»Ne pusti dejstvom, da pokvarijo dobro zgodbo«: rusko novinarstvo od Gorbačova do Putina

Razpotja, 13. marec 2022 ― Ilustracija: Katja Pahor Ilija Jablokov Mihail Gorbačov, mladi in energični generalni sekretar komunistične partije Sovjetske zveze, je skoraj pred tridesetimi leti uvedel ukrepe glasnost. Z njimi je hotel sovjetskim državljanom ponuditi svobodo govora. To je bil velik korak naprej za družbo, ki je šestdeset let živela v stanju totalne državne cenzure. V nekaj letih so nastale prve neodvisne medijske platforme. Novinarji so pričeli preizpraševati avtoritete; v očeh milijonov sovjetskih državljanov so hitro postali heroji. Sredi te nenadne liberalizacije se je ob avgustovskem udaru leta 1991 znova uvedla državna cenzura. Ukinilo se je vodilne kritične medije. The post »Ne pusti dejstvom, da pokvarijo dobro zgodbo«: rusko novinarstvo od Gorbačova do Putina appeared first on Razpotja.
FDF: Sava teče in se ne ozira na meje

FDF: Sava teče in se ne ozira na meje

Misli, 13. marec 2022 ― Dokumentarec Sava, ki je prikazan na letošnjem FDF, je ljubezensko pismo reki, ki teče skozi štiri države, hkrati pa tudi opozorilo, da še ni prepozno, da ljudje uberemo drugačne vijuge in spremenimo tok našega odnosa do okolja, je britanski režiser Matthew Somerville povedal za STA. V filmu se prepletajo pogled na regijo od zunaj in lokalni uvidi.
1933 Zemun – Letališče

1933 Zemun – Letališče

Stare slike (Cerknica), 13. marec 2022 ― Slika je nastala leta 1933 na letališču Zemun. Tam je Metod Arko služil vojaški rok. Izgradnjo letališča Donje polje (Spodnje polje), po domače Dojno polje, so začeli leta 1923 na dokaj ravni travnati površini 25 hektarov. Le to naj bi uporabljali za pašo živine razen v času, ko bi letala vzletala ali pristajala. Slavnostna otvoritev […]
Liški pust

Liški pust

Društvo Slovenski staroverci, 12. marec 2022 ― Slovenski etnografski muzej že tradicionalno ob Slovenskem kulturnem prazniku in v predpustnem času na ogled postavlja pustne like, katerih oprave je muzej odkupil v preteklem letu za svojo zbirko. Letos na priložnostni razstavi predstavlja liške pustjé. Liški pust je od leta 2020 vpisan v Register nesnovne kulturne dediščine. Na razstavi Liški pust, so tudi skice […]
IZTOK MAROH: UPRIZORITEV PRIKAZOVANJA / STAGING OF THE PRESENTED

IZTOK MAROH: UPRIZORITEV PRIKAZOVANJA / STAGING OF THE PRESENTED

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 12. marec 2022 ― Transparentnost, krhkost. Iztok Maroh, ki kot umetnik, kurator in predavatelj deluje predvsem na področju umetniške skulpturalne keramike, v svojih kontinuiranih redefinicijah »umetniških dogodkov« raziskuje odnos med vizualnim, pojavnim svetom in človekom ter načine, na katere en drugega dekonstruirata, vzpostavljata, definirata, preoblikujeta. Kateri so tisti dejavniki, ki te procese pogojujejo? Kaj definira človeka skozi opazovanje umetniškega dela in obratno? Transparency, fragility. Iztok Maroh, who works as an artist, curator, and lecturer mainly in the field of artistic sculptural ceramics, in his continuous redefinitions of »artistic events«, explores the relationship between the visual, phenomenal world and human and how they deconstruct, establish, define and transform each other. What are the factors that condition these processes? What defines a person through observing an artwork and vice versa?The story Maroh is staging this time is multilayered, as is typical of his works. Naturally, the artist’s tireless contemplation about the aesthetic experience of the modern man cannot bypass the current state of mind that humanity is facing. The story the artist tells through the gallery space is about discomfort, individual and collective anxiety, the construction of value and the evaluation of labor within the capitalist structure, the alienation of the individual, the absurdity of the material, the absence of meaning and, consequently, one’s search for »footholds« and familiar associations within the phenomenal world, which he is trying to make sense of. Like any good story, this one, too, engages the viewer repeatedly with each individual artwork – the artist uses a fragile material such as porcelain and the menacing depth of the Black 3.0 black pigment as well as individual motifs of artworks to create formal and conceptual antagonisms.

Na oder LGL prihajajo nove Mravljice Anje Štefan

SiGledal Novice, 12. marec 2022 ― Na velikem odru Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL) bo drevi premiera lutkovne predstave Pravljice za mravljice, ki je nastala po zbirki zgodbic Anje Štefan. Štiri črne mravljice so v gledališki priredbi v LGL prvič zaživele leta 2014, tokrat pa se obeta nadaljevanje, ki ga je prav tako kot prejšnjo predstavo režirala Martina Maurič Lazar.

Scenarnica ABC: Kako se lotiti pisanja scenarija za animirani film

Društvo slovenskih režiserjev, 12. marec 2022 ― Tokrat smo zbrali nekaj uveljavljenih in izkušenih ustvarjalk in ustvarjalcev, ki delujejo na področju pisanja scenarijev za animirani film. Vsi imajo bogate izkušnje tako s pisanjem za odrasle kot za otroke ter tudi z različnimi formami in žanri znotraj animiranega filma. Vsekakor pričakujemo zanimiv pogled na to, v Sloveniji pogosto zanemarjano vejo ustvarjanja, s katero […]
JSKD bo podelil priznanja za dosežke na področju ljubiteljske kulture

JSKD bo podelil priznanja za dosežke na področju ljubiteljske kulture

Misli, 12. marec 2022 ― V Klubu Cankarjevega doma bo drevi slovesnost, na kateri bo Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD) podelil odličja in priznanja sklada za leto 2021. Zlato plaketo bodo izročili kiparki Dragici Čadež Lapajne, srebrno pa Marini Cernetig, Radovanu Čoku, Franju Murku in Lučki Marii Peterlin. Zlat znak letos prejme Jasna Žitnik Remec.
še novic