Ghostwriter

Ghostwriter

Biblio terminologija, 12. julij 2016 ― © Brainless Tales Pred dnevi je pritegnil mojo pozornost novinar na eni od komercialnih televizijskih postaj, ki je v prispevku o pravkar iztekajočih se predbolonjskih študijskih programih in množici "starih" študentov, ki skušajo diplomirati do 1. septembra, v nedogled ponavljal angleško besedo ghostwriter. Prispevek je govoril, podobno kot že pred dobrim letom, o tem, kako je mogoče naročiti in kupiti celotno besedilo diplomske naloge, magisterija, strokovnega članka in seveda tudi o "poklicnih" piscih, ki opravljajo to storitev po naročilu. Pri tem me je zmotilo dvoje. Najprej to, da se novinar in njegovi sodelavci niti najmanj niso potrudili najti (in uporabiti) slovenskega izraza, potem pa še očitna poenostavitev prikazovanja in poročanja, iz katere so lahko gledalci upravičeno sklepali, da so ghostwriterji samo (ali predvsem) pisci v akademskem okolju, ki opravljajo nečedne posle in pomagajo lenuhom in prevarantom do diplome. Skratka bad guys. Pa začnimo od zadaj. Angleški termini Ghostwriter, pogosto pisano tudi kot ena beseda ghostwriter, ghost-write, ghost-writing (tudi ghosting), ghost-written so relativno mladi in jih tako Oxford English Dictionary kot tudi Online Etymology Dictionary zasledita šele v prvi polovici 20. stoletja. Sam pojav najetih piscev je seveda mnogo starejši, lep primer iz literarnega sveta je npr. drama Cyrano de Bergerac Edmonda Rostanda, v kateri Cyrano napiše ljubezensko pismo Roxani kot pomoč svojemu prijatelju Christianu. V glasbenem svetu je Wolfgang Amadeus Mozart znan kot skladatelj, ki je za denar pisal drugim bogatim skladateljem, pa tudi za Alexandra Dumasa se že dolgo ve, da so njegovi romantično-pretepaški romani nastali v sodelovanju z najetimi in plačanimi pisci, katerih imena so prišla v javnost šele mnogo kasneje. Tudi sloviti nemški pisatelj Heinz G. Konsalik je imel v zadnjih letih življenja, ko je imel že hudo sladkorno bolezen, pisca, ki je pisal zanj. Kdo (in kaj) je torej ghostwriter? To je oseba,
Zakaj je Zaratustra čezčlovek ?

Zakaj je Zaratustra čezčlovek ?

Marijan Zlobec, 12. julij 2016 ― 64. Ljubljana Festival se nadaljuje z nezmanjšanim tempom; potem ko je bil sinoči razprodan koncert Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije, bo drevi še poseben dramski projekt Tako je govoril Zaratustra na Preddverju Križank, kar je za gledališke predstave nova lokacija, ki v bistvu kaže, kako je možno Križanke uporabiti na vseh “koncih in krajih”. Razkošna […]
Razmerja med državno in lokalnimi politikami estetskega in idejnega delovanja slovenskih gledališč

Razmerja med državno in lokalnimi politikami estetskega in idejnega delovanja slovenskih gledališč

ARS Oder, 12. julij 2016 ― Pred kratkim smo v tiskanih medijih zasledili pisanje o trenutnem, neprijetnem stanju v nekaterih slovenskih gledališčih. Najbolj pereče izpostavljeni so: Slovensko ljudsko gledališče Celje, kjer je potekal razpis in izbira upravitelja za novi mandat; Slovensko stalno gledališče Trst, v katerem so na dan prišla nesoglasja med vodstvom in igralskim ansamblom; ter Slovensko narodno gledališče Nova […]

SHOBALEADER ONE

Kino Šiška, 12. julij 2016 ― Najavljamo prihod enega najvplivnejših britanskih izvajalcev elektronske glasbe zadnjih dvajsetih let, Toma Jenkinsona aka Squarepusherja, z novim bendom Shobaleader One. Četverec zamaskiranih funk menihov (na čelu z Jenkinsom) bo v Ljubljani prvič v živo predstavil klasike Squarepusherjevega repertoarja. FB dogodek> … Preberi več →
Mi, gledališki mrliči?

Mi, gledališki mrliči?

Pogledi, 12. julij 2016 ― Zdi se, da je del sodobnega slovenskega gledališča trčil ob vprašanje, kakšen je sploh še smisel gledališkega angažmaja v družbi, ki se na ta angažma bolj ali manj požvižga. Če pustimo ob strani paradoks, kako si že samo vprašanje o smislu (česarkoli) okoli vratu zadrgne odgovor, da tega smisla očitno ni (več), pa je morda na mestu vprašanje, koliko je za to krivo tudi slovensko gledališče samo?
Mi, gledališki mrliči?

Mi, gledališki mrliči?

Pogledi, 12. julij 2016 ― Zdi se, da je del sodobnega slovenskega gledališča trčil ob vprašanje, kakšen je sploh še smisel gledališkega angažmaja v družbi, ki se na ta angažma bolj ali manj požvižga. Če pustimo ob strani paradoks, kako si že samo vprašanje o smislu (česarkoli) okoli vratu zadrgne odgovor, da tega smisla očitno ni (več), pa je morda na mestu vprašanje, koliko je za to krivo tudi slovensko gledališče samo?
Lastno telo kot drugi (članek v zborniku SSJLK)

Lastno telo kot drugi (članek v zborniku SSJLK)

Zauberberg (Aljoša Harlamov), 12. julij 2016 ― Lastno telo kot drugi: motiv potujitve in samovoljnega telesa v slovenskem modernističnem romanu Radikalna subjektivnost modernizma je literarni subjekt paradoksalno odpirala drugemu, tujemu v sebi. Na ta način je moderni subjekt, vzpostavljen v razsvetljenskem humanizmu, začel izgubljati nekatere svoje določnice: (instrumentalno) racionalnost, enotnost, usrediščenost, (svobodno) voljo, smisel ... Te procese, ki jih imenujem desubjektivizacija subjekta in katerih končna posledica je transformacija v ne-subjekt, bom prikazal z motivoma potujitve in samovoljnega telesa v izbranih delih slovenskega modernističnega romana. Ključne besede: modernistični roman, moderni subjekt, desubjektivizacija subjekta, motiv potujitve telesa, motiv samovoljnega telesa The radical subjectivity of modernism has paradoxically led the literary subject to the other, the alien within it. In this way the modern subject, established through enlightened humanism, began to lose a number of its determinants: (instru­mental) rationality, unity, centeredness, (free) will, meaning, etc. These processes, which I call the de-subjectification of the subject and the final consequence of which is transformation into a non-subject, will be i
še novic