OBROBNI KONFLIKT IN POČASNI GENOCID

OBROBNI KONFLIKT IN POČASNI GENOCID

Radio Študent, 7. april 2015 ― V svetovnih medijih smo v preteklem tednu lahko zasledili dve kratki novički o dogajanju v Baločistanu, provinci na zahodu Pakistana. Zakopani sta bili globoko pod za spektakla navajeno javnost bolj zanimivimi minutnimi posodobitvami o islamističnem napadu na univerzo na severu Kenije in vzburljivi novi vojni v Jemnu. Uporniki v Baločistanu so napadli konvoj z gorivom, namenjen za kitajski rudarski projekt. Dvema aktivistoma za človekove pravice pa je pakistanska oblast prepovedala potovanje v tujino. Klavnica, ki jo imenujemo Pakistan, po desetih letih vojne proti terorizmu res ni več zanimiva za svetovno javnost. A konflikt v Baločistanu, ki traja že vse od nastanka Pakistana, nazadnje pa je vzplamtel v oborožene spopade pred poldrugim desetletjem, bi si vseeno zaslužil nekaj več pozornosti. Baločistan obsega 40 odstotkov pakistanskega ozemlja na zahodnem delu države, razteza pa se še čez mejo v vzhodnem Iranu in južnem Afganistanu. Tamkajšnji prebivalci, Baluči, se že več kot 60 let borijo proti tej delitvi in za enotnost in samostojnost svojega ozemlja. Pakistan in Iran označujejo za kolonialni državi in v tem pogledu naslednici britanskega imperija. Slednji je v sredini devetnajstega stoletja, ko je zavladal območju, Baločistan razdelil glede na svoje geopolitične interese. Delitev opiše Shahzavar Karimzadi, Baluč in profesor na London Metropolitan University:   So Balochistan was independent nation until the British went, the British empire went to that region. So Balochistan was occupied in 1839 by British empire. Prior to that Balochistan from 1666 was an independent nation. In 1839 when British occupied Balochistan they divided Balochistan in three parts. The first part, it was the line, they drew a line, this line is called - they divided Balochistan to eastern Balochistan and western Balochistan. So the line, almost one third of Balochistan was given to Persia. And this line is known as Goldsmith line. And it was drawn by major general S J
ART-AREA 251

ART-AREA 251

Radio Študent, 7. april 2015 ― Po reflektiranju Naših herojev in Umetnostne galerije Maribor v marčevski oddaji tudi tokrat nadaljujemo s sprehodom po »mariborski umetniški sceni«. Kaja Kraner in Miha Kelemina sta se sprehodila po skupinski razstavi Spomini nasilja in sanje o prihodnosti 1914–18/2014, ki se je minuli petek odprla v mariborskem razstavišču Kibla Portal. Razstava, ki jo je pripravila kuratorka Sanja Kojić Mladenov, direktorica Muzeja sodobne umetnosti Vojvodine, prinaša vrsto umetniških del, ki se tako ali drugače ukvarjajo s tematiko vojne in so v pričujoči razstavi zaobjeta v obeleževanju spomina na začetek prve svetovne vojne. Avtorja recenzij sta poskušala podati refleksijo tako vsebinskega dela razstave kot refleksijo razstavišča, njegove usmeritve, načina delovanja in produkcijskih pogojev. Začetki mariborske umetniške scene, kot jo prepoznavamo danes, segajo v drugo polovico minulega stoletja, v povojna leta, ko mesto kljub pretežno delavskemu okolju v umetnosti ni nikoli prav veliko zaostajalo za drugimi perifernimi prestolnicami, ki jim je politika namenjala več pozornosti. Pa vendar so se kulturno-umetniške težnje, ki so prelomile s formalizmom in so nekoliko pozneje pripeljale do institucionalizacije prostorov, začele zares zgoščevati šele konec sedemdesetih in v začetku osemdesetih let. Nastopilo je obdobje ekonomske in politične krize, ki je pripeljalo do »uporništva«, vse vidnejše zahteve po družbenih spremembah pa so vodile do vznikanja novih teženj v kulturi in družbi. Na generiranje umetnosti je vplivalo tudi sočasno odpiranje državnih meja, kar je imelo za posledico vedno večji vpliv popularne in potrošniške kulture tako na ravni vsakdanjega življenja kot v umetnosti. Umetniška scena, ki je poskušala slediti sočasnim uvoženim smernicam, je bila živa, raznolika in nadvse plodovita, umetniki pa so ustanavljali svoje, sicer največkrat zgolj začasne platforme – od gledališč, razstavišč, klubov do časopisja. Glasbeniki, umetniki in umetnice, ko

NSK: Slovenska AV produkcija potrebuje bolj usklajeno delovanje vseh akterjev

Misli, 7. april 2015 ― Ljubljana, 7. aprila (STA) – Nacionalni svet za kulturo (NSK) je sejo tokrat namenil kulturno umetniškim programom javne RTV. Razprava je pokazala, da je zaradi pomanjkanja sredstev ogrožena produkcija izvirnih avdiovizualnih del v produkciji RTV. NSK se je zato zavzel za ustanovitev delovne skupine, ki bo pripomogla k usklajenem uresničevanju avdiovizualnih programov. Naloga delovne skupine […]

Simpozij o vlogi knjižnic pri nagovarjanju mladih

Misli, 7. april 2015 ― Ljubljana, 7. aprila (STA) – V knjižnici Otona Župančiča poteka simpozij z naslovom Od klasične do virtualne knjižnice za otroke in mladino, na katerega so organizatorji povabili različne strokovnjake, ki v referatih osvetljujejo pomen knjižnic in novih tehnologij. Te vse bolj postajajo tudi knjižnična realnost. Osrednje vprašanje je bilo, kaj ponuditi mlademu bralcu in kako. […]

V Galeriji Vžigalica razstava o Kristini B. in drugih medvojnih ilegalčkih

Misli, 7. april 2015 ― Ljubljana, 7. aprila (STA) – V Galeriji Vžigalica bodo drevi ob 70-letnici konca 2. svetovne vojne odprli razstavo Spomini in sanje Kristine B., Ljubljana 1941-1945. Postavitev predstavlja prenos stripa kot medija v muzejsko razstavo in temelji na istoimenskem avtorskem stripu, ki sta ga ustvarila Blaž Vurnik in Zoran Smiljanić. Na ogled bo do 17. maja. […]
Thomas Was Alone

Thomas Was Alone

Radio Študent, 7. april 2015 ― Kreativni procesi, potrebni za izdelavo igre, ki dosega industrijske standarde v vseh pogledih, so izjemno obsežni. Zelo zgovoren je podatek, da so v zadnjih letih budžeti najdražjih komercialnih iger presegli celo rekorde iz filmskega sveta. Oblikovalci zvoka, scenaristi, animatorji, glasovni igralci in podobni igričarski obrtniki izstavljajo mastne račune, zato so neodvisni razvijalci ponavadi prisiljeni določene aspekte svojih izdelkov zimprovizirati, nato pa manko nadoknaditi z inovacijami in presežki na drugih koncih. Današnji naslov Thomas Was Alone je tipičen primerek opisanega stereotipa. Če bi se postavili za hrbet nekomu, ki ga ravno preigrava, bi videli naslednje: Grafika je, za začetek, izjemno minimalistična. Dvodimenzionalne stopnje so sestavljene iz neizrazitih ozadij in enobarvnih oglatih platform, čez katere občasno posveti žarek svetlobe. Ravno toliko, da se ne bi spraševali, če je kaj narobe z vašo grafično kartico. Liki, ki jih nadzirate, so podobno skopi - vsak od njih je zgolj enobarven pravokotnik, sposoben skokov ter premikanja levo in desno. Visoki lahko skočijo višje, medtem ko nižjim gravitacija predstavlja težavo, se pa zato toliko lažje splazijo čez raznorazne odprtine. Tu so še veliki plavajoči kvadrati, podolgovati trampolineži in nekateri drugi. Med igranjem vedno nadzirate zgolj enega od likov naenkrat, lahko pa po mili volji preklapljate med njimi in tako rešujete prostorske uganke v posameznih stopnjah. Z začetne točke je treba vsakega od udeležencev spraviti na predefinirano končno pozicijo, za kar je nujno potrebno skupinsko delo. S težnostjo omejeni pritlikavci bodo denimo visoke ovire lahko prečili samo, če jim kolegi služijo kot vmesna stopnica; za prečkanje vodnih površin pa bo treba celo druščino naložiti na pleča edinega plavalca. Osnovna zgodba ni nič kaj pretresljiva in služi zgolj temu, da kup barvastih pravokotnikov na zaslonu dobi malce smisla. Igra se tako dogaja v računalniku, kjer so vsi udeleženi liki
še novic