Baudelaire in simbolizem

Baudelaire in simbolizem

KEVD'R, 30. april 2016 ― Charles Baudelaire je bil rojen v času romantike in zanimivo se je tudi sam imel za romantika, čeprav je njegova definicija tega obdobja že močno presegala njene okvire, pisal je namreč izrazito modernistično. Pri njegovi poetiki sicer lahko najdemo nekatere poznoromantične in dekadenčne elemente, tako da se ga ne da zreducirati zgolj na začetnika simbolizma,… More Baudelaire in simbolizem

Poročilo o prejetih predlogih

OUTSIDER, 30. april 2016 ― Z izzidom 5. številke revije Outsider, je bilo objavljeno povabilo k prijavi hiše na natečaj Slovenska hiša za 21. stoletje. V času od 29.4.2016 in do objave natečaja v 6. številki revije Outsider, bo komisija med prispelimi predlogi izbrala najustreznejšo hišo, ki bo predmet natečaja. Vsem sodelujočim se zahvaljujemo za sodelovanje!    

Rok Bohinc: *** [idila]

Koridor, 30. april 2016 ― Do kmetije se je pripeljal bel fičo. Gospodar je prenehal z delom in se ozrl proti moškima, ki sta stopila iz avtomobila. Oblečena sta bila v pisani srajci in črna sončna očala. Eden od njiju je imel na rami velikansko kamero.   ”Pozdravljeni,” se je zadrl moški brez kamere.   ”Lep puzdrav, guspod! Kuko vam […] The post Rok Bohinc: *** [idila] appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Čarovniška zvarka Williama Shakespeara in Terryja Pratchetta

Čarovniška zvarka Williama Shakespeara in Terryja Pratchetta

KEVD'R, 30. april 2016 ―      Prav vsi poznamo lik čarovnice. Njen hreščavi krohot nam že od otroških let odmeva izmed platnic knjig s pravljicami; marsikomu je svoje dni celo prežala pod posteljo ali se od časa do časa prikazala v podobi kake jeznorite sosede. Vemo, da ponoči leti na svoji metli, njena najljubša jed so poredni otroci, obožuje vragolije,… More Čarovniška zvarka Williama Shakespeara in Terryja Pratchetta
Beckettovi letni časi

Beckettovi letni časi

KEVD'R, 30. april 2016 ― Samuel Beckett je v navidez nesmiselno dramo – antidramo -, v katero je vnesel prvine absurda in redukcije jezika, vkomponiral še kako realistični element. Čas. Čakajoč Godota, kot priča že naslov, govori o času kot minljivi in nikoli izmuzljivi enoti. Kako si popestriti čas? Kako ga najbolje izkoristiti? Beckettova protagonista Vladimir in Estragon sta statična,… More Beckettovi letni časi
Figa: vsi modusi odhajanja

Figa: vsi modusi odhajanja

Konteksti (Tomaž Bešter), 30. april 2016 ― Če bi bil pesnik, kakšno pesem bi napisal o odhajanju? Bi ta imela lepo, zaokroženo obliko, ki bi namigovala na popolnost nekega naravnega dejanja, ali pa bi bila v Srečkovi maniri bolj svobodna, geometrično neskladna in vsebinsko težko ulovljiva, da pokaže nemoč ujetosti občutja v nekaj vrstic in predvsem spoštovanje do globokih neizrekljivosti govorice, ki nam vlada v duši? Ali bi pisal o tistih, ki so šli ali o tistih, ki so ostali? Bi bila to žalostna ali vesela pesem?  In tudi če bi rešil te dileme, bi še vedno bil daleč temu, da bi začel razmišljati o tem, kako bi začel in kako končal. Vse silnice tega sveta ne zmorejo odgovora na to, ali sem sploh zmožen napisati takšno pesem. Res ni enostavno pisati o tem, kaj odhajanje sploh je in koliko škode nam povzroča. Nam in naši okolici, vsem okoli nam. Kje se začne odhod, kje se prične ločitev in kje se konča človekova konsistenca. Ne, res ne gre za enostavne reči. Ravno zato se je z vso mero resnosti tega lotil tudi Goran Vojnović v svojem najnovejšem delu Figa. In v njem povedal, kar se o tem povedati da. Kot, da so bili Čefurji raus in Jugoslavija, moja dežela le priprava na to, da prihaja čas za delo, ki bo v pravem poetičnem smislu iskalo ravnotežje med osebno etiko posameznika in družbeno pogojenostjo vsega, kar tega posameznika obdaja. Iskanje meja vpliva družbe na trdnost tega, kar človek je. Vse to skozi različne moduse odhajanja, krvavo bolečo rdečo nit romana Figa. Odlično pisanje, ki še enkrat znova dokazuje, kako imamo Slovenci izjemne pisatelje, ki so dojeli, da so velike zgodbe utemeljene na pomenu, ki ga v njih kažejo majhni ljudje z majhnimi zgodbami, ki prav lahko sploh ne obstajajo. A dovolj je senca dvoma na njihov neobstoj, pa je literatura svoje opravila. vir slike: knjigarna-beletrina.com Veliko se dogaja v romanu Figa. Zgodba sledi ekspoziciji družinske geografije in v besede ujame tri, malodane štiri generacije družine in se suče v zadnjih desetletjih dvajsetega stoletja do danes. Mnog
050: Zadeti in zmedeni & Ta nora 80a

050: Zadeti in zmedeni & Ta nora 80a

FilmFlow, 30. april 2016 ― Oranžen GTO se, ob spremljavi komada ‘Sweet Emotion’ skupine Aerosmith, počasi pripelje na šolsko parkirišče nekega malega mesteca v Teksasu. Piše se leto 1976 in v zraku je čutiti nalezljivo vznemirjenje ob koncu šolskega leta in začetku dolgega, vročega poletja. Richard Linklater, eden izmed ključnih avtorjev ameriškega neodvisnega filma je, v danes zagotovo kultnem filmu […]

Olja Triaška Stefanović – Štafeta mladosti

Foto klub Kamnik, 30. april 2016 ― 8. – 30. 06. 2016 Dom kulture, Kamnik V projektu z naslovom Štafeta mladosti se fotografinja Olja Triaška Stefanović osredotoča na pot štafete, nekdanjega praznovanja mladosti in sožitja med različnimi narodi Jugoslavije. To je zgodba o neki državi in njenem koncu. Fotografinja Olja Triaška Stefanović trenutno živi na Slovaškem. Rojena je bila v Jugoslaviji in je […] The post Olja Triaška Stefanović – Štafeta mladosti appeared first on Foto klub Kamnik.
Povedati ne, govoriti

Povedati ne, govoriti

KEVD'R, 30. april 2016 ―   Ionescova Plešasta pevka, prvič uprizorjena v Franciji (Théâtre des Noctambules) leta 1950,  z odsotnostjo splošno uveljavljenih eksistencialističnih tem (smrt, neznosnost metafizične eksistence), opozarja na skorajšnjo degradacijo medčloveških odnosov. Željan priključitvi množici angleško govorečih, se je Ionesco spopadel z angleško vadnico in jo kaj kmalu tudi odložil. Učbenik, poln trivialnih konverzacij, ki bralca dušijo in… More Povedati ne, govoriti
Gillian Flynn: Temina    

Gillian Flynn: Temina    

KEVD'R, 30. april 2016 ― »Ne. Kar sem tisto noč videla, sem videla, sem si ponovila večno mantro. Čeprav to ni res. V resnici nisem videla ničesar. Prav? Dobro. Ničesar nisem videla. Samo slišala sem. Samo slišala sem, ker sem se, medtem ko mi je družina umirala, skrivala v omari, ker sem bila mala ničvredna strahopetnica.« (Flynn, 2016: 64) Nedavno… More Gillian Flynn: Temina    

2 x XXL

OUTSIDER, 30. april 2016 ― Na kavi z Marušo Sagadin in Matejem Andražem Vogrinčičem  Ej! Glej! Ja, ja, ja, ja! kot tudi vse drugo, o čemer sta govorila, je bilo povedano s poudarjeno intonacijo in valujočim ritmom. Allegro, vivace, forte, piano, giocoso, scherzando, sforzando. Drug drugemu sta si prišla prijazno naproti. Prav zelo se ne poznata. Oba XXL po staturi [&hellip
Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Misli, 30. april 2016 ― Pri Cankarjevi založbi so izdali roman Faruka Šehića z naslovom Knjiga o Uni, pri Cankarjevi založbi pa mladinski roman francoske pisateljice Isabelle Pandazopoulos Odločitev. Pri založbi Miš je izšla slikanica za najmlajše Grdavši in dež, ki jo podpisujeta Gaja Kos in Zvonko Čoh.
1962 Markovec – Bel maln

1962 Markovec – Bel maln

Stare slike (Cerknica), 30. april 2016 ― Del mlina “Bel maln”, Slavko Petrič, Markovec 28. Tako je raziskovalka Fanči Šarf označila sliko, ki jo je leta 1962 posnela v Markovcu. Sliko hrani Slovenski etnografski muzej. Gledam eno eno najmarkantnejših hiš v mojem spominu, ki je dala ime celotnemu zaselku ob njej in zelo vesela sem, da se je stara podoba ohranila tudi […]
še novic