Ryley Walker

Ryley Walker

Radio Študent, 11. januar 2017 ― Danes je na vrsti Ryley Walker, mlad, vpliven ameriški pevec in kitarist. Poslušamo nabor pesmi z njegovih treh samostojnih studijskih plošč.   Great River Road On the Rise Blessings Clear the Sky On the Banks of the Old Kishwaukee All Kinds of You Primrose Green Hide in the Roses The Great and Undecided Sullen Mind I Will Ask You Twice The Roundabout  
Hamburg je dobil novo filharmonično dvorano

Hamburg je dobil novo filharmonično dvorano

Marijan Zlobec, 11. januar 2017 ― Danes ob 18. uri bodo v Hamburgu uradno in slovesno odprli morda najlepšo koncertno dvorano na svetu –  Filharmonijo na Labi – Elbphilharmonie. Gradnja je trajala zelo dolgo, deset let, stroški pa so posledično naraščali od prvotno predvidenih 77 na 789 milijonov evrov. Ta dvig stroškov je povezan z napakami v gradnji ter posledično njeni […]
Prince Of Denmark: 8

Prince Of Denmark: 8

Radio Študent, 11. januar 2017 ― Forum, 2016   Dobrih trideset let od nastanka tehna dozdevoma že lahko govorimo o nekakšni tehno tradiciji, v veliko aspektih pa obenem o njegovi dogmi. Bolj kot za sicer precej rigidno zakoličene ritmične shematike gre morda tu predvsem za specifično vzdušje, večinoma posredovano skozi tako zvočno kot vizualno estetiko, in za nekakšen kolektiven etos, ki vse skupaj spremlja. A tudi zgolj formalistični kot tudi konceptualni ter kontekstualni okvirji se še vedno aktivno premikajo, širijo in rastejo, čeprav se pogosto tudi ta rast zdi uokvirjena.  Razvoj do te mere institucionaliziranega gibanja se danes v praksi odvija predvsem skozi nianse, katerih izrazitost oziroma očitnost v naši zaznavi raste vzporedno z našim poznavalstvom ter nekakšnim zvočnim vokabularjem. Tako je posameznikom, ki tehno spremljajo aktivno, vsak odmik od standardno puste, mračne in industrialne repeticije, lahko sporočilen skozi svoje subtilne asociacije. Tu gre lahko za kompleksnost ritmičnega vzorca, za melodično in asociativno vrednost akorda ali dveh, za karakteristike teksture posameznega zvoka ali pa kar za vse od naštetega in njihov odnos. Tovrstni detajli v produkcijskih odločitvah torej rodijo karakter posameznega tehno komada, ki pa se obenem večinoma trudi slediti sicer nenapisanim in neformalnim, a nekako dokaj jasnim zapovedim, skozi katere se lahko dokoplje do 'tistega pravega' zvoka.  Kriteriji se znotraj tovrstnih žanrskih gibanj večinoma vzpostavljajo kot posledica nekakšnega mnenjskega povprečja, to pa je v veliki meri kurirano s strani številnih najpomembnejših s klubsko glasbo povezanih medijev in klubov. Skozi njihov vrednostni sistem, ki se precej efektivno prenaša tudi na sicer še vedno dokaj majhno število zvestih sledilcev dotični subkulturi, pa se dozdevoma izkristalizira nekakšna, recimo temu zmerno progresivna, zvočna politika. Zdi se namreč, da so pri tako vzpostavljenih kriterijih najvišje cenjeni sicer inovativni in samosvoji produkcijski podv
THE MECHANICAL TALES

THE MECHANICAL TALES

Radio Študent, 11. januar 2017 ― Spodobi se in nujno je, da meje brišemo glasno in z glasbo. Meje so tudi inspiracija benda The Mechanical Tales iz soseščine, natančneje Italije. No, tokratni gostje so to po svoje izrazili tako: With the Schengen Agreement, the barriers between the European states have been removed. The customhouses loose their function, and often become abandoned ruins, recalling personal and collective memories, with historical, economical, political nature. Placed into the same natural landscapes and almost symmetrical on the two border-sides, these constructions seem to be helpless towards nature. Paradoxically, on one hand the old barriers have been erased in order to accelerate the movement of the European citizens, responding to the globalized world’s ambitions, but on the other hand, dramatically concrete barriers raise again, to reject people who don’t have the same status. Beyond these boundaries, the invisible ones expand: control-technologies are used to track presence and movement of people, some other, unpredictable and unstable, are fed by the fear of the other. Like political borders, traced from above with arrogant abstraction, they have the power to exclude, reject, and deny the citizenship right. Člani: Juliette Lloyd Bernie Sinatra Lux   Povezave:http://themechanicaltales.bandcamp.com/https://youtu.be/ocHHLrNJXHkhttps://youtu.be/lK6qWuvK7I8https://youtu.be/dYGhdy-5OBAhttps://youtu.be/dw8iMmShd1Yhttps://soundcloud.com/themechanicaltales/sets/about-fallout-1/s-lNlgNhttps://soundcloud.com/themechanicaltales/sets/ri-rs/s-fJAii

O B V E S T I L O !

STRIP.ART.NICA, 11. januar 2017 ― Spoštovani! Na Hrvaškem se pod roko prodajajo srbski škart stripi, nekaj te robe se je pojavilo tudi v Sloveniji. V zadnjem mesecu se vas je kar nekaj oglasilo, če vam zamenjam te stripe. Ne bo šlo! Ne menjam stripov, ki so kupljeni od prekupčevalcev brez računov!
V Dubrovniku postavili prve kulise za snemanje Robina Hooda

V Dubrovniku postavili prve kulise za snemanje Robina Hooda

Misli, 11. januar 2017 ― Niti sneg, ki je danes pobelil Dubrovnik, ni preprečil postavljanja kulis za potrebe snemanja novega filma o srednjeveškem junaku Robinu Hoodu. Staro mestno jedro bo postalo Nottingham, v katerem bo potekal del dogajanja filma Robin Hood: Izvor. Med producenti filma je tudi hollywoodski igralec Leonardo DiCaprio.

William Shakespeare: Vihar

Koridor, 11. januar 2017 ―   V Gledališču Koper smo si 25. novembra 2016 lahko ogledali premierno uprizoritev Shakespearovega Viharja. Ta je septembra sicer že doživel premiero v Lutkovnem gledališču Ljubljana, saj je šlo za koprodukcijo obeh omenjenih teatrov. Režiser Jaka Ivanc je k domnevno zadnjemu besedilu, ki ga je Shakespeare pisal samostojno, pristopil z jasno vizijo igrive odrske liričnosti […] The post William Shakespeare: Vihar appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Filmski dvojček: Daleč za griči + Matura!

Kinodvor, 11. januar 2017 ― V nedeljo, 15. januarja, vabljeni k ogledu filmskega dvojčka Cristiana Mungiuja: ob 16.30 je na ogled Matura, zadnji film eminentnega romunskega cineasta,  katerim smo se po sredini premieri pogovarjali preko Skypa, ob 19. uri pa v sklopu termina Za zamudnike sledi njegov prejšnji film, Daleč za griči. Premiera te nenavadne ljubezenske zgodbe se je odvila v prisotnosti glavnih igralk, v posnetku pogovora pa si poglejte, kaj sta nam pred skoraj 4 leti ob svojem obisku Kinodvora povedali Cosmina Stratan in Cristina Flutur. Cena vstopnice za oba filma znaša 7 € - vabljeni!
Čreda

Čreda

ARS Gremo v kino, 11. januar 2017 ― V oddaji Gremo v kino ocenjujemo film Čreda, režijski prvenec srbskega igralca Nikole Koja, romunsko dramo Matura, s katero si je Cristian Mungiu prislužil zlato palmo za režijo, in Trgovskega potnika, svobodno priredbo znamenite igre Arthurja Millerja po scenariju in v režiji iranskega oskarjevca Asgharja Farhadija. Izstopajoči imeni slovenske kinematografije v oddaji pa sta Mako […]
V slovenski literarni vedi se je zgodil umor stoletij

V slovenski literarni vedi se je zgodil umor stoletij

Marijan Zlobec, 11. januar 2017 ― Znanstveno raziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti je poleg Zbranih del slovenskih pesnikov in pisateljev začel oblikovati novo zbirko Dela starejšega slovenskega slovstva, v kateri bodo predstavili vse pomembne slovenske avtorje do Antona Tomaža Linharta, Valentina Vodnika in Franceta Prešerna, ki so najstarejši slovenski literarni klasiki. Kapelski pasijon, rokopis Nova zbirka tako “podaljšuje” časovni […]
Lepe umetnosti v galeriji, knjigi in na faksu

Lepe umetnosti v galeriji, knjigi in na faksu

Radio Študent, 11. januar 2017 ―   Toplo se oblecite in se odpravite v galerije. Danes so na sporedu vizualne umetnosti. Izbira je povsem vaša: klasična, radikalna ali študentska. Otvoritev pregledne predstave Štefana Planinca, predstavitev knjige ob razstavi Druga eksplozija – 90. leta ali razstava študentov ALUO na Fakulteti za družbene vede. Gremo lepo po vrsti … Štefan Planinc je avtor številnih likovnih del, ki so si prislužila mnoge nagrade. Številčno preobsežen seznam lahko pomanjkljivo strnemo v nekaj imen, po katerih so poimenovana: Prešernova, Župančičeva, Jakopičeva, Levstikova, Smrekarjeva … V tokratni pregledni razstavi je na ogled postavljenih 100 del iz vseh obdobij njegovega ustvarjanja med letoma 1958 in 2009. Otvoritve se lahko udeležite v Bežigrajski galeriji 2 danes ob 19. uri. Planinc je ustvarjal v različnih likovnih tehnikah v sklopu številnih serij. Njegova dela so našla pot tudi v številne knjige. Če doma pobrskate po svojih otroških knjigah, ga najdete tudi v uspešnicah, kot so Drejček in trije marsovčki, Tajno društvo PGC in Kvadrat pa Pika. O pomembnosti Štefana Planinca je spregovoril Miloš Bašin, kustos razstave.                Izjava Glede na obsežen opus in raznovrstne tehnike ustvarjanja smo se pozanimali, kako je Miloš Bašin postavil razstavo. Izjava Iztek razstave z naslovom Druga eksplozija – 90. leta bo pospremil dogodek predstavitve istoimenske knjige. Predstavitev bo potekala danes ob 18. uri v Galeriji P74. Razstava poteka v Galeriji P74, Narodnem muzeju Slovenije – Metelkova in Galeriji Škuc, hkrati pa tudi v Slovenj Gradcu. Razstava raziskuje zgodovinske vplive različnih umetniških praks in aktualnopolitičnega dogajanja na umetniško produkcijo v 90. letih prejšnjega stoletja. Knjiga Druga eksplozija – 90. leta urednika Tadeja Pogačarja ni le povzetek razstave, temveč dodaja novo razsežnost. O povezavi med knjigo in razstavo je povedal naslednje. Izjava Knjiga zajema prispevke o zgodovini, umetnosti na Koroškem, umetnikih, ki so

Pri Beletrini knjiga raznovrstnih del filozofa Walterja Benjamina

Misli, 11. januar 2017 ― Pri Beletrini so v zbirki Koda izdali knjigo enega najvplivnejših mislecev 20. stoletja Walterja Benjamina Usoda in značaj. Knjiga nemškega filozofa judovskega porekla po besedah filozofa Tadeja Trohe ponuja minimalen, a ključen izbor avtorjevih izbranih spisov. Namenjena je različnim bralcem; v njej so tako kompleksna kot povsem poljudna dela.

NIGHTWAVE

Radio Študent, 11. januar 2017 ― Po več kot petih letih se nam bo Maja Medvešek aka Nightwave ponovno pridružila v studiu Radia Študent. Lansko pomlad je za oddajo Alarma prispevala ekskluzivni miks, tokrat pa se bo v etru predstavila z nastopom v živo. Glede na intenzivno žanrsko raznolikost njenih preteklih miksov lahko pričakujemo, da bo Nightwave v svoji drugi DJ Seansi ponovno povzela vse dimenzije širooookega pojma bass glasbe. Držimo pesti, da bomo slišali tudi katerega od komadov iz njenega prihajajočega EPja, ki bo marca izšel na založbi Fool's Gold.
Povsod in sploh ja

Povsod in sploh ja

Radio Študent, 11. januar 2017 ― Leta 2013 je prišla na trg knjiga Petra Osborna Anywhere or Not at All: Philosophy of Contemporary Art. Londonski profesor Peter Osborne v anglosaškem prostoru velja za enega najbolj pronicljivih filozofov, ki se ukvarjajo sodobno umetnostjo. Knjiga predstavlja konstrukcijo misli, ki si sposoja iz filozofske dediščine od Kanta do Heideggra, od Adorna do Deleuza. Pri tem uporabi izbrane primere iz sodobne umetniške prakse od Sol Le Witta do Roberta Smithsona, od the Atlas Group do Amarja Kanwarja, od Gordon Matta - Clarka do Navjot Altaf. Prvi moment naše interpretacije bo v trditvi, da ima knjiga rizomsko strukturo. Za rizom ali podgobje je značilno, da se povezave sistema lahko tvorijo kjerkoli ... ali sploh ne. Vendar avtor v knjigi poskuša ustvariti tudi nekakšen dialektični diskurz, po zgledu Adornove Negativne dialektike, se pravi po obliki dialektične negacije, ki vključuje preostanek. Spomnimo, heglovska negacija odpravi prav vse in pretendira na totaliteto, adornovska pa totaliteto poskuša razbiti, in temu je namenjen preostanek. Ker je Hegel pretendiral na totaliteto, je zgodovinske elementne razvrstil arbitrarno. Adornovska misel pa je historična, podobno kot foucaltovska. Osborne v knjigi zapisuje zgodovinsko dialektiko umetnosti, od klasicizma pa vse do sodobnosti, ter njene elemente razvrsti v nekaj shem in tabel. Osbornu pri tem uspe biti historično-kritični adornovec. To je drugi moment naše interpretacije. V Kjerkoli ali sploh ne je veliko preostankov: zastavljenih, a ne povsem izpeljanih misli. Torej: knjiga je rizomska, če je sestavljena iz fragmentov, katerih deli se prepletajo in nadaljujejo ... ali pa ne. Po eni strani je v tem avtorjeva intenca po razvoju specifičnega postromantičnega diskurza. Tako avtor poskuša kritično nadaljevati delo Benjamina in Adorna. Po drugi strani pa je fragmentarna rizomskost posledica dejstva, da je knjiga nastala kot zbor različnih avtorjevih člankov s področja filozofije sodobne umetnosti. Rizom se
GOAT: REQUIEM

GOAT: REQUIEM

Radio Študent, 11. januar 2017 ― Rocket Recordings/Sub Pop, 2016   http://goat.bandcamp.com/album/requiem" href="http://goat.bandcamp.com/album/requiem">Requiem by Goat Tokrat v Tolpi bumov pod drobnogled postavljamo tretji album švedske zasedbe Goat, ki po dveh letih nadaljuje svojo zgodbo obširnega spajanja svetovnih glasb. Po žanrsko razgibanem prvencu World Music so bili Goat z zanimanjem sprejeti na nekatere lestvice boljših albumov leta 2012. Za nekatere le še en »pitchforkovsko nahajpan« bend, za druge še en zamaskiran bend iz Skandinavije, za tretje bend z močno vizijo in izjemno glasbeno širino. Dejstvo pa je, da so Goat kot glasbeni kolektiv že z drugim albumom Commune nadaljevali poslanstvo svojih prednikov, ki naj bi že generacije prej v raznih inkarnacijah preigravali zvoke, ki so jih obdajali. Drugi album je deloval poenostavljeno in umirjeno glede na predhodnika, z nekaj katarzičnimi odstopanji kitarske psihedelije, meditativnosti in starega funka iz 60. let. No, če sta se prva dva albuma zvokovno prelivala in dopolnjevala med seboj, nas album Requiem že na samem začetku mistično vodi po bolj okleščeni in instrumentalni medigri, še vedno udomačeni s pronicljivimi ženskimi vokali. Requiem je dvojni album, za katerega sami Goat pravijo, da stoji kot njihov folk album. Celokupna zvočnost je bogata, saj se je število glasbil od prejšnjih izdaj razširilo, res pa je, da z bolj akustičnim pristopom kolektiv piha na dušo v drugačnem stilu kot kdaj prej. Pogrešano surovost fuzz kitar tako zamenjajo perkusije in panove piščali, v instrumentalnih pesmih pa se glavna melodika zanaša na čistejše kitare na eni ter na piščali na drugi strani, kar je še posebej očitno ob prvi polovici albuma. Ritualno naravnani se Goat spuščajo v krajine Bližnjega vzhoda in anatolskega funka s komadom Try My Robe, v katerem tribalnost zazveni preko repetitivnosti in visokih glasov zamaskiranih Švedinj ter se nadaljuje v zasanjanem It's Not Me. Medsebojna vokalna igrivost izstopa v komadih I Sing
še novic