Bohinjske himne, 18. vinotok 2019

Bohinjske himne, 18. vinotok 2019

Društvo Slovenski staroverci, 15. oktober 2019 ― Vabljeni na večer, posvečen Bohinju in umetniškemu izrazu, ki ga s svojo lepoto in pravljičnostjo navdihuje. 18. oktobra 2019 ob 19. uri bomo v Centru Triglavskega narodnega parka Bohinj v Stari Fužini odprli razstavo lesenih skulptur, prisluhnili poeziji in glasbi, vse skupaj z naslovom BOHINJSKE HIMNE. V čarobnost doživljanja skrivnostnega Bohinja in njegovih skritih moči, ki jih lahko […]

Prihaja ANA PLAMENITA 2019!

Ana Monro, 15. oktober 2019 ― Ko bo 15. in 16. novembra nad Ljubljano legla tema, bo v Severnem mestnem parku zažarela Ana Plamenita 2019, jesenski festival noči in ognjenih ambientov! Vabljeni na sprehod skozi svetlobo mnogoterih plamenov in lučk ter na prijetno druženje, ki ga bodo popestrile iskrive umetniške intervencije. Zanje bodo poskrbeli udeleženci mladinske izmenjave Tabor Ane Plamenite iz Slovenije, ... The post Prihaja ANA PLAMENITA 2019! appeared first on Ana Monro.

Umrl je lutkovni ustvarjalec Peter Dougan

SiGledal Novice, 15. oktober 2019 ― V 85. letu starosti je umrl slovenski lutkovni ustvarjalec Peter Dougan, so sporočili iz Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL). Dougan je bil od leta 1956 stalni član ansambla LGL. Sodelavci so ga opisovali kot izjemnega animatorja, ki je v animacijo "intuitivno vlival najbolj pretanjena čustva in vsako lutko obvladoval do perfekcije".

Dan bele palice v Občinski knjižnici Prebold

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 15. oktober 2019 ― Mednarodna zveza slepih je leta 1970 za mednarodni dan bele palice razglasila 15. oktober. Zaznamovali smo ga tudi v Občinski knjižnici Prebold, ko smo v sodelovanju z Medobčinskim društvom slepih in slabovidnih (MDSS) Celje ter Občino Prebold priredili literarno-glasbeni večer s predstavitvijo mobilnosti z belo palico, pripomočkom, ki simbolizira osebno neodvisnost slepe ali slabovidne osebe in je hkrati opozorilo drugim, da njen uporabnik ne vidi ter ima zato posebne potrebe in pravice. MDSS Celje je dejavnosti za slepe in slabovidne začel leta 1948, tako so v društvu lani praznovali 70. obletnico ...

Mladi v središču prvega festivalskega dne

Borštnikovo srečanje, 15. oktober 2019 ― Z mednarodno konferenco o razvoju občinstev v gledališču smo pričeli 54. Festival Borštnikovo srečanje. Na uvodnem predavanju nam je Luisella Carnelli iz italijanske organizacije Fondazione Fitzcarraldo predstavila strategije razvoja občinstev, sledil je ogled avtorske predstave mladih Pravica biti človek v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana. Na strokovnem posvetu Pravica do gledališča, ki ga je vodil Boštjan Narat so o sodobnih uprizoritvenih praksah za mlade premišljevali dramaturginja in pedagoginja Ana Duša, ravnatelj II. gimnazije Maribor Ivan Lorenčič, strokovnjakinja na področju kulturno-umetnostne vzgoje Mojca Redjko, maturant Prve gimnazije Maribor, študent, gledališki ustvarjalec in član peterice Prvega prizora Davorin Juhart,dramaturg, gledališki teoretik, publicist, prevajalec in univerzitetni učitelj Tomaž Toporišič in dijakinja Gimnazije Poljane, gledališka in filmska ustvarjalka Aiko Zakrajšek. Strokovni delavci in koordinatorji kulturno umetnostne vzgoje so se udeležili priprave na ogled predstave Seansa Bulgakov in prisluhnili predavanju Gledališki ekosistem, ki ga je pripravil Toni Attard iz Culture Venture. Do zadnjega kotička smo napolnili Mali oder Narodnega doma, kjer je Lutkovno gledališče Ljubljana gostovalo s predstavo Seansa Bulgakov, v klubu KGB pa je zvečer preigravala zasedba Grad gori!. Utrinke najdete v foto galeriji.

Scenarnica ABC odpira duri!

Društvo slovenskih režiserjev, 15. oktober 2019 ―     Scenarnica ABC je dodatni razširjeni program scenaristične delavnice Scenarnica, projekta, ki ga v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom že četrto leto uspešno izvaja Društvo slovenskih režiserjev. Scenarnica ABC je celoletna serija predavanj o različnih praktičnih vidikih scenaristike. Namenjena je scenaristom, režiserjem in vsem, ki vas zanima pisanje scenarija – tako začetnikom kot profesionalcem […]

Pra stol

Fakulteta za dizajn, 15. oktober 2019 ― V okviru Festivala lesa, ki poteka v Kočevju, so podelili nagrade mednarodnega natečaja industrijskega oblikovanja Prastol. Strokovna komisija je med predlogi, ki so prišli iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Mehike, Švedske, Finske, Indije in Tajvana izbrala tri najboljše oblikovalske rešitve. Komisija je prvo nagrado podelila Matku Plovaniću in Stefanu Vidoviću za Primaire chair. Matku Plovaniću, ki je […] The post Pra stol appeared first on Fakulteta za dizajn.

Pra stol

Fakulteta za dizajn, 15. oktober 2019 ― V okviru Festivala lesa, ki poteka v Kočevju, so podelili nagrade mednarodnega natečaja industrijskega oblikovanja Prastol. Strokovna komisija je med predlogi, ki so prišli iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Mehike, Švedske, Finske, Indije in Tajvana izbrala tri najboljše oblikovalske rešitve. Komisija je prvo nagrado podelila Matku Plovaniću in Stefanu Vidoviću za Primaire chair. Matku Plovaniću, ki je […] The post Pra stol appeared first on Fakulteta za dizajn.

Prostori, ki se nam ponujajo v izkušnjo in čutenje

Kriterij.si, 15. oktober 2019 ― Prostori, ki se nam ponujajo v izkušnjo in čutenje Snježana Premuš: Vsak zdaj je čas, prostor Urednik Tue, 10/15/2019 - 12:22 Prostori, ki se nam ponujajo v izkušnjo in čutenje Morda lahko prek naslovov zadnjih treh del Snježane Premuš potegnemo nekakšen zgovoren lok, od (Poiesis) sebstva prek njegovih (Fizičnih) manifestacij v čas in prostor. Telo, na katero so osrediščena njena raziskovanja že od samih koreografskih začetkov, seveda ni nikoli brez časa in prostora, nosi ju v sebi in ju ustvarja okoli sebe. A videti je, da se Vsak zdaj je čas, prostor izrazito obrača navzven, k vsemu, kar sestavlja in soustvarja kontekst, v katerega se telo vpenja. Spremno besedilo napoveduje plesno-instalacijski dogodek, v katerega je občinstvo povabljeno z zelo spontanim prehodom iz zunanje realnosti. Ponujena instalacija je prostorska razmestitev razpršenih, simultanih sektorjev zaznave, skozi katere gledalci s postanki prehajamo, se vanje za nekaj časa nameščamo ali jih bolj oddaljeno opazujemo in ki so večinoma organizirani okrog zelo natančno usmerjenih in lokaliziranih virov zvoka in svetlobe. Ti prostori se nam ponujajo v izkušnjo in čutenje, ne pa z neko vnaprej določeno vsebino. Zvočne pokrajine, šumi, drobci skladb, glasovi, ki zaradi svoje pritajenosti delujejo bolj kot materija in ne kot prenašalci pomena, lise svetlobe, ki nastopajo kot prazne slike, namenjene zgolj opazovanju drobnih premen ali projiciranju lastnih vsebin, ničesar ne pripovedujejo ali predstavljajo, ampak se s svojimi gostotami in teksturami gibljejo skozi naša telesa ter nas ovijajo v estetsko izkušnjo, v kateri se lahko posvečamo svojim zaznavam. Zaradi zamejenosti teh kotičkov, krajin, prostorov so te izkušnje zelo individualne, delne, specifične – zvočni slapovi so ozki, napajajo se iz različnih virov in potrebujem kar nekaj časa, da se zelo konkretno zavem, da, denimo, zgodbi (edina strnjena, a še ta le deloma razumljiva pripoved v vsem večeru), ki jo iz oddaljenega kota polslišno pripov
Spodmik tal plesu in svobodi

Spodmik tal plesu in svobodi

Neodvisni, 15. oktober 2019 ― Zgodba partizanke in izrazne plesalke Marte Paulin - Brine, učenke Mete Vidmar, kako na travi sredi šume pleše pred borci, je v slovenskem sodobnoplesnem ustnem izročilu postala legendarna in velja skorajda za nekakšno samoutemeljitev revolucionarnih temeljev te umetniške zvrsti. Bara Kolenc je o Brini naredila plesno-gledališko predstavo, Zala Dobovšek pa v prispevku za naš portal raziskala, ali je avtorica tej famozni zgodbi naredila (umetniško) pravico: "Obeleženje Brine želi biti monumentalno (ne v materialnem, temveč esencialnem smislu), poskuša jo izrisati skozi gosto, mestoma precej vase posrkano mrežo scenskih znakov in morda se prav zato ujame v zanko zaviralne hermetičnosti in občutka nedodelanosti."

Ogromen potencial igrišča, potencial umetnosti

Kriterij.si, 15. oktober 2019 ― Ogromen potencial igrišča, potencial umetnosti Snježana Premuš: Vsak zdaj je čas, prostor Urednik Tue, 10/15/2019 - 12:15 Ogromen potencial igrišča, potencial umetnostiRefleksija po ogledu predstave 30. septembra 2019 Oseba, ki je pred nekaj minutami vstopila v prostor, hodi po črnem parketu, brez plašča, brez torbe, bosa. Prisluškuje. Poskuša ujeti niz večplastne zvočnosti. Zdi se, da besede, ki jih skuša razumeti, prihajajo od drugod, od daleč, z one strani začrtanega parketa ... Druga oseba našpiči ušesa, se usede na kavč na črnem parketu, posluša. Zdi se, da bo morda ujela del pripovedi ... Po črnih tleh, zamejenih z belimi stenami in nekaj nedorečenimi svetlobnimi pasovi, po prostoru, po zemljevidu, hodi nekaj oseb ... ljudje. Čutijo se povabljene, da se sprehodijo po navideznem zemljevidu parketa, da se srečajo. Prisluškujejo nedorečenim besedam. Iščejo izvor zvoka, pomen besed, niz povedi, in prav to zvočno iskanje oblikuje njihovo pot po parketu. Pot, to premikanje neznanih znancev po prostoru, ta srečanja, je hkrati dragoceno opazovati. Poti poslušanja oblikujejo dinamiko srečevanja v prostoru. Poskušajo slediti zgodbi. Med besedami je dovolj praznine, da ta krepi spekulacijo. Zgodba morda govori o prostoru, o linijah, površinah, volumnu ali o poti, ki preči. Zdi se, da poslušanje zgodb razpira vprašanja o prostoru, o pomenu krajine, v katero vstopaš ti in jaz, o odnosih. Stojim na odru, na črnem parketu, obdanim z belimi stenami in svetlobnimi pasovi. Na njem je nekaj stolov, kavč, blazine. S stropa, malo nad mojimi ušesi, visi kopica usmerjenih zvočnikov. Prisluškujem. Potencial zgodbe, ki jo težko zagrabim. Paleta zvokov razpira širino možnih prostorov. Pred menoj se odpira zvočna krajina, ki z natančnim umeščanjem zvoka razpira prostor in vabi k sodelovanju. K potovanju od enega do drugega zvočnika, od ene do druge zgodbe, od ene do druge osebe. Kaj določa prostor: linije, volumni ali zvok ali naši odnosi? Igra na parketu, ki traja. Zame in vse

Vabilo na pogovor o področjih mednarodnega sodelovanja v sklopu novega programskega in projektnega obdobja

Javna agencija za knjigo, 15. oktober 2019 ― Spoštovane in spoštovani, na Javni agenciji za knjigo RS (JAK RS) želimo v pogovorih z različnimi subjekti, ki delujete na področju knjige, zbrati čim več relevantnih predlogov in podatkov, da bi zagotovili kar se da pregleden in učinkovit sistem podpore v prihodnjem programskem (2020–2023) in projektnem obdobju (2020–2021). Vabimo vas na pogovor o PODROČJU MEDNARODNEGA SODELOVANJA (MS), ki bo v petek, 25. 10. 2019 ob 12. uri v sejni sobi Narodnega muzeja (Muzejska ploščad Metelkova, Maistrova ulica 1, Ljubljana, 1. nadstropje). Upamo, da se boste pogovora lahko udeležili in s svojimi pogledi in predlogi prispevali k oblikovanju prioritet, pogojev, ključnih kriterijev na področju mednarodnega sodelovanja glede na potrebe producentov na eni in uporabnikov/obiskovalcev na drugi strani. Katja Stergar                                                                 Renata Zamida podsekretarka                                                               direktorica Javne agencije za knjigo RS

Slovenija v knjižnem Frankfurtu z devetimi dogodki

Misli, 15. oktober 2019 ― Slovenija se bo na knjižnem sejmu v Frankfurtu, ki bo potekal od 16. do 20. oktobra, mednarodnemu občinstvu predstavljala s stojnico in devetimi dogodki s slovenskimi avtoricami in avtorji z novimi knjižnimi prevodi v nemščini. Drevišnjega odprtja sejma se bo udeležil tudi minister za kulturo Zoran Poznič, ki se bo na sejmu mudil še v sredo.
še novic