SAMOgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica28. – 31....

SAMOgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica28. – 31....

Hiša kulture v Pivki, 27. maj 2018 ― SAMOgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica28. – 31. maj 2018razstava1. – 22. junij 2018sodelujejoBoris Beja, Maks Bricelj, Nina Čelhar, Polonca Lovšin, Petra Matijevič, Jaka VatovecSamo je letošnja izvedba večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E, ki poteka od leta 2015 in se ukvarja z globalnimi družbenimi problemi v lokalnem okolju. Zasnovan je v obliki delavnice, na kateri 6 povabljenih umetnic in umetnikov ustvarja grafična dela na določeno temo v izbrani tehniki. Temo predstavimo v povezavi z lokalnim partnerjem, nanjo pa vežemo tudi ustrezno grafično tehniko. Dela so predstavljena na razstavi v galeriji Hiše kulture, izide tudi spremna publikacija v obliki fanzina.Osrednja tema letošnje izvedbe projekta je samooskrba, samogradnja in samouprava. V tem okviru bomo raziskali neodvisne produkcijske, (infra)strukturne in organizacijske modele, ki predstavljajo alternativo obstoječemu kapitalističnemu sistemu. Nekateri od teh modelov, ki smo jih v preteklosti že poznali, postajajo danes spet aktualni, hkrati pa se razvijajo novi, ki vključujejo sodobne vrednote, kot so visoka kakovost življenja, trajnostni razvoj, ekološka vzdržnost ipd. Tematiko bomo navezali na lokalno podjetje Pivka perutninarstvo, ki je bilo ustanovljeno leta 1959 in že vseskozi ekonomsko, organizacijsko in arhitekturno vpliva na življenje prebivalcev Pivške in Košanske doline. Podjetje je bilo v preteklosti osrednji lokalni zaposlovalec, prakticiralo je različne oblike zadružništva z okoliškimi prebivalci, gradilo je stanovanja, vplivalo na način prehranjevanja, preživljanje prostega časa ipd.Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo RS in Občina Pivka.
Tomb Raider

Tomb Raider

Koridor, 27. maj 2018 ― Že več kot dvajset let je, odkar se je lik inteligentne, atletske in privlačne angleške arheologinje Lare Croft prvič pojavil v računalniški videoigri Tomb Raider (1996), kateri so sledila še številna bolj ali manj uspešna nadaljevanja. Lara je prevetrila stereotipne ženske like in se usidrala globoko v popkulturni kolektivni spomin – šestkrat je bila zapisana […] The post Tomb Raider appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Politika je težka, toda to je naša usoda | Intervju

13. brat, 27. maj 2018 ― Mirt Komel počne preveč stvari, da bi jih lahko vse našteli. Človek, ki je stalno v pogonu, pa naj gre za pisanje, predavanje, organiziranje, politično udejstvovanje. Spoznala sva se v času rojevanja Mostovne, takoj po odprtju le-te je skupaj z vrstniki ustanovil Čitalnico Babel, kjer se je oblikovala posebna intelektualna skupnost. Poklicna pot ga je obdržala na matični fakulteti FDV, čeprav je doktorat opravil tudi na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Predava filozofijo ter Moderno književnost in družbene ideologije. Napisal je že vrsto knjig, tako teoretskih o nasilju, dotiku, kot o kulturnih fenomenih kot je Twin Peaks ter drame, romane ter potopisne dnevnike. Tik pred izidom je prva kriminalka Medsočje. Je tudi politično aktiven, bil je ustanovni član Iniciative za demokratični socializem. Sedaj pa deluje v okviru lokalnega odbora Levice na Goriškem. V prvi vrsti je pa predvsem zelo plodovit mislec. Kot je lucidno pokomentiral predvolilni sloganl na twitterju: Sploh ne gre za to, da mislimo resno, pač pa da resno mislimo. Začniva s tvojim zadnjim podvigom, romanom Medsočje. Že ime romana pove, da se zgodba dogaja v tvojih rodnih krajih. Ali takšna realistična pokrajina najbolj ustreza kriminalnemu žanru? Za razliko od Pianistovega dotika, ki se odvija v New Yorku, kamor sem redno potoval tudi za potrebe pisanja romana, je bilo z Medsočjem veliko lažje: zapeljal sem se po Soški dolini in vstopil skozi vrata v svojstven svet Posočja, iz katerega sem potem zgradil svoj lasten kraj, od arhitekture do prebivalcev, ki ni toliko realističen kolikor surealistična alegorija realnosti tukajšnjih krajev. Pa vendarle se v Medsočju pojavljajo tudi resnični problemi tega prostora, npr. onesnaževanje v Salonitu Anhovo. Ali so le dodatek, okras zgodbi, ali si hotel tudi preko romana opozoriti nanje? Medsočje je kot kraj s svojimi prebivalci seveda sestavljen iz zidakov, ki sem jih vzel iz realnosti, tako da sem noter vključil tudi najbolj pereča družbeno-politična vprašanja, k

1926 – Umre Srečko Kosovel

Zgodovina na dlani, 27. maj 2018 27. maja leta 1926 je v Tomaju za posledicami meningitisa umrl slovenski pesnik, kritik in publicist Srečko Kosovel. Star je bil le 22 let. Konec februarja 1926 se je po nastopu v Zagorju, ko je ponoči na postaji čakal vlak, prehladil in zbolel. Zdelo se je, da se bo pozdravil … Preberi The post 1926 – Umre Srečko Kosovel appeared first on Zgodovina na dlani.
1936 Otok – Anton Mulec

1936 Otok – Anton Mulec

Stare slike (Cerknica), 27. maj 2018 ― Janez Kebe je v svoji knjigi zapisal, da je bil Anton Mulec – Martinov ključar otoške cerkve do svoje smrti v 76. letu (po podatkih na spletni strani http://www.geni.com naj bi umrl v 74 letu). Župnik Hafner je v pismu za Mohorjev koledar zapisal, da je hodil vsako nedeljo k maši, ne glede na vremenske […]
SILVESTER PLOTAJS SICOE / KRUH JE MOJ ART

SILVESTER PLOTAJS SICOE / KRUH JE MOJ ART

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 27. maj 2018 ― Slikarska govorica, ki jo je Sicoe skozi svojo eksistenčno in ustvarjalno izkušnjo vztrajno gradil, je strukturno večplastna, barvno intenzivna, nemalokrat s pridihom ludičnosti. Poudarjena barvitost ter sproščena igrivost pri nizanju in kombiniranju likov z znaki sta svojevrstni konstanti Plotajsovega slikarstva, medtem ko se ikonografske sestavine spreminjajo tako, da se okrog izbranega izhodišča izpostavljajo enkrat bolj figuralni, drugič pa bolj dekorativni elementi, vendar brez apriorne pomenske hierarhije. Pogosto prisotne reference in aluzije na pomembne etape iz zgodovine moderne umetnosti se prepletajo z neposrednimi vtisi iz umetnikovega vsakdanjika in medijskih variacij popularne kulture ter se vrstijo v slikarjevih podobah, ki nas zabavajo s paradoksnimi invencijami, razveseljujejo s svojim razkošnim koloritom ali v nas prebujajo spomine na izkušnje, ki smo jih skupaj doživljali kot umetnostni navdušenci. Skozi Plotajsove slike se sprožajo sklopi asociacij, ki si jih vsak gledalec oblikuje po svoje, v skladu z lastnimi doživetji in občutljivostjo. V njih je namreč namenoma eksponirana tista temeljna dvojnost, ki vsakokrat znova problematizira razmerje med ploskovitostjo slikarskega nosilca in prostorskostjo naravnih »modelov«, ne glede na to, ali gre za človeške figure, upodobitve živali, fantazijske like ali kakršenkoli predmet za vsakdanjo rabo: ta dva koncepta sta praviloma uravnotežena, čeprav se morda ponekod zdi, da kdaj dominira eden, kdaj pa drugi. Sicoe razmišlja o tem, kar lahko naredi sliko kot enkratno vizualno izjavo, in samoumevno mu je, da so njene sestavine heterogene, prevzete iz različnih virov ter na različne načine soočene na slikovni površini ne glede na njeno velikost. Skozi užitek v slikanju spreminja pojavno resničnost v likovne interpretacije pojmov in predstav, pri čemer svoboda njegovih odločitev ni prav v ničemer omejena, predvsem pa ne zavrta z zmotnim prepričanjem, da mora biti vsako umetniško delo osmišljeno z eksistenčno u

27. maja 1926 je v Tomaju umrl Srečko Kosovel, slovenski pesnik ...

Kamra.si, 27. maj 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...27. maja 1926 je v Tomaju umrl Srečko Kosovel, slovenski pesnik, kritik in publicist. Rodil se je 18. marca 1904 v Sežani.  Kmalu po njegovem rojstvu se je družina preselila v Pliskovico na Dolenjem Krasu, vendar tam niso ostali dolgo. Leta 1908 so se naselili v Tomaju, kjer so živeli v šoli. V Tomaju je obiskoval osnovno šolo. Kosovel je prvič objavil svoj spis kot 11-leten otrok v otroškem listu Zvonček, v katerem opisuje Trst. V to mesto je kot otrok veliko hodil in je imelo v njegovem srcu poseben prostor. Pri Kosovelih je bilo zanimanje za umetnost splošno. Hodili so v Trst v gledališče in na koncerte ali k prijateljem in znancem, ki so bili podobnega duha, in ti so bili večkrat gostje pri njih v Tomaju. Po opravljeni osnovni šoli se je leta 1916 vpisal na realko v Ljubljani, na kateri je bil učni jezik nemški. Začel je sodelovati v srednješolskem literarnem krožku in v dijaških glasilih, izdajati je začel tudi tiskan dijaški list Lepa Vida in zbral v njem vrsto mladih, vendar ga je moral zaradi neplačanih dolgov ustaviti. Leta 1920 je tam srečal Ludvika Mrzela. Istega leta se je odzval na fašistično politiko Italije, ki je požgala Narodni dom v Trstu. Ko je leta 1922 maturiral, se je odločil za študij slavistike, romanistike in pedagogike na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Sodeloval je pri avantgardistični reviji Trije labodi, ki je začela izhajati leta 1921 v Novem mestu. Organiziral je literarno-dramatični krožek, predavanja in literarne večere v Ljubljani in pred delavci v Zagorju. Leta 1925 je s svojimi vrstniki prevzel urejevanje revije Mladina. Pripravljal je tudi zbirko Zlati čoln, ki pa ni izšla.
še novic