Kaj slovenskega dogaja na 66. Berlinalu? Slovenski film ter Slovenski filmski center (SFC) na filmskem sejmu in uspešni slovenski direktor fotografije Mitja Ličen na Talent Campusu

Kaj slovenskega dogaja na 66. Berlinalu? Slovenski film ter Slovenski filmski center (SFC) na filmskem sejmu in uspešni slovenski direktor fotografije Mitja Ličen na Talent Campusu

Natalija Pihler, 9. februar 2016 ―   Slovenski filmski center (SFC) se bo tudi letos predstavil v stavbi Martin Gropius Bau, kjer domuje berlinski filmski sejem ter tako festivalskim selektorjem, kupcem in novinarjem nudil informacije o slovenskem filmu. V letu 2016 bo SFC obeležil že enajsto leto skupne predstavitve s Čehi in Slovaki pod znamko CEC – Central European Cinema… V […]

3. Literarno-filmski kombo: Kosajte se s Kosom

Koridor, 9. februar 2016 ― Drage piske in pisci, filmski entuziasti, ljubitelji interdisciplinarnosti in improlige ter ostala zainteresirana javnost, pozor! Koridor – križišča umetnosti pripravlja 16. februarja v Trubarjevi hiši literature že 3. edicijo Literarno-filmskega komba: Kosajte se s Kosom, znotraj katerega se bodo tekmovalci ponovno potegovali za najboljšo literarno predelavo nekajminutnega segmenta kratkega filma domače produkcije. Starosta komparativistike Janko […] The post 3. Literarno-filmski kombo: Kosajte se s Kosom appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

NAGRADNA IGRA: 2 vstopnici za koncert dua SEA + AIR v Kinu Šiška, 11. februar!

Koridor, 9. februar 2016 ― Dvema osebama, ki bosta pravilno rešili nagradno nalogo in bosta izžrebani, bomo podarili po eno vstopnico za koncert grško-nemškega indie pop dua SEA + AIR, ki se bo odvil ta četrtek, 11. 2., v Kinu Šiška. Nagradna igra traja do srede (10. 2.) do 16:00. Izžrebana nagrajenca sporočimo kmalu po poteku nagradne igre.   Več […] The post NAGRADNA IGRA: 2 vstopnici za koncert dua SEA + AIR v Kinu Šiška, 11. februar! appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
sLOLvenski klasiki 1: nova pisarija, ki navdušuje

sLOLvenski klasiki 1: nova pisarija, ki navdušuje

Konteksti (Tomaž Bešter), 9. februar 2016 ― Pisanje o sLOLvenskih klasikih je treba začeti mnogo prej. Moji zgodnji spomini na Prešerna niso nič preveč lepi, predvsem polni nenehnega ponavljanja, da je največji. Da je pisal najlepše verze in da je vanje zajemal vse tisto, kar je pomembno, da se pove. Spominjam se tudi učenja na pamet. Njegovih Sonetov nesreče, Povodnega moža in seveda tudi Zdravljice. Tako, v stilu šablon, po katerih je treba izrisati učenčevo pamet. Premalo pa je bilo zanosa, da bi ljubezen do mojstrstva besede ohranjali tudi naprej. Niti pri meni niti pri kom drugem. S Cankarjem je bilo precej podobno. Ali še nekoliko slabše. In potem je minilo nekaj let, ogromno let, ko sem se k obema vrnil. Spodbuda je prišla od nekje drugje. A od drugega branja je zavest o veličini tako Prešerna kot tudi Cankarja, in še marsikoga drugega, ostala v kotičkih spomina, od koder nikdar ne izgine. Danes se mi zdijo npr. Cankarjeve črtice vrhunec, ki se mu kot bralec lahko le čudim, Prešernovi stihi pa povsem nepresegljivi. To drugo branje je prišlo bolj ko ne po naključju. Imel sem srečo, da sem se v nekem trenutku zavedal, da je branje kul, da mi pomaga, da lažje organiziram ideje in predvsem, da v tem uživam. Vem pa, da med prvim in drugim branjem skoraj zagotovo ni nikakršne povezave. Iskati izgovor v tem, da imamo zoprno literaturo, ki jo je težko narediti berljivo, se mi zdi že malo mimo. Mnogo bolj verjamem, da je na delu prepričanje, da je odnos do slovenskih klasikov treba negovati na način neke nujnosti, ki prebiva nad ugodjem posameznika in zato deluje kot diskurz, ki mu ni mar za branost. Kajti iz tega bi sledilo, prvič, da se ustvarja nekritična percepcija tistega, čemur rečemo klasiki; drugič, da se ustvarja razlika med branjem, ki je nujno in branjem, ki ga skoraj nujno ne bi smelo biti, recimo tretjič, da do Prešerna, Cankarja in drugih gojimo spoštovanje, a beremo jih žal ne. In zato mi je pomembno, da se mladini branje predstavlja s toliko večjim zanosom. Da se premosti razlika in naključnost

Večer na Zofi: Bilo je nekoč v Preboldu – Kino

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 9. februar 2016 ― V sklopu Večerov na Zofi je v torek, 9. februarja 2016, v Občinski knjižnici Prebold v soorganizaciji JSKD Žalec in MSK Žalec potekal nadvse pester večer. Ob zaključku projekta Kino (o)živi smo odprli dokumentarno razstavo, ki bo na ogled do 8. marca 2016 (v času odprtosti knjižnice), spremlja pa jo tudi izdaja kataloga z naslovom Kino na Slovenskem: Kino (o)živi, Prebold. Vodja in koordinatorica projekta Katja Huš je predstavila celoten projekt, potek dela, najdbe in ugotovitve o zgodovini kina v Preboldu. Potem ko je ekipa projekta preteklo zimo v sodelovanju med ...

Spotlight

Koridor, 9. februar 2016 ― Spotlight je ime najstarejše skupine raziskovalnih novinarjev v ZDA, najbolj znane po obširnem članku v začetku tisočletja, ki je razkril masiven škandal otroških zlorab znotraj katoliške skupnosti v Bostonu in povzročil val odkritij na tem področju po celem svetu, vključno s Slovenijo. Istoimenski film, ki je eden od glavnih paradnih konjev letošnje sezone hollywoodskih nagrad, […] The post Spotlight appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Butalske novice: Po pokopu Pusta se bo Župan Butalski v silni žalosti odrekel oblasti

Butalske novice: Po pokopu Pusta se bo Župan Butalski v silni žalosti odrekel oblasti

Notranjsko primorske novice » Kultura, 9. februar 2016 ― Butale, Cerknica – Na pepelnično sredo, 10. februarja, bodo s pokopom pusta v Cerknici oziroma Butalah zaključili letošnje pustne norčije. Najstarejša premikajoča pustna ulična predstava na Slovenskem z ognjeno-mokrim koncem se bo začela ob 16. uri pri Žajfnici, zaključila pa pri mostu čez Cerkniščico. Foto: Pustno društvo Cerknica »Kar je trejba, je trejba.« Tudi tokrat bomo morali

Vabljeni na zimsko delavnico pletenja košar iz vrb

Knjižnica Postojna, 9. februar 2016 ― Vabljeni na zimsko delavnico pletenja košar iz vrbovih vej pod okriljem zavoda za kulturo in sonaravno delovanje Dobra pot. Delavnica bo potekala v dveh srečanjih, v soboto, 13.2. in 27.2. od 9h do 12h v knjižnici Bena Zupančiča Postojna. Delavnica je brezplačna, namenjena mladostnikom in odraslim, za material bo poskrbljeno. Obvezne prijave na 05 726 50 73.
Februarski filmski večer Student Cuts

Februarski filmski večer Student Cuts

Zavod Udarnik, 9. februar 2016 ― Sreda, 10 februar ob 19.00 Ta filmski večer bo posvečen stanju duha. Videli bomo film Blodnja – zmagovalec nagrade za najboljši film študentov medijskih komunikacij na Student Cuts 2015. This Movie night will be dedicated to spiritual states. We will see Delusion – the winner of Best film by students of Media Communication at Student […]
Vabilo k sodelovanju avtorjem

Vabilo k sodelovanju avtorjem

SEM, 9. februar 2016 ― Vabimo vas k sooblikovanju letošnje muzejske periodične publikacije Etnolog. Glede na to, da so Migracije v kulturnih krajina v letu 2016 osrednja ICOM-ova tema in ena od osrednjih interpretativnih usmeritev programa SEM, ter da smo priče premikanju ljudi in kulturnih sestavin, želi uredniški odbor letos med znanstvenimi članki izpostaviti etnološko-antropološke poglede na gibljivost ljudi in predmetov ter  spremenljivost kulturnih krajin. Pri razpisani temi gre po eni strani za razmislek o sodobnem svetu z aktualnimi (prostovoljnimi ali prisilnimi premiki) ljudi, po drugi strani pa za potrebo po ponovnih razmislekih o preteklih izmenjavah  ljudi in stvari,  ki tvorijo zgodovino človeških migracij in so obenem podlaga sodobnih »samoumevnosti« (tudi na področju dediščine). Vsi pretekli in aktualni procesi teh prepletanj so oblikovali različice zgodovinskih, skupinskih in osebnih spominov (in pozab).  Čeprav gre za univerzalno tematiko, ki zajema  globalni prostor, bi radi nagovorili predvsem tiste avtorje/avtorice, ki bodo svoje tematske prispevke usmerili na relevantna (pretekla in/ali sodobna) vprašanja slovenskega prostora in ljudi, ki sobivajo v njem ali vanj prihajajo oz. ljudi, ki od tu odhajajo v svet. Objavili pa bomo tudi sklop izvirnih znanstvenih člankov, ki vsebinsko niso omejeni. V obeh sklopih pričakujemo problemsko zastavljene izvirne avtorske članke. Prosimo vas, da do 20. februarja 2016 pošljete preliminarne naslove znanstvenih prispevkov s kratkim povzetkom in osnovnimi podatke o avtorju/avtorici na naslov nena.zidov@etno-muzej.si . V primeru velikega števila prijav bo uredniški odbor naredil izbor člankov, o čemer vas bomo obvestili. Izbrani avtorji bodo obveščeni tudi o roku za oddajo besedil. Kot vsako leto bo tudi v letošnjem Etnologu razdelek Etnomuzejske strani. V njem želimo objaviti krajše strokovne prispevke o vsebinah, ki zadevajo etnološko-muzejske vidike kulturnih migracij/ mobilnosti skozi raznovrstno muzejsko gradivo oziroma
San Remo šestinšestdesetič

San Remo šestinšestdesetič

Večer, 9. februar 2016 ― Drevi se odpre že 66. sanremski festival. V tekmovalnem programu bo pelo 20 izvajalcev, v kategoriji novincev bo osem mladih upov. Festival bo drugič zapored vodil Carlo Conti, veliki zmagovalec letošnje izdaje bo znan v soboto. Lanski zmagovalec v kategoriji mladih upov Giovanni Caccamo bo skupaj z Deborah Iurato izvedel skladbo Via da qui, Alessio Bernabei pa bo zapel Noi siamo infinito. Med povratniki sta tudi Lorenzo Fragola in Annalisa, lanska sovoditeljica festivala Arisa pa bo izvedla skladbo Guardando il cielo. V tekmovalnem programu bodo nastopili še Enrico Ruggeri, Dolcenera, Patty Pravo ter Elio e le Storie Tese. Izvajalci bodo predstavili nabor skladb, ki sega od popularnejših melodij do rocka, piše italijanska tiskovna agencija Ansa. Med novinci se bodo letos predstavili Mahmoud, Cecile, Chiara Dello Iacovo, Ermal Meta, Francesco Gabbani, Irama, Miele in Michael Leonardi. Današnji prvi festivalski večer bodo popestrili Laura Pausini, ...

70 ODSTOTKOV LEPEGA IN 30 ODSTOTKOV KAOSA

OUTSIDER, 9. februar 2016 ― Na Dunaju je bila marca 2015 na ogled Magija umetnosti, pregledna razstava del slovenske likovne umetnosti med leti 1968 in 2013, ki jo je kuriral Aleksander Bassin. Na razstavi se je predstavljala tudi Eva Petrič (1983), ki v svoji umetnosti raziskuje meje med telesnostjo in čustvi. V raziskovanja vstopa izkustveno, kot inštrument raziskave uporablja svoje [&hellip
še novic