THE FUTURE IS NOW

THE FUTURE IS NOW

Radio Študent, 12. november 2014 ― Novice Na SoundCloud strani ljubljanskega organizacijsko-založbenega kolektiva Stiropor se je včeraj pojavil še deveti avtorski podcast, katerega avtor je tokrat Borka. Ustrezno povezavo do miksa lahko najdete tukaj, sicer pa mimogrede lahko opozorimo na Stiroporjev dogodek, ki bo ta petek v Gala Hali. Ljubljanska Mique ter Borka bosta podprla Illum Sphere iz založbe Ninja Tune, skupaj pa bodo kreirali neortodoksno klubsko vzdušje. Ameriški eklektični rock glasbenik Ty Segall bo s svojo skupino Ty Segall Band izdal ploščo Live In San Francisco. Ta bo izšla konec januarja pri založbi Castle Face.  Vsestranski filmski igralec James Franco se je lotil glasbenega projekta, posvečenega skupini The Smiths. S svojim bendom Daddy namerava posneti album z naslovom Let Me Get What I Want, na katerem bo avtorska glasba opremljena s Francovimi besedili v duhu The Smiths. Vseh deset komadov bo dobilo tudi videospote, ki bodo skupaj tvorili zgodbo. Poleg tega pa bo pri vseh komadih sodeloval tudi originalni basist zasedbe The Smiths, Andy Rourke. Povezavo do prvega izmed videospotov najdete tukaj. YouTube je napovedal plačljivo glasbeno aplikacijo imenovano YouTube Music Key. Ta bo uporabnikom za deset dolarjev na mesec omogočala neomejen ter oglasov prost dostop do glasbe in videospotov, ki bo ob predhodnjem dolpotegu deloval tudi brez internetne povezave. Sicer pa je YouTube, ki že sodeluje s tremi največjimi glasbenimi založbami, pred kratkim uredil licenčno pogodbo tudi z neodvisnimi glasbenimi založbami. Po napovedih bomo na YouTubu v kratkem lahko dostopali do urejenih diskografij posameznih izvajalcev ter vsem albumom lahko prisluhnili v celoti. Gre za velik korak k dobi digitalne svobode. The future is now. Newjerseyski punk-rock trio Screaming Females je napovedal svojo šesto ploščo z naslovom Rose Mountain. Izšla bo konec februarja pri založbi Don Giovanni, iz nje pa si lahko že poslušate komad Ripe, ki ga najdete spodaj.   V lajf?  Ja, v lajf!!!
grateful dead spomladi 90

grateful dead spomladi 90

Radio Študent, 12. november 2014 ― CD, 1 (garcia,hunter) CRAZY FINGERS grateful dead 8.13 CD outlaws, 1 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19 Crazy Fingers, klasika Jerryja Garcie in Roberta Hunterja v izvedbi s prvega nastopa, 14. marca 1990, v okviru razvpite pomladanske turneje 1990. leta, v Capital Centru v Landoverju, ZDA. Avgusta, ko tradicionalno v okviru oddaje Moč pesmi beležimo obletnici rojstva in smrti Jerryja Garcie in poslušamo izbrane posnetke Jerryja Garcie in Grateful Dead, objavljene v tekočem letu, sem napovedal, da bo 1. septembra izšel še drugi del monumentalne zbirke celotnih posnetkov šestnajstih nastopov Grateful Dead spomladi 1990. leta. Turneje, ki jo večina šteje za zadnjo konsistentno, celovito, dobro turnejo Grateful Dead v njihovi zgodovini. Tudi zadnje, na kateri je bil klaviaturist Brent Mydland, ki je kmalu zatem, 26. julija 1990, umrl zaradi prevelikega odmerka mamil. Na omenjeni pomladanski turneji 1990. leta je imel Brent Mydland kar nekaj bleščečih trenutkov. Ne nazadnje je pred tem 1989. leta izšla studijska plošča Grateful Dead, Build To Last, za katero je Mydland prispeval kar štiri pesmi. A o tem smo spomladi lani že dovolj govorili. Takrat, torej spomladi lani, smo predstavljali prvi del zbirke Grateful Dead Spring 1990, ki je izšla jeseni leta 2012. Prinašala je celotne posnetke s šestih izbranih nastopov v okviru omenjene pomladanske turneje Grateful Dead 1990. leta. S tem smo sicer takrat imeli na razpolago že celotne posnetke s sedmih nastopov, saj je pred tem pod naslovom To Terrapin izšel celotni posnetek njihovega nastopa 15. marca, torej dan po pravkar omenjenem koncertu v Landoverju. Za povrh smo že pred leti dobili izbor s treh nastopov od 24. do 26. marca 1990 v dvorani Knickerbocker Arena v Albanyju z naslovom Dozin' at the Knicks, nekaj posnetkov s te turneje pa je bilo prej objavljeno tudi na koncertni plošči Without a Net. Preden povem kaj več, poslušajmo naslednjo izvedbo, tole priredbo klasike Boba Dylana, When I Paint My Masterpie

Od nocoj je Ljubljana filmska

Večer, 12. november 2014 ― V Cankarjevem domu se je začel 25. mednarodni filmski festival Liffe, novembrska nuja za vse filmofile. Del filmov se, kakor vsako leto, prikazuje tudi v Mariboru, v Koloseju. Kot je v uvodnem govoru dejal programski vodja festivala Simon Popek, je vsaka beseda o manifestaciji, ki četrt stoletja privablja množice, odveč. Festival je odprla klasika Playtime Jacquesa Tatija, ki terja ogled na ...
Klic Rosette

Klic Rosette

Radio Študent, 12. november 2014 ― Prispevek Jake Perovška o pristajanju sonde Rosetta na kometu 67P/C-G, v živo javljanje Tomaža Zwittra, blok znanstvenih novičk ter prispevek Kristjana Sirnika o AIDS-u. Na naravoslovni strani etra!
Klic Rosette

Klic Rosette

Radio Študent, 12. november 2014 ― Prispevek Jake Perovška o pristajanju sonde Rosetta na kometu 67P/C-G, v živo javljanje Tomaža Zwittra, blok znanstvenih novičk ter prispevek Kristjana Sirnika o AIDS-u. Na naravoslovni strani etra!

Recenzija baletne predstave Stabat Mater & Nevarna razmerja

Koridor, 12. november 2014 ― Koreografi: Edward Clug & Valentina Turcu in Leo Mujić Prizorišče: Veliki oder Slovenskega narodnega gledališča Maribor Premiera: 7. 11. 2014 ob 19:30 Začela sta skupaj. Valentina Turcu in Edward Clug sta pred dobrimi 15 leti soustvarila svojo prvo celovečerno predstavo Tango, ki je omenjena kot začetek nove ustvarjalne dobe mariborskega baleta. Tokrat pa sta se v enem večeru predstavila posebej, vsak s svojo predstavo ter s svojim slogom. Čeprav sta oba baleta svoji premieri že doživela – Stabat Mater je bil ustvarjen za münchenski balet lanskega julija; Nevarna razmerja pa so praizvedbo doživela na Dubrovniških poletnih igrah, premiero pa na Ljubljana Festivalu letos poleti – sta bila tokrat oba prvič postavljena na domači oder Slovenskega narodnega gledališča Maribor. Stabat Mater je himna Mariji, pripisana Jacopu da Todi v drugi polovici 13. stoletja. Govori o Marijinem trpljenju ob križanju Kristusa; celoten naslov (Stabat mater dolorosa) v dobesednem prevodu pomeni žalostna mati je stala. Uglasbitev Giovannija Battiste Pergolesija oživijo člani baročnega orkestra Akademije za glasbo iz Ljubljane s solistkama Štefico Stipančević in Nuško Drašček Rojko. Clug je sicer tragično zgodbo na oder prenesel v svoji interpretaciji; pravi, da je skozi zavedanje njegove glasbe prišel do sklepa, da Pergolesi kljub ustaljenemu cerkvenemu tekstu ni želel govoriti o trpljenju božje matere, ampak o posledici tega – v tem primeru gre za upanje. Za Cluga je osrednja ljubezen med materjo in sinom. Pred našimi očmi se odvrtijo njuni prepoznavni biblični prizori, vendar jih, kot pravi sam, »postavi v ironičen kontekst vsakodnevnega življenja in na novo prevede v intimnost in brezčasnost plesa.« Široko odprt, črn oder brez kulis na desni strani zamejujejo beli bloki, ki jih plesalci med predstavo sami potiskajo po odru, s čimer se ločijo posamezni prizori – tako ti bloki hkrati služijo kot križ, na katerega je Kristus »pribit« z lepilnim trakom ali pa njegov grob, ki po trenutku ž
Proizvodnja palmovega olja na račun lokalnih prebivalcev

Proizvodnja palmovega olja na račun lokalnih prebivalcev

Radio Študent, 12. november 2014 ― Investitorji in korporacije hlastajo po vedno novih površinah za gojenje oljne palme, kar pa negativno vpliva na lokalne skupnosti, ki se na tej zemlji preživljajo. O problemih, ki nastopijo z razširitvijo proizvodnje palmovega olja so raziskali aktivisti iz mednarodne organizacije GRAIN. Več o proizvodni palmovega olja in vsepogostejših prevzemov obdelovalne zemlje, tudi s pomočjo vojske in paravojaških milic oriše Henk Hobling iz Grain-a.

[FILM/TV: LIFFe] Recenzija filma iz sklopa Panorama svetovnega filma: Dvojnik / The Double (rež. Richard Ayoade, 2013)

Koridor, 12. november 2014 ― IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1825157/ Rotten Tomatoes: http://www.rottentomatoes.com/m/the_double_2013/ Naslednjič: 13. 11. ob 21.45, Linhartova dvorana, Cankarjev domRuski realist in filozof Fjodor Dostojevski je leta 1846 v svojem romanu Dvojnik opisal psihološki zlom pisarniškega delavca Goljadkina, in sicer po tem, ko v njegovo življenje vstopi človek, ki mu je navzven popolnoma identičen, karakterno pa popolno nasprotje. Richard Ayoade ta zaplet prestavi v sivo, distopično, skorajda orwellovsko realnost, v kateri spoznamo Simona Jamesa (Jesse Eisenberg) – pisarniškega uslužbenca, ki na svojem delovnem mestu predstavlja le pogrešljiv zobnik v stroju birokracije, in to kljub temu, da je delu popolnoma posvečen. Njegovo edino zanimanje je soseda in sodelavka Hannah (Mia Wasikowska), a mu njegova sramežljivost in socialna nespretnost preprečita, da bi z njo kadarkoli navezal stik, kar pa nadomesti s skorajda obsedenim zalezovanjem. Nato se v njegovem življenju pojavi James Simon, njegov doppelgänger, ki s svojo ekstrovertiranostjo, šarmom in odločnostjo kmalu osvoji nadrejene, pri tem pa mu s svojim delom v zameno za življenjske lekcije pomaga Simon. Vendar James njun navidezno prijateljski odnos prične kruto izkoriščati, obenem pa prepriča Hannah in vse sodelavce, da Simon izgublja stik z realnostjo.Dvojnik je na vizualni ravni izredno prepleten z zgodbo, saj lahko vsesplošno sivino in brezobličnost z lahkoto povežemo z neodločnostjo Simonovega karakterja, zanimiv pristop osvetljevanja (predmeti in osebe so velikokrat slabo osvetljeni ali pa so celo v popolni senci) pa v gledalcu vzbudi dvom, ali spremlja dejansko dogajanje ali le Simonov psihološki razkroj. Omeniti gre tudi zvočno podlago filma, ki je v prvem, bolj sproščenem delu, skoraj izključno sestavljena iz azijske pop glasbe, ko pa se dogajanje v filmu zaostri, tudi glasba preide v klasično, kar še dodatno izostri občutek utesnjenosti. Film morda razočara edinole pri dvojni igri Jesseja Eisenberga, ki
OFF vesoljskega usidranja

OFF vesoljskega usidranja

Radio Študent, 12. november 2014 ― V Mjanmaru poteka srečanje Združenja jugovzhodnih azijskih držav. Srečanja se bodo med drugim udeležili predsednik Združenih držav Amerike Barrack Obama, indijski predsednik vlade Narendra Modi, njegov japonski kolega Shinzo Abe in Kitajski premier Li Keqiang. Pogovori bodo osredotočeni predvsem na teritorialne nesporazume, prvenstveno v Južnokitajskem morju jugovzhodne Azijske države, vključno s Filipini in Vietnamom, bodo za lastne ozemeljske zahteve iskale podporo pri Združenih državah Amerike. To sporno ozemlje je pomembno strateško mesto za vse države v sporu, saj je tretji največji prehod ladij na svetu, poleg tega pa je tamkajšnje morje še vedno bogato z ribami in morebitno nahajališče nafte. Kitajska, ki se poteguje za največji del tega območja, je že pred meseci poslala mornarico na dotično območje.   Predsednik Združenih držav Amerike Barack Obama pa se te dni pogovarja tudi s predsednikom Kitajske Xi Jinping v Pekingu. Voditelja dveh največjih onesnaževalcev sta se dogovorila o zmanjšanju toplogrednih emisij. Združene države naj bi do leta 2025, v primerjavi z letom 2005 izpuste znižale za 28 odstotkov.  Kitajski voditelj po drugi strani ni tako natančno govoril o številkah, a se je vseeno zavezal, da bo Kitajska emisije do leta 2030 občutno znižala. Ti dve državi sta sicer zaslužni za 45% svetovnih izpustov ogljikovega dioksida. Mimogrede sta se predsednika dogovorila tudi o zmanjšanju možnosti morebitnih vojaških nesreč v zraku in na morju.   Na Afriški celini je v Nigeriji sedanji predsednik Goodluck Jonnathan uradno napovedal ponovno kandidaturo na prihajajočih volitvah. Jonnathan je predsednik te najbolj poseljene Afriške države od leta 2010, ko je nadomestil preminulega predsednika Umara Yar'Adua. Naslednje leto pa si je z zmago na volitvah podaljšal mandat za dodatna štiri leta. Kljub trditvam vladajoče Ljudske demokratske stranke, da je predsednikovo kandidaturo podprlo 18 miljonov državljanov, je glavna opozicijska stranka Progr
ZA ZAPAHI

ZA ZAPAHI

Radio Študent, 12. november 2014 ― Silhuete zaporniških sanjarij, pomešane s trpkim okusom paradižnikov in plamenečo ljubeznijo, do vsega mesenega. Igrata: Polona Torkar in Katia Štefanić Režija: Valentina Plaskan in Sara Horžen   **************** Radijska nanizanka Vsakdanje bizarnosti obravnava tematike, s katerimi se posamezniki, ki so determinirani z različnimi življenjskimi izkušnjami, ozadjem in stilom življenja, vsakodnevno srečujejo v sodobni družbi. Na humoren način izpostavlja vprašanja o ljubezni, seksu, odnosih, vlogi moških in žensk v družbi in (ne)prilagajanju družbenim normam. Kratke zgodbe, prirejene za eter, so osnovane na dramskem delu španskega avtorja Joséja Luisa Alonsa de Santosa, ki jih je izdal v zbirki Ljubezenske in šaljive slike al fresco (v originalu: Cuadros de amor y humor, al fresco). S podporo Španskega veleposlaništva v Ljubljani je Radio Študent za svoj eter priredil 5 zgodb. Tem lahko prisluhnete vsak četrtek od 6. novembra do 4. decembra 2014 ob 19:50 na frekvenci 89,3 MHz ali na www.radiostudent.si.
Kaj je to, slovenski zunanje-politični interes?

Kaj je to, slovenski zunanje-politični interes?

Radio Študent, 12. november 2014 ― Današnja seja Odbora Državnega zbora za zunanjo politiko, na kateri so prvič besedo ali dve rekli o osnutku nove deklaracije o slovenski zunanji politiki, je poskrbela za spoznanje, da v tem trenutku niti sam že kar tretji mandat vlade zunanji minister Karel Erjavec najbolj ne ve, kaj je ta čas interes države Slovenije na področju njene zunanje politike. Predsednik Demokratične stranke upokojencev Slovenije, ki so jo kot v Državni zbor redno uvrščeno korporativno upokojensko politično organizacijo v svoje koalicije in Vlade primorani vabiti tako samooklicani levi kot v politični praksi in na domačem političnem terenu preverjeno desni mandatarji, se namreč že tretjič zapored v vlogi zunanjega ministra predvsem nadeja, da bo nova deklaracija o slovenski zunanji politiki, o kateri je naposled danes le stekla prva razprava na za zunanjo politiko pristojnem odboru Državnega zbora, med drugim odgovorila tudi na to vprašanje: Kaj pravzaprav je ključen interes slovenske zunanje politike? Trenutno je namreč slovenski diplomatski zbor po besedah njegovega prvega političnega predstavnika na funkciji zunanjega ministra Karla Erjavca precej izgubljen in pravzaprav prepuščen sam sebi. Še naprej veljavna v državi namreč ostaja deklaracija o slovenski zunanji politiki, ki jo je Državnemu zboru nekako uspelo sprejeti iz današnje perspektive že res davnega leta 1999, torej še predenj sta jo uspešno aneksirali tako Evropska Unija kot severnoatlantski pakt NATO. Da sicer nič ni več tako, kot je bilo ob sprejemu zadnje deklaracije o slovenski zunanji politiki, je še pred referendumskim anschlussom v evropsko in severnoatlantsko integracijo poskrbel 11. september 2001, pa tudi vrsta novih kriznih žarišč, ki jih je mednarodnim koalicijam, ki so jih na tak ali drugačen način vodile in usmerjale ZDA, uspelo trajno ustvariti po vsem svetu. Zato po politični liniji že tretji vladni mandat vodja slovenske diplomacije Karel Erjavec trdi, da čim prej potrebujemo diplomacijo, ki bo
Ob izdaji treh novih del Studie Humanitatis

Ob izdaji treh novih del Studie Humanitatis

Trubarjeva hiša literature, 12. november 2014 ― Težko kdorkoli danes trdi, da je pripadnik nekega drugega časa. Četudi si že lahko prizadevamo, da bi obudili neka nostalgična leta, smo v končnem sklepu vsi ujeti v realnosti, ki je sedanjost – v vsakodnevno rutino, v nenehnem izpostavljanju informacijam, navsezadnje smo vsi vpeti v stresno doživljanje kapitalističnega sistema. Preteklost ostaja stvar interpretiranja in analize, opazovanja sprememb in transformacij. V njej se skriva podlaga za refleksijo, ki nam omogoča kritično vrednotenje že storjenega. A tekom 20. stoletja so (z nastopom postmodernizma) zgodovinske reference in splošno poznavanje zgodovine pričele izgubljati na teži. S tem se je zamajal naš kolektivni zgodovinski spomin. Pomembneje kot recimo poznavanje državnih praznikov postalo pomnenje rojstnih dni. Zgodovina se je odprla prilagajanju in reinterpretiranju in s tem se je začela izgubljati zgodovinska doslednost.

Preživeta bolečina vmesnih prostorov - Zoran Knežević: Dvoživke umirajo dvakrat. Cankarjeva založba, 2014

Trubarjeva hiša literature, 12. november 2014 ― »Ne seri, umetnik. Jaz vem, kakšne barve je žalost,« pravi Tahir Omerović v eni izmed kratkih zgodb prvenca Zorana Kneževića, Dvoživke umirajo dvakrat. V zbirki je najbolj opazna prav navezava na življenja priseljencev iz bivše Jugoslavije, a kot je avtor avtor sam poudaril v nekem intervjuju, je vezno tkivo zbirke tudi bolečina, ki povezuje vse junake ne glede na to, katerih narodnosti so. Razlogov zanjo je več, večinoma pa gre za dogodke, ki so neposredno povezani s politično in socialno situacijo v bivši Jugoslaviji (vojna in posledično migracije, nesprejetost v družbi ter z njo povezani težavni odnosi med protagonisti). 
ILLUM SPHERE

ILLUM SPHERE

Radio Študent, 12. november 2014 ― Pred petkovim nastopom na Metelkovi se pogovarjamo s predstavnikom manchesterskega eklekticizma, ki pod okriljem zloglasnega kolektiva Hoya:Hoya ruši meje žanrskih konvencij.
“Framing is an emotional language” (Stefania Casini)

“Framing is an emotional language” (Stefania Casini)

Radio Študent, 12. november 2014 ― Na lizbonskem filmskem festivalu Doclisboa smo poleg nagrajenega Joaoa Pedra Placida, s katerim smo pogovarjali v prejšnjem RKHV intervjuju, ujeli tudi italijansko igralko in režiserko Stefanio Casini. Casini se je na festivalu predstavila z dokumentarnim filmom oziroma portetom o Paulu Morrisseyu. Pogovor je tekel o tem, kako uspešen je bil njen pitching, kako sama producira svoje filme, ter kaj se skriva za imenom Paul Morrissey, ki je med drugim ustanovitelj skupine Velvet Underground ter nekdanji tesen sodelavec Andy Warhola.

V SF cikel koncertov ob 30-letnici delovanja Godalnega kvarteta Tartini

Misli, 12. november 2014 ― Ljubljana, 12. novembra (STA) – V dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji (SF) se bo z večernim koncertom začel cikel štirih nastopov, s katerim bo Godalni kvartet Tartini obeležil 30. obletnico delovanja. Z izbiro programa želijo člani sestava kar se da dobro opisati skupno pot in obenem predstaviti svoja najljubša dela. V 30 letih so […]
še novic