... prgišče nove glasbe ...

Radio Študent, 26. oktober 2013 ― V tokratni oddaji serviramo svežo in frišno muziko japosnekga elektrofonika RYOJIJA IKEDE, pa novo ploščo dunajskega strunarja BURKHARDA STANGLA in novo stvaritev minimalističnega rockerskega pionirja RHYSA CHATHAMA. Poslušamo tudi nove skladbe DAT Politics, pa ITAL TEK, žagajočih STAER in še kaj se bo našlo ...

NAJ SE SLIŠI TUDI TVOJ GLAS

Glasbena matica, 26. oktober 2013 ― GLASBENA MATICA te vabi v svoje pevske vrste GLASBENA MATICA, ustanova z dolgoletno tradicijo in zaupanja vrednim imenom, sporoča, da sprejema nove zboriste skozi celo leto. Zadostuje iskrena želja po petju in glasbenem izobraževanju, za ostalo pa bodo poskrbeli voditelji … Continue reading → The post NAJ SE SLIŠI TUDI TVOJ GLAS appeared first on Glasbena Matica Ljubljana .

Mesto žensk, drugič: La Pocha Nostra

Radio Študent, 26. oktober 2013 ― Postkolonializem, postfeminizem, preigravanje koncepta kiborga, so samo nekatere izmed lastnosti, ki La Pocha Nostro umeščajo v novejšo zgodovino body art praks, ki jih močno zaznamuje premik v 90-ih. Takrat je prišlo do ponovnega raziskovanja novih oblik artikulacije telesa/jaza v vse bolj tehnologiziranem in urbanem okolju. Ta začnejo priznavati globoke implikacije politik reprezentacije v razmerju do utelešenega subjekta, ki se oddaljuje od abstrahiranega, prej konceptualnega kot angažiranga subjekta, kot so ga nakazovale prevladujoče teorije 80. let. Aktivistično telo, ki je bilo zlasti v 60. letih partikularizirano, onkraj norm in stereotipov, je konec 70. in v 80. letih zbledelo v vse bolj komercializiranem okolju tedanjega umetnostnega sveta, skoncentriranega zlasti na New York. Glavni tok umetnostnega diskurza se je obrnil stran od telesa, in je, kot poudarja Jonesova, nesrečno sovpadel z raztelešeno politiko dobe Reagana in Thatcherjeve, združene pod krilaticami varčevanja, re

Trikotnik Sanje Iveković

Radio Študent, 26. oktober 2013 ― Drage poslušalke in poslušalci, pozdravljeni! Zvočni valovi, ki so jih v tem trenutku deležna vaša ušesa, niso nič drugega kot prva oddaja Objekt meseca v novi sezoni. Ker tudi po poletnem odmoru in vseh svežih dognanjih o umetnosti, ki so nas prešinila med poležavanjem pod palmami na osamelih rajskih otokih, še vedno mislimo, da s tem, ko kontekst dobiva, dela sama izgubljajo, vztrajamo pri natančnem branju posameznih umetnostnih del, od katerih vsakemu namenimo eno oddajo. Za naslednje pol ure ste tako vabljeni, da skupaj z nami posvetite pozornost delu Trikotnik hrvaške umetnice Sanje Iveković. Delo sestavljajo štiri fotografije v specifični kompoziciji in kratko besedilo, ki služi kot opis performansa, ki naj bi ga umetnica izvedla 10. maja 1979 v Zagrebu, ko je mesto obiskal predsednik Josip Broz. Prisluhnimo originalnemu besedilu. Trokut vrijeme: 18 min. Akcija se događa na dan kad je najavljen dolazak Predsednjika u grad, a u njoj sudjeluju tri osobe: 1) osoba koja je na krovu

Kompleks umetniških akademij proti umetnosti

Radio Študent, 26. oktober 2013 ― Ekipa Napihovanja se je s presenečenjem seznanila z dejstvom, da je problem lokacije umetniških akademij spet aktualen. Akademija za likovno umetnost, Akademija za glasbo ter Akademija za film in druge teatralne dejavnosti bi si želele nov kompleks nekje na Roški cesti. NSK, ki ni Neue slowenische kunst, ampak Nacionalni svet za kulturo, ugotavlja, da je možnost, da bo megakompleks umetniških akademij realiziran, vse bližje utopiji. Bodoči umetniki se bodo morali še nekaj časa zadovoljiti z obstoječim stanjem. Trenutne lokalitete proizvajanja novih umetniških sil baje ne zadostujejo potrebam. S tem se očitno strinjajo vsi. Vendar kakšne so te potrebe? Kakšen mora biti prostor, v katerem naj bi se razvijali mladi umetniki, bodoča slovenska elita emocionalnega? Verjetno si vsi dobro predstavljamo, kakšen bi bil novi kompleks na Roški cesti. Univerza in ostali investitorji bi povabili kakšnega fensi arhitekta, da naredi lepo postmodernistično stavbo, verjetno v slogu tistih na muzejski pl

Olga Kacjan

Borštnikovo srečanje, 26. oktober 2013 ― Te dni, to sezono in še katero od prihodnjih bo Olga Kacjan Gospa. Gospa v Genetovih Služkinjah. Kot je bila pred davnimi leti slepa deklica Katica v filmu Povest o dobrih ljudeh. Med deklico in Gospo so minila desetletja, življenje in svet sta se spremenila. Spreminjalo in spremenilo se je tudi gledališče, ki je zmerom, želeli ali ne, odziv na zahteve časa. Olga Kacjan se je poročila z umetnostjo, z gledališko umetnostjo, ki je tako odrska prevara kot resnica našega bivanja pod brezbrižnimi in hladnimi zvezdami. Dar gledališke norosti je odmerjen le redkim. Nekdo bi morda dejal srečnežem, a sreča umetnika je tudi in predvsem v odpovedovanju, odrekanju, dvomih in celo bolečini. Po končanem študiju igre na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani je dobro desetletje preživela kot svobodna umetnica, kot se je temu tedaj reklo. Nato se je za krajši čas zaposlila v Drami SNG Maribor in se v začetku devetdesetih udomila v Slovenskem mladinskem gledališču v Ljubljan

Z nami po znanje

Goriška knjižnica Franceta Bevka, 26. oktober 2013 ― Tudi to jesen vas vabimo na brezplačne tečaje iz osnov računalništva (Spoznajmo računalnik in Word, Internet in elektronska pošta, Poiščimo knjigo). Letošnja novost je, da tečaja Spoznajmo računalnik in Word ter Internet in elektronska pošta potekata v dveh delih (v sredo popoldan in v četrtek dopoldan). Prijava je možna samo na oba dela. Kdo bi se tečaja želel udeležiti, se lahko prijavi na INFOpultu v knjižnici ali po telefonu 05 / 330 91 00.

Satoko Fujii: Gen Himmel. Natsuki Tamura: Dragon Nat

Radio Študent, 26. oktober 2013 ― Libra, 2013 Dragon Nat je tretji album Natsukija Tamure za solo trobento. Mnoge izmed skladb tega albuma je najprej posnela zasedba Gato Libre, v kateri igra seveda tudi Satoko Fujii, in ki goji izraz nekje na presečiščih jazza in folka. Melodije, kot se denimo pojavi v skladbi “Shiro”, se v novih interpretacijah po pričakovanju osvobodijo in izvijejo iz kompozicijskih spon izvirnikov. Kjer so melodije prej mirno lebdele znotraj skladbenega korita, se zdaj nahajajo zvočni zasuki in brzice. Napeti kontrapunkti, ki so se v povezavi z drugimi glasovi prej v zadnjem trenutku še varno ujeli v harmonsko mrežo, so zdaj razvezani in raziskujejo predvsem možnosti alternativnih zvočnih izhodov. Tako Tamura sopostavlja različne, celo nasprotujoče si pasaže v svojevrstno dialektično govorico, ki nenehno menjuje perspektivo, a ni vsiljiva. Mehke, lirične melodije, ki jih Tamura odigra skoraj šepetaje, se raztapljajo v navdihnjene solaže, da se lahko nato spet razdrobijo. Zvočna toplina, ki zaznam

Delujemo kot majhna glasbena delavnica

Dnevnik, 26. oktober 2013 ― The Necks so pianist Chris Abrahams, basist Lloyd Swanton in bobnar Tony Buck. Avstralski bend treh improvizatorjev, ki igrajo v rock, »noise« in folk bendih, klasično komponirajo, jazzirajo in improvizirajo, je skupaj že skoraj 26 let. Ta trio,...

Nežna čustva do sodelavcev so odveč

Dnevnik, 26. oktober 2013 ― Terry Eagleton v knjigi Zakaj je imel Marx prav ovrže deset uveljavljenih kritik Karla Marxa. Njegove ideje tako razumljivo predstavi širši javnosti, hkrati pa pove, zakaj ima ta morda najvplivnejši mislec vseh časov danes prav bolj kot kadar koli.

Zgodovinska

Dnevnik, 26. oktober 2013 ― Na vprašanje novinarke MMC, kdaj lahko pričakujemo njegovo avtobiografijo, je avgusta Andrej Šifrer brez oklevanja odgovoril, da je ne bo. »Preveč vem,« se je zasmejal. »Tudi o drugih. Preveč ljudem bi bilo neprijetno. Če ne bi bilo iskreno, z...
še novic