Tretjič Mariss Jansons z Dunajskimi filharmoniki

Večer, 31. december 2015 ― Ne more se začeti brez Dunajskih filharmonikov. Novo leto. Tradicionalnemu novoletnemu koncertu v dunajskem Musikvereinu bo 1. januarja 2016 dopoldan dirigiral, tretjič po letih 2006 in 2012, Mariss Jansons. Z Dunaja bodo koncert prenašali v 90 držav, računa se, da ga bo videlo, prek teve, več kot 50 milijonov gledalcev.

Vitruvius 8/1: NAVADNO ALI HIŠNO ZLOBO JE TREBA VKLJUČITI V IGRO ZA VELIKE IDEALE

OUTSIDER, 31. december 2015 ― 8 Ko Frank L. svojega očeta sliši izgovoriti ime naslednjega vodje biroja Vitruvius, družinskega podjetja, ki bi ga kot edini preživeli sin pri oseminšestdesetih moral po vseh pravilih, zakonih človeka in bogov naslediti on, pravzaprav ni zares presenečen: to je le tiste vrste razočaranje, ko se človeku kot pravilne še enkrat izkažejo vse negativne predpostavke, [&hellip
Tretja radijska oddaja Pisani svet

Tretja radijska oddaja Pisani svet

Prepih ~ Draft (Tea Hvala), 31. december 2015 ― Vir: Wikipedija V tretji - in zadnji - zadnji oddaji Pisani svet se sprašujemo, kaj se zgodi z ustnim izročilom, ko se ujame med knjižne strani ali v druge medije; kdo je pel ljudske pesmi in pripovedoval pravljice, preden jih je popisala znanost, in kdo nam jih posreduje danes. Poslušamo pesem Marička sedi na kamenčku v izvedbi Jožice Klanjšček in zgodbo o Kekcu v interpretaciji Marice

V letu 2015 izšle tri Dovjakove drame v elektronski obliki

Misli, 31. december 2015 ― Dramatik in pesnik Krištof Dovjak je letos izdal tri dramska dela v elektronski obliki: komorno igro Dedal, igro v dveh delih Hčere, pogreb, poroka in komorno igro Herakle, ludilo..., ki je prevedena v srbščino. V središču iger Dedal in Herakle, ludilo... so antične zgodbe, dramo Hčere, pogreb, poroka pa je posvetil obletnici Karla Velikega.

eBralec – sintetizator govora slovenskega je

Knjižnica Postojna, 31. december 2015 ― eBralec – sintetizator govora slovenskega jezika V okviru projekta Knjižnica slepih in slabovidnih je bil razvit novi sintetizator govora slovenskega jezika, eBralec. Nastal je v okviru sodelovanja raziskovalnih organizacij in dveh slovenskih jezikovno­tehnoloških podjetij, ki sta združili znanje s področja obdelave govornih signalov ter jezikovnih podatkov. eBralec omogoča samodejno prebiranje poljubnih elektronsko shranjenih besedil, zapisanih v slovenskem jeziku. Kakovost nove sinteze govora je na zavidljivi ravni, saj se povsem približa naravnemu govoru, čeprav so besedila pretvorjena v govor povsem samodejno. eBralec slepim in slabovidnim uporabnikom znatno olajša delo z računalnikom in pametnim telefonom s sistemom Android, omogoča lažji dostop do novic in informacij ter jim tako zagotavlja boljšo e­vključenost v sodobno informacijsko družbo. E­bralnik je nameščen v čitalnici Knjižnice Bena Zupančiča na označenem računalniku in je namenjen tako članom naše knjižnice kot zunanjim uporabnikom.
Klovni so resni, s trpko (samo)ironijo. Heinrich Böll.

Klovni so resni, s trpko (samo)ironijo. Heinrich Böll.

KEVD'R, 31. december 2015 ― Heinrich Böll, nemški Nobelovec, kreator družbeno kritičnih del (Biljard ob pol desetih, Skupinska slika z gospo, Izgubljena čast Katharine Blum, Hiša brez varuhov) in zvesti zapisovalec dogajanja povojne Nemčije, tudi v romanu Klovnovi pogledi ostaja prodoren, luciden in predvsem družbeno-politično angažiran. Böll nikoli ni skrival precejšnjega gneva nad ustrojem lastne države (v wuppertalskem govoru je… More Klovni so resni, s trpko (samo)ironijo. Heinrich Böll.
038: Vojna zvezd: Sila se prebuja

038: Vojna zvezd: Sila se prebuja

FilmFlow, 31. december 2015 ― Po desetih letih počitka se je sila prebudila, raztegnila svoje neonske krake, si skuhala močno črno kavo in ponovno obnorela svet, ter v temo zapuščenih kinodvoran privabila nepregledne množice ljudi; kot da krize kinematografov nikoli zares ni bilo. Ampak taka je – ta silna moč najbolj znane franšize vseh časov, katere idejni oče je vesoljski […]
5 slovenskih videospotov leta 2015

5 slovenskih videospotov leta 2015

Podoba-Glasba, 31. december 2015 ― Slovenski videospoti so se v letu 2015 še bolj opazno razcepili na dva dela. Na eni strani imamo obilo skorajda amaterskih izdelkov, ki se vseeno intenzivno vrtijo po televizijskih kanalih, na drugi strani pa smo dobili peščico spotov, ki so zares vrhunski in se zlahka primerjajo s kakovostno tujo produkcijo. Malce karikirano rečeno: tako kot […]
Časokljunov dosje (III): bralno leto 2015

Časokljunov dosje (III): bralno leto 2015

Konteksti (Tomaž Bešter), 31. december 2015 ― Leto je zopet okoli. December prešerno trosi svoje nečimrnosti vsepovsod, kakor bi pijanec iskal sledove treh kosov, ki so pred njim v mestno blato risali svoje sledi. Vse je temno, svetloba brlizga edinole skozi šibko odsevnost umazanih oken, kjer se je njega dni zrcalila ponosna lepota prazničnih luči. Vse ostalo je prazno. Duše so odšle, svečke ugasnile, žica pa je pretesno objela še tista srca, ki so v osamljenosti iskala topline, našle pa le krvaveče razočaranje. A tule nas je še vedno dovolj, tolažbe ne zmanjka. Na cesti, v telovadnicah, trgih, parkih ali v vaških, že davno od boga pozabljenih krčmah. V iskanju teh pravih resničnosti radostno vzkipim vsakokrat, ko v teh surovih mimobežnostih naletim na Časokljunov popis. Saj se spomnite Časokljuna, tistega kiviju podobnega bitja, ki so ga vzgojili naši zanamci, mu dali pleten pulover, na kateri je številka 42, in ki pošilja stvari v preteklost, da bi mi v sedanjosti bolje živeli. Seveda odlično opravlja svoj posel. A Beauty Reading by Candlelight, Keisai Eisen (1790-1848) vir slike: 3wings.tumblr.com Kot vedno, seznam bralnih zmag 2015 se je izkazal za pravega in čas je, da ga delim naprej:Bralno leto 2014 se je pričelo z izvrstno biografijo Pravi moški zate. Leonard Cohen je genij in v čast nam je lahko, da živimo v istem času kot on. Januarsko branje se je nadaljevalo z Murakamijem njegovim Ljubi moj sputnik. Počasi zmanjšujem število neprebranih del tega japonskega čarovnika. Na tihem upam, da bo kmalu v 2016 sledilo tudi nekaj čisto svežega v tej smeri. Odštekano sem nadaljeval z Houellebecqom in njegovo Platformo, nato pa odšel v meni ljub žanr mladinske književnosti, tokrat s pridihom kriminalke, v Rdeča kot kri. Že proti koncu februarja sem z dvemi odličnimi deli odšel nekaj desetletij nazaj. Obe deli sta se ukvarjali z drugo svetovno vojno, obe presunljivi, izjemno dobro napisani – zbirka Roman pri Mladinski knjigi zares redko razočara. Gre za HHhH in Adamovo zapuščino. Nedvomno odlično branje za

Odprtje razstave Vojni plakat

Gorenjski muzej, 31. december 2015 ― Vljudno vabljeni na oogled razstave Vojni plakat (1941 – 1945) – iz depojev Gornjesavskega muzeja Jesenice, ki smo jo odprli v četrtek, 14. januarja 2016, ob 18. uri v Muzeju Tomaža Godca v Bohinjski Bistrici. Razstavo je pripravil Aljaž Pogačnik ... Več o

Ivan Cankar: Lepa Vida

Koridor, 31. december 2015 ― Skoraj vsako leto se v repertoarje slovenskih gledališč uvrsti  uprizoritev vsaj ene izmed Cankarjevih dram. Tokrat je v koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj, Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica in Slovenskega stalnega gledališča Trst doživela odrsko materializacijo Cankarjeva enigmatična drama Lepa Vida. Režiser Miha Nemec in dramaturg Nejc Valenti sta poskušala odgovoriti na vprašanje hrepenenja v današnjem […] The post Ivan Cankar: Lepa Vida appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Gnaw Their Tongues - Abyss Of Longing Throats | Recenzija

13. brat, 31. december 2015 ― V glasbi me še vedno predvsem privlači to, kakšno vzdušje zna pričarati. In pri določenih glasbenih žanrih je to temeljno. Tako je tudi pri black metalu, ko mora prav silovitost zvoka in nenaravnih glasov povzročiti občutek odmaknjenosti od tega sveta oz. umestitev v nek paralelni, temni dvojček našega bivanja. Zato so toliko manj pomembna tehnična pravila kot so struktura skladbe, način igranja, izbira pravih tonov, zaporedje delov skladb itd. Veliko pomembnejša je razgradnja, ponovna gradnja z uporabo najrazličnejših zvočnih materialov. Gnaw Their Tongues je že en tak radikalen glasbeni projekt, za katerim kot je že običajno za samotarske blekmetalce stoji le en posameznik Mories. Mešanica udarnih kitarskih rifov, na katero se lepijo različni zvočni inserti in vokali ustvarijo odličen ambientalni izdelek, ki pa ni namenjen oblikovanju varnega glasbenega okolja, v katerem bi lahko v miru meditirali ali prebirali zadnjo hip knjigo. Gnaw Their Tongues ohranijo samo osnovno idejo black metala, krik brezupa in hkrati upora zoper vse, brezkompromisni nihilizem in nato razgradijo samo formo rock skladbe. Daleč za seboj pustijo začetni black metal, ki je še vedno bil v osnovi metal, in naredijo novo zvočno pokrajino, v kateri se srečajo različni zvoki iz vseh strani neba. Skladbe so tako odrešene utesnjujoče strukture in svobodno veliko bolje izrazijo silovito zgroženost nad svetom okoli sebe. V časih, ko se negotovost stopnjuje in ko svetlo prihodnost vidijo samo še fašistični fantasti, je takšen izliv tesnobe več kot dobrodošel. Kajti gre tudi za komentar trenutka. Kljub prevladujočemu prepričanju glasba ni namenjena samo zabavi. In to nam album Abyss of Longing Throats večkrat več kot prepričljivo ponovi.
še novic