FILM POD ZVEZDAMI – Danes brez zvezd!

Kinodvor, 8. julij 2018 ― Zaradi slabe vremenske napovedi, je današnja projekcija filma PRISCILLA odpovedana. Film si lahko ogledate jutri, 3. avgusta ob 21. uri na nadomestni projekciji v Kinodvoru (opozorilo: število sedežev v Kinodvoru je občutno manjše kot na Ljubljanskem gradu).

8. julija 1802 se je rodil Henrik Freyer, slovenski botanik, zoolog ...

Kamra.si, 8. julij 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...8. julija 1802 se je v Idriji rodil Henrik Freyer, slovenski botanik, zoolog, paleontolog (ukvarjal se je s fosilnimi ribami in foraminiferami), farmacevt, kartograf in naravoslovec in preparator. Umrl je 21. avgusta 1866 v  Ljubljani. Henrik Freyer se je rodil v lekarniški družini v Idriji. Leta 1815 je šel na gimnazijo, ki jo je začel v Ljubljani in končal na Reki. Vrnil se je v Ljubljano na licej, opravil je lekarniško prakso in pomočniški izpit (1825) in do leta 1827 pomagal očetu Karlu voditi lekarno v Idriji. Na Dunaju je med letoma 1827 in 1829 doštudiral farmacijo. Lekarniško službo je opravljal v Zagrebu, Gradcu in v Ljubljani. Da bi z delom v rudniški lekarni, ki jo je leta 1754 ustanovil njegov ded Ernest Freyer, nadaljeval, je bila želja, ki je Henriku ostala izpolnjena; poklicna pot in osebna zanimanja so ga zapeljala na številna področja naravoslovja.  

8. julija 1911 se je v Trstu rodil Edo Mihevc, slovenski arhitekt

Kamra.si, 8. julij 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...8. julija 1911 se je v Trstu rodil Edo Mihevc (rojen kot Eduardo Adolfo Corradini), slovenski arhitekt. Umrl je 4. junija 1985 v Izoli. Leta 1931 je maturiral na gimnaziji v Ljubljani in se vpisal na Oddelek za arhitekturo Tehniške fakultete Univerze v Ljubljani. Leta 1932 je postal član KPS, leta 1936 pa diplomiral v razredu Jožeta Plečnika. Med letoma 1937 in 1940 je služboval v projektnih in stavbnih podjetjih v Ljubljani, pred začetkom 2. svetovne vojne je opravil izpit za pooblaščenega inženirja

1885 – Rojen Ernst Bloch

Zgodovina na dlani, 8. julij 2018 8. julija leta 1885 se je v Ludwigshafnu ob Renu rodil nemški univerzitetni profesor, sociolog, novinar, pisatelj in marksistični filozof Ernst Bloch. V svojih delih se je osredotočal na tezo, da je v humanističnem svetu, kjer ni zatiranja in izkoriščanja, še vedno možnost revolucije. Večina njegove filozofije temelji na njegovem … Preberi The post 1885 – Rojen Ernst Bloch appeared first on Zgodovina na dlani.
Dalijeva muza Gala predstavljena na razstavi

Dalijeva muza Gala predstavljena na razstavi

Misli, 8. julij 2018 ― Življenjski sopotnici španskega nadrealista Salvadorja Dalija Eleni Diakonovi, bolj znani kot Gali, so v Narodnem umetnostnem muzeju Katalonije posvetili razstavo z naslovom Gala Salvador Dali. Na njej Galo predstavljajo kot ključno silnico za Dalijevim ustvarjanjem, piše francoska tiskovna agencija AFP.
12 RAZLOGOV ZA SLIKANJE

12 RAZLOGOV ZA SLIKANJE

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 8. julij 2018 ― Razstava prinaša zelo partikularen nabor del, ki so vzniknila iz različnih pozicij in naslavljajo povsem različne vsebine v različnih jezikih, a se vsa gibljejo tudi v nekem aktivnem razmerju do slikarskega medija kot takega. Zato se nočem spuščati v iskanje vsebinskih povezav med posameznimi deli, raje bi nastavil nekakšno očišče izboru, ki so mu botrovali štirje vidiki slike, znotraj katerih se največ gibljem tudi sam pri svojem delu in se mi zdijo bistveni pri današnjem pojmovanju slikarske prakse. Ti štirje vidiki so: družbena vpetost, zgodovinski kontekst slike, materialna prisotnost in konceptualnost. Upam si trditi, da se vsa dela na razstavi tako ali drugače poigravajo tudi s katerim od teh vidikov in se s tem na neki način nanašajo na vprašanje slike v širšem smislu. Slika je heterogen medij, ki metodologijo svojega nastanka predhodno zapiše v lasten sistem pravil in med ustvarjalnim procesom vedno znova vzpostavlja odnos do teh pravil ter tako odpira prostor, kamor se lahko naseli umetniško delo. Nanjo lahko gledamo v kontekstu sodobnih umetniških praks, ki uporabljajo različne medije ter v sliko vstopajo le občasno in/ali se gibljejo v njenem liminalnem prostoru, poznamo pa tudi gorečo zavezanost mediju, ki stavi na procesualno naravo dela, znotraj katerega avtor/ica svoj sistem pravil upošteva ali krši ter s tem odpira možnost za nenehno transformacijo lastnega slikarskega jaza. Ti dve skrajnosti druga druge ne izključujeta, kažeta pa na neko shizofreno naravo slike, ki ima globoko v sebi zapisanih vrsto konfliktov, tako materialnih kot družbenih, ki pripomorejo k njenemu specifičnemu mestu. Svojevrsten paradoks je že poizkus ustvariti iluzijo prostora v dveh dimenzijah, a pri sliki je prisoten še neki dodaten razcep, ki jo loči od ostalih dvodimenzionalnih medijev, kajti čeprav gre za podobo (stvarnega ali abstraktnega prostora), ne gre samo za podobo. V enaki meri lahko pri sliki govorimo o materialnosti, ki ustvari nekakšno trenje med iluzijo prostora
še novic