ŠUM#5 / Marko Bauer: Go with the flux

ŠUM#5 / Marko Bauer: Go with the flux

ŠUM, 19. september ― Go with the flux[1] Kladnik & Neon, razstava Acta Non Verba Baudrillard, ki se ga v zvezi z akceleracionizmom nekam zapostavlja, že malodane zataja, pravi:[2] odkar je umetnost soočena s poblagovljanjem vsega (oziroma odkar umetnost kot moderna umetnost sploh je, saj se kot taka vzpostavi ravno na trgu in z njim), svoje izjemnosti, izdvojenosti, svojega […]
Apel za likovno kritiko

Apel za likovno kritiko

ŠUM, 13. september ― Apel za likovno kritiko   Ugotovitve in apel partnerjev v poskusu vzpostavitve spletnega medija za podporo likovni kritiki in kritiškemu pisanju: Paviljon – prostor za likovno kritiko Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije se po državi na leto zvrsti okrog 2500 razstav. In vendar so obiskovalci likovnih razstav, njihovi ustvarjalci in producenti prikrajšani: medijski prostor […]
Šum#5 / Hamid de Oliveira: P i s k a č i z H a m e l i n a

Šum#5 / Hamid de Oliveira: P i s k a č i z H a m e l i n a

ŠUM, 31. avgust ― [http://www.uniblog.com.br/Vapor_Gerais]   (iz portugalščine prevedel Andrej Tomažin) Glasbilo, ki je tako pogosto uničilo jungle in jo je spomnilo na pocukrani house in kretenske klube v Ibizi, se je tu spremenilo v glasbilo, ki je oznanjalo uničenje vsega človeškega na tem svetu.[1] Kiberpunk zaneti fikcijo v intenzivnosti, skrpani iz denarnega pretoka zmaličenih, tehnokompresiranih, govorno raznoličnih žargonov […]
Šum#5 / Nejc Slukan: Ritem (ne)človeštva

Šum#5 / Nejc Slukan: Ritem (ne)človeštva

ŠUM, 24. avgust ― Ritem (ne)človeštva Nejc Slukan tuc Enakomerni ritem strojev fordistične produkcije dobi svoj glasbeni ekvivalent v repetitivnem ritmu popularne glasbe povojnega dvajsetega stoletja. Z današnjega stališča se zdi pulz Motown popevk izraz nekega samoniklega življenja in telesne spontanosti, saj ga lahko primerjamo z neposrednim prenosom zvoka težke mašinerije v glasbo od konca sedemdesetih dalje, ko so […]
ŠUM#5 / Ostanek vodikovega elementa: Antivejporvejv manifejsto

ŠUM#5 / Ostanek vodikovega elementa: Antivejporvejv manifejsto

ŠUM, 7. avgust ― Antivejporvejv menifejsto Vaporwave mnogi umeščajo med glasbene žanre, ki oznanjajo prihodnost in tako s svojo formalno kot vsebinsko polnostjo izpraznjenosti kakršnega koli političnega stejtmenta utemeljujejo novo, akceleracionistično umetnost novega veka. Izpraznjenost političnega stejtmenta, kateremu mu je po Jamesonu mogoče slediti v polje političnega nezavednega, je seveda nemogoča. Izpraznjenost političnega stejtmenta in njena kot‑da iluzorična ambivalentnost, […]
ŠUM#5 / Nick Land: Stalitev

ŠUM#5 / Nick Land: Stalitev

ŠUM, 1. avgust ― Komentar prevajalca Nicku Landu se v Templexity zapiše: »Ni ne jezik ne protijezik, temveč prej dopolnilna, pomožna ali ekscesna koda, semiotično zasičena ali preinformativna, hipersenzibilna, blodnjavo krožna, gostobesedno redkobesedna, utišana od lastne delirične fluentnosti.« Meltdown je zapisan v jeziku, protijeziku, kodi. Stalitev je prevod, a tudi konverzija. Vsekakor redundantna, a stavi se na to, da […]
ŠUM#9 / Robert Bobnič: Izhod iz filozofije

ŠUM#9 / Robert Bobnič: Izhod iz filozofije

ŠUM, 12. julij ―   Kontekst Če v filozofiji, kakor nas bo tukaj tudi zanimala, obstaja kakšna teorija izhoda, ki je predvsem teorija izhoda iz filozofije, je to verjetno teorija Françoisa Laruella. To je teorija – in praksa, teoretična praksa –, ki, kot pravi Galloway, „ne hodi po običajni poti“, ne poje „himne univerzalne mnogoterosti glasov“, je enosmerna in […]
ŠUM#9 / Voranc Kumar: Koreografija postajati-truplo

ŠUM#9 / Voranc Kumar: Koreografija postajati-truplo

ŠUM, 9. julij ― Koreografija postajati-truplo: kratka genealogija umirajočega telesa v računalniških igrah „Ali obstaja kakšna možnost, da dodate špricanje krvi in ‚ragdoll‘ simulacije? Sprašujem zato, ker mislim, da bi to igri dodalo morbidni realizem[1] in pokončanje sovražnika naredilo bolj zadovoljivo. Kri bi se lahko poleg tega uporabilo tudi za to, da bi vedel, ali si zadel tistega, na […]
ŠUM#9 / Primož Krašovec: Kapitalizem in čustva

ŠUM#9 / Primož Krašovec: Kapitalizem in čustva

ŠUM, 2. julij ― Primož Krašovec Uganka čustev v kapitalizmu je v popularni kulturi morda najbolje ujeta v zgornjem citatu iz filma Volk iz Wall Streeta (2013) – gre za nenavadno situacijo, v kateri nam izjava „To je posel! Svoja čustva pustite pred vrati!“ intuitivno deluje kot prepričljiva, saj je kapitalistično poslovanje, vsaj po eni strani, izjemno hladnokrvna in […]
ŠUM#9 / Kazimir Kolar: Kirurginja

ŠUM#9 / Kazimir Kolar: Kirurginja

ŠUM, 27. junij ― Kazimir Kolar Avtorica podobe: Anne de Vries Petek zvečer. Predbožična večerja pri predstojniku. Predstojnikove večerje so narejene po istem vzorcu: viski, hrana, prva buteljka, druga buteljka, hrana, še več vina. Abstiniram, toda v glavi se mi začne vrteti od Zaldiarja, ki sem ga pogoltnila popoldne, preden sem opravila dve urgentni sekciji (obstruirana ledvična arterija in […]
ŠUM#9 / Miroslav Griško: Skrivni Jeruzalem

ŠUM#9 / Miroslav Griško: Skrivni Jeruzalem

ŠUM, 20. junij ― Smotrni vzrok Koncept vojne temelji na kvalitativni razliki v fiziki sile. Čeprav je vojna sila, se ne sklada s splošnim konceptom sile. Ta hipoteza sproži delo Carla von Clausewitza. Baron Antoine-Henri de Jomini, drugi velikan vojaške znanosti devetnajstega stoletja, v svojih Splošnih načelih umetnosti vojne zagovarja nasprotno stališče: „Vso strategijo nadzorujejo nespremenljiva znanstvena načela, ta […]
še novic