KSU: Težave razstavnega egalitarizma

KSU: Težave razstavnega egalitarizma

ŠUM, 25. maj 2015 ― Vabljeni na peto srečanje v okviru seminarja Kuriranje sodobne umetnosti (KSU), ki bo v četrtek, 28. maja ob 17. uri v studiu +MSUM-a, Maistrova 3. Nadaljevali bomo s polemiziranjem o besedilu Beatrice von Bismarck The Exhibition as Collective, v katerem pokuša avtorica opirajoč se na Latourjevo teorijo razgrniti nove možnosti
KSU: Težave razstavnega egalitarizma

KSU: Težave razstavnega egalitarizma

ŠUM, 25. maj 2015 ― Vabljeni na peto srečanje v okviru seminarja Kuriranje sodobne umetnosti (KSU), ki bo v četrtek, 28. maja ob 17. uri v studiu +MSUM-a, Maistrova 3. Nadaljevali bomo s polemiziranjem o besedilu Beatrice von Bismarck The Exhibition as Collective, v katerem pokuša avtorica opirajoč se na Latourjevo teorijo razgrniti nove možnosti egalitarizma znotraj razstavnega medija. Uvod v problematiko in izhodiščne pomisleke bo predstavil Domen Ograjenšek. Besedilo […]

V Grižah in Libojah pravljica o zaspanem drevesu, nakar še sejanje

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 25. maj 2015 ― V povezavi s Tednom vseživljenjskega učenja, ki ga izvaja UPI ljudska univerza Žalec, smo v mesecu maju izvedli dve pravljični uri na temo zemlja in skrb zanjo, in sicer v libojski in griški knjižnici. Po pravljici o zaspanem drevesu smo sejali rukolo. Prav vsi še niso slišali zanjo, so bili pa vznemirjeni, da bo iz zemlje zraslo nekaj, kar je zdravo in so sami sejali. Semena so jim polzela med prsti, ko smo se pogovarjali o zemlji, vrtnarjenju, o vodi, ki je potrebna, da kaj zraste, o polžih, ki hodijo ...
ARTEFAKT 113: Nomadsko anarhokozmistično gledališče Dragana Živadinova

ARTEFAKT 113: Nomadsko anarhokozmistično gledališče Dragana Živadinova

Radio Študent, 25. maj 2015 ― Posnetek predavanja v okviru razstave NSK - od Kapitala do kapitala.: GLEDALIŠČE/NSK KOT DRŽAVA IN GLEDALIŠČE/NSK KOT VOJNI STROJ Nomadsko anarhokozmistično gledališče Dragana Živadinova *** Možno je tudi, da je, pa naj bo duhovna ali posvetna, tiranska ali demokratska, kapitalistična ali socialistična, vedno obstajala samo ena edina Država, država-psica, ki se 'peni in kriči ko govori' … Kot skupno obzorje tistega, kar prihaja prej in tistega, kar prihaja potem, ona pogojuje svetovno zgodovino samo pod pogojem, da je ne zunaj, temveč vedno ob strani, mrzla pošast, ki predstavlja način prek katerega je zgodovina v 'glavi', v 'možganih, Urstaat. (Deleuze in Guattari, Anti-Ojdip) Poleg tega, da že ob ustanovitvi določi čas svoje samoukinitve in si omeji trajanje na štiri leta, je ena najpomembnejših in hkrati najpresenetljivejših izjav anonimnega gledališkega kolektiva NSK – Gledališča sester Scipion Nasice – vsekakor tista, s katero se to gledališče ogradi od koncepta gledališča kot praznega prostora ter se deklarativno razglasi za državo: Gledališče med Gledalcem in Igralcem ne obstaja. Gledališče ni prazen prostor. Gledališče je Država. (Scipion Nasice, 1983) Pa vendarle Scipion Nasice ob tej samorazglasitvi dejansko ne operira kot Država, temveč kot nomadski vojni stroj – ki ga Deleuze in Guattari v Kapitalizmu in shizofreniji zoperstavita ravno Državi –, ko v Aktu ustanovitve razglasi, da nima odra in da zaseda prostor vseh gledaliških institucij. Kot anonimni umetniški kolektiv, ki je pri tem brez odra, nima torej nikakršnega središča, od koder bi se organiziralo ali predstavljalo, pa tudi nikogar, ki bi ga predstavljal – je tako rekoč nevidno in nepredstavljivo – pri tem pa se lahko pojavi kjerkoli v prostoru: v privatnem stanovanju, mestni hiši, v osrednjem nacionalnem kulturnem hramu, na osrednji državni proslavi ali prestižnem mednarodnem gledališkem festivalu. Gledališče-Država, pa tudi celoten NSK, skozi simulacijo oziroma nadiden

Žižkova Antigona izšla pod okriljem Društva za teoretsko psihoanalizo

Misli, 25. maj 2015 ― Ljubljana, 25. maja (STA) – Društvo za teoretsko psihoanalizo je danes predstavilo dela, ki so pod njegovim okriljem izšla v lanskem oziroma letošnjem letu. Pri društvu so izšli tragedija Antigona, ki jo je na novo, z drugačnih perspektiv spisal filozof Slavoj Žižek, drugi del knjige Svet in njegov predikat, Automaton transcendentale III ter delo Ponavljanje […]
Z vlakom čez mejo. Prva postaja: Štrigova

Z vlakom čez mejo. Prva postaja: Štrigova

Zgodovinski arhiv Celje (ZAC), 25. maj 2015 ― V Štrigovi je bil 15. maja 2015 v prostorih Državnega arhiva za Medžimurje premierno predstavljen mednarodni projekt Z vlakom čez mejo / Vlakom preko granice. V Štrigovo sicer ne vozi vlak, je pa meja zelo blizu. Arhivu, ki daje tudi utrip temu obmejnemu pasu, se je zato vseeno zdelo primerno, da se projekt prvič predstavi […]

Harmonikar Marko Hatlak opravil turnejo po ZDA in Kanadi

Misli, 25. maj 2015 ― Washington, 25. maja (STA) – Slovenski harmonikar Marko Hatlak se je mudil na turneji po ZDA in Kanadi, ki jo je sklenil z nedeljskim koncertom v Kennedyjevem Centru v Washingtonu. Dan pred koncertom je nastopil na odprtju razstave priznanega ameriškega kiparja slovenskega rodu Davida Vertačnika v prostorih veleposlaništva, ki bo na ogled do konca junija. […]

Junija na dražbi v Londonu prva slika iz Gurlittove zbirke

Misli, 25. maj 2015 ― London, 25. maja (STA) – Avkcijska hiša Sotheby’s bo junija na dražbo dala prvo sliko iz zbirke umetnin münchenskega zbiratelja Corneliusa Gurlitta. Za delo Maxa Liebermanna z naslovom Jezdeca na obali iz leta 1901 se nadejajo na dražbi v Londonu iztržiti 550.000 funtov. Jezdeca na obali je eno izmed 1280 umetniških del, ki jih je […]

Človek, ki je prodal svet (23.6.2015 20:30)

Španski borci, 25. maj 2015 ― Človek, ki je prodal svet je konverzacijska drama o dobrem in zlem, ki se dogaja na zaslišanju. Tam mora asistentka tožilca izvedeti čim več odgovorov od diktatorja, da ga bodo lahko obsodili. On vidi v tem priložnost za rešitev, in začne se igra mačke z mišjo. Kaže, da bo celo zmagal, a ne ve, da ima asistentka v rokah asa, ki lahko spremeni celotno situacijo.

Medina (9.6.2015 19:30)

Španski borci, 25. maj 2015 ― Predstava Medina bo že četrti skupni projekt Arabskega kluba v Sloveniji in plesalk ter koreografinj Alje Shaar in Ines Kočar, katere namen je slovenskemu gledalcu približati bogato arabsko kulturno tradicijo. Zaplesalo bo več kot 40 profesionalnih in amaterskih plesalk različnih generacij iz številnih slovenskih krajev. Ob koncu predstave bodo obiskovalci lahko poskusili tudi značilne arabske dobrote, ki jih bo pripravil lokal Abi Falafel.

Šentjakobsko gledališče v sezono 2015/16 s štirimi premierami in novim umetniškim vodjem

Misli, 25. maj 2015 ― Ljubljana, 25. maja (STA) – Šentjakobsko gledališče bo v sezoni 2015/16, v katero bo zakorakalo z novim umetniškim vodjem Simonom Šerbinekom, ponudilo štiri premiere. Kot prvo bodo premierno uprizorili predstavo Micka izpod peresa Roka Vilčnika, kot zadnjo pa bodo ob vstopu v pomlad premierno uprizorili predstavo Ti nori tenorji Kena Ludwiga. V prihodnji sezoni bodo […]

Plesna simfonija (7.6.2015 17:00)

Španski borci, 25. maj 2015 ― Glasba in ples sta že od nekdaj neločljivo povezana. Gibanje glasbo izraža in jo pomaga razumeti. S plesom poletimo proč od enolične vsakdanjosti. Glasba je ples srca in otroci nosijo ples v svojem srcu ...S plesom pripovedujemo ... lepo nam je. Z otroško domišljijo, veseljem in sproščenostjo vam želimo pričarati moč, ki jo ima telo kot inštrument v povezovanju s plesom, izrazom in v glasbi. Otroška letna plesna predstava plesnih delavnic, klasičnega baleta in sodobnega plesa...

Neforma 42 (2.6.2015 21:00)

Španski borci, 25. maj 2015 ― Na zadnji Neformi letošnje sezone, že 42. ediciji, bodo improvizirali Tomi Janežič - režiser, Samo - slikar in Tomaž Grom - glasbenik. Poznajo se osebno in poznajo se kot sodelavci. Ker se vsi trije že kar nekaj časa niso znašli na istem mestu ob istem času - osebno ali profesionalno, je Neforma priložnost, da se obnovijo stare povezave in vzniknejo nove ideje. Neforma - improvizacija tukaj in zdaj, kot povezava med preteklostjo in prihodnostjo.
še novic