Umetne muhe in druge laži: lahko gre tudi le za muharjenje

Konteksti (Tomaž Bešter), 7. december 2013 ― Andrej Lupinc je nedvomno izjemno zanimiva oseba. Predstavljam si ga, kako sedi z nekom na kavi in ima toliko za povedati, da oni drugi sploh ne pride do besede. Predstavljam si , da bi tudi sam zlahka šel z njim na kavo. Predstavljam si ga tudi, kako je kot otrok v šoli bil trn v peti tovarišicam, ker je venomer držal vzdignjeno roko. Ker ga je kaj zanimalo ali ker je vedel odgovor. Ali pa ker je mislil, da ve odgovor. Niti ni pomembno. Če boste poguglali Andreja Lupinca, boste vedeli, zakaj je nedvomno izjemno zanimiva oseba. Jasno je, da v trenutku, ko človek prebere polovico zgodb, ki jih je izdal v svoji Umetne muhe in druge laži, nekako ve, da ne bere neumnega čtiva. Gre za izjemno dodelano zgradbo iz zgodb, ki povečini nimajo kaj prida skupnega, a jo vendarle skupaj drži nekaj neverjetnih gradnikov. Skoraj zagotovo je tole branje najboljše letošnje branje slovenskega avtorja. Inteligentno, kot bi brali Eca; na čase napeto, kot bi brali kakega mojstra srhljivk; vmes se ti zazdi tudi, da si se znašel sredi filma Deliverance; pa nekajkrat kar čakaš, od kje bo navihano glavo pomolila Pika Nogavička, v družbi Alice, ki bi se v njegovih zgodbah zlahka preselila v kak Tržič. Le da bi znala muharit. (vir slike: emka.si) Umetne muhe in druge laži so zbirka kratke proze. Bralec, ki se boš lotil tega branja, ne pozabi na to, da bereš za zabavo. Te zgodbe te namreč popeljejo zelo daleč in zelo globoko. Pa ne toliko v geografskem smislu, bolj gre za to, da je doseg tega, kar zmore v svoji zabavljaški vlogi k tebi pripeljati Lupinc, nekaj čisto posebnega. Iz več razlogov. Tukaj navajam nekatere. Po spominu. In naj mi bo oproščeno, če se od časa do časa navzamem ribiškega načina.Najprej moram ponovno omeniti, da me je branje teh kratkih, sicer samostoječih zgodb v resnici zares močno spominjalo na branje Alice v čudežni deželi. Alica je tam doli v zajčji luknji doživela vse tisto, kar se doživeti da. In če jo lahko beremo kot želo sanjskega in neskončne moči, ki jo ima
Prvi uvodnik

Prvi uvodnik

Airbeletrina, 7. december 2013 ― Dobrodošli na novi spletni strani. Ko je AirBeletrina nastala, se je zdela ideja o spletnem mediju, ki se bo ukvarjal s kulturnimi temami, skoraj utopična. To so bili še časi, ko je bila brezžična povezava s spletom redkost.

Razstava / Exhibition: Jernej Forbici

KUD Art Stays, 7. december 2013 ― Dela na papirju & ostalo / Works on paper & the rest Galerija FO.VI, 3. 12. 20137. 1. 2014 Narava je že dolgo vodilni element navdiha in likovnega jezika , slovenskega umetnika Jerneja Forbicija ( Maribor , 1980). Njegovo raziskovanje, ki v današnjem času, v katerem smo priča ekološkim nesrečam in napačnim okoljskim […]

Širom Jugoslavije

Radio Študent, 7. december 2013 ― Geografski sprehod po mestih nekdanje Jugoslavije skozi muziko včerajšnjega dne ... 1.    Danilo Živković - Jugoslavijo (3:50) 2.    Stari zvuci - Nad Šapcom je mesečina (2:30) 3.    Dušan Jakšić - Uspavanka Opatiji (2:58) 4.    Marjana Deržaj - Beogradska noć (3:44) 5.    Ibrica Jusić - Voljena zemljo (3:11) 6.    Aleksander Mežek - Ljubljanske ceste (3:57) 7.    Zdenka Vučković - Zagreb, Zagreb (3:21) 8.    Kemal Monteno - Sarajevo ljubavi moja (3:08) 9.    Ansambl Alfija Kabilja - Zagrebački twist (2:36) 10.    Riblja čorba - Zadnji voz za Čačak (2:45) 11.    Aerodrom - Zagreb, Ljubljana i Beograd (4:24) 12.    Grupa Tač - Jagodinsko momče (4:25) 13.    Pankrti - Lublana je bulana (2:03) 14.    Paraf - Rijeka (2:12) 15.    Problemi sa Miljacke - Svi me zovu Sarajlija (2:58) 16.    Bonton Baya - Sarajevo, Texas, Nashville, Tennessee (2:04) 17.    Azra - Balkan (4:16)    

100 let bi praznoval František Čap

MMC Film, 7. december 2013 ― V Čachovicah na Češkem se je pred 100 leti na današnji dan rodil režiser František Čap. V zavest slovenskih filmskih gledalcev se je zasidral kot režiser Vesne, enega najbolj gledanih slovenskih . . .

Daft Punk: Retro romanca v muzeju

Podoba-Glasba, 7. december 2013 ― Trikotnik med skupino Daft Punk, pevcem Julianom Casablancasom in režiserjem Warrenom Fujem je bil že vnaprej usojen. Vsi trije si delijo afiniteto do estetike 80-ih let, ironičnih retro vizualij ter seveda tudi do zvočne kulise, ki spada zraven. Fu je s Casablancasom sodeloval že leta 2009 pri izvrstnem 11th Dimension, letos pa še z Daft Punk pri Lose Yourself To Dance. To, [...]

1960 Velike Bloke – Bloško polje

Stare slike (Cerknica), 7. december 2013 ― Jesensko deževje se na Blokah navadno konča s snegom. Ob koncu padavin se veter rad obrne v mrzlo burjo in sneg pobeli planoto. Vode potoka Bloščica, ki jih velik požiralnik pod Liscem ne more sprejeti v celoti, se razlivajo po Bloškem polju proti Novi vasi in izginjajo v mnogih manjših požiralnikih vse do Resja za […]

FIONN REGAN

Radio Študent, 7. december 2013 ― The End Of History 1 The Underwood Typewriter 2 Hunter's Map 3 Hey Rabbit 4 Put A Penny In A Slot 5 Cowshed 6 Snowy Atlas Mountains The Shadow Of An Empire 7 Catacombs 8 Genocide Matinee 9 Violent Demeanour 10 The Shadow Of An Empire 100 Acres Of Sycamore 11 100 Acres Of Sycamore 12 The Horses Are Asleep 13 Dogwood Blossom 14 List Of Distractions 15 North Star Lover 16 Vodka Sorrow The Bunkhouse  17 St Anthony's Fire 18 67 Blackout 19 Anchor Black Tattoo 20 The Gouldings 21 The Bunkhouse 22 Midnight Ferry Crossing 23 Moving To Berlin http://www.fionnregan.com/  

THE TALLEST MAN ON EARTH IN DANIEL NORGREN

Radio Študent, 7. december 2013 ― Wiener Stadthalle, Dunaj, 5. 12. 2013   Kristian Matsson, švedski kantavtor drobnega obličja, a velikega srca, ki se mestu in svetu predstavlja pod imenom The Tallest Man On Earth, je v četrtek na Dunaju zaključil svojo poznojesensko koncertno turnejo, po kateri si bo, vsaj tako je rekel, vzel malce zasluženega odmora. Večer je bil temu primerno obarvan s tonom grenko-sladke nostalgije, veselja, hvaležnosti in kameradstva med vsemi udeleženimi. Še najbolj ganjen je deloval predvozač Daniel Norgren. Tudi on je švedski kantavtor in amerikanofil, a v svoji esenci vendarle dovolj drugačen od Matssona, da si je priboril popolno koncentracijo in občudovanje občinstva. Skupaj z Andersom Grahnom na kontrabasu igrata folk, ki močno spominja na novodobni blues Asha Grunwalda in Johna Butlerja, hkrati pa občasno črpa tudi iz tradicij modrookega soula in radijskega rocka sedemdesetih. Vrhunec njegovega nastopa je bila razpuščena, a energična pesem Moonshine Got Me, s katero je Norgren dokazal, da

LEZBOMANIJA

Radio Študent, 7. december 2013 ― NOVICE KOLUMNA: Retrospektiva 29. Festivala gejevskega in lezbičnega filma Off Festival Lezbična četrt: kratka radijska igra Suzane Tratnik "Kako smo kaj danes" Igrajo: Maja Ličen, Ana Perić, Nina Hribernik, Ksenija Vozelj Produkcija: V peto gre rado Intervju ob zaključku festivala z Urško Sterle in Nino Dragičević Foto: Nada Žgank Glasbena oprema: DJ Kamasutra Uredila: Nataša Sukič  

Z razstave v trajni skupnostni prostor

Dnevnik, 7. december 2013 ― Odprtje druge zaporedne prodajne razstave Pop-up dom je minuli teden v Tobačni tovarni obiskalo več kot osemsto ljudi, kar kaže na neverjetno zanimanje za mlado slovensko oblikovanje, v enaki meri pa verjetno tudi za nove pobude ustvarjalcev, ki...

Življenje, ne pa smisel

Dnevnik, 7. december 2013 ― Aleksandar Hemon, najbolj znan bosanski priseljenec v Ameriki in gotovo eden njenih najkakovostnejših sodobnih pisateljev, je v začetku letošnjega leta spisal avtobiografijo, o kateri bralci govorijo izključno v presežnikih, nič drugače slovenski....

Konec predstave

Dnevnik, 7. december 2013 ― Čas bi bil, da se otresemo junaških mitov, snamemo plašč zgodovine, prerežemo marionetne niti in vzamemo stvari v svoje roke, mi je bučalo v glavi na poti skozi temo mrzlega Tivolija. Vračal sem se iz Kina Šiška, s koncerta NuYuGo! makedonskih...

Julian Assange o dosežkih WikiLeaksa

Pogledi, 7. december 2013 ― »Najbolj pomemben dosežek našega delovanja je po mojem nekaj bolj splošnega. Institucije, katerih aktivnosti smo razkrili, uspevajo v senci, so kot srhljivi in izmuzljivi hrošči, ki začnejo panično bežati, ko umakneš kamen, pod katerim so se skrivali pred dnevno svetlobo. Zato so naša razkritja omajala njihovo avtoriteto. Ko njihova dejanja postanejo dostopna javnosti, se jih ne bojimo več; nenadoma jih uzremo v vsej njihovi bedi in napihnjeni aroganci, pomešani z neumnostjo.
še novic