Moj dom je točno tukaj, v Ljubljani

Vrabec Anarhist, 19. december 2021 ― Dom je zame kraj, kjer lahko počivam, berem, pišem in razmišljam. Nekakšen heideggerjanski pogled. Dom je, kjer imam knjige, zvezek in pisalo, kamero, posteljo, obleke, ki so mi všeč, in čevlje, v katerih lahko hodim. The post Moj dom je točno tukaj, v Ljubljani first appeared on Vrabec Anarhist.

Kralj svobode

Vrabec Anarhist, 19. december 2021 ― Na poti v Slovenijo Smrt ugrabi deklico. Na rečnem dnu jo najdejo. To se ne bi pripetilo prosilcem milostnih azilov, ker bi jih mejni policaj Hrvatom brž poslal nazaj, daleč stran od mrzle vode, koder vlada Kralj Svobode … The post Kralj svobode first appeared on Vrabec Anarhist.
beepblip, Tisa Neža Herlec, Lina Rica: Relativna tišina ob zori

beepblip, Tisa Neža Herlec, Lina Rica: Relativna tišina ob zori

Cirkulacija 2, 19. december 2021 ― V torek, 21. decembra 2021 ob 20.00 (in ob 21.00) ponovno vabljeni v Cirkulacijo 2, Podhod Ajdovščina Ljubljana na zvočnovizualni dogodek z naslovom Relativna tišina ob zori beepblip, Tisa Neža Herlec, Lina Rica Zaradi omejenega števila v publiki bomo performans izvedle dvakrat, ob 20. in 21. uri. Zaradi narave projekta vstop ne bo možen med performansom. Dostop samo s PCT! Ob pripravah projekta smo se avtorice potikale po prostorih tišine, v podzemni jami in gluhi komori, da bi preverile, kako tišina vpliva na naše poslušanje. Prišle smo do zaključka, da tišina ni odsotnost zvoka, temveč je tisti zvok, ki smo se ga naučile ignorirati; to je zvok, ki je bodisi preveč dolgočasen, razpotegnjen, bodisi neprestano prisoten kot nizkofrekvenčni mrmranje mesta ali visokofrekvenčo pretakanje tekočin v telesu. Tišina je poslušanje majhnih in nepomembnih zvokov. Lahko je glasna prav tako kot je hrup lahko tih. Od hrupa se razlikuje v tem, da telesa ne paralizira, temveč ga vključije v svojo produkcijo prav tako kot v gluhi komori. Relativna tišina ob zori je ambientalna situacija, v kateri se terenski posnetki, glas in živo generirana slika raztegujejo v dolgih časovnih intervalih in ustvarjajo medprostore za tihe sekvence in monotono pulziranje. Razmišljanje o tišini je sprožilo zimsko terensko snemanje na robu starodavnega gozda v bližini Kočevske Reke. Zvok zmrznjene zimske tišine je statičen, nespremeljiv in osamen, pa tudi nedojemljivo vztrajen, vzdržljiv in spokojen. Vaje iz sprejemanja takšnih pogojev so še posebej koristne v času družbene izolacije. Tokratni zvočnovizualni dogodek bo ustrezal razpoloženju osame in vztrajnosti, dveh protipolov tišine. Takšna tišina preusmeri odgovornost za produkcijo glasbe od kompozicije na poslušalce, ki postanejo slišni samim sebi, njihova telesa pa del glasbe. Takšna brezoblična tišina dobi obliko, ko jo naselijo poslušalci, ki so ravno stopili ven iz mestnega trušča v prostor lastnega hrupa. Ta kontrastna situa

O romanu Jedrt Lapuh Maležič »Napol morilke«

Vrabec Anarhist, 19. december 2021 ― Čeprav so se vse tri ženske protagonistke rodile v Trstu in so po narodnosti Slovenke, jih veliko bolj od tržaškosti in tam izgubljenega slovenstva zaznamuje splošnejše vprašanje večnega begunstva, z njim povezanega tujstva, predvsem pa odnos do nasprotnega spola. The post O romanu Jedrt Lapuh Maležič »Napol morilke« first appeared on Vrabec Anarhist.

Severjevi nagradi za stvaritve v poklicnih gledališčih Marjuti Slamič in Blažu Setnikarju

SiGledal Novice, 19. december 2021 ― Severjevi nagradi za igralske stvaritve v slovenskih poklicnih gledališčih gresta letos v roke Marjute Slamič in Blaža Setnikarja. Skupinsko nagrado za študentsko stvaritev so si prislužili Diana Kolenc, Maks Dakskobler in Nejc Jezernik. Nagrado za najboljšo stvaritev v ljubiteljskem gledališču pa bo na nocojšnji podelitvi prejel Bojan Trampuš.
House of Gucci (2021)

House of Gucci (2021)

Deseta umetnost, 19. december 2021 ― Režiser Ridley Scott je pri svojih 83 letih še vedno v zavidljivo dobri kondiciji, saj je gledalcem letos namenil kar dva filma; zgodaj jeseni srednjeveški ep The Last Duel in tik pred začetkom veselega decembra biografsko dramo House of Gucci. Slednja prikazuje družinske razprtije znotraj vplivnega modnega imperija Gucci s poudarkom na močni vpletenosti Patricije Reggiani, nekakšne “črne vdove” družine, ki […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Fargo (1996)  Back To The Future (1985)  The Devil All the Time (2020)  Nomadland (2020)  Vice (2018) Copyright © Deseta umetnost [House of Gucci (2021)], All Right Reserved. 2022.
TEA KRALJ: PRED OGLEDALOM / IN FRONT OF THE MIRROR

TEA KRALJ: PRED OGLEDALOM / IN FRONT OF THE MIRROR

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 19. december 2021 ― Slikarka Tea Kralj se v RAVNIKAR GALLERY SPACE predstavlja s samostojno razstavo Pred ogledalom. V svojem delu se posveča raziskovanju materialnosti slike, ki ga tehnika olja na platnu hvaležno dovoljuje. V osnovi gre za igro vzorcev in podob, ki se morebiti izrišejo v luknjičastih teksturah; te nastanejo s plastenjem mnogih nanosov olja, med in na katere umetnica prilepi šablone različnih čipk. Do nedavnega je bil njen delovni proces skrbno preračunan in premišljen, saj je s pomočjo računalniškega programa poleg šablon čipk izdelala tudi digitalno izhodišče za sliko, ki jo je v naslednji fazi prevedla na slikarsko platno. V zadnjem času pa je umetničin pristop h grajenju slike postal nekoliko bolj spontan: na enak način kot poprej si pripravi šablone čipk, ki jih od prvega do zadnjega koraka – torej od risanja vektorskih oblik do tiskanja in izrezovanja – izdela sama, nato pa jih naključno plasti. To prilagodljivost, prepuščenost nepredvidljivosti izgradnje slike lahko povežemo z idejo, da Kralj čipke razume kot mreže dogodkov, ki se prav zaradi narave njenih ustvarjalnih postopkov nalaganja in plastenja ob vsakem posegu sproti spreminjajo. Debele, hrapave in razpokane plasti barve bodo, odvisno od časa v dnevu, jakosti svetlobe in vzorca čipk, metale spreminjajoče se sence, kar potencira slikarkine možnosti za nadaljnjo igro tekstur. Umetničino ustvarjanje enigmatičnih slikarskih platen pomembno vlogo dodeli tudi gledalcu, saj se njena želja po raziskovanju fizičnih lastnosti materiala in njegovih danosti pri gledalcu prelevi v željo po občutenju; olja in brazd, ki so ga na njegovi sušeči se površini pustile čipke, se želimo dotakniti. S tem, ko je umetnica slike preoblikovala v trodimenzionalne predmete, ki ne morejo več učinkovati kot ploskovita dekoracija, zlita s steno, jih je naredila vizualno, predvsem pa taktilno vznemirljive. To čutno doživetje sopostavi digitalnemu svetu, v katerem je tovrstna izkušnja nemogoča; prav avtentičnost originalnega slikarskega

Praznični koncert učencev Glasbene šole Kamnik v Domu kulture Kamnik

Kamnik.info, 19. december 2021 ― Zaradi ukrepov, ki omejujejo število poslušalcev v zaprtih prostorih, smo se v Glasbeni šoli Kamnik odločili, da letos božično-novoletnega koncerta ne bomo izvedli v domači V​remšakovi dvorani, temveč v Domu kulture Kamnik, in sicer z namenom, da čim večjemu številu poslušalcev omogočimo ogled koncerta v živo.  Mladi glasbeniki so se poslušalcem predstavili v sredo, 15. ... Prispevek Praznični koncert učencev Glasbene šole Kamnik v Domu kulture Kamnik je bil izvorno objavljen naportalu Kamnik Info.
1955 Dolenje Poljane – Kapela Žalostne Matere božje

1955 Dolenje Poljane – Kapela Žalostne Matere božje

Stare slike (Cerknica), 19. december 2021 ― Slika je iz zapuščine Alojza Tomca, letnico pa sem ji določila zgolj po občutku glede na vrsto in barvo fotografskega papirja ter svojih spominov. Miniaturna sličica mi je bila že na prvi pogled domača, ko sem prebrala zapis na hrbtni strani, pa je bilo jasno zakaj: Dolenje Poljane so, kapela Žalostne Matere božje sedem žalosti, pogled z […]

19. decembra 1891 je v Ljubljani umrl Valenta Vojteh, glasbeni organizator in skladatelj

Kamra.si, 19. december 2021 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...19. decembra 1891 je v Ljubljani umrl Valenta Vojteh, glasbeni organizator in skladatelj.  Rodil se je 19. marca 1842 v Ljubljani.  V Lj. je obiskoval osn. šolo, hkrati tudi javno glasbeno šolo (bila prideljena normalki kot poseben odd.) in si tu pridobil temeljno glasbeno izobrazbo (bil je 2 leti sošolec F. Gerbica), 1856–8 pa nižjo realko. Nato je bil diurnist pri dež. vladi, 1866–9 bil pri mestnem magistratu pisarniški praktikant, 1869–80 blagajniški oficial, 1880–8 kontrolor, nazadnje mestni blagajnik. Od 1861 je bil član Filharmonične družbe, pel v njenem zboru (hkrati se verjetno izpopolnjeval pri A. Nedvědu v filhar. pevski šoli), pa tudi v zboru Nar. čitalnice, ki ga je občasno dirigiral (1862, 1866, 1870–3, 1878–86) in kot odličen baritonist tu tudi solist. nastopal (1866 npr. pel vlogo Poljanca pri krstni predstavi Tičnika B. Ipavca). 1867 je bil v odboru za ustanovitev Dramatičnega društva in eden prvih članov. Glasbeno dejavnost je v društvu razvil v več smereh: poučeval je v pevski šoli, nastopal kot igralec in pevec, deloma komponiral glasbo za gled. igre in tudi dirigiral predstave. Največjo zaslugo za slov. glasbo si je pridobil z ustanovitvijo GM (ali je bila ideja njegova ali učitelja B. Kuharja, še ni ugotovljeno, vsekakor pa jo je V. uresničil). 1871 je bil v ustanovnem, 1872 v prvem odboru GM, 10 let je bil njen tajnik, do smrti pa odbornik; 1889 je postal častni član (hkrati z A. Foersterjem in A. Nedvědom). Na občnem zboru 1872 je opozoril, da si mora GM prizadevati za ustanovitev višjega učnega glasb. zavoda (konservatorija). Čeprav so ob V-i delovali tudi profesionalni glasbeniki, je bil prav on tista močna osebnost, ki je vtisnila ustanovi najznačilnejši pečat ter ji z organ. sposobnostjo in narodno zavestjo dala velik polet. Občasno je komponiral. Dobro je obvladal tehniko vokalnega stavka, vendar kot skladatelj ni izrazit in pomemben. Stilno je še sledil zgodnji romantiki. Po 1867 je napisal nekaj 4
še novic