankarjevem domu gostovala z metaforično podobo organiziranega pesimizma kot upora vseprisotnim strahovom, ki nas obdajajo v ruševinah današnjega . . .
Ljubljana: nemogoče jo je spregledati?

Ljubljana: nemogoče jo je spregledati?

Airbeletrina, 5. april 2013 ― Mesta si lahko (in tudi si) vzpostavijo vizualno identiteto z gradnjo ikonske, resnično veličastne zgradbe. Najvidnejši primer arhitekture kot mejnika je muzej Guggenheim Franka Gehryja v Bilbau, dokončan leta 1997. Bilbao je bilo včasih revno, neopazno pristaniško mesto v severni Španiji, oropano vseh simbolov. Z gradnjo ene stavbe, izjemne tako v kvaliteti kot v videzu, se je Bilbao popolnoma preobrazil. Ne samo da so se oči sveta uprle v Bilbao Guggenheim, s čimer je mesto postalo svetovno znano; zgradba je sprožila tudi mnogo sprememb v baskovskem mestu. Turisti so prihajali, da bi videli muzej v živo – okoli 1 milijon ljudi na leto, desetkrat več kot prej.

DJ Koze: Amygdala

MMC Poslušamo, 4. april 2013 ― Steffan Kozalla ali umetniško DJ Koze je pravi čudak! Tako zadnjega, starosto nemške elektronske glasbene scene, in njegovo zadnje hudomušno glasbeno delo z naslovom Amygdala predstavlja večina . . .
Pisma Johna Lennona

Pisma Johna Lennona

Airbeletrina, 4. april 2013 ― Vedno smo bili vsi za Johna Lennona. Če je kdo rekel, da je za McCartneyja, je bil od takrat naprej znan kot »model, ki je rekel, da je za McCartneyja.« Kaj takega se v resnici nikoli ni zgodilo, ampak, če bi se, bi verjetno (ali vsaj mogoče) šlo približno takole. Stvar je v tem, da se folk raje izreka za Ringa, kakor da bi v rivalski »avtorski« dvojici Lennon – McCartney izdal Johna.
še novic