ŠUM#11: Hypersonic Hyperstitions

ŠUM#11: Hypersonic Hyperstitions

ŠUM, 22. april ― Izid posebne številke revije ŠUM “Hypersonic Hyperstitions”: 8. maj 2019 Izdano v sodelovanju z Moderno galerijo in Zavodom Projekt Atol ob priložnosti razstave Here we go again…SYSTEM317, s katero se v paviljonu Republike Slovenije na Beneškem bienalu predstavlja Marko Peljhan.    
ŠUM#11: Hypersonic Hyperstitions

ŠUM#11: Hypersonic Hyperstitions

ŠUM, 22. april ― ŠUM#11_single ŠUM#11_double Šum#11 z naslovom Hypersonic Hyperstitions (Hipersonična izpolnoverja) prinaša besedila domačih in tujih piscev s področja teorije-fikcije in trde znanstvene fantastike, da bi razprla teritorij možnih prekrivanj z umetniško prakso in razstavo Marka Peljhana Here we go again…SYSTEM 317 na 58. beneškem bienalu. Avtorji besedil: Edmund Berger, Miroslav Griško, Manabrata Guha, Primož Krašovec, Reza Negarestani, Luciana […]
ŠUM#10.1 / Domen Ograjenšek: Fever Theory

ŠUM#10.1 / Domen Ograjenšek: Fever Theory

ŠUM, 7. januar ― Ob nastopu novega tisočletja so glasbene založbe prodajale rekordne količine albumov[1] z vse nižjimi stroški produkcije, osvajale globalni trg in s tem vse bolj gnale čustvene in pozornostne investicije njenih konzumentov s peščico natančno formuliranih strategij sonične konstrukcije. Izzivi interneta in nastop digitalno kompresiranih avdio datotek (MP3) skupaj z novimi spletnimi tehnologijami diseminacije tovrstnih datotek […]
ŠUM#10.1 / Kaja Kraner: Konceptualizacije sodobne umetnosti: v slovenskem kontekstu

ŠUM#10.1 / Kaja Kraner: Konceptualizacije sodobne umetnosti: v slovenskem kontekstu

ŠUM, 10. december 2018 ― O sodobni umetnosti je bilo že veliko napisanega,[1] ravno tako je bilo v lokalnem prostoru nekaj prispevkov, ki so poskušali nakazati, do kakšnega premika naj bi prišlo v okviru „obdobja sodobne umetnosti“. Najbolj celostno in kronološko najprej sta obdobje od 90. let, ki se v lokalnem prostoru najpogosteje misli kot začetek obdobja sodobne umetnosti, vsekakor […]
ŠUM, predavanja

ŠUM, predavanja

ŠUM, 3. december 2018 ― Torek, 4.12.2018 | 18:00  Voranc Kumar: “Fulguracija: od reprezentacije k produkciji” Reprezentacija kot razmerje reprezentanta in reprezentiranega, notranjosti in zunanjosti, označevalca in označenca, cogita in sveta, igra v zgodovini evropske misli kot zgodovini metafizike ambivalentno vlogo. Pojavlja se obenem kot nevarnost zmote, ki mišljenju stalno preti z odtujitvijo v znaku, kakor tudi kot mesto resnice […]
ŠUM#5 / Marko Bauer: Go with the flux

ŠUM#5 / Marko Bauer: Go with the flux

ŠUM, 19. september 2018 ― Go with the flux[1] Kladnik & Neon, razstava Acta Non Verba Baudrillard, ki se ga v zvezi z akceleracionizmom nekam zapostavlja, že malodane zataja, pravi:[2] odkar je umetnost soočena s poblagovljanjem vsega (oziroma odkar umetnost kot moderna umetnost sploh je, saj se kot taka vzpostavi ravno na trgu in z njim), svoje izjemnosti, izdvojenosti, svojega […]
Apel za likovno kritiko

Apel za likovno kritiko

ŠUM, 13. september 2018 ― Apel za likovno kritiko   Ugotovitve in apel partnerjev v poskusu vzpostavitve spletnega medija za podporo likovni kritiki in kritiškemu pisanju: Paviljon – prostor za likovno kritiko Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije se po državi na leto zvrsti okrog 2500 razstav. In vendar so obiskovalci likovnih razstav, njihovi ustvarjalci in producenti prikrajšani: medijski prostor […]
Šum#5 / Hamid de Oliveira: P i s k a č i z H a m e l i n a

Šum#5 / Hamid de Oliveira: P i s k a č i z H a m e l i n a

ŠUM, 31. avgust 2018 ― [http://www.uniblog.com.br/Vapor_Gerais]   (iz portugalščine prevedel Andrej Tomažin) Glasbilo, ki je tako pogosto uničilo jungle in jo je spomnilo na pocukrani house in kretenske klube v Ibizi, se je tu spremenilo v glasbilo, ki je oznanjalo uničenje vsega človeškega na tem svetu.[1] Kiberpunk zaneti fikcijo v intenzivnosti, skrpani iz denarnega pretoka zmaličenih, tehnokompresiranih, govorno raznoličnih žargonov […]
Šum#5 / Nejc Slukan: Ritem (ne)človeštva

Šum#5 / Nejc Slukan: Ritem (ne)človeštva

ŠUM, 24. avgust 2018 ― Ritem (ne)človeštva Nejc Slukan tuc Enakomerni ritem strojev fordistične produkcije dobi svoj glasbeni ekvivalent v repetitivnem ritmu popularne glasbe povojnega dvajsetega stoletja. Z današnjega stališča se zdi pulz Motown popevk izraz nekega samoniklega življenja in telesne spontanosti, saj ga lahko primerjamo z neposrednim prenosom zvoka težke mašinerije v glasbo od konca sedemdesetih dalje, ko so […]
ŠUM#5 / Ostanek vodikovega elementa: Antivejporvejv manifejsto

ŠUM#5 / Ostanek vodikovega elementa: Antivejporvejv manifejsto

ŠUM, 7. avgust 2018 ― Antivejporvejv menifejsto Vaporwave mnogi umeščajo med glasbene žanre, ki oznanjajo prihodnost in tako s svojo formalno kot vsebinsko polnostjo izpraznjenosti kakršnega koli političnega stejtmenta utemeljujejo novo, akceleracionistično umetnost novega veka. Izpraznjenost političnega stejtmenta, kateremu mu je po Jamesonu mogoče slediti v polje političnega nezavednega, je seveda nemogoča. Izpraznjenost političnega stejtmenta in njena kot‑da iluzorična ambivalentnost, […]
ŠUM#5 / Nick Land: Stalitev

ŠUM#5 / Nick Land: Stalitev

ŠUM, 1. avgust 2018 ― Komentar prevajalca Nicku Landu se v Templexity zapiše: »Ni ne jezik ne protijezik, temveč prej dopolnilna, pomožna ali ekscesna koda, semiotično zasičena ali preinformativna, hipersenzibilna, blodnjavo krožna, gostobesedno redkobesedna, utišana od lastne delirične fluentnosti.« Meltdown je zapisan v jeziku, protijeziku, kodi. Stalitev je prevod, a tudi konverzija. Vsekakor redundantna, a stavi se na to, da […]
še novic