Prison Architect

Prison Architect

Radio Študent, 20. november 2014 ― Ob omembi britanskega razvijalskega studia Introversion Software se večina gejmerjev najprej spomni na Uplink - simulacijo hekanja, narejeno po vzoru uprizoritev tega početja v holivudskih filmih. Igra je bila izdana leta 2001 v zelo ljubiteljskih pogojih - Chris Delay jo je lastnoročno oblikoval in sprogramiral, medtem ko sta preostala soustanovitelja podjetja, Mark Morris in Thomas Arundel, skrbela za marketing in urejala poslovne zadeve. Trojica je v začetku delo opravljala kar iz domačih spalnic, prve CD-je so zapekli in potiskali ročno, nakar so se naročila usula in postali so profesionalci. Trinajst let in štiri igre kasneje se je marsikaj spremenilo, še več pa je ostalo istega. Iz leta v leto se podjetje bori s finančnimi težavami, ki so jih že nekajkrat pripeljale tik pred propad, nakar jim je skoraj čudežen porast prodaje vsakokrat pihnil nov veter v jadra. Vse izdane igre so navkljub različnim žanrom in pristopom grafično zelo enostavne, a njihova privlačnost ponavadi izvira iz kompleksnosti in posledične globine osnovne mehanike. Zadnji izdelek studia, danes recenzirani Prison Architect, je šolski primer vsega od naštetega. Igra je precej standardna menedžerska simulacija, ki močno spominja na Theme Hospital in sorodne tycoon naslove. Kot upravitelj začnete s prazno parcelo in omejeno količino denarja, nakar se lotite izgradnje zapora. Le-ta vključuje načrtovanje zgradb za različne namene, postavljanje pohištva in napeljav, najemanje številnih vrst delavcev, sprejemanje zapornikov, razporejanje njihovih dnevnih aktivnosti in še malo morje dobro uravnoteženih podrobnosti, ki jih je preveč, da bi jih na tem mestu vse našteli, a skupaj poskrbijo za kompleksnost, ki dela igro dolgoročno zanimivo. Posebnega cilja, vsaj zaenkrat, ne lovite. Žene vas predvsem postopno odklepanje novih funkcionalnosti, denimo sistema za videonadzor prostorov, ter vzporedno prijavljanje na vse zahtevnejše državne razpise, ki predstavljajo primarni vir financiranja. A
V najtemnejšem kotu: ko točno veš, kaj se bo zgodilo

V najtemnejšem kotu: ko točno veš, kaj se bo zgodilo

Konteksti (Tomaž Bešter), 20. november 2014 ― Tole bo knjiga, ki vam bo prišla prav takrat, ko vas bo nekdo vprašal po branju, ki ga bo res prikovalo na fotelj. Ki ga bo prilepilo na potiskane strani in ga s silovitostjo prikovalo na neprestano premikanje oči od črke do črke, besede do besede, vse do zadnje pike. Občasno imam tudi jaz srečo, da tudi v žanrskem čtivu naletim na knjigo, ki je prav takšna. Kriminalke sicer običajno delujejo po takšnem principu, da ga napetost in impozantnost zla, ki se dogaja v teh zgodbah, napravijo takšne, da jih je nemogoče odložiti. A roko na srce, po metrih prebranega materiala se zdi težko, da katera od teh še napravi takšen učinek. Brutalno mesarjenje bralčevega psihološkega stanja, ki potrebuje vedenje o tem, kaj se bo zgodilo in zakaj se je zgodilo, kar se je zgodilo; tisto nekaj, kar je več od formul, ki so v navadi pri žanru; tisto nekaj, kar res potrebuješ takrat, ko si želiš dober krimič.V najtemnejšem kotu me je na seznamu čakala že lep čas. Knjiga je doživela toliko pohval in pozitivnih kritik, da bi bil presenečen, če bi me pustila hladnega, čeprav običajno ne potrebujem veliko, da slabo branje odložim. Kar je tudi razlog za odsotnost slabših ocen na tem blogu.  (vir slike: bukla.si) V najtemnejšem kotu je prva knjiga Elizabeth Haynes, analitičarke pri policijskih obveščevalcih. Knjiga je izvirno izšla 2011, pri nas smo jo dobili leto kasneje. Napeta zgodba ima kar nekaj dobrih lastnosti, zaradi katerih ni dvoma, zakaj je prejela toliko pohval. Najprej, v njej ni neverjetnih dogodkov. Jasno je, če želi nek triler ali kriminalka postati dobro branje, je fino, če se vsaj z delom zgodbe lahko poistovetijo bralci. V tej knjigi se ne zgodi nič takšnega, kar se ne bi moglo dogajati za vašim vogalom, pri sosedih ali še kje bližje. Kar sicer ni voda na mlin opisovanju sodoben družbe kot neke v dobro usmerjene celote, pa vendarle. Zgodba govori o mladi Cathy Bailey, ki je doživela ekstremno zoprno izkušnjo, v kateri je skoraj izgubila življenje, zato je jasno, da ji j
Na robu

Na robu

Radio Študent, 20. november 2014 ―   Med stopnicami in dvigalom. Vaja iz tehnološke senzorike.   Razlika med dvigalom in stopnicami je očitna. Prvo je škatla, ki se vozi gor in dol v vertikali, stopnice pa so diagonalno  usmerjena naprava, razen če gre za lojtre. Dvigalo je kakopak mlajše in se lahko pohvali s celo vrsto tehnoloških presežkov, ki sicer olajšajo dnevno bivanje, a prinaša razne posledice. Te terjajo nujen premislek v sledi teoretsko tehnološkega podpiranja praktičnih iznajdb.  Tokrat si bomo zadevo ogledali iz senzorične perspektive.  Prvo kot prvo, dvigalo izolira. Zaprt v škatli niti ne čakaš, temveč čemiš. Stopnice so za razliko bolj razgibane; prek njih lahko tečeš, skačeš, tudi drajsaš, se pohecaš, narediš korak nazaj, dva koraka naprej, levo, desno, se upehan usedeš in daš mir. Pri tej očitni razliki med uporabo je treba podčrtati najmanj DVA nivoja: prvi nivo je nivo avtonomije. Osebek ima pri stopnicah vendarle večjo avtonomijo, že pri samem gibanju, ritmu, hitrosti. V primeru dvigala je ta ne samo omejena, ampak pogosto tudi kršena. S tem imamo v mislih »elevator music«, pogojno plakate in drugo vizualno navlako.  Drugi nivo, recimo temu motoričnega problema, je sam fizičen napor, zaradi čegar so stopnice pri ljudeh upravičeno osovražene. Pri dvigalu je napor odveč – razen golega stanja ne dela nič. Pri stopnicah pa je lušno, kar se tiče fizike; vprašajte le kakšen selitveni servis, in povedali vam bodo, koliko štenge odtehtajo pri poslu. Sploh pri kolenih. Fizičen napor, kakor je znano, povzroča psihičen in fizičen stres, posebno če napor ni načrtovan ali je vsiljen. Zato je prispodoba »stairway to heaven« še kako točna, tudi v tem smislu, da se je s stopnicami treba spoprijeti, premagati 100 stopnic, uloviti pravo karierno stopničko. Metode spoprijemanja se razlikujejo, nekateri so agresivni, drugi preračunljivi, tretji potrpežljivi. Dvigalo pa od človeka ne terja nič podobnega in je zatorej intro-vertirajoč element, kot televizija ali ogenj.  S temi f
Pazi Drek

Pazi Drek

Radio Študent, 20. november 2014 ― Ambrožev trg  Se od nekdaj najde na desnem bregu Ljubljanice, kjer se diči par monumentalnih dreves in nekaj praviloma zasedenih klopc. Tam je tudi en falusni kip, posvečen sv. Ambrožu. O njem kasneje; najprej v zgodovin-jenje.  Včasih je bil trg neprimerno večji, in ob vikendih je bilo ljudem tam prodajati prasice in slamo. Kako so bile včasih funkcije ‘združene’, priča to, da je bila na trgu gostilna, katere šefe je bil sam župan, ki je lastno gostilno kmalu tudi zaprl, saj so se obetali industrijsko- revolucionarni obrati. Beri:, beton, bloki, stolpnice et cetera, kar je nedvomno zmanjšalo fizično površino trga. Če ne veste, kaj je tista čudna futuristična okroglolična siva bajta tam v vogalu, naj povemo, da je to “ znamenita Severjeva garažna hiša (TGH-48) iz leta 1969, ki je tehnični spomenik.” Trg je poimenovan po svetniku Ambrožu Milanskem, škofu, ki je živel okoli leta 400, ki pa je znan po svojih asketskih finticah in zavetju, ki ga je dajal revežem. Škofovsko službo je začel s tem, da je svoje zlato in srebro razdelil med reveže, nepremičnine pa cerkvam. Ko so mu očitali, da naj se ne zajebava z postom zaradi zdravja, se je mojster nasmehnil in dejal: “V preobjedenosti so že mnogi našli smrt, v postu pa še nobeden”.  No, glede na to, da gre za škofa, bi lahko v njegovih besedah našli demagoške sledi: lačnim pridigati vzdržnost je tudi demagogija dandanašnjih dni. Bil je konzervativni klerikalec pač, ki je o devištvu pridigal s tako vnemo, da matere niso pustile svojih hčera v cerkev, da jim ne bi preveč zamoril. Populizem pa je sicer omenjeni škof sveti Ambrož udejanjal tudi z priročno radodarnostjo revnim in nesrečnim - bržkone je to tudi počelo razloga, čemu se še dandanes sreča na Ambroževem trgu toliko brezdomcev.  Brezdomce na omenjenem trgu je avtor teh besed spoznaval tekom šolanja v Ljubljani; in pogovori z njimi so razkrili mnoge male skrivnosti tamkajšnjega uličnega življenja. Vsaka zima je pobrala najmanj enega člana poulične s
Španska vlada utiša radijsko postajo

Španska vlada utiša radijsko postajo

Radio Študent, 20. november 2014 ― Španska vlada je prisilila lokalno skupnostno radijsko postajo Nava, ki deluje na severu države, da za svoje predvajanje prekine uporabo FM frekvence. V Španiji to ni šokanten dogodek, saj v območju radija Nava delujejo samo tri postaje z ustrezno licenco, velika večina pa deluje nezakonito. Na radijo Nava in njim sorodne postaje so oblasti pritiskale s sklepi regulacije avdio-vizualnih medijskih storitev, ki ustrezajo zakonodaji Evropske unije sprejeti leta 2010. Španske oblasti s pomočjo Nacionalnega sekretariata za komunikacije iz minstrstva za industrijo so radiju Nava celo grozili z globami do 500 tisoč. Po letih ignoriranja zakonodaje se je radijska postaja s strahom pred kaznimi vdala in prestopila iz FM frekvence. Medtem se je med drugim odzvala ne-vladna organizacija Svetovnega združenja za lokalne radijske postaje AMARC, ki skrbi za promocijo, podporo in razvoj "community" radijskih postaj. Organizacija AMARC je prejšnega maja poslala pismo španskemu nacionalnemu sekretariatu za komunikacije, a se ta zaenkrat ni odzvala . Več na o dogajanju okoli radija Nava, španski zakonodaji in delovanju večine radijskih postaj, nam pove članica organizacije AMARC Miriam Meda.  

Prisluhnimo pravljici

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 20. november 2014 ― Novembrsko pravljično srečanje smo preživeli v družbi male miške Mimi, ki sledi svojemu srčku in ve, kaj želi. Pogumna je in nikoli ne obupa. Zato dobi nekaj, kar je za vsakega od nas zelo pomembno. Prijatelja! Z mačkom Hubertom sta kljub svoji različnosti postala nerazdružljiva. V spomin na naše druženje je nastalo veliko Hubertov, ki so pri nas našli topel domek.
Umrl je ameriški režiser Mike Nichols

Umrl je ameriški režiser Mike Nichols

Večer, 20. november 2014 ― V 84. letu starosti je zaradi ustavitve srca preminil ameriški režiser Mike Nichols, poznan po filmih, kot so Diplomiranec, zanj je prejel oskarja, Ptičja kletka, Vojna Charlieja Wilsona, Bližnji odnosi in Kdo se boji Virginie Woolf?. Za svoje delo je prejel vse prestižne nagrade emmyja, grammyja, oskarja in tonyja. "Bil je resničen vizionar z najvišjimi odlikovanji, ki jih je ...
Rasizem brez rasistov

Rasizem brez rasistov

Radio Študent, 20. november 2014 ― V sredo se je imel v Kino Šiška zgoditi javni forum pod naslovom “V imenu ljudstva: rasizem, populizem in diskriminacija”. Namen foruma je bila spodbuditev prevetritve mišljenja o rasizmu in njegovih mehanizmih delovanja. Temu sledeč so bili na okrogli mizi predstavljeni izsledki mednarodnih projektov Mirovnega inštituta »RAGE ‒ Sovražni govor in populistično poustvarjanje 'drugega' v Evropi skozi prizmo rasizma, starosti in spola« in »LIGHT ON ‒ Medskupnostno delovanje za boj proti sodobnemu simbolizmu in jeziku rasizma in diskriminacije«. Na dogodku so s prispevki nastopili Mojca Pajnik, Roman Kuhar, Veronika Bajt, Iztok Šori in Živa Humer.  
ZAA in Fish in Oil

ZAA in Fish in Oil

Radio Študent, 20. november 2014 ― Intervju s člani skupine Fish in Oil, ki so v začetku novembra nastopili v klubu Gromka. Intervju s kitaristom skupine ZAA, Ivanom Djokićem, in napoved koncerta skupine ZAA v Gala Hali, 27. decembra. Glasba: Kanda, Dodža i Nebojša: Sve je stalo (u r'n'r'), Fish in Oil: Alahendrix, ZAA: Irie and Kool, ZAA: Uncoditional Love.   Foto: Zaa

Delta (2.12.2014 20:00)

Španski borci, 20. november 2014 ― Delto osmišlja voda, ki se tako na fizični kot simbolni/arhetipski ravni opredeljuje kot izmikajoče se polje zrcaljenja in/ali identifikacije človeka. Ali kot je rekel Bruce Lee: „...be water, my friend.“ Voda je tudi – sama po sebi - transportno sredstvo. Omogoča prenos (hranilnih) snovi po človeškem telesu in po našem planetu. V delti se njen pomen le še okrepi. Premiera!
Ljubljanska premiera Vašhave 25. 11. v Slovenski Kinoteki

Ljubljanska premiera Vašhave 25. 11. v Slovenski Kinoteki

Zavod En-Knap, 20. november 2014 ― V torek, 25. novembra ob 20. uri, bo v Slovenski Kinoteki potekala ljubljanska premiera plesnega filma Vašhava. Po projekciji se bo z avtorjema filma, režiserjem Sašem Podgorškom in koreografom Iztokom Kovačem, pogovarjal Stojan Pelko, ki se nam bo pridružil prek skypa iz Prištine. Vabljeni! Vstopnice: 4/2* eur (*članki Kluba Kinopolis)

Ljubljanska premiera Vašhave 25. 11. v Slovenski Kinoteki

Zavod En-Knap, 20. november 2014 ― V torek, 25. novembra ob 20. uri, bo v Slovenski Kinoteki potekala ljubljanska premiera plesnega filma Vašhava. Po projekciji se bo z avtorjema filma, režiserjem Sašem Podgorškom in koreografom Iztokom Kovačem, pogovarjal Stojan Pelko, ki se nam bo pridružil prek skypa iz Prištine. Vabljeni! Vstopnice: 4/2* eur (*članki Kluba Kinopolis)
Avdicija za izkušene plesalce - v okviru projekta EKG+

Avdicija za izkušene plesalce - v okviru projekta EKG+

Zavod En-Knap, 20. november 2014 ― Zavod EN-KNAP in skupina EnKnapGroup objavljata AVDICIJO za 3 dodatna delovna mesta, za izkušene plesalce, m/ž v okviru Projekta EKG+. Z izbranimi kandidati bo sklenjeno redno delovno razmerje za polni delovni čas, od 1. januarja 2015 do 31. decembra 2015. Po preteku pogodbe bo sodelovanje z Zavodom EN-KNAP možno nadaljevati. Poseben pogoj za prijavo je, da...

Avdicija za izkušene plesalce - v okviru projekta EKG+

Zavod En-Knap, 20. november 2014 ― Zavod EN-KNAP in skupina EnKnapGroup objavljata AVDICIJO za 3 dodatna delovna mesta, za izkušene plesalce, m/ž v okviru Projekta EKG+. Z izbranimi kandidati bo sklenjeno redno delovno razmerje za polni delovni čas, od 1. januarja 2015 do 31. decembra 2015. Po preteku pogodbe bo sodelovanje z Zavodom EN-KNAP možno nadaljevati. Poseben pogoj za prijavo je, da...
še novic