Odpuščanje

Odpuščanje

Airbeletrina, 5. januar 2017 ― Objavljamo četrto pesem iz cikla Tanje Stupar-Trifunović (1977) v prevodu Mateje Komel Snoj. Do konca prvega tedna 2017 bomo vsak teden objavili eno. Poezija Tanje Stupar-Trifunović je bila v Bosni in Hercegovini nekajkrat nagrajena, uvrščena je v več antologij ter...
KVELERTAK: NATTESFERD

KVELERTAK: NATTESFERD

Radio Študent, 5. januar 2017 ― Roadrunner Records, 2016   Na začetku frišnega leta se kot po navadi posvečamo izdajam, ki so luč sveta ugledale še v starem, a so tako ali drugače bile pomembne in niso dobile priložnosti prej, čeprav so nekatere izšle že več kot pol leta nazaj. Ob poplavi vseh nalezljivih glasb res ni težko česa izpustiti. A bolje pozno kot nikoli. Današnji termin zatorej posvečamo norveškim divjakom Kvelertak, ki po treh letih stojijo za novim albumom Nattesferd.  Kvelertak obstajajo od leta 2007, s svojim istoimenskim prvencem tri leta kasneje pa so poskrbeli za razvrat med poslušalstvom, kar jih je posledično pripeljalo do prepoznavnosti po celem svetu. Cepljenje rock'n'rolla z black metalom, punk rockom in še marsičem drugim, odpeto v pristnem materinem jeziku, je sekstet iz zahodne obale Norveške izstrelilo med velike bende. Po prejetju dveh Spellemannov, ki veljajo za norveške grammyje, pa so proti Kvelretak začela leteti priznanja in hvalospevi z vseh koncev, nenazadnje tudi s strani norveškega prestolonaslednika princa Haakona. Po zapuščinah skandinavskega rocka v stilu Gluecifer, Turbonegro in Hellacopters preko black metala v stilu Mayhem in zgodnjih Darkthrone do stadionskega tršega rocka tipa AC/DC Kvelertak kuhajo svoj zvarek z vikinško postrežbo. S svojim glasbenim izrazom pa spadajo v hitrorastoče polje kitarskih bendov zadnjih let, v katerega spadajo, oziroma so spadali tudi  Ghost, Uncle Acid and the Deadbeats, preminuli Devil's Blood in obetajoči Gold. Po drugem albumu Meir so Kvelertak glasbeno zasidranost širili na sigurnih, trdnih temeljih svojega diskografskega predhodnika z bolj širokim in udarnim zvokom, ki ga je pri obeh albumih prispeval Kurt Ballou. Pri zadnjem albumu Nattesferd je bend izbral drugačno taktiko in mnoge začudil že s prvim singlom 1985. Mnoga mnenja so ciljala na žanrsko ustalitev celotnega albuma v melodičnem poenostavljenem rock metalu iz osemdesetih, v katerem ni več mest za presenečenja kot so ta obstajala na prvih dv
... notranja in zunanja fonografija ...

... notranja in zunanja fonografija ...

Radio Študent, 5. januar 2017 ―   V tokratni oddaji bomo prisluškovali zvočenju urbane fonografije zidov, napeljav in prostorov v delu francoskega zvočnega umetnika THOMASA TILLYJA s plošče Test/Tone Documents, sledili domačijskemu nadrealizmu glasbe avstralskega snovalca MATTHEWA REVERTA s plošče An Insect On The Other Side Of The World Climbing Up A Table Leg in prisluhnili novi dozi prefinjenegea 'hrupa' RUSSELLA HASWELLA  s plošče PANTHER NO!se.  THOMAS TILLY: Test/Tone Documents (Drone Sweet Drone, 2016) Thomas Tilly- terenski posnetki, kompozicija, instalacija;; Drone Sweet Drone RUSSELL HASWELL: PANTHER NO!se (Haswell Studio, 2016) Russell Haswell- kompozicije, elektronika, ...;; Haswell Studio MATTHEW REVERT: An Insect On The Other Side Of The World Climbing Up A Table Leg (Caduc, 2016) Matthew Revert- kompozicija, glas, terenski posnetki, ...;; Caduc
Kr neki

Kr neki

Radio Študent, 5. januar 2017 ― Cucek pazi, z repom miga: KICKERZ ALBUM LETA: 1. KA: Honored Killed the Samurai (Iron Works) 2. DANNY BROWN: Atrocity Exhibition (Warp) 3. YG: Still Brazy (400/CTE/Def Jam) 4. RUN THE JEWELS: RTJ3 5. MICK JENKINS: The Healing Component (Cinematic) 6. SCHOOLBOY Q: The Blank LP (Top Dawg Entertainment) 7. A TRIBE CALLED QUEST: We Got It From Here... Thank You 4 Your Service (SME/Epic) 8. AESOP ROCK: The Impossible Kid (Rhymesayers) 9. DEATH GRIPS: Bottomless Pit 10. DENZEL CURRY: The Imperial + ISAIAH RASHAD: The Sun's Tirade (Top Dawg Entertainment), INJURY RESERVE: Floss, J-ZONE: Fish-N-Grits (Old Maid Ent.), OPEN MIKE EAGLE AND PAUL WHITE: Hella Personal Music Festival (Mello Music Group), APOLLO BROWN & SKYZOO: The Easy Truth (Mello Music Group) - hiphopdx  - rap.about.com - 2dopeboyz KICKERZ KOMAD LETA:  KA: 30 Keys COUSTIN STIZZ: 500 Horses (+ Ask That) DANNY BROWN, EARL SWEATSHIRT, AB-SOUL, KENDRICK LAMAR: Really Doe SCHOOLBOY Q: By Any Means KICKERZ MIXTAPE/EP LETA:  1.) COUSIN STIZZ: 2.) KODAK BLACK:  3.) VINCE STAPLES  4.) AESOP ROCK & HOMEBOY SANDMAN: Lice 2 5.) NONAME: Telefone SPARK MASTER TAPE:; JEREMIAH JAE, BIG K.R.I.T.:12 for 12, ODDISEE: Alwasta, ROYCE DA 5 9: Tabernacle: Trust The Shooter KICKERZ NAJBOLJ OVERHYPED PLATE:  J. COLE: 4 Your Eyez Only (Dreamville/Roc Nation) DESIIGNER: New English,  ASAP FERG: A$AP Ferg - Always Strive And Prosper CLIPPING.: Splendor & Mysery, DE LA SOUL: And the Anonymous Nobody, MOS DEF,  NAJBOLJŠI ANTI TRUMP SONG: YG: FDT   Kaj pravijo drugi komadi leta:  2. INJURY RESERVE: Oh Shit, 3. DANNY BROWN ft EARL SWEATSHIRT, AB-SOUL & KENDRICK LAMAR: Really Doe, 6. LIL YACHTY: Minnesota, 7. YOUNG THUG & TRAVIS SCOTT: Pick Up the Phone9. DEATH GRIPS: Giving Bad People Good Ideas, 11. D.R.A.M. ft LIL YACHTY: Broccoli, 12. CHANCE THE RAPPER ft. LIL WAYNE & 2 CHAINZ: No Problem, 15. YG: FDT, 19. KENDRICK LAMAR: Untitled 7, 21. DENZEL CURRY: ULT 23. KANYE WEST ft CHANCE THE RAPPER: Utrabea24.
Letopregled pt. 3

Letopregled pt. 3

Radio Študent, 5. januar 2017 ― Cucek pazi, z repom miga: "Sometimes i feel kao žvaka na stropu...". Na space shuttlu, ki ga pilotirata Vojko Vrućina in kopilot AC3PO se peljemo po študentskem radijskem etru. "Kuje i Laseri" je njun otrok z istoimenskega EP-ja, ki sta ga Splitčana spočela leta 2010 in je odlična sinteza Tripiovega brutalnega beata in Vojkovega pustošenja za mikrofonom, kjer je vsak line quotable. Vsak rapper, ki v istem stavku omeni Gucci Mana, Lil' Wayna in obrv Billya Zane-a si avtomatsko prisluži kljukico in odobravanje v beležki Madafakin Cucka. Dobbrodošli v science fiction pornič s kuzlami in laserji. Playlista: 1. SPARK MASTER TAPE: Tenkkeys 2. FLATBUSH ZOMBIES: New Phone, Who Dis 3. KODAK BLACK: Young Prodigy 4. DAVE EAST: Keisha 5. COUSIN STIZZ: 500 Horses 6. DJ SHADOW ft. RUN THE JEWELS: Nobody Speak 7. KA: 30 Keys 8. GENSU DEAN ft. ROC MARCIANO: Ball of Yarn 9. DEATH GRIPS: Giving Bad People Good Ideas 10. DENZEL CURRY: ULT 11. INJURY RESERVE: Oh Shit--- 12. VOJKO VRUĆINA & AC3PO: Kuje i laseri 13. STYLES P & BLACK THOUGHT: Making a Murderer 14. AB-SOUL ft. DASH: Huey Knew 15. NONAME: Casket Pretty 16. HAVOC & THE ALCHEMIST ft. PRODIGY: The Gun Holds a Drum Izidi 2016: 8.1.2016 SAVAGE BROTHERS: Freedom Or Death (Goon MuSick) 8.1.2016 STRAIGHT OUTTA COMPTON o.s.t. (Capitol Records) 12.1.2016 MR. J. MEDEIROS: G.A.D. 15.1.2016 CLASSIFIED: Greatful 15.1.2016 FIENDSH: To The End (Cold Busted Records) 15.1.2016 BLAK MADEEN: Supreme Aftermath (Rhyme Dawah) 15.1.2016 DJ BRANS: Endless (Effiscienz) 15.1.2016 THEM THAT DO: Them That Do... (Hipnott Records) 15.1.2016 ANDERSON .PAAK: Malibu (OBE/Steel Wool Records) 15.1.2016 SOULBROTHA: 2009-2015 (Ill Adrenaline Records (Daily Concept) 20.1.2016 WARPATH: Pure Butter + More Butter (Malte Milkereit) 22.1.2016 OBIE IYOHA: Midnight Run (Black Opera) 22.1.2016 ARAMIS: Hidden Agenda (Aramis) 29.1.2016 AMIRI: The New Negative (Hipnott Records) 29.1.2016 BENEFICENCE: Basement Chemistry (Ill Adrenaline Records) 29.1.201
These Games We Play

These Games We Play

Radio Študent, 5. januar 2017 ―   “The past has no power to stop you from being present now. Only your grievance about the past can do that. What is grievance? The baggage of old thought and emotion.” Don’t let the past steal your present…   Bjørn Torske- Host (DJ Sotofett's Stoydubb) Theo Parrish– Leave the Funk to Us Levon Vincent- Early Reflections (Unreleased Alternate Version) Levon Vincent- Bliss When I See Her (Previously Unreleased) Christian Kroupa- Bits Of Broken Glass Joy Orbison & Boddika- Severed Seven Marquis Hawkes- I'm So Glad (12' Satisfied Mix) Midland- Decompression Suite Makam- Riding High Bicep- The Game(Catz N Dogz Interpretation) Josh Wink - Meditation Will Manifest Soul Capsule- Lady Science (NYC Sunrise mix)
Beseda leta 2016

Beseda leta 2016

ARS Jezikovni pogovori, 5. januar 2017 ― Burkini, boruting, startup, pozabnica, cmerar, brenčalka, strokovnjač in staroverstvo. To so besede, ki se niso uvrstile v finale za izbor besede leta 2016, bi si pa zaslužile častno omembo. Kaj pravzaprav pomenijo nekatere finalistke, kot je zareciklirati se, kako so izbirali besedo leta, zakaj ni med finalistkami več pozitivnih besed, smo preverili v tokratni oddaji.
Svaštarnica

Svaštarnica

Radio Študent, 5. januar 2017 ― Novice začenjamo z domačo zasedbo Matter, ki je skupaj s filmskim ustvarjalcem Maticem Zavodnikom od poletja pripravljala igrani petnajstminutni film Pimpin Piaf. Vsebina filma se giblje okrog Sizifove usode, njegov ogled pa bo možen že naslednji četrtek, 12. Januarja, ob 17:30 v Kinu Bežigrad. Fantje pravijo, da s Pimpin Piafom zaključujejo zgodbo albuma Amphibios, ki je baje od nedavnega v CD obliki že razprodan. Ameriški predsednik Barack Obama, oziroma Hipster Obama, kot se ga je v medijih prijel vzdevek, in prva dama Michelle Obama baje v januarju pripravljata še zadnjo all-stars zabavo v Beli hiši. Med povabljenci so vsaj Beyonce, Jay Z, Paul McCartney, Bruce Springsteen in Chance. Ameriški glasbeni projekt Nine Inch Nails se ponaša z novim singlom Burning Bright, ki ga najdemo na njihovem novem EP-ju Not The Actual Events. Album je izšel 23. Decembra v samozaložbi, na njem pa najdemo pet skladb za zasedbo značilnega industrijskega rocka. Newyorška revija Fader je producirala očarljiv dokumentarec Destiny, ki prikazuje ustvarjalko Princess Nokia. V njem glasbenica spregovori o svojem življenju pred njenim  svetovnim kariernim uspehom ter snemalce dokumentarca pospremi do nekaterih svojih najljubših predelov New Yorka. Sedemnajstminutni dokumentarec, ki ga je režirala Orian Barki, je na voljo za prost ogled na youtubu. Končno so znani nastopajoči enega najbolj svetovno odmevnih in največjih festivalov Coachella v Kaliforniji. Headlinerji so Radiohead, Kendrick Lamar, New Order, The XX, Kaytranada, Scoolboy Q, Bon Iver in drugi. Mlada štajerska rockovska zasedba Kronika išče statiste za snemanje videospota za komad Tihožitje. Kraj zločina se bo zgodil v celjskem bufetu Zlata jama v nedeljo, 8. Januarja. Specifičnega dresscodea ne zahtevajo, bo pa za vse, ki bodo s svojo malenkostjo zapolnili gostinski ambient, poskrbljeno, da ne bodo žejni. Skladba Tihožitje, ki bo po novem pospremljena z videom, je že drugi singel z njihove druge p
Politični, hibrotni ter vremenski pogovori

Politični, hibrotni ter vremenski pogovori

Radio Študent, 5. januar 2017 ― Še malo političnega v Kulturnih novicah. Najprej je bila Berlusconijeva 'Bunga bunga', Pahorjeva 'miška mala' in sedaj Trumpov 'grab them by the pussy'. Če vas zanima, kaj jih poleg seksizma še druži, je danes ob 18:00 v Knjižnici Otona Župančiča organizirano predavanje magistrice Tatjane Rozman z naslovom Kaj imajo skupnega Donald Trump, Silvio Berlusconi in Borut Pahor? Situacijo bo predavateljica predstavila skozi aspekt filozofskih teoretikov. Izjava Donald Trump je popolni kandidat za resničnostni šov, kar pa je vnesel v politični populizem. Rozmanova meni, da resničnostni šov politike ni nov, ameriški fenomen. Po njenem je bil prisoten že prej, v času Silvia Berlusconija. Izjava Osebno življenje politika postane del javnega kot samopromocija in ustvarjanje bližine. V to spadajo na primer Pahorjevi twitti in njegova predsedniška kampanja. Vzpostavlja se nivo politike, ki nastopa kot gola forma brez vsebine. Izjava V primeru, da vas namesto pogovorov o politiki bolj zanimajo  hibridni roboti, kvadropodi, bioreaktorji, programerstvo ter biotehnologija, se lahko danes ob 19:00 v Galeriji Kapelica udeležite pogovora z ustvarjalci projekta Konjska moč: poetika gibanja. Konj v instalaciji je hibridni robot z lastno zaznavno in gibalno inteligenco, ki jo poganja bioreaktor. Vključuje biološke in tehnološke elemente, saj bioreaktor poganjajo kemični procesi v trohnečem mesu. Instalacija pokaže na potencialnost mrtvega telesa v obuditvi novega življenja: konjsko meso torej omogoča življenje nekemu avtomatu. Avtor Zoran Srdić Janežič o temu, kakšen razmislek slednje ponuja. Izjava Želja je vzpostaviti samostojno avtonomno bitje z gibanjem brez prisile, ki bi sledilo zakonitostim organizmov in tako ne bi bilo pod diktatom prisile gibanja. Kakšen je tu položaj človeka?  Izjava Janežič o nadaljnjih razsežnostih. Izjava Za konec novic sledi vreme v Mariboru. Točneje, ob 19:00 se bo v Vetrinjskem dvoru zgodilo predavanje in pogovor z vremen
Elza Soares

Elza Soares

Radio Študent, 5. januar 2017 ― Tokratne DJ Grafite posvečamo eni največjih brazilskih glasbenih ikon, 79-letni kraljici sambe Elzi Soares, ki ima za sabo več kot 50-letno karierio, v kateri je izdala okoli 30 albumov, med katerimi gre izpostaviti klasiki A Bossa Negra iz leta 1961 in Elza Pede Passagem iz leta 1972. BBC jo je leta 1999 v sklopu projekta The Millenium Concerts izbral za brazilsko pevko tisočletja. Leta 2007 je na otvoritvi Panameriških iger odpela državno himno, lansko poletje pa je nastopila tudi na otvoritveni ceremoniji Olipmpijskih iger v Rio de Janeiru, kjer je odpela klasiko Canto de Ossanha.  Brazilska primadona pa tudi v svojem 79. letu ne počiva na lovorikah. Njen zadnji album A Mulher do Fim do Mundo (Ženska na koncu sveta) je pri brazilski založbi Circus Produções Culturais izšel leta 2015. Plato, ki v sebi nosi vso njeno bolečino in trdoživost, je nek novinar opisal kot pol avtobiografijo, pol reinvencijo. Navkljub njeni častitljivi starosti je album oda sli po življenju; na njem najdemo tako komad posvečen fukanju kot natančne opise maščevanja nasilnemu možu, poleg tega pa deluje tudi kot nekakšen portret odčarane moderne brazilske družbe. Elza poje tako o ljubezni kot o sovraštvu do drugačnih, do temnopoltih in odvisnikov, do transeksualcev in prostitutk. Vsem tragedijam in bolečinam njenega življenja, nasilnim zakonom in tragičnim smrtim matere ter otrok navkljub, je album A Mulher do Fim do Mundo afirmacija življenjskih radosti, nekakšna sonična inkarnacija francoske fraze joie de vivre. In čeprav ne razumemo portugalščine, čutnost njene boleče vokalne artikulacije v nas vzbudi vso semantično težo petih, pa čeprav sploh ne razumljenih besed... >> priklopite se v soboto, 7. januarja 2017, ob 20.00h  
Ritem prisotnosti

Ritem prisotnosti

Radio Študent, 5. januar 2017 ― Spoštovano poslušalstvo Radia Študent, tokratno oddajo Fine umetnosti posvečamo razstavi Taa Vrhovca Sambolca »Ritmi prisotnosti«. Razstava je potekala od 18. 11. do 9. 12.2016 v galeriji Škuc. Umetnik in glasbenik, čigar delo bomo obravnavali v pričujočem tekstu, se ukvarja predvsem z vprašanji prostora in časa. Konkretneje, gre za »poetično raziskovanje razmerij med prehodnimi in časovnimi tokovi«. Pa še nekaj: ključna beseda, ki jo bomo nadalje potrebovali za razumevanje dimenzije umetnikovega ustvarjanja, je »efemernost«. Torej, minljivost, začasnost, kratkotrajnost. Pa gremo, korak za korakom, po vseh štirih prostorih. Prvi prostor je namenjen projektu »Ritmi prisotnosti«: bele stene in rahlo votla, črna tla. Slišimo topot. Tišina. Spet topot. Ni naš. Iz Škuca nam razložijo, da je enaka talna površina postavljena nekje na skriti ljubljanski lokaciji. Ko ljudje tam korakajo, se njihov ritem ujame, daljinsko projektira in nam v Škucu zatopota. Kot zapisano v spremnem besedilu: »Tla skupaj tvorijo odprt in neumestljiv prostor, ki je obenem tu, nekje drugje, hkrati pa tudi nikjer in nekje vmes.« Ali, če se osredotočimo na izkušnjo obiskovalca galerije: mi smo tu, oni so tam. Oni so tu. Mi smo tudi tam. Če pa gremo en korak nazaj, nas lahko zabava tudi človekova potreba po tem, da se hibridni prostori sploh iščejo. Zakaj to počnemo? Kaj nam pomeni ustvarjanje prostora znotraj neprostornosti? Odgovora zaenkrat še nimamo. Zato se vrnimo k razstavi. Slišen je ritem korakov, ki gredo mimo nas in v pozabo. Prisotnost, ki je in ni. Ritem je tukaj v vlogi simultanega prevajalca in nezanesljive priče nekemu drugemu času in drugemu prostoru, a vendar s svojo prezenco stoji izven časa in prostora. Ustvarjen vmesni prostor v galeriji tako opominja na neizkoriščenost praznin vsakdana. Nadaljujmo. V naslednjem prostoru nas dočaka projekt »Neslišano«: projekcija prikaza časa, ki šteje tišino. Nad nami visi mikrofon, ki zaznava spremembo glasnosti zvočnega okolja.
še novic