Pričetek projekta Kreativna telesa v gibanju

SiGledal Novice, 29. januar 2022 ― V društvu Pekinpah najavljajo pričetek projekta Kreativna telesa v gibanju, ki se je ravnokar pričel s prvim delavniškim programom s področja kostumografije pod mentorstvom Barbare Stupice. Sledili mu bodo sklopi delavnic s področja scenografije, performativnosti/izraznosti telesa ter glasbe, z Atejem Tutto, Lejo Jurišić in Matejem Kejžarjem.

SMG v Beogradu z Gejmom in Nasprotjem stvari

SiGledal Novice, 29. januar 2022 ― Beograd, 29. januarja - Slovensko mladinsko gledališče (SMG) te dni z dvema predstavama gostuje v Beogradu. Beograjskemu občinstvu v Bitef teatru se bodo drevi predstavili z igro Nasprotje stvari v režiji Borisa Nikitina, v nedeljo pa bo v dvorani Dorćol Platza na ogled še Gejm, avtorski projekt Žige Divjaka, ki je nastal v koprodukciji z Masko.
Nina Čelhar: Vmes4. – 25. februar 2022otvoritev: 4. februar ob...

Nina Čelhar: Vmes4. – 25. februar 2022otvoritev: 4. februar ob...

Hiša kulture v Pivki, 29. januar 2022 ― Nina Čelhar: Vmes4. – 25. februar 2022otvoritev: 4. februar ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekSlikarka Nina Čelhar se že vrsto let ukvarja s slikanjem sodobne bivalne arhitekture, v tem okviru pa jo zanimajo predvsem prostori, ki so narejeni po meri posameznika in hkrati v sozvočju z okoljem. Za njene slike je značilna izčiščena kompozicija, ki izbrani motiv predstavi v nekaj ključnih potezah, brez odvečnih podrobnosti in opisovanja, ter kolorit z omejeno barvno lestvico, ki poleg zelenih in peščenih odtenkov vključuje le še črno in belo. Bela barva ima v slikarstvu Nine Čelhar nasploh posebno mesto, saj jo uporablja zelo veliko in na različne načine – kot monokromno ozadje motiva, kot kopreno, ki ga čez in čez prekriva, kot meglico, ki redči njegovo telesnost ali kot svetlobo, ki prihaja iz njegove notranjosti. Zaradi vse te beline – ne glede na njeno specifično rabo – upodobljeni motivi delujejo dematerializirano, prosojno, kot bi se zataknili na pol poti med obstojem in neobstojem, zato se zdijo kot možnost, bolj ali manj uresničljiva, privid, želja, sen.Tokratna razstava Nine Čelhar je v več pogledih nekaj posebnega. Ne le zato, ker umetnica na njej prvič predstavlja svoja dela na papirju, pač pa so ta dela tudi nekoliko drugačna od ostalih iz njenega opusa. V njih umetnica preusmerja pozornost z zunanje podobe arhitekture v njeno notranjost, se pravi, v bivalne prostore in na predmete, ki ga zapolnjujejo. Zanimajo jo povsem vsakdanje stvari, kot so miza, stol, obešalnik za oblačila, torba, papirji in pisala, ki jih prikazuje v bolj ali manj stilizirani obliki na čistem belem ozadju, kjer je mogoče zgolj intuitivno zaslutiti osnovne koordinate prostora, včasih pa niti tega ne. Ponekod so predmeti naključno razpršeni po vsej slikovni površini, drugod so povezani v logično celoto (npr. namizje), kjer pa je ta ali oni poniknil v belino. Nekateri so povsem jasno prepoznavni, drugi se nam prikazujejo po delih, tretji so zgolj barvna lisa nedoločnih oblik. Za
Kritična misel: Kam gremo?

Kritična misel: Kam gremo?

Koridor, 29. januar 2022 ― Smrekar je bil oblastem že med prvo svetovno vojno trn v peti, saj je javno smešil centralizem in imperializem avstrijske vladne politike. The post Kritična misel: Kam gremo? appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Vabilo k pisanju za Razpotja 47: Zaupanje

Razpotja, 29. januar 2022 ― Uredništvo Ena od značilnih diagnoz, s katero si razlagamo nelagodnost sedanjega družbenega trenutka – posebej, odkar nas obseda pandemija koronavirusa – je »kriza zaupanja«; kriza zaupanja v politiko, v znanost, v institucije in soljudi nasploh. V ta pojem se velja poglobiti. Ali ni iz zelo splošnega vidika pravzaprav presenetljivo, da je to lahko ranljiva točka moderne družbe? Ali ni dosežek modernosti njena brezosebna hladnost, torej da smo se znebili odvisnosti od takih toplih afekcjj, kot je zaupanje? Ali se od sodobnega posameznika uradno ne pričakuje, da je predvsem egoistično racionalen in s tem v osnovi nezaupljiv, celo nekam paranoičen? Kljub temu se vedno znova izkaže, da v resničnem življenju zaupanje še vedno potrebujemo – glede na to, da ga očitno znamo pogrešati. The post Vabilo k pisanju za Razpotja 47: Zaupanje appeared first on Razpotja.

MI (spet) ZA MIZO, vi pa vabljeni v SEM!

Ana Monro, 29. januar 2022 ― V soboto dopoldan (29.1.) sta Camilo Acosta Mendoza in Polona Prosen spet pohajala oziroma posedala po središču Ljubljane in vabila mimoidoče v Slovenski etnografski muzej, kjer si lahko s posebnim promocijskim letakom, ki velja kot akcijska ponudba kupi 2 vstopnici za ceno 1, do 6. marca ogledate razstavo Mi za mizo! Bodite kot onadva, bodite eno ... The post MI (spet) ZA MIZO, vi pa vabljeni v SEM! appeared first on Ana Monro.
Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Misli, 29. januar 2022 ― Pri Beletrini so izdali zadnji del trilogije o srednjeveškem perzijskem matematiku, astronomu, filozofu in pesniku Omarju Hajamu z naslovom Vonj po strahu bosanskega pisatelja Dževada Karahasana. Mladinska knjiga je izdala knjigo švedskega avtorja Patrika Svenssona Evangelij po jeguljah in priročnik Nicole Schmidt Vzgoja brez oštevanja.
V CD drugi del Boninove koncertne predstave Gimnastika ne/smisla

V CD drugi del Boninove koncertne predstave Gimnastika ne/smisla

Misli, 29. januar 2022 ― V Linhartovi dvorani Cankarjevega doma bodo drevi gostili skladatelja Mateja Bonina s projektom Gimnastika ne/smisla II, s katerim nadaljuje zastavljene izzive pri projektu Gimnastika ne/smisla (2014-16), kjer je že preizpraševal konvencionalne načine ustvarjanja glasbene kompozicije in iskal manj očitne potenciale glasbe.
Arhitekt Stanko Kristl praznuje 100 let

Arhitekt Stanko Kristl praznuje 100 let

Misli, 29. januar 2022 ― Eden najvidnejših slovenskih arhitektov Stanko Kristl danes praznuje 100 let. Vloga arhitekture pri razvoju človeka in družbe je osrednja misel znotraj Kristlovega večplastnega arhitekturnega ustvarjanja v vseh merilih, od regulacije mest do patenta stropa in oblikovanja knjige, kompleksnih bolnišnic do raznolikih bivalnih prostorov in spomenikov.
1959 Rakek – Gledališče v domu JLA

1959 Rakek – Gledališče v domu JLA

Stare slike (Cerknica), 29. januar 2022 ― Vojašnice na Rakeku so bile po vojni center kulturnega in športnega dogajanja. Prirejali so odmevne gledališke predstave. Bilo jih je toliko, da so izdali celo gledališki list. Igrali so jih v Domu JLA, ki je bil v okviru vojašnic. Igralci v predstavah so bili večinoma Rakovčanke in Rakovčani. Leta 1948 je bilo območje vojašnic porazno. […]
še novic