Nesmisli akademske birokracije

Nesmisli akademske birokracije

Radio Študent, 12. april 2015 ― Verjetno je vsak med nami že kdaj potožil na račun birokratskega kolesja naših univerz. Najsi je imelo opraviti z vpisom, prepisom, prijavo ali odjavo na izpit ali, bog ne daj, Erasmus izmenjavo. Skoraj prepričana sem, da ima vsak od nas vsaj kakšno sočno zgodbo o birokratski neučinkovitosti ali pa morda pre-učinkovitosti. Sama sem se letos seznanila z univerzitetno ali bolje rečeno – akademsko birokracijo prav posebne sorte. Iz oči v oči sem se namreč morala spopasti z etično komisijo. Etične komisije niso nič novega in tako je tudi prav. Vsi smo verjetno slišali o srhljivih psiholoških in medicinskih poskusih, ki so presegali vse meje zdravega razuma in so obsegali vse od imitacije razmer v zaporu pa do uporabe radioaktivnih in škodljivih kemičnih snovi. Takšni eksperimenti so predstavljali pobudo za ustanovitev etičnih komisij, ki so zadolžene za preverjanje morebitnih etičnih težav ob izvedbi takšnih ali drugačnih raziskav. Etične komisije naj bi zagotavljale, da udeležencem raziskav niso prizadejane nikakršne fizične ali psihološke bolečine. Ustanavljanje etičnih komisij pa se ni ustavilo pri medicinskih in psiholoških raziskavah. Razširilo se je tudi v družboslovne vede, kjer so negativne posledice raziskav v večini primerov mnogo manj verjetne kot v znanstvenih disciplinah, ki so v prvi vrsti predstavljale razlog za ustanovitev takšnih komisij. Vendar pa je izvor etičnih komisij močno zaznamoval postopke, ki so dandanes sprejeti kot standardni, ne glede na to, ali gre za izvedbo psihološkega poskusa, preproste ankete ali intervjuja. Pred nekaj tedni sem se tudi sama imela priložnost pobliže seznaniti z etično komisijo v vsem njenem sijaju. Kot kulturna antropologinja sem o etičnih komisijah že mnogo slišala. Predvsem o tem, da etične komisije v večini primerov prezirajo značilnosti antropoloških raziskav, ki obsegajo opazovanje ali opazovanje z raziskovalčevo udeležbo v opazovanih dejavnostih in ki ne želijo razumeti, da je potek takšnih kvali

Poskus dekonstrukcije in literarni sistem

Pogledi, 12. april 2015 ― Jernej Habjan je znanstvenik na Inštitutu za slovensko literaturo in literarne vede ZRC SAZU in se posveča predvsem literarni teoriji oz. različnim kritičnim teorijam ter njihovim koncepcijam literature. Tako je nedavno z Jessico Whyte uredil zbornik (Mis)readings of Marx in Continental Philosophy, slovenski javnosti pa je verjetno poznan po svoji monografiji Janus, Prokrust, Bahtin iz leta 2008. V skladu s prevladujočo težnjo Inštituta se Habjan aktivno posveča tudi teoretskim razpravam o t. i.
17. FDF: V suženjstvo zakleti

17. FDF: V suženjstvo zakleti

MAF - Mad About Film, 12. april 2015 ― Zavedajo se, da je nasilje tisto, kar potrebujejo, da se osvobodijo izpod kolonialističnega jarma, ali rečeno s Fanonovimi besedami: »Nacionalna osvoboditev, nacionalni preporod, vrnitev nacije ljudstvu, Commonwealth ali kakršni koli že so stari nazivi ali nove formule, dekolonizacija je vedno nasilen pojav.« Po korakih postkolonializma Avtorica: Veronika Snoj Frantz Fanon (1925–1961), potomec afriških sužnjev in priznani […] Prispevek 17. FDF: V suženjstvo zakleti je bil najprej obavljena na MAF - Mad About Film.
Avtonomni prostori v Litvi

Avtonomni prostori v Litvi

Radio Študent, 12. april 2015 ― Komentar o samoorganizaciji iz INDE skvota v Kopru. Pogovor o skvotiranju v Litvi + povabilo na srečanje skvoterjev in radikalcev iz vzhodne Evrope v Kaunas, Litva: https://en.squat.net/2015/03/28/kaunas-east-central-european-squatters-a.... Najava: - Brcnimo rasizem 24.-25. aprila v Ljubljani https://www.facebook.com/brcnimo.rasizem;  
Nigerijka Američanom o rasi

Nigerijka Američanom o rasi

Radio Študent, 12. april 2015 ― Chimamanda Ngozi Adichie, najbolj vroč izvozno-uvozni glas mlajše nigerijske literarne scene, si je slavo tako na Zahodu kot v Nigeriji priborila že s svojima prvima romanoma, in sicer s Purple hibiscus iz leta 2003 in Polovico rumenega sonca iz leta 2006, ki ga lahko prebiramo tudi v slovenskem prevodu. Tokrat nam založba Sanje v prevodu Gabriele Babnik ponuja njen zadnji roman, Amerikanka. Njena poprejšnja romana sta bila zasidrana v njeni rodni Nigeriji, prvi se posveča postkolonialnemu obdobju, drugi pa biafrski vojni, z Amerikanko pa Adichie preskakuje od Nigerije do ZDA. Zgodba, zajeta v ohlapen skelet ljubezenske zgodbe, občasno izzveni kot razvojni roman, spet drugič kot semiliterarno popisovanje imigrantske izkušnje. Glavna junakinja romana, Ifemelu, pripoveduje o svoji izkušnji zdomstva kot ena izmed imigrantov nigerijskega srednjega razreda, ki so v zavrnitvi letargičnega stanja umanjkanja možnosti v Nigeriji le-to zamenjali za tujino. In kam drugam, če ne v deželo možnosti, Ameriko, o kateri je poprej naša junakinja brala le v knjigah. V frizerskem salonu v New Jerseyju se roman »in medias res« prične. Pred vrnitvijo v Nigerijo si Ifemelu v frizerskem salonu spleta kitke, in ker je to opravilo dolgotrajne narave, se ob spletanju v flashbackih napleta in razpleta tudi pripoved sama, ki se razteza prek petnajstih let njenega zdomstva. Če je Zadie Smith imigrantsko izkušnjo popisovala prek leitmotiva belih zob (v romanu Beli zobje), si je Adichie za svojega torej izbrala motiv las temnopoltih žensk, motiv, vpet v problematiko reprezentacije lepote v zahodnem svetu, ki se ji je v duhu črnega feminizma s hvalnico volnatim lasem v pesmi Naturally posvetila že Audre Lorde. Avtorica v petinpetdesetih poglavjih imigrantsko ljubezensko zgodbo med Ifemelu in njenim prvim nigerijskim fantom, Obinzejem, ki je, bodimo iskreni, povprečna ter občasno celo klišejska in zato deluje bolj kot nekakšno gonilo pripovedi, izrablja za naslavljanje tistega, česar v

VIDEO: Lina Kuduzovič ni največji švicarski talent

Večer, 12. april 2015 ― 12-letni Lini Kuduzovič v Švici ni uspelo ponoviti uspeha izpred petih let, ko je iz šova Slovenija ima talent odšla kot zmagovalka. Lina se je sicer v švicarski polfinale uvrstila neposredno, saj je član žirije Sven Epiney pritisnil zlati gumb. V šovu Največji švicarski talenti jo je premagal dve leti mlajši pevec, komaj 10-letni Flavio ...

Mariborska Drama maja z novim vodstvom

Misli, 12. april 2015 ― Maribor, 12. aprila (STA) – Vodenje Drame Slovenskega narodnega gledališča Maribor z majem prevzema nekdanja umetniška vodja Slovenskega stalnega gledališča (SSG) Trst Diana Koloini, ki si bo po lastnih navedbah prizadevala za izrazno in estetsko prodorno, pa tudi globoko angažirano gledališče. Na položaju bo nasledila Diega de Breo, ki se bo osredotočil na režiserski poklic. […]

V 170 državah danes začetek pete sezone Igre prestolov

Misli, 12. april 2015 ― Washington, 12. aprila (STA) – V 170 državah bodo danes začeli predvajati peto sezono televizijske serije Igra prestolov, najuspešnejše serije v zgodovini televizije HBO. Za simultani začetek predvajanja so se pri HBO odločili, ker je Igra prestolov največkrat piratsko s svetovnega spleta sneta televizijska serija. Četrta sezona Igre prestolov je bila podatkih bloga Torrent Freak […]

Peter Semolič: Pred praznim listom papirja 02

Poiesis prispevki, 12. april 2015 ― Beseda navdih izhaja iz besede dih, dihanje. Dihanje je bistvena telesna funkcija vsakega živega bitja, ko se dihanje ustavi, živo bitje umre. Dihanje pa je še na drugačen način pomembno tudi za pesnike in pesništvo. Pesnikov dih ni samo dih, saj se skozi dihanje izraža najpomembnejši del pesmi, ritem. Biti zvest svojemu ritmu v veliki meri pomeni biti zvest lastnemu dihu. Pisanje pesmi je tako v prvi vrsti stvar telesa, telesnosti, ne glede na to, v kolikšni meri je pesem, ki jo pišemo, abstraktna.  Pogostost vzdihov in izdihov ter dolžina posamičnih dihov v marsičem določata ritmično strukturo pesmi. Alan Ginsberg je v zvezi s svojo pesnitvijo Tuljenje povedal, da mu je njegov lastni dih nadomeščal metrum in da so verzi tako dolgi zato, ker ima velika pljuča. Charles Olson pa je leta 1950 objavil manifest Projektivni verz, v katerem se je zavzel za verz, ki ne bo več temeljil na logiki, skladnji in metrumu, ampak na pesnikovem dihu – takšen verz naj bo odprt, asociativen, zvočen. Toda tudi mimo tako programsko zastavljenih pogledov lahko opazimo pomembne povezave med dihom in verzom, vendar pa ju ne smemo enačiti – če pesnik piše kratke verze, to še ne pomeni, da je njegovo [...]
1953/54 Sveti Vid – 1. do 4. razred

1953/54 Sveti Vid – 1. do 4. razred

Stare slike (Cerknica), 12. april 2015 ― Fotografija je bila posneta ob koncu šolskega leta 1954. Otroci so se postavili na cesto, ki pelje proti Jeršičem, ob ograjo šolske grede. Tu so učenci od prvega do četrtega razreda, rojeni od leta 1942 do 1946. Učila jih je učiteljica Jana, ki je bila zelo priljubljena. Na šolski gredi, ki jo vidimo za njimi, […]
še novic