Aldo Rossi: Teatro del Mondo (1979 – 1981)

OUTSIDER, 3. november 2021 ― Arhitekt Aldo Rossi, eden izmed utemeljiteljev postmodernizma in prvi italijanski Pritzkerjev nagrajenec, je mednarodno slavo pridobil z začasnim, a drznim projektom: Teatro del Mondo. Nenavadno plavajoče gledališče je Rossi predstavil na prvem arhitekturnem bienalu v Benetkah, ki ga je leta 1980 kuriral Paolo Portoghesi. Rossi je za razstavo zasnoval plavajoče, mobilno gledališče, po vzoru odrov,…

In stoletje bo zardelo

Razpotja, 3. november 2021 ― Andrej InkretIn stoletje bo zardelo. Kocbek: življenje in deloModrijan, zbirka Poteze 2011, 639 str. Luka Lisjak Gabrijelčič V slovenskem prostoru so resne in poglobljene biografije pomembnih zgodovinskih osebnosti velika redkost, zato je vsak poskus, da bi to pomanjkljivost vsaj deloma odpravili, vreden pohvale. To še toliko bolj velja, če gre za biografijo ene od najpomembnejših (na intelektualnem področju pa verjetno najpomembnejše) osebnosti, ki je oblikovala slovensko stvarnost minulega stoletja. Toda biografija Edvarda Kocbeka izpod peresa Andreja Inkreta je mnogo več kot prepotrebna zapolnitev nedopustne (in – če ne bi šlo za slovenske razmere – skoraj neverjetne) vrzeli v domači historiografiji in literarni zgodovini: je odlično napisana, premišljena in dodelana, predvsem pa berljiva knjiga, ki bi morala najti prostor na knjižnih policah slehernega slovenskega izobraženca ter sploh vsakogar, ki ga zanima slovensko 20. The post In stoletje bo zardelo appeared first on Razpotja.

KULTURNI UGRIZ VIII: KONCERT

Revija Primus, 3. november 2021 ― Piše: Aleš Jelenko »I’m still young, wasting my youth, I’ll grow up next summer /…/« (Machine Gun Kelly: Drunk Face)         *** Čisto na začetku bi se rad opravičil vsem rokerskim, pankerskim in metalskim bendom – niste vi krivi, če ste me videli zehati na vašem koncertu. Enostavno se mi spi; sprijaznil ...

Noč grozljivke z Izganjalcem hudiča

Kinodvor, 3. november 2021 ― Letošnji horror maraton smo izvedli nekoliko drugače, a bilo je prav tako strašno kot veleva tradicija: gledali smo kultno klasiko Izganjalec hudiča, enega najbolj grozljivih filmov vseh časov, za uverturo pa smo predvajali še dokumentarni film Skok v neznano: William Friedkin o Izganjalcu hudiča.

V Mini teatru Trnuljčica z lutkami iz 19. stoletja

SiGledal Novice, 3. november 2021 ― V Mini teatru bodo drevi premierno uprizorili lutkovno predstavo bratov Grimm Trnuljčica v režiji Roberta Waltla. Igra, namenjena otrokom, starejšim od treh let, sloni na klasični pravljici o princu, princesi, zlobni čarovnici in o tem, da dobro vedno premaga zlo. V Mini teatru bo pravljica zaživela kot monopredstava za enega igralca.

V Mini teatru Trnuljčica z lutkami iz 19. stoletja

Misli, 3. november 2021 ― V Mini teatru bodo drevi premierno uprizorili lutkovno predstavo bratov Grimm Trnuljčica v režiji Roberta Waltla. Igra, namenjena otrokom, starejšim od treh let, sloni na klasični pravljici o princu, princesi, zlobni čarovnici in o tem, da dobro vedno premaga zlo. V Mini teatru bo pravljica zaživela kot monopredstava za enega igralca.

Od osvoboditve do osamosvojitve

Loški muzej, 3. november 2021 ― Letošnjo osrednjo razstavo Od osvoboditve do osamosvojitve v Galeriji na gradu in stalnih muzejskih zbirkah, ki jo odpiramo 24. novembra 2021, posvečamo Škofji Loki in njenemu razvoju, odmevnejšim dogodkom in vsakdanjemu življenju od konca druge svetovne vojne do slovenske osamosvojitve.

Nina Dragičević: Pokončnost je potencial dviganja iz represije

Misli, 3. november 2021 ― Pesnica, zvočna umetnica in aktivistka Nina Dragičević, prejemnica letošnje Jenkove nagrade za pesnitev To telo, pokončno, je za STA med drugim spregovorila o subverzivnih gestah v kaotičnih časih, protistrupih za izgorelost in t.i. veliki grozi. Pokončnost je zanjo predpogoj, da se lahko telo iz nenehne represije tudi dviga.

Peter Kolšek: Neslišna navodila (Manja Žugman)

Sodobnost, 3. november 2021 ― Manja Žugman Peter Kolšek: Neslišna navodila. Ljubljana: Mladinska knjiga, 2021. Peter Kolšek je bil v slovenskem kulturnem prostoru zagotovo vsestransko (pri)znano ime. V soavtorstvu se je podpisal pod mnoga berila in srednješolske učbenike, pripravil je več antologij, kot novinar in…

Kako je biti zaprt: kratka študija treh primerov

Kriterij.si, 3. november 2021 ― Kako je biti zaprt: kratka študija treh primerov festival MLADI LEVI 2021 - drugič Urednik Wed, 11/03/2021 - 11:33 Kako je biti zaprt: kratka študija treh primerov Na Japonskem, v okrožju Šibuja v Tokiu, Ičika v majceni garsonjeri z naporom vstane s porumenelega jogija. Dvaintridesetletnica pobrca obleke, mange in prazne škatle za pico na levo in desno. Stopi po narejeni poti in poklekne pred mizico s prižganim prenosnikom, katerega pozdravni zaslon na ozadju čudovite plaže z ogromnimi števkami kaže uro čez polnoč. V New Yorku, na spodnjem Manhattnu, Riley v spalnici na spletu naroča hrano za prihajajoče dni. Pozornost konstantno usmerja proti odprtim vratom garderobne omare nekje na periferiji svojih oči. Okno v sobi je prekrito z roleto, čeprav ni še niti poldne. V Sloveniji, v Miklošičevem parku v Ljubljani, Siniša ob 18.00 za sabo zaklene vrata malo večje omare, ki jo je postavil pred Okrajnim sodiščem. Na pretočnem posnetku na YouTubu lahko gledamo, kako pod dvižno posteljo razporedi škatle s knjigami in hrano, s katerimi bo deset dni zaprt in sneman. Kako podobne so si situacije naših treh protagonistk? Ičika potegne vodo na WC-ju in med korakanjem iz kopalnice ošvrkne ogledalo nad umivalnikom. Obraz, ki ji vrne pogled, je čuden, tuj. Ičika čuti, da ljudem ne bi bil všeč. Celo malo bi se jim gnusil, koža je preveč suha, nos visi preveč na desno, veka leve oči je nekoliko nižje od desne. Gnus, ki ji vznika ob gledanju tega obraza, vzbudi občutek privlaka proti stolu ob računalniku. Morala bi k zdravniku, a ko pomisli na vhodna vrata, so ta neskončno težka, ne čuti se dovolj močno, da bi jih lahko premaknila. Ičika malce odgrne okensko zaveso in ob prodirajoči svetlobi opazuje ljudi, ki se eden za drugim počasi ustavljajo, obračajo glave in strmijo vanjo. Ljudje začnejo prihajati z druge strani ceste, da se ustavijo in strmijo vanjo. Začne jo stiskati v prsih. Izostri pogled na ulico. Ljudje hodijo po pločniku, vsak po svojih opravkih. Okno spet
še novic